rustokoru

rustooo

voiko/kannattaako laittaa tohon korvan pikku "nipukkaan" koneella? Koneella laitettuna maksaa 5 egee ja neulall 35-45 egee!

18

7058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rustooo

tai siis toho traguksee?

• moi

Mulla on ollut tuolla ylärustossa korvis ja se tehtiin ampumalla, ja se tulehtu melkein heti ja oli pakko ottaa pois. eli en suosittele et ottasit ampumalla. Lävistys maksaa kyllä paljon mutta se paranee nopeasti ja on paljon pienempi riski joutua ottamaan pois. Mie en halua ainakaan maksaa kyl tota lävistyksen hinttaa, joten mie oon tehny sen jälkeen lävistykset itse. Oon polttanu aluks neulan, merkinnyt korvaan mustekynällä merkin mihin se tulee, jääkuutiota kannattaa painaa korvaa vasten, että tunto lähtee, puhdistaa vaikka septisinillä se kohta mihin lävistys tulee ja laittaa vaikka omenan pala tai joku sinne taakse pehmittämään sitä "vastaanottoa" ja sitten vaan työntää se neula läpi ^-^

• Steriiliomena
        moi kirjoitti:

Mulla on ollut tuolla ylärustossa korvis ja se tehtiin ampumalla, ja se tulehtu melkein heti ja oli pakko ottaa pois. eli en suosittele et ottasit ampumalla. Lävistys maksaa kyllä paljon mutta se paranee nopeasti ja on paljon pienempi riski joutua ottamaan pois. Mie en halua ainakaan maksaa kyl tota lävistyksen hinttaa, joten mie oon tehny sen jälkeen lävistykset itse. Oon polttanu aluks neulan, merkinnyt korvaan mustekynällä merkin mihin se tulee, jääkuutiota kannattaa painaa korvaa vasten, että tunto lähtee, puhdistaa vaikka septisinillä se kohta mihin lävistys tulee ja laittaa vaikka omenan pala tai joku sinne taakse pehmittämään sitä "vastaanottoa" ja sitten vaan työntää se neula läpi ^-^

sinä et ole sitä porukkaa,joka väittää,että kotona otettu lävistys on hygienisempi kuin lävistysliikkeessä otettu?!?

• au au ei

jo ylärustoon on huono idea ottaa pyssyllä. tragukseen (siis siihen nipukkaan) se on lähinnä huono vitsi. jos 35-45 egee on liikaa, niin jätä ottamatta, sillä lävistämälläkin tehtyinä nihkeitä paranemaan. ampumalla tuskin paranee ollenkaan ja voi mennä nipukkasi tosi huonoon kuntoon.

• ruusu

Joo ei todellakaan kannata ottaa ampumalla! Ja minun tietääkseni nämä ampumiskoneet otetaan pois käytöstä kokonaan. Ja sama on tuon kanssa, et tekee itse. Ei herran pieksut sentään! Itse kävin eilen ottamassa traguksen lävistäjällä ja maksoin siitä 30e ja olen erittäin tyytyväinen. Missään nimessä ei kannata itse tehdä tai ampua sitä, siitä ei tule kuin sanomista! Rustolävistyksen paranemisaika on muutenkin niin pitkä, että ei kannata kokeilla tikulla jäätä!

• eloin88

Ei todellakaan kannata ottaa ampumalla ? olen itse ottanut esim korviini lävistykset ampumalla rustoon ja kaikkiin. hyvin on parantunut eikä ole ollut mitään ongelmia ! porukka vaan ei viitsi pusata ja huolehtia lävistyksestä kunnolla. (koskee likasin sormin lävistyksiin yms. ) Ei ole mitään järkeä. vaihtakaa vaikka napin sijaan rengas lävistykseen. ainakin minulla se on helpottanut lävistyksen paranemista ja lävistys saa enemmän ns. ilmaa. sillä kun napeissa on lukon taka osa. ( vaikea puhdistaa. väliin jää yleensä bakteereita. ) rengas on paljon helpompi.

