Minulla meni tuontiauto lunastukseen. Auto on tuotu saksasta noin 2 vuotta sitten. Ajattelin rustata verovalituksen, mutta voinko hyödyntää jotenkin tämänhetkistä lunastushintaa siihen. Auton verotusarvo oli tullin mukaan 2 vuotta sitten 11700€ ja nyt lunastushinta vakuutusyhtiön mukaan 7700€. Ajattelin että jos olisi jokin yleinen prosentti, jonka auton hinta laskisi vuodessa niin voisi sen perusteella valittaa tullin hintaa liian korkeaksi. TÄmän mukaan hinta olisi laskenut 19% vuodessa.
Auton hinnan pudotus
9
1781
Vastaukset
- pudotus....
Hinnanpudotus pitää laskea samanlaisen uuden hinnasta. Ensimmäinen 5 vuotta n. 10 %/vuosi, seuraavat 5 vuotta 5 %/vuosi uuden hinnasta jne.
- Stoke
Keskimäärin:
1. vuosi= 0,85x uuden hinta
2. Vuosi= 0,85 x( 0,85xuuden hinta)
3. vuosi = 0,85 x(0,85x(0,85xuuden hinta))
Eli kerrotaan joka vuosi edellisen vuoden hinta 0,85:llä.
Poikkeuksia on. - Peltsi
Stoke kirjoitti:
Keskimäärin:
1. vuosi= 0,85x uuden hinta
2. Vuosi= 0,85 x( 0,85xuuden hinta)
3. vuosi = 0,85 x(0,85x(0,85xuuden hinta))
Eli kerrotaan joka vuosi edellisen vuoden hinta 0,85:llä.
Poikkeuksia on.Kyseessä on -89 mersu. Se on maksanut uutena 360 000mk eli 60 500€. Jos laskee 10% pudotuksella ekat 5vuotta ja loput 12vuotta 5% pudotuksella niin saadaan 19300€ tämän hetken arvoksi. Hiukan on yläkanttiin.
15% vuotuisella pudotuksella arvo olisi nyt 3818€. tämä on taas alakanttiin.
Onnistuisiko jos laskisin 15% pudotuksen mukaan käyttäen tämän hetkistä arvoa. Eli arvoksi 2 vuotta sitten tulisi 10 200€, josta se siis on laskenut 2:ssa vuodessa 15%/vuosi arvoon 7700€? Meneekö läpi tullissa?
- Markkinamiäs
sillä hinnat ovat todellankin viimeisen kahden vuoden aikana tippuneet ainakin tuon 20% per vuosi kun kysymyksessä on Mese, volvo, Audi. Maa on pulloollaan noita merkkejä ja enemmän on tarjontaa kuin kysyntää. Jos nyt saat vuoden 1989 mesestä 7700, ole onnellinen. Tappiosi kahdessa vuodessa pääoman alentumisena vain 2000 ekee vuodessa, mikä ei ole paljon. Kysypä tänään tullista mikä on vastaavan markkina-arvo nyt.
- Peltsi
tullin sivujen mukaan hinta voi olla tuota luokkaa, vaikea sanoa kun vaihtelua on niin paljon. Verotusarvo näyttää seuraavan aika tarkkaan mittarilukemaa. Pitkän pennin säästäis kun ruuvais mittariin reilusti lisää.
Ei siis kannata valittaa verotusarvon määrästä vai mitä? Voishan tuon valituksen varmuuden vuoksi tehdä, valittaa vaikka sitten veroprosentista. - Peltsi
lisäyksenä että tuo 11700 on siis tullin määrittelemä arvo ei siis minun maksamani. Minulle tuo auto tuli maksamaan 9200euroa kaikkineen eli hinnanpudotus oli vain 1500 euroa.
Tappiotahan tästä ei tullut. Otin auton ja 5700 rahaa. Kaveri tekee mulle siitä vielä auton parilla tonnilla. Vasen kylki siitä vain oli paskana. Eli voittoa mulle tästä tulee.
- V. Alitus
verovalitus, IHAN PERIAATTEEN vuoksi! Valitat auton hinnasta, veroprosentista ja ELVin perimisestä. Se on toissijaista tuottaako valitus tulosta, mutta onpahan muiden valitusten joukossa kaatamassa tätä vuosisadan hölmöilyä!!
- xqxq
tulet vähintään saamaan takaisin.
Tee ihmeessä valitus.
Autoveroprosentista kannatta myös valittaa,sitä ei ole kuitenkaan oikein laskettu.
Auton arvosta myös,tullli on senkin arvostanut yläkanttiin vrt. greyhen.Olisi pitänyt ottaa alin,ei keskiarvo.
- nurin päin?
Jos pudotus lasketaan tuon 5%/vuosi mukaan niin tuonhan voi laskea taaksepäinkin:
7700/0.95/0.95=8532€
--> Verotusarvo on ollut yli 3000e liikaa.
Tätä laskutapaa ei varmaankaan hyväksytä koska se on valtiolle epäedullinen? Ja todistaisi että nykyinen prosentti/vuosi on arvioitu väärin tai verotusarvot lasketaan väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224740Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43364Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263180Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss262607Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu692320Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181769Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91374Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171245Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41078