Tällä palstalla on suorastaan haukuttu niitä naisia, joilla on enemmän kuin yhden miehen kanssa lapsia. Nämä naiset etsivät elättäjää sun muuta toisista miehistä. Mutta miten on niiden miesten laita, joilla on muksuja eri naisten kanssa, myös näitäkin löytyy ja tuntuu, että samat perusteet kuin naisilla. Ja nämä miehet eivät edes pidä lapsiaa, eivätkä lapset asu heidän kanssaa,vaikka teko hetkellä on sitä lasta haluaa. Turhaa tässäkin asiassa vain naisia syyttää. Mielestäni vikaa löytyy molemmissa. On oma kohtasia kokemuksia.
yh-isät
8
1499
Vastaukset
- monella..
tavalla.
Kaikenkaikkiaan Yh-henkilöitä näyttää yhdistävän hirvittävät vihan patoutumat toista sukupuolta kohtaan. Monilla takanaan useita epäonnistumisia ja muuta elämän ikäväksi tekevää asiaa.
On sitten mm. esim. onnettomuuksien kautta yksinäiseksi jääneitä niin naisia kuin miehiäkin, jotka ovat velvotteensa hoitaneet ja elämänsä järjestäneet kuntoon.
Silti jääminen yksin on suuri tragedia kenelle vaan ja se kyllä tällä palstalla näkyy.
Tuossakin yksi oli, jonka nimimerkki jo huutaa epätoivoa "jälleen pettynyt" tai jotain sellasta. Kuinka tollasella asenteella mikään suhde voi onnistua, mutta haukkua hänkin kyllä täällä anonyyminä hyvin osasi ja todennäköisesti vielä aiheetta. Todennäköisesti juuri hän on sitten niitä "helppoja nakkeja", joita toiset tälläkin palstalla kehuu kaatavansa kuin heinää. Uskonpa vaan, että hänellä se myöskin suhteessa on samanlaista toisen ihmisen haukkumista !
Aina välillä tälläkin palstalla kumminkin on niitä onnistumisen "mukavia viestejä".
Omalta kohdaltani kaikki meni kohdalleen parissa kuukaudessa ja yhteiselämä sujuu mukavasti. Mutta en kyllä lähtenyt "epäonnistumisen pelon" asenteella, vaan luottamuksella ja terveellä järjellä. Kohtasin pari "hepposta" tapausta ja sitten kolahti. Hyvin näihin "helppoihin nakkeihin" nuo heidän omat kuvauksensa sopii. Siis ollaan heti valmiita mihin vaan ja jälkeenpäin vasta kysellään sitten täällä "mikä minussa vikana" ?
Hiukan tervettä itsetuntoa ja maalaisjärkeä niin suhteet kyllä onnistuu on onnistuneet maailman sivu ilman mitään nettejäkin.
Joten onnea vaan epätoivoisillekkin "petetyille" ! - auki
Yh-isä, jolla on lapsia monen kanssa? Aika mielenkiintoinen ilmiö, johon minä en ainakaan koskaan ole törmännyt. Miten voi olla yh ja samalla lapset eivät asu hänen kanssaan. Olen luullut, että yh on lyhennys yksinhuoltajasta. Eli mitähän tämäkin kirjoitus tarkoitti.
- yh, vaan ei yh
Isällä saattaa olla esim. ensimmäisen vaimon kanssa kaksi lasta ja kun ero tuli, lapset jäivät äidille. Mies tapaa uuden, jonka kanssa lisäännytään taas kahdella lapsella. Ero tulee taas ja lapset jäävätkin isälle. Eli voi olla yksinhuoltaja, sekä yhteishuoltaja tai vaikka kokonaan tietämätön jälkikasvustaan. Leskeksikin voi jäädä jo hyvin nuorena ja silloinhan on yksinhuoltaja. Ainoa ero, jonka olen huomannut yh-miesten ja yh-naisten välillä on toisten ihmisten arvostus. Itse olen yh-isän kasvattama ja isääni aina kehuttiin, kannustettiin ja ihailtiin (nostettiin jalustalle suorastaan). Yh-äitien kohtalo tuntuu nykypäivänä olevan aivan päinvastainen, sillä usein heitä haukutaan, arvostellaan, pidetään automaattisesti luuserina ja jakorasiana sekä kaikkea mahdollista muuta p....a. Yksinhuoltajuuteen ja yhteishuoltajuuteen johtaneita syitä on monia, jokaisella on oma tarinansa. Toisille se on rasitus ja taakka, toisille helpotus.
