Autokoulussa

Typykkä

Onko kenellekkään käynyt samoin ku mulle. Oon 25 vuotias ja ajattelin nyt vasta mennä ajamaan kortin kun kokojuttu hiukan pelotti. No joka tapauksessa, autokoulunopettaja on sellanen 50v. mies joka oli tosiasiallinen ja mukava kaveri vei ja toi mua kotiin ja kerran pyysin sen sitten kahville kun oli heittänyt mut kotiin ajotunnin päätteeksi (omaa tyhmyyttä) No nyt sitten se on alkanut ehdotteleen ja flirtaileen. Viimeksi sitten tunnin aikana alkoin hiplaamaan mun jalkaa ja ehdottamaan josko lähtisin sen kanssa laskettelemaan. Juttelin yhden kaverin kanssa joka ollut samassa koulussa ja se kertoi et kyseessä ei olis eka kerta, et se on aikaisemminkin seurustellut jopa oppilaansa kanssa ja kuulemma niin tekee nykyisinkin. Joka tapauksessa mua kauhistuttaa enkä tiedä mitä pitis tehdä, onko tuo edes laillista ja pitäskö lopettaa koulu vai mikä olis tie. Jääkö nyt sitten kortti saamatta, jos vaihdan koulua voinko vaatia rahat takaisin ja saanko jotenkin hyväksi luettua jo käydyt tunnit.

21

6123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuten

      tyttäreni teki, huitaisi sen verran että tuli veret nenästä ja soitti hänen vaimolleen ja pyysi huolehtimaan miehestään paremmin ettei tarvitse asiakkaita kopeloida. Autokoulunpitäjä maksoi tonnin kipurahaa.

    • sihteerikkö

      Saamasi kohtelu on moraalisesti väärin! Työskentelen alalla ja jo kaikissa koulutuksissa korostetaan, että sellaista tilannetta ei tule, jossa oppilasta täytyy koskettaa. Eikä kuvailemasi tilanne kuulosta todellakaan ohimennen, vahingossa hipaisulta. Toisaalta, opettajasi on ilmeisesti tulkinnut kahvi kutsusi väärin. Luulen, että sinun kannattaisi ensin keskustella opettajasi kanssa ja oikaista väärinkäsitys. Jos flirttailu ja asiaton käytös jatkuu senkin jälkeen voit vaihtaa autokoulua. Käymäsi teoria- ja ajotunnit otetaan huomioon uudessa koulussasi ja voit jatkaa siitä mihin jäit. Nykyisessä koulussasi saamasi opetuksen joudut kyllä maksamaan, ellet saa valituksen uhalla opettajaasi toisiin aatoksiin. Autokouluja valvova elin on katsastuskonttori, eli jos päädyt valittamaan opettajastasi voit kääntyä lähimmän katsastuskonttorin puoleen ja tiedustella sopivaa henkilöä sieltä. Valituksesi tueksi sinulta todennäköisesti vaaditaan jotain näyttöä7todisteita. Mutta opettajan hiplaamista sinun ei siis todellakaan tarvitse sietää! Tsemppiä ja toivottavasti saat ajokorttisi!

    • On se

      Kun mäkin olin autokoulussa, ni yhtä mun kaverii alko opettaja lähenteleen vaik just edelisellä kursilla olleen oppilaan kans jo seurusteli. Se oli kans 50 vuotias opettaja ja seurusteli 25 oppilaansa kanssa. Oiskohan samasta paikasta kyse vai onko toi näin yleistä.

      • Casiina

        Menin autokouluun 18-vuotiaana. Opettaja oli n.42 vuotias mies.

        Aluksi kaikki oli ihan ok. Juttelimme paljon asioista ja meistä tuli "ystävät". Seurustelin siihen aikaan ja hän oli naimisissa. Kävi kuitenkin pian ilmi että heillä oli avioero vireillä. mies puhuikin paljon henk.koht. asioitaan minulle.

        Monesti hän jätti merkitsemättä ajotuntejani, sain ajaa siis todella paljon ylimääräisiä tunteja. Kerran en päässyt tunnille niin mies melkein rukoili minua tulemaan.

        Monesti mies vei minut ajotuntien lomassa syömään, maksoi ruokani jne. Kyllähän minä ihmettelin hänen käytöstään. Kerran kerroin hänelle suuresta laskustani joka oli rästissä, mies lainasi rahat omasta tahdostaan siihen.

        Kerran hän osti minulle 25 ruusua, tuosta noin vaan. Ja kun sain ajokortin hän antoi minulle kuohuviiniä ja makeisia joista olin kertonut pitäväni.

        Lopulta hän kerran humalassa soitti minulle ja ehdotti että tulisi luokseni yöksi. En suostunut. Sen jälkeen ei ole yhteyttä pitänyt. Onneksi.

        Joten kyllä näitä löytyy...!


      • sama juttu!

        oma ope ahdistelee ja autokoulu on hämeessä


    • Tiinahki

      Otsikko kertoo kaiken :( Ajoin korttia kanssa ja ikää oli reilut parikyppiä. Omassa elämässä oli suhde katkeamassa ja jotenkin heitteillä tunne maailmassa kaikkineen. Autokoulun ajo opettaja oli kanssa eronnut juuri omien puheidensa mukaan. Siinä tilanteessa on jotenkin kaikkineen avoin ja vastaanottava kaikelle. Opettaja oli kanssa lähemmäs viisikymppinen ja erittäin mukava ja rauhallinen sellainen nallekarhu oikeastaan. Asiat alkoivat edetä pikku firtistä eteenpäin ja päätyivät lopulta suhteeseen. Tai voisiko sitä sanoa suhteeksi, kävi meillä kun oli aikaa tai sopi. Suhdetta kesti melkein vuoden kunnes lopulta kävi ilmi, että hän ei sen enempiä ollut tosissaan ja tapaili vielä vaimoaan sekä uutta oppilastaan joka oli viel alle kahdenkymmenen. Kyllä täytyy sanoa, että käyttävät tilanetta hyväkseen aika pahasti. Sen päätöksen tein, että kun omatyttöni vuosien päästä alkaa ajamaan korttia pidän kyllä huolen siitä että hänellä on naisopettaja.

    • oma vikanne

      Ja teissähän tyttörukat ei oo ikinä mitään vikaa. Tuhma autokoulun opettaja vaan lähentelee ja te juoksette karkuun. Anna mun kaikki kestää. Taitaa olla niin, että alkusysäys juttuun on lähtenyt teidän päästä. Uskotteko, että opettaja vaarantaa duuninsa pikku pimujen takia. Niin hyvää kyytiä tuskin odottavat saavansa.

      • paneskelija

        Mä panen kaikkia oppilaitani.
        Tosin mulla ei ole oppilaita enkä ole opettaja.
        Että silleen taas seuraavaan kommenttikohtaan sanomaan jotakin.


    • Johannas

      Ilmeisesti tainoita lukiessa ei voi tulla kuin samaan päätelmään. Autokouun opettajat on kaikki kiimaisia vanhoja äijiä. Toinen vaihtoehto on se et kyseessä sama koulu ja sama äijä. Sopis kyl kuvaus hyvin mun opettajaan.

      Mulla ihan sama juttu autokoulussa, sellaista ohimennen lääpintää, vihjailua, törkeetä tuijotusta varsinkin kun nousin autosta ulos. Huippu on se kädestä pitäen vaihteiden opetus. Järkkyy oli kaikineen. Osittain kävi kubbe parkaa sääliksi. Muija jättänyt, ikää 50 vuotta ja samoin jäänyt 50-luvun jenkkisiili muoti päälle, mahakas ja pituutta just autonajoon tarvittava 160 cm no ehkä 170.

      Yhtä kaikki todella kuvottavaksi ja inhottavaksi koin koko autokoulun.

    • Ulrika

      Itsellä sama kokemus autokoulusta ja kanssa selainen 50 tappi, eron kourissa.

