Montako askelta pitäisi päivässä kävellä, ja montako askelta teidän mittariin tulee päivässä tai viikossa?
Askeltenmittaajia?Onko täällä ketään?
12
1317
Vastaukset
- Maaria
5 000 minimi, 10 000 suositus.
Jossain kuntolehdessä luki näin.
Kyllä minulla vähintään tuo 5 000 tulee, normaalisti kolmena päivänä viikossa menee yli 10 000. - Katjuska
Itselleni hankin askelmittarin tuossa joulun jälkeen ja se on ollut käytössä siitä lähtien, niistä askelmääristä en tarkemmin tiedä, mutta osviitaksi itse sain ostovaiheessa sen 10 000 askelta päivässä, siihen pyrin, joskus se jää hieman alle noin 8000:een ja raja taas ylittyy useamman kerran viikossa.
Se askelmäärä riippuu myös kävelyinnostuksesta päivässä, asettelen joillekin päiville vähimmäisaskelmäärän joka ainakin ylitettävä.
Innostusta sen käyttö on minulle ainakin antanut liikkumiseen kokonaisuudessaan. - että...
jos tarkoituksena on ihan oikeasti kohentaa myös kuntoa, niin kyllä 10 000 askelta päivässä on minimi. Tietysti jos vasta aloittelee laihduttamista/kunnon kohentamista, niin pienempikin määrä on aina plussaa.
Kannattaa myös testata oma askelmittari, sillä omani ei ainakaan ole kovin luotettava. Eli ottaa askelia, vaikka niitä ei olisi otettukaan. Ja mikään herkkyyden säätäminenkään ei auta.- Tiitu
10 000 askelta pitää peruskunnon yllä ja vasta 13 000 laihduttaa,tuntuu isolta määrältä,mutta minulla hoituu sillä että kävelen työmatkat 2km/suunta ja illalla puolentoistatunnin lenkki kävellen,päivä askeleet 13 000 ja 14 000 välillä.
Jos olet aloittelija kävelyssä,pienempikin määrä askelia riittää,kunhan motivoidut liikkumaan ja usko tai älä mittarista tulee riippuvaiseksi....Itse tässä painoa tiputtelen puolen kilon viikkovauhtiin,elokuussa 05 aloitin ruokavaliolla ja lisäämällä liikuntaa(kävelyä)niin paino tippunut vaivattomasti 10kg.
- paljon enemmän
Paljon enemmän pitää kävellä,kuin 10000. Koko päivä pitää olla liikkeellä ja ahkerasti.
- Kiinnostunu...
mulla on tullut tänään vasta n.8000 askelta.. liian vähän ilmeisestä :/ ja eilen tuli vaan 5000... enempää en oo käyttäny.. yhteensä (2 pv ajalta) olis kulunu 702kcal ja 8.13km.....liian vähän??? yritän laihduttaa...
- Tiitu
Siis vähintään 10 000 askelta päivässä mielellään enemmänkin jos aiot kiloja karistaa,että lenkille vaan.
- Kiinnostunu...
Tiitu kirjoitti:
Siis vähintään 10 000 askelta päivässä mielellään enemmänkin jos aiot kiloja karistaa,että lenkille vaan.
sisältää hikiliikuntaa n.300 askeleen edestä per päivä..eikö se riitä vai pitääkö todellakin lähteä vielä lenkille että tulis kävelyaskeleet täyteen!?
- Tiitu
Kiinnostunu... kirjoitti:
sisältää hikiliikuntaa n.300 askeleen edestä per päivä..eikö se riitä vai pitääkö todellakin lähteä vielä lenkille että tulis kävelyaskeleet täyteen!?
Hei mieti vähän mitä haluut. Ketju on mielestäni otsakkeen alla,missä puhutaan askelmittareista.
Mulla tulee jo roskapussin viemisestä 300 askelta.
Siis 10 000 VÄHINTÄÄN,jos aikoo laihtua,mielummin enemmän vieläkin askelia.
On alussa tietysti hyvä vähän tarkkailla mittaria paljonko siihen kertyy esim. klo 16 mennessä askelia ja sitten vaan päättää että nyt kävellään vaikka ympyrää,niin kauan että päivän tavoite on saavutettu. Siinähän mun mielestä mittarin idea on. - Kiinnostunu...
Tiitu kirjoitti:
Hei mieti vähän mitä haluut. Ketju on mielestäni otsakkeen alla,missä puhutaan askelmittareista.
Mulla tulee jo roskapussin viemisestä 300 askelta.
Siis 10 000 VÄHINTÄÄN,jos aikoo laihtua,mielummin enemmän vieläkin askelia.
On alussa tietysti hyvä vähän tarkkailla mittaria paljonko siihen kertyy esim. klo 16 mennessä askelia ja sitten vaan päättää että nyt kävellään vaikka ympyrää,niin kauan että päivän tavoite on saavutettu. Siinähän mun mielestä mittarin idea on.mulla onkin pitkät jalat ja näinollen pääsen vähemmillä askelilla roskapussilleni kuin sinä :D kai sitä nyt askelia tuleekin jos töpöttää kun pikku hiirulainen.
- Tiitu
Kiinnostunu... kirjoitti:
mulla onkin pitkät jalat ja näinollen pääsen vähemmillä askelilla roskapussilleni kuin sinä :D kai sitä nyt askelia tuleekin jos töpöttää kun pikku hiirulainen.
Ihan sulle tiedoksi,että kävin juuri viemässä roskapussin roskikseen ja mittasin piruuttani matkan. Matka oli n.210m ja askelia meni noin 300. Askelmitakseni olen mittariin asettanut 70cm,joka mielestäni on keskivertoaskellus(mittaas omas,eikä sitten mitään kenguruloikkia),eikä mun askel todellakaan ole mitään töpöttelyä. Katsos kun kaikilla ei ole taloyhtiön roskista omalla kotiovella,niin jopa roskapussin roskikseen viemisestä tulee niitä kaivattuja askelia.Onneksi. Nyt lähden kävelemään työmatkan ja taas tulee niitä ihania askelia.....
- Kiinnostunu...
Tiitu kirjoitti:
Ihan sulle tiedoksi,että kävin juuri viemässä roskapussin roskikseen ja mittasin piruuttani matkan. Matka oli n.210m ja askelia meni noin 300. Askelmitakseni olen mittariin asettanut 70cm,joka mielestäni on keskivertoaskellus(mittaas omas,eikä sitten mitään kenguruloikkia),eikä mun askel todellakaan ole mitään töpöttelyä. Katsos kun kaikilla ei ole taloyhtiön roskista omalla kotiovella,niin jopa roskapussin roskikseen viemisestä tulee niitä kaivattuja askelia.Onneksi. Nyt lähden kävelemään työmatkan ja taas tulee niitä ihania askelia.....
toss akun puhuin että on hikiliiikuntaa 300 askeleen edestä, tarkoitin 3000! sori!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708