- tyttönainen
yh, vaan ei yh kirjoitti:
Isällä saattaa olla esim. ensimmäisen vaimon kanssa kaksi lasta ja kun ero tuli, lapset jäivät äidille. Mies tapaa uuden, jonka kanssa lisäännytään taas kahdella lapsella. Ero tulee taas ja lapset jäävätkin isälle. Eli voi olla yksinhuoltaja, sekä yhteishuoltaja tai vaikka kokonaan tietämätön jälkikasvustaan. Leskeksikin voi jäädä jo hyvin nuorena ja silloinhan on yksinhuoltaja. Ainoa ero, jonka olen huomannut yh-miesten ja yh-naisten välillä on toisten ihmisten arvostus. Itse olen yh-isän kasvattama ja isääni aina kehuttiin, kannustettiin ja ihailtiin (nostettiin jalustalle suorastaan). Yh-äitien kohtalo tuntuu nykypäivänä olevan aivan päinvastainen, sillä usein heitä haukutaan, arvostellaan, pidetään automaattisesti luuserina ja jakorasiana sekä kaikkea mahdollista muuta p....a. Yksinhuoltajuuteen ja yhteishuoltajuuteen johtaneita syitä on monia, jokaisella on oma tarinansa. Toisille se on rasitus ja taakka, toisille helpotus.
kun omistaisin edes YHDEN LAPSEN ?!
Olen sinkku, sain keskenmenon muutama vuosi sitten. Olisin ikionnellinen ,jos minulla olisi tämä lapsi (nyt en tiedä saanko ikinä enää lapsia).
kauheeta haukkumista yh-kohtaan.Veljeni oli jonkin aikaa myös yh-
(vaimo kuoli syöpään)
-nyt hänellä on uusi vaimo ja lisää lapsia. - ei voi omistaa
tyttönainen kirjoitti:
kun omistaisin edes YHDEN LAPSEN ?!
Olen sinkku, sain keskenmenon muutama vuosi sitten. Olisin ikionnellinen ,jos minulla olisi tämä lapsi (nyt en tiedä saanko ikinä enää lapsia).
kauheeta haukkumista yh-kohtaan.Veljeni oli jonkin aikaa myös yh-
(vaimo kuoli syöpään)
-nyt hänellä on uusi vaimo ja lisää lapsia.Vanhemmilla on lapsiaan kohtaan velvollisuuksia: heitä tulee rakastaa, huoltaa, elättää, kasvattaa ja sitten, kun he kasvavat isoiksi, heidät tulee auliisti ja takertumatta luovuttaa maailmalle ja mahdollisille puolisoilleen. Yksinhuoltaja on yksin vastuussa kaikesta ja kokee myös sen lapsistaan luopumisen tuskan yksin!
On todella nurinkurista, että yksinhuoltajia syytetään vastuuttomuudesta, koska hehän juuri sen vastuun yksin kantavat. Lapsella on aina kaksi vanhempaa, mutta toinen kantaa suurimman osan vastuusta, yksin, eli yksinhuoltaja. Voiko siis vastuullisempaa olla? - tulkita
yh, vaan ei yh kirjoitti:
Voihan sitä teorisoida, mutta tuskin alkuperäsessä tekstissä tuota tarkoitettiin. Voihan sitä olla vaikka mitä, mutta vaikeaa olla yksinhuoltaja, jonka luona ei lapsia asu.
- eloveena82
olen kans yh-äiti ja en todellakaan haluis et mies elättää.. olen ite töissä ja niin hyvin tällä yh- äipällä menee et etelän matkojaki tehdään aivan loistavasti ilman miehen rahoitusta!
- kokemusta ON
miksi voi naista kutsua jolla on neljän miehen kanssa kuusi lasta ja jokainen suhde kestoltaan max 5v:tässä vastaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474