Valinnan vaikeus

Petetty

Avokillani on ollut jonkinlainen suhde muutaman kuukauden ajan erääseen työkaveriinsa. Tähän kuuluu tekstareita, maileja yms ja ovat tunnustaneet toisillensa tuntevansa "sielujenyhteyttä". En tiedä onko suhde edennyt fyysiselle tasolle, epäilen kyllä että ei. Avokkini on tunnustanut tälle toiselle rakkautensa minua kohtaan ja sanonut myös olevansa onnellinen kanssani, mutta samaan lauseeseen mahdutti myös ajatuksen siitä, että kenties suhteestamme kutenkin puuttuu jotain koska näin on päässyt käymään. Nyt he ovat kuitenkin tekemässä jonkinlaista yhteenvetoa kuluneesta ajasta ja ovat sitä mieltä etää heidän tarinansa on tullut tiensä päähän. Ovat miettineet mitä heidän välillään (tai päissään) on oikein tapahtunut.

Samaan aikaan kuitenkin mies on sitoutumassa minuun koko ajan "selvemmin", suunnittelemme yhteistä lasta, hän haluaa sitä ehkä enemmänkin kuin minä. Puhumme oman kodin hankkimisesta ja naimisiinmenosta. Tämä kaikki on kuitenkin alkanut epäilyttää kun tiedän tuosta toisesta - mutta hänhän on tuolle toisellekin tunnustanut rakastavansa minua.

Tiedän kaiken, olen ottanut asioista selvää naisen viekkaudella (en kuitenkaan rehellisiä konsteja käyttäen) koska avokkini ei suostu puhumaan asiasta kanssani. En ole kertonut hänelle että tiedän mutta sopivan tilaisuuden tullen vihjailen ja kyselen hänen mielipiteitään pettämisestä yms. Hän vakuuttaa rakkauttaan ja sanoo että hän ei muuta tarvitse kuin minut (!).

Mikä olisi paras aika "lyödä kortit pöytään" ja tunnustaa että tiedän ihan kaiken - salaisista maileista lähtien? Vai kannattaako koska se on ilmiselvästi loppumassa? Kummalle hän puhuu totta? Mitä ihmettä minä teen? Välillä haaveilen muuttamisesta toiselle paikkakunnalle ja mietin jättäni ihan kaiken jälkeen mutta ei taida kuitenkaan olla sen arvoista.

9

1747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petetty

Kyllä sinun kannattaa keskustella avokkisi kanssa siitä,että tiedät asian,sillä se saattaa
      tulla tulevaisuudessa eteen.Miehelläni oli suhde aikoinaan työkaveriinsa,joka oli edennyt jo seksiasteelle ja josta en silloin tiennyt mitään.Asia tuli julki vasta vuosien päästä ja ei se ollut yhtään sen helpompaa käsitellä sitä kun olisin tiennyt sen heti.Muuten asia on peikkona edessäpäin.

• -----------------------

Minä tapaan kyllä läväyttää kortit pöytään heti, kun ne ovat kädessäni. Olen rasittavan rehellinen, ja jos toinen ei pysty siihen samalla mitalla vastaamaan, se on hänen häpeänsä. Mitä tulee tulevaisuudessa suhteesta, jossa pitää miettiä, miten korttinsa pelaa? Se on joko rehellistä peliä molemmin puolin, tai sitten menköön muualle pelaamaan. Tosin, moni tyytyy vähempään, minä en...
      Eli jos olisin tilanteessasi, kertoisin kaiken ja kysyisin kaiken suoraan, jollen saisi kunnollisia vastauksia, heittäisin tyypin pellolle ja odottelisin parempaa. Tai, todennäköisesti heittäisin pellolle kyselemättä, koskapa näköjään on jo sinua pettänyt/valehdellut/jättänyt kertomatta suhteelle merkityksellisiä asioita.

• Sanna

Teille kaikilleko parisuhde on peliä? Oletteko koskaan kuulleet ihmisten eri käyttäytymismalleista?

Suhteen ns. hoitoon kuuluu ennenkaikkea vastuu itsestään ja omasta käyttäytymisestään. Laina-ajatus "Sitä saa MITEN tilaa". Jos paiskotte ajatuksianne suoraan vasten kumppanin kasvoja, pääsette varmasti myös itsenne kannalta huonoimpaan lopputulokseen. Ja sitten ihmetellään miksi seuraavassakin suhteessa käy taas samoin.

• rakkaudessa

Joo..tiedän tunteen. Niin kauan kun sinulla on nuo "salapoliisina saadut tiedot" olet saanut valtaa. Niiden avulla sinä näet asiat selvemmin, ja niiden avulla näet miehesi säälittävyyden. Minä en todellakaan menisi asiaa paljastamaan, koska silloin olisi taas tunteet pelissä vahvasti.