      Niimpä aloitin ajatusleikin. Autokoulun opettajia muutama sata joista viiskymppisiä kuvaillun kaltaisia varmastikkin vain muutama, joten joko kaikki tuon ikäiset ja ulkomuodon saati elämäntilanteen omaavien oltava kiimaisia vanhoja äijiä tai sitten kyseessä sama mies.

      Kallistun itse tuon saman miehen puoleen pakostakin.

      Terveisä vaan sinulle täysin väärässä ammatissa olevalle opettajalle, teit autokoulustani painajaisen.

    • sama juttu!

      Heip!

      Olet lajitoveri!
      itse en vain ole tehnyt asian eteen mitään siis pyytänyt kahville tms. ja ope ahdistelee ja käy liian lähelle.
      Teen kyllä ilmoituksen, mutta en tiedä mihin!? Voi olla että ajan kortin toisessa autokoulussa loppuun! mutta ilmoita ihmeessä jonnekin myös tilanteesta!

    • ajurierkki

      Miksi ette laita tänne tarinoiden ohella sitä faktaa, että missä päin Suomea tällaista tapahtuu.

    • kortti_10_vuotta

      Itse kun olin autokoulussa 10 vuotta sitten 18-vuotiaana. Opettajana oli juuri valmistunut n. 25 vuotias mies. Hommahan meni lopulta siihen, että mulla oli aina sen päivän viimeinen ajotunti ja sen jälkeen mentiin sen tai mun luon petipuuhiin.
      Sain monta ajokertaa ihan ilmaseksi, kun en ollut kovin taitava ajamaan...
      Eli molemmat sai jotain! :)

    • liike(nne)opettaja

      Sitä kannattaa katsoa kumpaa vatkaa, vaihdekeppiä vai opesedän kiimaista heppiä. Siinä kun joutuu oikein tosissaan keskittymään liikenteeseen ja liikennemerkkeihin ja vähän jännittääkin, äkkiä erehtyy. Siinä kun on iskenyt kolmosen silmään on jo myöhäistä.

    • tyttö_90

      Terppa!

      Onko kellään kokemuksia Tampereen seudulta tästä asiasta? Mulle rupes ehdotteleen (ilmeisesti) varattu ope.. En viitsi sanoo autokoulun nimee, jotta mua ei tunnisteta..

    • 4-15

      Tuttu juttu ja ajokorttini täytti jo 20v.

      50-60v mies oli kyseessä.

    • Minkälaiset opet järvikulman autokoulus?

    • Sinänsä ketjussa mainitut ajo-opettajahyväkkäät toimivat vastoin opettaja-oppilassuhdetta koskevia eettisiä käytäntöjä ja ihan vastoin tervettä järkeäkin, mutta onko tytönhupakoille jotenkin mahdotonta kiskaista kätensä pois vaihdekepiltä, kun vieressä istuva ukonrohjake alkaa siitä kiinni pitäen vaihtamaan vaihteita. Taikka kieltäytyä kahville kutsusta, kun on yleisessä tiedossa, että sellaista ehdotetaan tuttavuuden tekemiseksi.

      Sama koskee muutakin koskettelua. Jos miehen käsi "eksyy" reidelle, ei siitä tarvitse potkuraivaria saada, muttei sitä pidä naama punaisena häpeästä hyväksyäkään. Miehen käden voi pudistaa pois reideltään ja sanoa, ettei pidä sellaisesta. Mies ymmärtää kieltäytymisen merkityksen hyvin selkeästi kaikissa tapauksissa ja mikäli hän vielä lähentelyään jatkaa, pitää hänestä tehdä toimintaa valvovalle viranomaiselle valitus.

      Tosin valitus kannattaisi tehdä jo ensimmäisestäkin lähentelystä, sillä opettaja-oppilassuhteessa on oppilaalla huolena, että ellei suostu lähentelyihin, ei myöskään läpäise koulutusta, koska opettajalla on vaikutusta asiaan. Monet eivät kuitenkaan uskalla tai viitsi valitusta tehdä, koska heidän uskottavuutensa saatetaan valitusprosessin aikana kyseenalaistaa. Tämän vuoksi olisi syytä olla omalla käytöksellään rohkaisematta lähentelijöitä ylipäätään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      526
      2671
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe