Ennen auton ostoa, selvitä autoliikkeen historia:,
* ytj.fi palvelusta näkee, miten kauan pulju on toiminut.
* Inoa.fi palvelusta vastuuhenkilöt ja niiden tausta.
* Laita googleen hakusanoja ja etsi tietoa.
* Hae myös eri keskustelufoorumeilta
* Soita kuluttajaneuvontaan ja kysele, onko kyseisen liikkeen kanssa ollut ongelmia.
Aika nopeasti selviää mm. seuraavanlaisia asioita, miten kuluttajansuoja-asiat ovat kunnossa.
Pieni vaiva mutta iso hyöty. JA TEHKÄÄ TÄMÄ ENNEN AUTON OSTOA, EI SIIS SEN JÄLKEEN. Joillakin liikkeillä on tarkoitus toimia vaan muutama vuosi ja kaataa koko firma sen jälkeen. Ei siis paljoa auta jos ostit pommin ja valitat asiasta, kukaan ei ota vastuuta.
Itse en omista edes ajokorttia, saatika autoa, asun työpaikkani vieressä. Mutta niin moni on pettynyt kauppoihinsa. Eli en ole mikään katkera ihminen, joka olisi pettynyt kauppaan.
Huom, ennen kauppaa
14
2008
Vastaukset
- mutiski
En usko, että kovinkaan moni tänä päivänä ostaa autoa tutkimatta liikkeen taustoja. Selvityksen ei tarvitse olla kummoinen.
Itse en missään nimessä ostaisi liikkeestä, jossa on ollut ongelmia mm. takuuasioissa.
Puheet siitä, että osta auto, älä liikettä ovat mielestäni täysin kummallisia.- ihmeellistä asiaa
Kyllä se on merkonomille mahdottomuus ostaa autoa eikä liikettä, inssistä puhumattakaan. Ajatusmaailmanne ei ole autonostoon muutenkaan luotu. Pysykää uusissa joissa on pitkä takuu. Ostakaa suurimmasta mahdollisesta liikkeestä.
- asiakkaaksi
ihmeellistä asiaa kirjoitti:
Kyllä se on merkonomille mahdottomuus ostaa autoa eikä liikettä, inssistä puhumattakaan. Ajatusmaailmanne ei ole autonostoon muutenkaan luotu. Pysykää uusissa joissa on pitkä takuu. Ostakaa suurimmasta mahdollisesta liikkeestä.
Noilla ohjeilla kannattaa siis ryhtyä "tehtaan omistaman" autoliikkeen asiakkaaksi ja ostaa uusi Kia.
On suurimpia autoliikkeitä ja Kian takuu 5 vuotta.
Ihme kyllä, suuruudesta huolimatta Deltalla tuntuu olevan ongelmia takuun täyttämisessä, ainakin mikäli näitä palstoja luekelee..
- Joo.
Kun kiertää koko Sulantien kaukaa.
- sitten olen
oikein ammattilainen?
Tässä ansioni:
"Itse en omista edes ajokorttia, saatika autoa, asun työpaikkani vieressä. Mutta niin moni on pettynyt kauppoihinsa. Eli en ole mikään katkera ihminen, joka olisi pettynyt kauppaan."
Olen siis oikein pätevä neuvomaan kanssaihmisiäni näissä autokauppa-asioissa?
Nuo kuluttajaneuvojan ohjeet ovat mielestäni aivan H****sta! Uskokaa minua.
Minun motiivini on vain toimia toisten holhoojana ja muutoinkin on kiva sorkkia asioissa, jotka minulle eivät kuulu!
PS. Mistähän minulle tällainen ahaa elämys oikein tuli?- Selvitttäjä
Missä kohtaa olen sanonut, että olisin ammattilainen? En ole väittänyt niin.
Perustele, miten niin kuluttajaneuvojan ohjeet ovat *:sta?
Löysäähän pipoa ystävä-hyvä :) - tuulia
Selvitttäjä kirjoitti:
Löysäähän pipoa ystävä-hyvä :)tuo vastahakoinen kaveri autokauppias, ei ketään voi oikeasti häiritä se, että kuluttaja selvittää autoliikkeen taustat. ainoa poikkeus on autokauppias itse, ellei asiat ole kunnossa.
- teitä ressukoita
Selvitttäjä kirjoitti:
Löysäähän pipoa ystävä-hyvä :)oikein syntyy?
Mikä tässä autoasiassa niin intohimoja herättää?
Eikös kannattasi perehetyä ihan oikeisiin kusetuksiin, kuten tämä YLE:n digiboxi?
Nimimerkki: missä texti?
Turha syyttää laitetoimittajia! - avanto odottaa
teitä ressukoita kirjoitti:
oikein syntyy?
Mikä tässä autoasiassa niin intohimoja herättää?
Eikös kannattasi perehetyä ihan oikeisiin kusetuksiin, kuten tämä YLE:n digiboxi?
Nimimerkki: missä texti?
Turha syyttää laitetoimittajia!mistä tosiaan näitä paukaaivoepäiliäkekkejä riittää ja vielä neuvomaan toisia. ei pähän taitaisi kuluttaja asiamiehen aika enää muuhun menisikään kuin näiden ei asiakkaiden vainoharhaisuuden ruokkimiseen.te oote yksinkertaisesti idiootteja tajuatteko!!!
teet varmaan samat toimenpiteet kun ostat tv.tä? - pera
avanto odottaa kirjoitti:
mistä tosiaan näitä paukaaivoepäiliäkekkejä riittää ja vielä neuvomaan toisia. ei pähän taitaisi kuluttaja asiamiehen aika enää muuhun menisikään kuin näiden ei asiakkaiden vainoharhaisuuden ruokkimiseen.te oote yksinkertaisesti idiootteja tajuatteko!!!
teet varmaan samat toimenpiteet kun ostat tv.tä?On se kumma, että ennen kauppaa ei pitäisi selvittää mitään mutta jos tekee huonon kaupan niin sitten ollaan sanomassa, että mitäs et selvittänyt.
Taitaa olla autokauppiaiden palsta tämä.
Kuluttajat, oppikaa tuntemaan oikeutenne ja velvollisuutenne.
- kauppias 667
Jos äitisi olisi ollut viisas ja toiminut ohjeittesi mukaan, SINUA EI OLISI !!!!!!!
- osua ja upota.
On siinäkin kauppias, taidat olla joku kusettaja, jos et kerran hyväksy että ostaja selvittelee vähän taustoja.
- GOS
Tämä aloittava viesti ansaitsee viikon vitsipalsta-palkinnon. Jos auton, sen kunnon ja austat, tutkii tarkkaan, on tasan sama mistä sen ostaa. Jos ei autoa pysty tarkastamaan kunnolla, pitää ostaa uusi tai ajaa fillarilla.
Uskomattomia Uunoja sitä maan päälle sikiää! Ja vielä neuvomassa toisia...... - he...ttiä??
Vittu, et kai sä ole sitä liikettä ostamassa??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735002Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1174717- 804203
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1064158Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33318Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223124- 352838
- 282787
- 402773
- 372762