Oikomisen tulos

ihmetyttää

Minulla kohta kaksi vuotta ollut raudat suussa. Vuoden ylärautojen laittamisen jälkeen sain alaskin raudat. Kesällä pitäisi saada pois.

Alahampaisiin olen todella tyytyväinen, mutta ylähampaat ovat ulkonevat jonkin verran edestä vieläkin ja tulevat jäämäänkin sellaiseksi. Harmittaa, kun tulosta ei saada paremmaksi. Olen sentään maksanut tästä lystistä tällä hetkellä 4200 euroa. Tuntuu kuin rahat olisi mennyt kaivoon ylähampaiden osalta. Onko muilla tullut pettymyksiä tai luvattu liikoja oikomisen aloitushetkellä?

17

1703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka on

...> Olen sentään maksanut tästä lystistä tällä hetkellä 4200 euroa. Tuntuu kuin rahat olisi mennyt kaivoon ylähampaiden osalta.

Eihän ne kaivoon ole menneet!
      Nehän ovat menneet siihen osoitteeseen, kuin on ollut tarkoituskin.
      Eiköhän se hammaslääkärin tili ole vastaavasti kasvanut, joka lienee se tärkein tapahtuma hoidoissa?

Mitään takeitahan näistä hoidosta ei edes anneta, olen ymmärtänyt.
      Samoin tämä hoitomuotohan ei ole tutkittu sillä aina vaadittavalla, tietelliset kriteerit täyttävällä tutkimusmenetelmällä.

Tällaisten tietellisesti tutkimattomien hoitojenhan sanotaan olevan niitä uskomus-, huuhaa-, ym. hoitoja!

• Ihan tosi?

Nyt alkoi kiinnostaa, eikö oikomishoidosta ole tieteellistä näyttöä. Mitä tarkoitat sillä? Kai siitäkin aiheesta on väitöskirjoja ja tieteellisiä artikkeleita tehty. Olen aina otaksunut sen olevan osa hammaslääketiedettä, oikojahan on oikomishoidon erikoishammaslääkäri. Vähän epäilyttää, että titteli tulisi tyhjästä, luulisin opinnäytetyöltä vaadittavan muutakin näyttöä kuin woodoon.

• ERIKOISHAMMASLÄÄKÄRI
        Ihan tosi? kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa, eikö oikomishoidosta ole tieteellistä näyttöä. Mitä tarkoitat sillä? Kai siitäkin aiheesta on väitöskirjoja ja tieteellisiä artikkeleita tehty. Olen aina otaksunut sen olevan osa hammaslääketiedettä, oikojahan on oikomishoidon erikoishammaslääkäri. Vähän epäilyttää, että titteli tulisi tyhjästä, luulisin opinnäytetyöltä vaadittavan muutakin näyttöä kuin woodoon.

Tässä ihan ammattilaisten, oikomishoidon erikoislääkäreiden tulkintaa oikomishoidon onnistumisista ja hoitojen uusimisista.

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2005/011105_b.htm

• tosissasi???

Tällaisten tietellisesti tutkimattomien hoitojenhan sanotaan olevan niitä uskomus-, huuhaa-, ym. hoitoja!    

Eli oikomishoito on mielestäsi huuhaata???
        Minulla ainakin saatiin kovin epäesteettinen ja purennallisesti vaikea purentavirhe hoidettua hyvin, ja hammaslääkäri kertoi myös välillä, mitä tutkimustuloksia kojeista on tehty!

• kuinka on
        tosissasi??? kirjoitti:

Minulla ainakin saatiin kovin epäesteettinen ja purennallisesti vaikea purentavirhe hoidettua hyvin, ja hammaslääkäri kertoi myös välillä, mitä tutkimustuloksia kojeista on tehty!

...> Eli oikomishoito on mielestäsi huuhaata???

Näinhän siitä kerrotaan, että jos ei ole niitä tieteelliset kriteerit täyttäviä tutkimuksia tehty, niin silloin kyse on on niistä huuhaa ym. hoidoista!

Näinhän tämän hoidon kanssa kerrotaan olevan!

• oikomishoito
        tosissasi??? kirjoitti:

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2005/011105_b.htm

• Sandra

Minulla myös kohta ollut kaksi vuotta raudat ja kesän seutuvilla saan pois. Suu ei mene kiinni vieläkään ulkonevien ylähampaiden vuoksi.Eikä viime kekustelun jälkeen hammaslääkärin kanssa, ehkä tulekaan menemään suu kiinni. Olisi vaadittu leukaleikkaus parhaimman tuloksen aikaansaamiseksi.

Alahampaat ovat minullakin oienneet hyvin.
      Pettynyt olen ylähampaisiin.

• Teri

kuuluu oikoa ei aikuisena.
      Ei ihme, että maksatte tyhjästä.

Järki hoi älä jätä !

• Lapsena oiottu

Vanhempani maksoi aikanaan minulle vuosia kestäneen oikomishoidon, kun olin lapsi. Oli kaikenlaisia rautoja, vetoja ja retentiokaareja. Hampaani eivät kuitenkaan ole suostuneet pysymään aloillaan, joten hukkaan on vanhempieni rahat menneet!
        Itse en ole ottanut hampaistani mitään ongelmaa, joten mulle nämä kyllä istuu hyvin suussa ja eivät ole rumat vinoudesta huolimatta. Harmittaa vaan vanhempieni puolesta, kun maksoivat turhan hoidon.....

