Auton pesu-apua!

Leena29

Ostin syksyllä uuden auton. Nyt se on tosi tosi likainen, suolaa ja hiekkaa paksu kerros. Miten tuon saisi puhtaaksi? Uskallanko vielä harjapesuun? Entäs Fairylla itse kotipihassa? Työkaveri kehotti vahaamaan, miten se tehdään, voiko viedä jonnekin firmaan? Auttakaa please!

7

1248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karpo123

Huoltoasemalle pikapesuun. Otat vaikka tehopesun ja kuumavahauksen ni eiköhän se jeesaa!!

• lol gg

no itse laiskana veisin vaan harjapesuun, mutta jos jännäkakka meinaa tulla housuun naarmujen pelossa on harjaton pikapesu toinen vaihtoehto (ei niin tehokas).

jos on intoa alkaa pihassa pesemään (=sivuvaikutuksena flunssakuume), niin ei muuta kun vettä ja fairia tai jotain pesuainetta kumminkin ja vamppu (pehmeä).

sitten kun auto on puhdas se vahataan kaupasta ostetulla vahaputelilla. levittelet vahan ensin esim konepellille ja annat vaikuttaa. sitten kuivalla kankaanpalalla pyörivin liikkein hinkaat sen pois tai oikeastaan ylimääräiset pois pinnasta. ohjeet on putelin kyljessä.

jos edellinen kuulostaa ikävälle on automaattipesun yhteydessä mahdollista ottaa kuumavahaus (=helppo ja vaivaton, mutta ei niin hyvä).

mitä itse tekisin olisi vain se että menisin harjapesuun. talvella en viitsi vahailla pakkasessa. vahaan auton aina ennen talvea ja se saa riittää.

• viia

maksaa treella 10€, löytynee kaikkialta missä myydään vaihtoautoja. ko. liikkeiden lähellä on jossain yksityisyrittäjä /-iä.

• käsin
        viia kirjoitti:

maksaa treella 10€, löytynee kaikkialta missä myydään vaihtoautoja. ko. liikkeiden lähellä on jossain yksityisyrittäjä /-iä.

Pese itse käsin vaan, mutta ÄLÄ fairylla, koska se pesee sen vähäisenkin vahan pois mikä ehkä autossasi saattaa olla. Huoltamoilta tai autotarvike liikkeistä löydät hyviä pesuaineita joissa on vaha mukana, eihän niissä oleva vaha koskaan niin hyvää ole kuin erillinen vaha mut säästytpä vahan erikseen kiillotelulta.

• Extra Gloss

Ehdottomasti.Jos itellä (viestistäsi päätellen)ei ole tarpeeksi tietotaitoa suosittelen ammattilaisen apua. Varmasti jonkun autoliikkeen lähettyvillä on firma joka hoitaa kärrysi pesun ja vahauksen samalla reissulla.Mitä huonompaan kuntoon auton päästää sitä kalliimmaksi tulee sen ehostus aikanaan.
      Toiseks,fairy kuuluu keittiöön ei autonpesuun.Siinä ei ole mitään korroosioestoaineita eli pitkällä käytöllä edesauttaa ruostumista ja haalistaa maalipinnan.
      Kolmanneks,harjakoneet naarmuttavat todella mukavasti maalipinnan.Jo muutaman pesun jälkeen huomattavat naarmut ym.Näkyy hyvin tummissa väreissä.
      Perus sääntönä pidä auto puhtaana.Pesetä ja vahauta säännöllisesti

• onneton kun

olen aina pessyt autoni Fairyllä tai vastaavilla tiskiaineilla! Joko tuo maalipinnan täystuho piankin koittanee, euto täyttää ensi kuussa 17 vuotta ellei se tuho Fairyn takia ehdi ensin? Ruostepeikkokaan ei ole vielä pelteihin reikiä nakerrellut, vaikka Ranskan Rapeaksi sanotaan.
        Kertokaa nyt minullekin totuus te, jotka sen tiedätte! Please!

• autoilija21

Jos olet pk-seudulta niin paras kone löytyy tällä hetkellä Bembölen shelliltä. Remontti juuri valmistunut ja uudessa koneessa niin harjaton kuin pehmoharja vaihtoehtokin. Eikä myöskään mitään vedenkierrätys-järjestelmää josta olen joskus kuullut pahoja epäilyksiä liittyen niiden kykyyn erottaa tiesuola uudelleen käytettävän veden joukosta. kts. http://www.al-autohuolto.com

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11325
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3853
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3019
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      120
      2380
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2045
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      780
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      725
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe