Laitoin ilmoitusviestin MTV3:n Se Oikea -deittiin ja sanoin siinä hakevani lapsetonta naista. Samassa kaupungissa asuva suunnilleen samanikäinen nainen vastasi minulle ja kysyi, miksi lapsettomuus on niin tärkeää. Samalla hän sanoi itse olevansa lapseton. Perustelin toivomukseni sillä, että minulla itselläni ei ole lapsia, joten on helpointa aloittaa samasta tilanteesta. Juttelu eteni aiheesta toiseen ja jatkui päiviä. Eilen nainen sanoi, että hän ei ole missään vaiheessa etsinyt seuraa ja pyysi anteeksi, jos ei ole sitä sanonut. Hän sanoi vastanneensa minulle kysyäkseen sitä, miksi toivon naisen olevan lapseton.
Otan tietenkin huomioon sen mahdollisuuden, että tuo voisi olla selittelyä, tekosyy. Kuitenkin kaiken juttelumme perusteella on myös mahdollista, että nainen todella halusi kysyä tuota. Hän ei vaikuttanut tyhmältä, mutta ei voi olla henkisesti täysin normaali. Terve ihminen ei toimisi noin.
Jokaisella deitti-ilmoituksen laittaneella on oikeus olettaa, että jos vastaaja ei ERIKSEEN painota ettei hae seuraa, niin vastaaja on liikkeellä deittailumielessä, ei vain juttelemassa niitä näitä. Vastaajalla ei ole oikeutta käyttää seuranhakuilmoitusta juttukaverin hakemiseen, koska se sotii ilmoituksen antajan perimmäistä aikomusta vastaan. Nainen täytti ilmoituksessa sanomani kriteerit, oli lapseton, ikä täsmäsi, kuten kaupunkikin. Miten olisin voinut päätellä, että hän ei etsi seuraa, kenen mieleen tulisi edes juolahtaa kysyä, millä asialla nainen liikkuu, kun hän kerran vastasi juuri kaltaiselleen naiselle sopivaan ilmoitukseen?
Olen huomannut, että deiteissä liikkuu erittäin paljon henkisesti epävakaita naisia. Miehiä aina epäillään ja syytetään kaikesta, mutta harva nainen ottaa huomioon, mitä naiset tekevät miehille. Toki henkisesti sairas on syyntakeeton. Silti kun itsellä on puhtaat jauhot pussissa ja täysin kunnialliset aikomukset, ottaa päähän, että hommissa ei tunnu olevan mitään järkeä. Kaikki yritykset päättyvät johonkin käsittämättömään sekasotkuun, vaikka itse yrittää pitää asiat koko ajan selvinä. On täysin toivotonta edes yrittää.
deittailu
11
1208
Vastaukset
- vaan mieleen
Kuka lapseton täyspäinen haluaa seurustella yh-ihmisten kanssa?
Miksi ihmeessä haluaa siihen rumbaan, että toisella lapsen isä/äiti pyörii kuvioissa koko ajan.
Miksi haluaa hoitaa toisen lasta?
Jos ei ole omaa lasta, mutta haluaa, niin miksi haluaisi lapselleen ihan vieraan ihmisen lapsia sisko- tai velipuoliksi?
Jos muuttaa yhteen, niin kuitenkin sitä rahaa menisi tämän yh-siipan lapsien ruokkimiseen. Miksi suostuisi?
Jos kävisi niin, että kiintyy yh-tyypin lapsiin ja ero tulee, ei ole mitään oikeuksia tavata. Kuitenkin niitä on saattanut elättää omilla rahoillaan pitkäänkin.
Itse en halua ikinä lasta, joten vaikka mimmonen prinssi vastaan kävelisi, mutta sillä olisi lapsia en sitä huolisi.
En halua edes sellaista, joka joutuu tapaamaan lapsiaan silloin tällöin. En haluaisi esim. pilata yhteistä viikonloppua siihen, että toisen lapset tulee häiritsemään.- alkup. kirjoittaja
Minulle syynä lapsettoman naisen hakemiseen on se, että kaikki tosiaan olisi helpompaa, en minäkään haluaisi rumbaan, jota osuvasti kuvaat.
Olisin halunnut lapsia jo kauan sitten, mutta en saanut mahdollisuutta. En todellakaan ole velkaa kenellekään enkä velvollinen kantamaan vastuuta, joka kuuluisi toiselle. Minä olisin halunnut kantaa vastuuni, mutta koska en kelvannut, niin olkoot sitten nytkin ilman. Tai eivät kaikki, en ole täysin ehdoton...
En ole aina laittanut deitti-ilmoitukseeni lapsettomuuden vaatimusta. Yksinhuoltajuuteen on monia syitä ja on monenlaisia yksinhuoltajia. Kaikkien yh-äitien niputtaminen samaan pakettiin olisi ylimielistä. En halua menettää mahdollisuutta olla jonkun ihanan naisen kanssa, vaikka hänellä olisikin lapsia. Kaikki olisi mutkattomampaa, jos lähdettäisiin liikkeelle täysin tasapainoisesta tilanteesta, mutta jos löytäisi kumppanikseen oikean ihmisen, hänen kanssaan haluaisi olla, vaikka kaikki ei menisikään helpoimman kautta.
- hone-y
kukaan varmaan laita deitti-ilmoitusta, jossa lukee, että en muuten etsi seuraa =) Kyllä voi olettaa, että jollain oikealla asialla siellä ollaan.
Mitä pidempään elää, niin sitä useammin törmää ihmisiin, joilla on käsittämätön järjenjuoksu. Täytyy vaan yrittää elää sen asian kanssa.- alkup. kirjoittaja
Totta, deitti-ilmoitukseen vastaavalla on oikeus olettaa, että ilmoituksen laittaja hakee seuraa. On käsittämätöntä, että kaikkein perustavimmatkaan pelisäännöt eivät ole kaikille selviä. Kyllä meitä tosiaan riittää joka junaan. :)
- Just me
...sillä naisella kuitenkin on laps. Jos muuten vaikutit mielenkiintoselta niin otti yhteyttä, kun aatteli, että ehkä kuitenkin voisit lapsen hyväksyä. Ei kehdannut heti kertoa totuutta vaan tarkoituksella pitkitti, ettei oo niin läpinäkyvää...Tällänen mulle tuli mieleen. Vaikka mitähän sitä valehtelemalla saavuttas...Joka tapauksessa aika erikoista käytöstä naiselta, oli syy sitten mikä tahansa. Kyllähän sen nyt jokaisen pitäs tietää et jos on ilmotuksen laittanu Se Oikea deittiin niin varmasti on seuraa hakemassa. Ei kai kukaan nyt vaan huvikseen ilmotusta laita juttuseuraa hakeakseen eikä varsinkaan odota, että jotakin kiinnostaa vaan tietää miks hakee lapsetonta naista.
- alkup. kirjoittaja
Ajatuksesi ei todellakaan ole tuulesta temmattu, noin todellakin voisi olla sen pohjalta, mitä kerroin. Kuitenkin juttelin naisen kanssa puhelimessa ja tekstiviestein aika paljon muutaman päivän aikana, ja yhtäkään ainoaa sekuntia en epäillyt naisen lapsettomuutta, mikään ei viitannut siihen. Juttelumme ei loppunut siihen, että nainen olisi sanonut, että hänellä on lapsi, lapsettomuudesta ei ollut enää alun jälkeen missään vaiheessa puhetta. Mikäli hänellä olisi ollut lapsi, hän olisi suoraan tai epäsuorasti kysynyt, olisinko valmis hyväksymään sen, että hän onkin äiti, mutta mitään sellaista hän ei kysynyt.
On totta kai outoa, miksi lapsetonta naista kiinnostaa, miksi joku etsii lapsetonta naista. :D Kun joku täyttää asetetun kriteerin, asia ei yleensä kosketa häntä, esimerkiksi 28-vuotiaan naisen kysymys, miksi 29-vuotias mies etsii 25 - 33-vuotiasta naista, olisi aivan järjetön. Se että nainen esitti kysymyksen asiasta, jonka ei pitäisi kiinnostaa häntä seuranhaun kannalta, osoittaa jälkikäteen ajatellen melko varmaksi sen, että nainen ei etsinyt missään vaiheessa seuraa. En voinut tietää sitä kysymyksen esittämishetkellä ja sen takia ajattelin hänen tunnustelevan kysymyksellään, pidänkö ylipäätään lapsista, ja sanoinkin pitäväni. Kun siirryimme toiseen aiheeseen, luulin vastanneeni hänen kysymykseensä niin, että hän halusi jatkaa juttelua seuranhaku mielessään, mutta se ei hänen mielessään ollut. - delirium76
alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Ajatuksesi ei todellakaan ole tuulesta temmattu, noin todellakin voisi olla sen pohjalta, mitä kerroin. Kuitenkin juttelin naisen kanssa puhelimessa ja tekstiviestein aika paljon muutaman päivän aikana, ja yhtäkään ainoaa sekuntia en epäillyt naisen lapsettomuutta, mikään ei viitannut siihen. Juttelumme ei loppunut siihen, että nainen olisi sanonut, että hänellä on lapsi, lapsettomuudesta ei ollut enää alun jälkeen missään vaiheessa puhetta. Mikäli hänellä olisi ollut lapsi, hän olisi suoraan tai epäsuorasti kysynyt, olisinko valmis hyväksymään sen, että hän onkin äiti, mutta mitään sellaista hän ei kysynyt.
On totta kai outoa, miksi lapsetonta naista kiinnostaa, miksi joku etsii lapsetonta naista. :D Kun joku täyttää asetetun kriteerin, asia ei yleensä kosketa häntä, esimerkiksi 28-vuotiaan naisen kysymys, miksi 29-vuotias mies etsii 25 - 33-vuotiasta naista, olisi aivan järjetön. Se että nainen esitti kysymyksen asiasta, jonka ei pitäisi kiinnostaa häntä seuranhaun kannalta, osoittaa jälkikäteen ajatellen melko varmaksi sen, että nainen ei etsinyt missään vaiheessa seuraa. En voinut tietää sitä kysymyksen esittämishetkellä ja sen takia ajattelin hänen tunnustelevan kysymyksellään, pidänkö ylipäätään lapsista, ja sanoinkin pitäväni. Kun siirryimme toiseen aiheeseen, luulin vastanneeni hänen kysymykseensä niin, että hän halusi jatkaa juttelua seuranhaku mielessään, mutta se ei hänen mielessään ollut....nainen oli kyvytön saamaan lapsia? Silloin koko touhu kuullostaisi järkevämmältä. Jos hän hakikin miestä joka ei halua lapsia ollenkaan?
Toivottavasti olen väärässä, tämän naisen kannalta. En voi edes kuvitella miltä tuntuisi jos ei todellakaan voisi lapsia saada, halustaan huolimatta... - alkup. kirjoittaja
delirium76 kirjoitti:
...nainen oli kyvytön saamaan lapsia? Silloin koko touhu kuullostaisi järkevämmältä. Jos hän hakikin miestä joka ei halua lapsia ollenkaan?
Toivottavasti olen väärässä, tämän naisen kannalta. En voi edes kuvitella miltä tuntuisi jos ei todellakaan voisi lapsia saada, halustaan huolimatta...Mutta minähän nimenomaan hain lapsetonta naista... Jos hän haki sellaista miestä, joka ei halua lapsia, niin sekin hänen olisi pitänyt todeta minulle silloin, kun sanoin tykkääväni lapsista (mainitsin sen silloin, kun selitin hänelle, miksi haen lapsetonta naista). En usko, että niin oli, mutta hänen olisi pitänyt joka tapauksessa olla heti alussa rehellinen ja kertoa, millä asialla liikkuu.
Kyvyttömyys saada lapsia on jokaiselle lapsia haluavalle kauhea asia, mutta se ei silti oikeuttaisi ketään valehtelemaan. En antaisi kyseiselle naiselle säälipisteitä ja haluaisi ymmärtää hänen toimintaansa, vaikka myötätuntoa asiasta kärsiville löytyykin muuten runsaasti. - Delirium-76
alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Mutta minähän nimenomaan hain lapsetonta naista... Jos hän haki sellaista miestä, joka ei halua lapsia, niin sekin hänen olisi pitänyt todeta minulle silloin, kun sanoin tykkääväni lapsista (mainitsin sen silloin, kun selitin hänelle, miksi haen lapsetonta naista). En usko, että niin oli, mutta hänen olisi pitänyt joka tapauksessa olla heti alussa rehellinen ja kertoa, millä asialla liikkuu.
Kyvyttömyys saada lapsia on jokaiselle lapsia haluavalle kauhea asia, mutta se ei silti oikeuttaisi ketään valehtelemaan. En antaisi kyseiselle naiselle säälipisteitä ja haluaisi ymmärtää hänen toimintaansa, vaikka myötätuntoa asiasta kärsiville löytyykin muuten runsaasti.Lapsettomuus voi todellakin olla sen verran kova paikka sille jonka kohdalle se sattuu ettei siitä nyt ihan kaikille heti kättelyssä mene tilittämään. Kertoisitko sinä heti tavattuasi uuden ihmisen että olet tuhkam**a???
Tiedän tämän kokemuksesta sillä oma lapsi sai alkunsa vasta vuoden tuskailun ja yhden keskenmenon jälkeen. En puhunut tuskallisesta ajasta ja epävarmuudesta kuin lähimmilleni. Lapsista pitäminen on eri asia kuin se että haluaa lapsia.
Tottakai ihmisten pitää olla rehellisiä mutta ei sitä nyt voi kohtuudella odottaa että ihmiset kertoisivat muutaman keskustelun jälkeen kaikki elämänsä kipeimmät asiat. Tuollaisen asian kakaiseminen puolitutuille ei ehkä oikein onnistu. Ei onnistuisi minulta ainakaan...
Nojoo, naisen käytös jää vain arvailun varaan ja emme koskaan saa tietää mikä hänen oikea motiivinsa oli. Naisen logiikalla järkeenkäypä selitys olisi todellakin tämä kyvyttömyys saada lapsia. Ymmärtäisin hyvin hänen ensin selvittäneen sinun kantasi tähän lapsiasiaan ja sen jälkeen kun hänelle on selvinnyt sinun haluavan lapsia hän hätävaleen varjossa pakeni.
Tsemppiä vain sinulle sinne sinkkuviidakkoon. Toivottavasti löydät oman kultamussukkasi!
- sunkin
vähän löysätä pipoa? Itse en ainakaan deittailisi tollaista nipottajaa. Ällöttävää.
- alkup. kirjoittaja
Mitä ihmeen nipottajaa? Onko se nipottamista, että odottaa muidenkin pitävän pelisäännöistä kiinni? Yleensä epäluotettavien tyyppien on vaikea hyväksyä, että muut vaativat heiltä luotettavuutta, vaikka he itse kyllä vaativat sitä muilta. Minulla on varaa vaatia, koska noudatan itse sääntöjä, jos se sinua ällöttää, niin katso peiliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633