Olikohan sen lääkkeen nimi nyt Zybac, vai muistanko ihan väärin... Se reseptilääke tupakanpolton lopetukseen. Kertoisiko joku, millaisia sivuvaikutuksia on tullut? Mieli tekisi hakea tuo lääke, mutta olen kuullut, että sivuoireina esim. hengitysvaikeuksia, astmaisena niitä ei tarvitsisi yhtään lisää.
Tupakan lopetuslääke
5
739
Vastaukset
- ZYBAN
itse kokeilin sitä vähä aikaa mutta jätin sen ja tupakan sitten käytyäni psykiatrin antamassa hypnoositerapiassa 3 kertaa, sinne jäi tupakka.
- lakko
kannattaa lukea ensin Allen Carrin kirja
"Vihdoinkin Vapaa Tupakasta". Kirjastosta luultavasti saa lainata. Suosittelen lämmöllä!
Zyban on aika kallista, 160 egee - mun sauhuttelu jäi kirjan luettuani - ihan ilmaiseksi... - kokemuksiani
Sain lääkkeen ilmaiseksi työterveyshuollostani (savuton sairaala-kampanja). Käytin noin 10 pv. Heti kun 1. viikon jälkeen piti siirtyä 2 tablettiin alkoi huimaus, välillä tuli ulkopuolisuuden tunnetta, kerran marketissa paniikkihäiriöön(?) verrattava tunne, piti tiukasti pitää kärristä kiinni ennen kuin meni ohi. Välillä tuntui, että oma pää oli vieras, ja verenkierto pysähtyi niskaan. Myös unettomuutta (muttei väsymystä!) oli.
Toisaalta tupakka alkoi inhottamaan. Maistui sille itselleen. Maku meni myös oluesta ja seksistä, mielihyväkeskus ilmeisesti puutui. Oireet menivät ohi lopetettuani lääkkeen. Tupakkaan en ole sen koommin koskenut (kohta 1,5 v). Käytin tosin nikotiinilaastaria ja -purukumia kolme kuukautta Zybanin jälkeen.
Joillekin olen kuullut Z:n sopivan mainiosti. Yleensä en itse saa reaktioita lääkkeistä, tuossa oli jotain outoa.
Harmi ettei lääkettä myydä pienemmissä erissä, itse maksajat voisivat kokeilla ensin, sopiiko. Mahtaisiko lääkärilläsi olla näytepakkauksia?- llllllllllllllllllll
Eli sillä yhden tabletin annoksella ei oireita ollut ollenkaan?
- kokemuksiani
llllllllllllllllllll kirjoitti:
Eli sillä yhden tabletin annoksella ei oireita ollut ollenkaan?
siinä määrin kuin kahdella. Unettomuus ja kaikinpuolinen haluttomuus kylläkin. Huimaukset ym tulivat kahdella.
Mutta Zybania syödessä saa polttaa ensimmäiset kuusi päivää. Eli täysin mahdotonta on sanoa, tulivatko huonot olot pelkästä verenpaineen laskusta tupakoinnin lopettamisen JA annoksen nostamisen jälkeen. Kuitenkin sivuoireet säikäyttivät sen verran, etten yhtäkään enää uskaltanut syödä, vaan kiikutin lopputabut kiltisti työterveyshoitajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534360Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal824049- 703518
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963450Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1072465- 352318
- 242199
- 362189
- 382179
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232064