• taas rivi epäsuora

"Lapsena ne hampaat kuuluu oikoa ei aikuisena"

Ei pidä paikkaansa ikävä kyllä, mulla on kaksi lapsuudesta asti tuntemaa tyttöä ja oiottu siis lapsena hampaat eikä ole pysyneet oikomisen tulokset. Työkaverilla sama kohtalo.    

• ei tulosta

Mulla oli lapsena ja teininä 4 vuotta hammasraudat ylhäällä ja alhaalla. Lisäksi oli vielä niskaveto ja sellainen purentalevy kitalaessa. Kävin ehkä n. 20 kertaa vuodessa hammaslääkärissä 4 vuoden ajan. Pahimmillaan istuin 1,5 tuntia penkissä putkeen. Varmasti maksoi yhteiskunnalle kymmeniä tuhansia.

Alaleuan hampaat eivät oienneet, koska yksinkertaisesti ei ole tilaa. Yksi hammas haittaa edelleen puhumista, koska se on kielen tiellä. Yläleuan hampaani ovat palanneet takaisin vinoon asentoon. Turhaa hommaa koko oionta, vaikka lapsena tehtiin!

• ...
        ei tulosta kirjoitti:

Mulla oli lapsena ja teininä 4 vuotta hammasraudat ylhäällä ja alhaalla. Lisäksi oli vielä niskaveto ja sellainen purentalevy kitalaessa. Kävin ehkä n. 20 kertaa vuodessa hammaslääkärissä 4 vuoden ajan. Pahimmillaan istuin 1,5 tuntia penkissä putkeen. Varmasti maksoi yhteiskunnalle kymmeniä tuhansia.

Alaleuan hampaat eivät oienneet, koska yksinkertaisesti ei ole tilaa. Yksi hammas haittaa edelleen puhumista, koska se on kielen tiellä. Yläleuan hampaani ovat palanneet takaisin vinoon asentoon. Turhaa hommaa koko oionta, vaikka lapsena tehtiin!

Ei hammaslääkäreilläkään ole kristallipalloa. On mahdotonta sanoa aina miten kenenkin hampaat käyttäytyvät oikomisessa ja varsinkin sen jälkeen.

Jos hampaat eivät pysy rivissä, miksi ette heti reagoineet asiaan, kun sen huomasitte ? Vuosien jälkeen sitä on turha enää valittaa.

Itsekin pitää jotakin tehdä, meinaan kysyä !

• tehdä???
        ... kirjoitti:

Ei hammaslääkäreilläkään ole kristallipalloa. On mahdotonta sanoa aina miten kenenkin hampaat käyttäytyvät oikomisessa ja varsinkin sen jälkeen.

Jos hampaat eivät pysy rivissä, miksi ette heti reagoineet asiaan, kun sen huomasitte ? Vuosien jälkeen sitä on turha enää valittaa.

Mulla on ollut kaikenlaisia laitteita. Olin hoidossa yhteensä kymmenen vuotta, vaikka piti olla vain muutama vuosi. Kolmella eri oikojalla. Toinen korjasi aina toisen virheet. Oli niskavetoa, kiinnikkeitä. kitalakikojeita sun muita, erilaisia kojeita ties kuinka monia. Lopulta hoito lopettiin, eikä purenta tullut kuntoon ja hampaat...niin eivät nekään ole mitkään ihannehampaat. Muutaman millin raot joka hampaan välissä, mutta se ei toki minua häiritse, kun on tasaisin välein. Mutta kokemuksena tosi turhauttava ja epämiellyttävä.    

• ongelma on
        ... kirjoitti:

Ai että missä syy? Jos hammaslääkäri sanoo, ettei tästä tuloksesta parempaa saa, niin mitä silloin on tehtävissä? Mennä seuraavalle hammaslääkärille ja yrittää sama leikki uudestaan vai? Missä tosiaan vika, sen haluan minäkin tietää! Neuvoja, ohjeita ja kontrolleja on käyty ja noudatettu aivan hammaslääkärin ohjeen mukaan!

• on valitettavan tosi
        ... kirjoitti:

Juups, mulle kävi niin, että oikoja vain pokkana ilmoitti, ettei ole HUOMANNUT ajoissa tilannetta! Yksityinen kokenut oikoja kyseessä! Että näinkin voi käydä. Kontrollit sun muut olen tehnyt ihan hänen ohjeiden mukaan!

• Eiköhän
        on valitettavan tosi kirjoitti:

Juups, mulle kävi niin, että oikoja vain pokkana ilmoitti, ettei ole HUOMANNUT ajoissa tilannetta! Yksityinen kokenut oikoja kyseessä! Että näinkin voi käydä. Kontrollit sun muut olen tehnyt ihan hänen ohjeiden mukaan!

myös nämäkin, ja niin monet muutkin tapaukset kerro valitettavan monen hammaslääkärin suhtautumisesta tähän niin vastuulliseksikin? mainostettuuun työhönsä ja potilastaankin kohtaan?

• Onkohan
        ... kirjoitti:

ihan ns. asiantuntijan kirjoittama juttu?

On niin sen oloinen, että tulee mieleen joidenkin hammaslääkäreiden kanssa käydyt keskustelut, tai paremminkin niiden yritykset, pitkäaikaisista hammas-, ja leukavuista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      127
      4830
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      13
      3498
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      157
      3310
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2762
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      86
      2506
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1823
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1442
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      Henkinen hyvinvointi ja mielenterveys
      127
      1351
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1288
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1259
    Aihe