• ainakaan

lapsia hanki hänen kanssaan,kun noin epävarmaa on.Anteeksi jos sanon,mutta hän saattaa olla todella kiinnostunut siitä toisesta ja ei vaan pysty sitä sulle sanomaan.Toisin sanoen suhteesta lähteminen voi olla vaikeaa joskus.En oikein tajua tuota vakoiluasi.Sanoisit suoraan hänelle mitä ajattelet,se olis selvää sitten.

• julmasti petetty

Minäpä kerron sinulle oman tarinani, joka päättyi lopullisesti pari viikkoa sitten.
      Elimme yhdessä kahdeksan (!) vuotta, josta kuusi vuotta saman katon alla. Luulin, että olimme rakastuneempia kuin yleensä ihminen voi olla ja luulin, että minulla on maailman ihanin mies.MUTTA viime syksynä paljastui totuus tästä miehestä; hän oli pettänyt minua reilun kuukauden työkaverinsa kanssa. Siitä päivästä alkoi tyhjien sanojen ja lupausten rimpsu, jota varmaan jatkuisi tänäkin päivänä, jos suostuisin olemaan häneen yhteydessä. Sen päivä jälkeen, kun sain tietää, että hän oli pettänyt minua, sain häneltä viestejä ja puheluita, joissa hän kertoi rakastavansa minua ja vain minua ja kuinka hän katuu tekoaan ja kuinka hän haluaa entisen elämänsä takaisin jne. jne. Uskoin häntä, koska rakastin häntä koko pienestä sydämestäni. Ensin ajattelin, etten koskaan voi antaa anteeksi hänelle sitä mitä hän teki ja miten hän pilasi meidän yhteisen elämän ja meidän yhteiset sopimukset, mutta kuinkas ollakaan huomasin pian haluavani jatkaa hänen kanssaan joku päivä. Sitä ennen tietysti oli tarkoitus käydä terapiassa ja puhua siitä, kuinka meille kävi näin ja kuinka selvittäisimme ongelmamme jne. No, mutta sitten sainkin seuraavaksi tietää, että hän jatkoi tätä suhdetta edelleen!!!!Kaikki ne itkuiset puhelut, katuvaiset viestit ja lupaukset, ettei hän voisi tehdä sitä minulle enää, oli täyttä paskaa!Kolmen kuukauden sisällä hän teki sen minulle kahdesti; petti ja valehteli suut ja silmät täyteen.Ihminen, jonka luulin tuntevani paremmin kuin itseni, olikin yhtä äkkiä minulle täysin vieras!En olisi ikinä voinut kuvitella, että hän voisi valehdella minulle niin julmasti ja katsoa minua silmiin ja esittää ikäänkuin häntä kaduttaisi!Niin vain tapahtui ja millään, mitä olimme yhdessä kokeneet tai haaveilleet ei ollut enää mitään merkitystä.
      Halusin kertoa tämän sinulle siksi, että vaikka kuinka luulee tuntevansa toisen ja haluaa uskoa siihen, mitä hän sanoo ja lupaa, niin kaiken tämän jälkeen mitä olen kokenut voin vain sanoa, että kunpa olisin luottanut omiin vaistoihini.Luota sinäkin!Ja jos miehesi ei lupaa jättää tätä toista kokonaan elämästään, lähde heti äläkä haikaile perään!
      Hyvää jatkoa elämääsi ja toivottavasti sinun suhteellasi on onnellisempi loppu kuin minun suhteella!
      Mutta muista, luota vaistoihisi!!!!

• Sanna

en voi sanoa muuta kuin; omaksi vaivoiksesi leikit salapoliisia. Tiedätkö, että parisuhteessa on tärkeää olla ainakin vahvasti uskovinaan mitä toinen sanoo. Se luo luottamuksen ilmapiiriä ja tunnetta siitä, että samalla puolella ollaan. Salapoliisin leikkiminen johtaa taisteluasemiin toista vastaan. Mieti sitä.

• Petetty

Etko sinäkään usko mitä sinule kerrotaan? Vai miksi kannattaa ainakin olla uskovinaan mitä toinen sanoo? Sitähän minä teen, olen uskovinani hänen tarinansa mutta tiedän kuitenkin paremmin - todellisuudessa en siis usko. Ja nyt tuo heidän pelinsä on siis käytännössä ohi... Petänkö itseäni kuvittelemalla että hän voisi olla uskollinen vain minulle???

Terv. AP:n kirjoittaja

• sivusta seuraaja

Tiedän juuri samanlaisen tapauksen, joka alkoi viime syksynä, mutta kyseessä on vaan koulutoverit aikuiskoulutuksessa.

Outoa lääppimistä ja kiehnausta, hierontaa ja katseita näilä kahdella, jos vaan miehen naisystävä tietäisi..hekin viime kuuleman mukaan lasta suunnittelevat...voi että kun ärsyttää tollaset ihmiset kun pettää..........!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe