En pikaisella tutkiskelulla löytänyt viestejä aiheesta joten kysyn nyt. Ostin eilen iPod 30gigaa ja PC:säni on windows XPpro käyttis. Tuo iTunes ei oikein futaa mun koneella joten onko jokin syy miksi en voisi poistaa sitä koneeltani ja käyttää windowsin mediaplayeria (paitsi että se on tyylitöntä?). Eli vaatiiko iPod toimiakseen tuo iTunesin? Mediaplayerin kanssa se vaikutti myös toimivan kuitenkin.
Mediaplayer vs. iTunes?
9
1136
Vastaukset
- 1stMacFinn
Kyllähän tuo iPod on tehty toimimaan vain iTunesin kanssa.
- Mika....
Tarkoitatko, että se lakkaa toimimasta jos iTunesin poistaa? nyt kun iTunes on koneella se toimii mediapalyerin kanssa ihan samalla tavoin paitsi että media player pelittää paremmin mun koneella. Ajattelin, että voin ihan hyvin testata tuon asian jahka vaimo pääsee sairaalasta, mutta lähinnä mietin onko iTunesin ja iPodin välillä jotakin sellaista toiminnallisuutta joka ei media playerissa toimi?
- Mika...
Mika.... kirjoitti:
Tarkoitatko, että se lakkaa toimimasta jos iTunesin poistaa? nyt kun iTunes on koneella se toimii mediapalyerin kanssa ihan samalla tavoin paitsi että media player pelittää paremmin mun koneella. Ajattelin, että voin ihan hyvin testata tuon asian jahka vaimo pääsee sairaalasta, mutta lähinnä mietin onko iTunesin ja iPodin välillä jotakin sellaista toiminnallisuutta joka ei media playerissa toimi?
Päivitin iPodin versioon 1.1 ja se sitten lopetti toimimasta mediaplayerissa joten se siitä. No edelleen luulen, että massamuistina sitä voi käyttää jolloin iTunesia ei olisi pakko käyttää mutta on se musan suhteen helpompi käyttää ton iTunesin kautta vaikka ottaakin päähän. Tuo iTunes on vissiin sen verran mac ettei oikein peeceessä nätisti pyöri vaan on kovin tökkivää ja nykivää. Pitää tutkia saako sitä viriteltyä jotenkin. Muuten tuo iPod on ihan mukiinmenevä soitin vaikka onkin varmaa eräs ylihinnoitelluimmistä härpäkkeistä, mutta ei se hintaero nyt niin valtava vaikkapa sonyyn ollut. Onko kenelläkään kokemusta sen kamera-adapterin toimivuudesta, kun aattelin tätä kuvapankkina käyttää ensi kesänä mökillä? jos vallankin tuon Nikon D70:n kanssa toimisi.
- 1stMacFinn
Mika... kirjoitti:
Päivitin iPodin versioon 1.1 ja se sitten lopetti toimimasta mediaplayerissa joten se siitä. No edelleen luulen, että massamuistina sitä voi käyttää jolloin iTunesia ei olisi pakko käyttää mutta on se musan suhteen helpompi käyttää ton iTunesin kautta vaikka ottaakin päähän. Tuo iTunes on vissiin sen verran mac ettei oikein peeceessä nätisti pyöri vaan on kovin tökkivää ja nykivää. Pitää tutkia saako sitä viriteltyä jotenkin. Muuten tuo iPod on ihan mukiinmenevä soitin vaikka onkin varmaa eräs ylihinnoitelluimmistä härpäkkeistä, mutta ei se hintaero nyt niin valtava vaikkapa sonyyn ollut. Onko kenelläkään kokemusta sen kamera-adapterin toimivuudesta, kun aattelin tätä kuvapankkina käyttää ensi kesänä mökillä? jos vallankin tuon Nikon D70:n kanssa toimisi.
Tuota kamerakäyttöä kannattaa kysäistä www.hopeinenomena.net sivuilla. Alan tietäjät on siellä.
- Mika...
1stMacFinn kirjoitti:
Tuota kamerakäyttöä kannattaa kysäistä www.hopeinenomena.net sivuilla. Alan tietäjät on siellä.
Pitääpä pistäytyä. Eiköhän tämän kanssa ajan oloon sinuiksi tule.
- pekka reindeer
Mika... kirjoitti:
Ipodia voi käyttää massamuisti laitteena, mutta biisejä ei sinne voi kuunneltavaksi laittaa ilman itunesia. Toki voit kerätä niitä sinne pilvin pimein, mutta kuunnellaksesi niitä ne pitää optimoida itunesin kautta.
Itselläni on Nano ja käytän siinä puolet musalle ja puolet massamuistina:) - Mika....
pekka reindeer kirjoitti:
Ipodia voi käyttää massamuisti laitteena, mutta biisejä ei sinne voi kuunneltavaksi laittaa ilman itunesia. Toki voit kerätä niitä sinne pilvin pimein, mutta kuunnellaksesi niitä ne pitää optimoida itunesin kautta.
Itselläni on Nano ja käytän siinä puolet musalle ja puolet massamuistina:)Mulle alkoikin jo hahmottua tuo käyttö tuolta osin. Lähinnä kameran tyhjentäminen reissunpäällä siihen olisi sellainen mahdollinen käyttökohde, mutta saa nyt sitten nähdä. Voin kyllä raportoida tänne jos onnistun siinä. iTunes on tiemmä pakollinen tuolla 1.1 ohjelmistolla nimittäin 1.0 ohjelmistolla mediaplayer tunnisti ipodin. Ei kai noissa ohjelmistoissa toiminnallisesti ole olennaisia eroja, mutta mediaplayer on hiukan notkeampi käytettävyydeltään ja pyörii winXP:säni hiukan paremmin ja oheistietojen dialogit näyttivät mediaplayerissa monipuolisemmilta.
- Marjatta
auttamattomasti myöhässä.
Kuitenkaan tuo mahdollinen MS-soitin ei voi sisältää mitään niin mullistavaa, että se olisi uhka Applelle.
Antaa Microsoftin taas kehitellä muiden keksimiä systeemejä, kun itse eivät ole missää koskaan ensimmäisiä.
Nou hätä.- Mika...
Anteeksi, mutta en nyt ymmärtänyt viestisi yhteyttä kysymykseeni. Olin siis kiinnostunut, onko iTunes pakollinen kumppani iPodin kanssa. Löysinkin jo siihen vastauksen joka ilmenee tuossa tämän keskustelupuun toisessa haarakkeessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423910Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393506- 703118
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912970Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851954- 351948
- 241789
- 321733
- 291721
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231684