• AMATÖÖÖÖÖRI
        eloin88 kirjoitti:

Ei todellakaan kannata ottaa ampumalla ? olen itse ottanut esim korviini lävistykset ampumalla rustoon ja kaikkiin. hyvin on parantunut eikä ole ollut mitään ongelmia ! porukka vaan ei viitsi pusata ja huolehtia lävistyksestä kunnolla. (koskee likasin sormin lävistyksiin yms. ) Ei ole mitään järkeä. vaihtakaa vaikka napin sijaan rengas lävistykseen. ainakin minulla se on helpottanut lävistyksen paranemista ja lävistys saa enemmän ns. ilmaa. sillä kun napeissa on lukon taka osa. ( vaikea puhdistaa. väliin jää yleensä bakteereita. ) rengas on paljon helpompi.

Minä olen ainakin tehnyt 5 lävistystä omiin korviini ja kaverini on tehnyt minulle 3 huulen, eikä niille ole käynyt mitenkään pahasti? pitää vain streilisoida tarpeeks hyvin tavarat ja pistää kumihanskat käteen.

• classic tee

ampujat harvemmin suostuvat laittamaan tragusta. mutta jos löydät sellaisen, ota vain. se todennäköisesti sattuu ristuksen palijon, halkaisee rustoa eikä parane ollenkaan jättäen vain ruman epämuodostuneen korvannipukan arpineen kun tylppä koru runnottiin voimalla paksun ruston läpi, mutta saattaa toki olla että se vain turpoaa niin että ainoastaan lobe-korvakoruksi suunnitellun korviksen lukko ei pääse kiinni ja se tippuu ellet ota suosilla pois. henkilökohtaisesti saisin tästä valtavaa tyydytystä.

• Kaiku

Tehkääpä huviksenne testi:

Laittakaa esim veitsi tms terävä esine paperista läpi.

Tehkää sama sormella, kumpi tekee pahemman jäljen?

Sama asia on lävistysneulalla tehtäessä tai koneella ammuttaessa.
        Haluatteko varmasti tylpän esineen korvastanne (tms) läpi niin että se repii kudosta suurelta alueelta?
        Lävistysneulat ovat tehty niin että lävistäminen tekee mahdollisimman vähän vauriota.

Lävistyspyssyä ei voida sterilisoida, koska muoviosat eivät kestä autoklaavaamista (ainut tapa sterilisoida välineet niin että kaikki bakteerit kuolevat), joten on huomattavasti todennäköisempää saada bakteeritartunta.

Lävistysliikkeissä kaikki välineet sterilisoidaan aina ja ovat pakattuna steriileihin pusseihin, jotka avataan vasta lävistystä tehtäessä, joten ne eivät ole kosketuksissa mihinkään ennen sitä.

Itse ei myöskään kannata lähteä tekemään,koska ette omista tarvittavia välineitä, ettekä tiedä miten asiat oikeaoppisesti tehdään.
        Terveydellä ei kannata leikkiä. Jos haluaa jonkun lävistyksen eikä ole varaa niin säästäkää, pyytäkää lahjaksi, tai odottakaa sen aikaa että rahaa on.

• rustooo
        Kaiku kirjoitti:

Haluatteko varmasti tylpän esineen korvastanne (tms) läpi niin että se repii kudosta suurelta alueelta?
        Lävistysneulat ovat tehty niin että lävistäminen tekee mahdollisimman vähän vauriota.

Lävistyspyssyä ei voida sterilisoida, koska muoviosat eivät kestä autoklaavaamista (ainut tapa sterilisoida välineet niin että kaikki bakteerit kuolevat), joten on huomattavasti todennäköisempää saada bakteeritartunta.

