Jos on sössinyt ed. työpaikassa niin, ettei määräaikaista sopimusta jatketa, niin mitä tulee työtodistukseen?
Onko mitään mahiksia saada päivätyötä ilman vastaavaa koulutusta? Että on esim. amk-tutkinto, mutta tekisikin jotain muuta työtä kuin koulutustani vastaavaa..
Uusi työ
4
551
Vastaukset
- ei_näin
Määräaikainen työsopimus tarkoittaa, ettei jatkoa ole tiedossa. Itse suhtaudun erittäin nihkeästi työpaikkoihin, jotka tarjoaa määräaikaista sopimusta(en sellaista enää kirjoita). Siis määräaikaista sopimusta ei KOSKAAN jatketa. Suosittelen tätä periaatetta kaikille.
- työsopimuksesta
Työtodistuksessa lukee päättymisen syynä määräaikainen työsuhde. Jos olisit saanut jatkoa työsuhteellesi, olisit todennäköisesti tehnyt täysin uuden määräaikaisen/toistaiseksi olevan työsopimuksen. Joskus aikoinaan oli tapana ketjuttaa määräaikaisia sopimuksia, minullakin parhaassa sopimuskopiossa taitaa olla kymmenkunta jatkopätkää. Oi niitä aikoja.
P.S. Yllättävän monet ihmiset eivät tee koulutustaan vastaavaa työtä. Täällä yksi sellainen. Pitää vaan etsiä sellainen työ, mitä sinulla on kyky tehdä ilman koulutusta. Joko harrastusten tai ihan vaan elämänkokemuksella saatua tietoa/taitoa. Onnea etsintään!- aloituspalsta
Miten päädyit nykyiseen työhösi? Ja minkä alan koulutus sinulla on, millä alalla olet nyt?
Täytynee vaan olla silmät ja korvat auki, josko oma paikka löytyisi..
Mulle aina sanotaan, että ei mikään työ ole ihanaa, "se on vaan työtä". Vaan en minä ihanaa etsikään, sellaista vaan, missä enin osa päivistä olisi mukavia =)
Kiitos kannustuksesta! - taustojani
aloituspalsta kirjoitti:
Miten päädyit nykyiseen työhösi? Ja minkä alan koulutus sinulla on, millä alalla olet nyt?
Täytynee vaan olla silmät ja korvat auki, josko oma paikka löytyisi..
Mulle aina sanotaan, että ei mikään työ ole ihanaa, "se on vaan työtä". Vaan en minä ihanaa etsikään, sellaista vaan, missä enin osa päivistä olisi mukavia =)
Kiitos kannustuksesta!Omistan kaupallisen koulutuksen, olen töissä metalliteollisuudessa tuotannollisissa töissä. Sukulainen vinkkasi mahdollisesta työpaikasta, hain ja sain töitä.
Juttele sukulaisten ja tuttujen kanssa, heiltä voi saada hyviä vinkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558