Eli minulla on reikä etuhampaassa. Jonkun aikaa sen siinä oltua ikeneen ilmestyi suuri patti. mikähän mahtaa olla?
Hammaslääkäriaika on parin viikon päästä.
Voivoi kun sitä on niin hammaslääkäripelkoinen ettei uskalla käydä silloin kun jonkun vian huomaa, vaan antaa olla ja toivoo ettei reikä suurene.
aioin tiedustella ennen aikaa hampilääkäriltä että onko mahdollista saada sitä lääkettä, joka hieman auttaa.
Reikä+suuri patti
8
1236
Vastaukset
- Jari63
No tämä on nyt vain arvaus joten en välttämättä ole oikeassa ,mutta ainakin minulla tuli heti mieleen että se reikä on hampaassasi ollut kauvan aikaa ja todennäköisesti hampaasi on tulehtunut ja mätääkin sieltä pitäsi löytyä,ainakin tuo kuvailemasi patti viittaa siihen ,mutta voihan se olla muutakin varsinkin jos se ei ole kipeä ,no jos arvaukseni osui oikeaan hampaasi on tulehtunut niin joudut kyllä juurihoitoon ja kaiken lisäksi saat lääkekuurinkin ,mutta ei siihen todellakaan kuole ,lompakkosi siitä eniten kärsii ,kannattaa paikata ne reikäiset hampaat ajoissa,juurihoito tulee hyvin nopeesti vastaan ja ei reijänkään tarvitse olla suuri.
- pelkoinen
kerran aiemminkin minulla oli patti. hammaslääkäri sanoi sen hampaan olevan tulehtunut. mitään ei tainnut asialle tehdä, paikkasi vain reiän. tosiaankin toivoisin ettei tarvitse juurihoitoa kokea.
onkohan mitään mitä itse voisin tehdä tuon tulevan estämiseksi/helpottamiseksi? - ei hätää
pelkoinen kirjoitti:
kerran aiemminkin minulla oli patti. hammaslääkäri sanoi sen hampaan olevan tulehtunut. mitään ei tainnut asialle tehdä, paikkasi vain reiän. tosiaankin toivoisin ettei tarvitse juurihoitoa kokea.
onkohan mitään mitä itse voisin tehdä tuon tulevan estämiseksi/helpottamiseksi?Mutta hoitoon on mentävä. Siis hampaassasi on märkää, joka on hoidettava pois. Siis juurihoito, joka ei todellakaan ole niin kamala kuin luulet. Hampaan sisustaa puhdistetaan juurihoitoneuloilla eli raspeilla eli raspilla rapsutetaan hampaan sisältä huono hampaan kudos pois. Tulehdus hoidetaan lääkkeillä, hampaaseen laitettavilla tai jopa antibiottikuurilla. Lopuksi hammas paikataan. Puudutus tarvittaessa.
Esi lääkitystäkin parempi on, kun menet hoitohuoneeseen niin sanot, että sua pelottaa!!
Hoitohenkilökunta on ammattitaitoista ja osaa asiansa. siis lievittää pelkoa ja kipua kaikin keinoin. Sovi vaikka että nostat kättä ja silloin aina keskeytetään. Näin meillä tehdään.
Kirjoitti alan ammattilainen. - pelkoinen
ei hätää kirjoitti:
Mutta hoitoon on mentävä. Siis hampaassasi on märkää, joka on hoidettava pois. Siis juurihoito, joka ei todellakaan ole niin kamala kuin luulet. Hampaan sisustaa puhdistetaan juurihoitoneuloilla eli raspeilla eli raspilla rapsutetaan hampaan sisältä huono hampaan kudos pois. Tulehdus hoidetaan lääkkeillä, hampaaseen laitettavilla tai jopa antibiottikuurilla. Lopuksi hammas paikataan. Puudutus tarvittaessa.
Esi lääkitystäkin parempi on, kun menet hoitohuoneeseen niin sanot, että sua pelottaa!!
Hoitohenkilökunta on ammattitaitoista ja osaa asiansa. siis lievittää pelkoa ja kipua kaikin keinoin. Sovi vaikka että nostat kättä ja silloin aina keskeytetään. Näin meillä tehdään.
Kirjoitti alan ammattilainen.Jos saisi edes nukutuksen tai jonkun muun etten tuntisi sitä suunnatonta kipua. :s Huh huh että pistää pelottamaan jo nyt!
Tästä patistako tietää että hampaassa on mätää?
Sekö on mädän merkkinä? - pelätä,puudutus on olemassa
pelkoinen kirjoitti:
Jos saisi edes nukutuksen tai jonkun muun etten tuntisi sitä suunnatonta kipua. :s Huh huh että pistää pelottamaan jo nyt!
Tästä patistako tietää että hampaassa on mätää?
Sekö on mädän merkkinä?Hei,hammaslääkäri puuduttaa hampaan saat siis puudutuksen aina jos tekee juurihoitoa,siis elä pelkää,ei se tunnu koska hammaslääkäri puuduttaa
tajuatko nyt? siis mars sinäkin siitä jo hamaslääkäriin ;)) - että puudutus
pelätä,puudutus on olemassa kirjoitti:
Hei,hammaslääkäri puuduttaa hampaan saat siis puudutuksen aina jos tekee juurihoitoa,siis elä pelkää,ei se tunnu koska hammaslääkäri puuduttaa
tajuatko nyt? siis mars sinäkin siitä jo hamaslääkäriin ;))Se puudutus sitten etuhammasalueelle sattuu aivan perkeleesti! Mulla kans puudutettiin ja juurihoidettiin. Enää EN IKINÄ ANNA PUUDUTTAA, oli se etualueelle niin kamalan kivuliasta!
- se etuhammas
että puudutus kirjoitti:
Se puudutus sitten etuhammasalueelle sattuu aivan perkeleesti! Mulla kans puudutettiin ja juurihoidettiin. Enää EN IKINÄ ANNA PUUDUTTAA, oli se etualueelle niin kamalan kivuliasta!
on märkivä (se patti), niin se hammas on kuollut eikä juurikanavaa avattaessa tarvi puuduttaa, jos sitä puuduttamisen kipua kammoksuu.
- patti naps pois...
mulla oli terve hammas, ei reikää, mutta purenta oli tuhonnut juurta, joten juurihoito. patti oli iso nenän juuressa, siis suun puolella kuitenkin ylhäällä ikenessä, sen tunsin sormella kohonneena jo kauan, sitten se tuli valkoisena kivuttomana näkyviin. vuosi sitten kuvattu hammas, ei silloin mitään.
ei sattunut yhtään! turhaan sitä pelkää, mäkin jo luulin vaikka mitä...läiskätkin kannattaa heti näyttää lekurille, mutta tulehdus siis oli juuressa, tehtiin juurihoito, kesti hetken, eikä yhtään sattunut, ei edes puudutettu suotta, varovasti teki ja usein kysyi sattuuko es vähän, ja ei se tietty sattunut kun ei es särkenyt! ei satu yhtään,, ja turhaan venasin etten heti menny päivystykseen, onneksi ei tulehdusbakteeri päässyt leviämään, nyt menen koko suun kuvaukseen ja varmasti käyn puolen vuoden välein. ei pääse ylläreitä syntymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218