Lävistysliikkeissä kaikki välineet sterilisoidaan aina ja ovat pakattuna steriileihin pusseihin, jotka avataan vasta lävistystä tehtäessä, joten ne eivät ole kosketuksissa mihinkään ennen sitä.

Itse ei myöskään kannata lähteä tekemään,koska ette omista tarvittavia välineitä, ettekä tiedä miten asiat oikeaoppisesti tehdään.
        Terveydellä ei kannata leikkiä. Jos haluaa jonkun lävistyksen eikä ole varaa niin säästäkää, pyytäkää lahjaksi, tai odottakaa sen aikaa että rahaa on.

niin..voi olla ehkä parempi vaihtoehto ottaa neulalla se vaikka maksaakin enemmän... olen ottanut ylärustoon myös neulalla ja on parantunut hyvin... :) kiitos avusta kaikille! Tämän kuun lopulla sitten otan sen lävärin neulalla... :)

• AUAUAU!

• vertaus
        Kaiku kirjoitti:

paperi = korvalehti
        sormi = koneen koru
        kerro, miten suurelta alueelta korva vaurioituu? löytyykö aiheesta lääketieteellistä julkaisua,mistä?
        Noilla anatomian tiedoilla pitäis ihan hävetä ja työntää päänsä puskaan. Piät sie meitä tyhminä- vai oot sie ite semmonen?
        p.s sterilisoida ei voi ees tatskakonetta (jossa verta ja kudosnesteet valuu virtanaan) ja silti niitä otetaan kyselemättä mitään. häpee,jos ees osaat!

• tai sitten ei
        vertaus kirjoitti:

paperi = korvalehti
        sormi = koneen koru
        kerro, miten suurelta alueelta korva vaurioituu? löytyykö aiheesta lääketieteellistä julkaisua,mistä?
        Noilla anatomian tiedoilla pitäis ihan hävetä ja työntää päänsä puskaan. Piät sie meitä tyhminä- vai oot sie ite semmonen?
        p.s sterilisoida ei voi ees tatskakonetta (jossa verta ja kudosnesteet valuu virtanaan) ja silti niitä otetaan kyselemättä mitään. häpee,jos ees osaat!

Odotinkin että milloin tämä pässi osallistuu keskusteluun...

Löytyykö tutkimusta aiheesta, että kirurgisia toimenpiteitä tehtäessä kannattaa käyttää skalpellia voiveitsen sijaan, koska skalpelli soveltuu tarkoitukseen paremmin?
        En usko, mutta se ei tarkoita että voiveitsi soveltuu käytettäviksi leikkauksissa.
        Eiköhän se ole itsestäänselvää, että jos halutaan tehdä ihoon viilto/reikä tms niin se kannattaa rehdä mahdollisimman terävällä instrumentilla.

Tatskakoneet eivät liity aiheeseen millään muotoa (eivätkä edes koko palstaan, jossa keskustellaan siis lävistyksistä).

Ja kun sinua selvästikin kovasti harmittaa, että miksi kauppaamaasi/käyttämääsi pyssyä täällä haukutaan, vaikka itse tunnut olevan vakuuttunut sen soveltuvuudesta, niin kysypä itseltäsi, että voisitko olla väärässä?
        Monta lävistystä sinä olet ottanut? Entä kaverisi yhteensä?
        Itselleni on tehty yli 30 ja kavereilleni yhteensä satoja (ja monet ovat ottaneet myös ampumalla, mutta kukaan ei enää), eli omat kokemukseni eivät rajoitu vain siihen mitä täällä tai muilta sivustoilta luen.

Omat käsityksesi perustuvat pitkälti siihen soopaan mitä pyssyjen valmistajat ovat sinulle syöttäneet saadakseen sinut ostamaan/kauppaamaan pyssyn/pyssyjä.

• emmental79
        AUAUAU! kirjoitti:

Tässä on sulle sitä "tyydytystä" neulalla. Alahan pisteleen vaan ja voimalla, heh!
        http://siperianhurtta.fi/yabbse/index.php?board=2;action=display;threadid=2729

linkittämäsi palstan keskustelun ongelmat johtuvat siitä, että heillä on liian pieni rengas lävärissään, EI siitä että ne on tehty lävistämällä.

1.2/1.6mm halkaisijaltaan ja 8-10 milliä pituudeltaan oleva suora tappi (barbell tai huulikoruna useimmiten käytettävä labret) soveltuu tragukseen parhaiten. EI pieni rengas (jos traguksessa on rengas niin halkaisija pitää olla 10mm tai jopa yli) saatika mikään pyssyllä ammuttu nysämittainen korvis)

• löytää hyvän

paikan! Jos kuulet hyviä suosituksia niin: käy, katsele, kysele, kuuntele! Kaikki ei osaa hommaansa- ei lävistäjätkään.

• parempi idea

ei kannata ottaa ''ampumalla'' tulehtuu helpommin kun neulalla tehty koru.. kokemusta on.

• 8+16

jätit tietenkin hoitamatta ja laitoit menetelmän syyksi.

Paljonhan tuosta on täällä puhuttu, mutta vähä faktaa ja paljon MUTUA. Vaikeahan sitä on huonompaa mopoa myydä kalliimmalla, kuin priimakunnossa. Toisin sanoen neulalävistys vaatii härskiä propagandaa tuekseen. Näin se täällä toimii, heh, heh.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Tutkimuksiakin on tehty, mutta tuskin se asiaa muuksi muuttaa. Ei se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa, monet maksaa |-O

Ota vaan pyssyllä turvallisesti ja edullisesti. Anna hullujen maksaa turhasta 8-o

http://silverwave.fi/SILVER_WAVE_hopeakoruliike/Reiityksen_turvallisuus.html lue etenkin tuo
        http://silverwave.fi/tekniikat/Ear piercing techniques.pdf ja tule sitten esittämään vahvempaa näyttöä kuin "musta tuntuu että" ja tulehtu heti

• joku sairas salee
        8+16 kirjoitti:

jätit tietenkin hoitamatta ja laitoit menetelmän syyksi.

Paljonhan tuosta on täällä puhuttu, mutta vähä faktaa ja paljon MUTUA. Vaikeahan sitä on huonompaa mopoa myydä kalliimmalla, kuin priimakunnossa. Toisin sanoen neulalävistys vaatii härskiä propagandaa tuekseen. Näin se täällä toimii, heh, heh.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Tutkimuksiakin on tehty, mutta tuskin se asiaa muuksi muuttaa. Ei se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa, monet maksaa |-O

Ota vaan pyssyllä turvallisesti ja edullisesti. Anna hullujen maksaa turhasta 8-o

http://silverwave.fi/SILVER_WAVE_hopeakoruliike/Reiityksen_turvallisuus.html lue etenkin tuo
        http://silverwave.fi/tekniikat/Ear piercing techniques.pdf ja tule sitten esittämään vahvempaa näyttöä kuin "musta tuntuu että" ja tulehtu heti

ihmettelen suuresti sitä miten jengi täällä mustamaalaa ampumalla tehtyjä lävistyksiä. kuten tragus, se paranee saakeli ihan samalla tavalla kuin neulalla tehty. itelläni on rook oikeassa korvassa ja molemmissa korvissa tragukset, KAIKKI tehty ampumalla. olen ollut tunnollinen ja hoitanut lävistykset hyvin, putsasin yms enkä tosissaan sorkkinut paskasilla sormilla niin kolmisen vuotta ne kaikki on mulla pysynyt ongelmitta. eli jättäkää se lävistyksen räplääminen ja muistakaa putsata sitä niin ei tarvii tulla kirjotteleen ku otitte ampumalla ja se "sen takia" tulehtu ;)) kiitti kuitti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe