En tiedä olenko vielä itse keskenkasvuinen vai onko anoppi sitten...
Meillä kun ei alun alkaen ole maailmankatsomukset natsannu yhteen avon suvun kaa.He ovat materialisteja-pahimmasta päästä. Toisin kuin minä.
Toimeen ollaan aina tultu ja asioista on voinu aina puhua...Oi että kun kuvittelin tosissaan ettei mulle nyt sattunut sitä "kamalaa" anoppia...mutta toisin kävi...
Suhteessani ei ole kuin yksi ongelma ja sen takia en edes rupea eroamaan.
Ongelma on juuri tämä materialistisuus...Rahaa palaa vaikkei sitä todella olisi laittaa turhuuksiin. Avollani olen todennut olevan keskipaha pelihimo. Anoppihan ei tätä hyväksy...se on mun vika...Minä kun sille olen ilmeisesti opettanut että raha kasvaa puissa. Myös huomattavia taipumuksia alkoholitsoitumiseen löytyy avolle kun vanhemmat on kummatkin alkoholin orjia(vaikkei tunnustakaan).
Tiedän tämän koska puoli sukuani on tai on ollut ja itsekin melkein sille tielle eksyin aikoinaan.
Yhdessä eläminen on siis joskus todella työn takana kun avo käyttää ne vähätkin rahansa ihan miten huvittaa ja äitiltä tulee tarvitaessa lisää...Mutta muuta ei sitten rahoista irtoa kun vuokrasta se oma osuus...
No minä nyt päätin sitten kertoa anopille totuuden että olen saanut tarpeekseni hänen poikansa rahankäytöstä, sillä ei ole minun asia elättää aikuista miestä. Eikä mielestäni ole heidänkään tehtävänsä enää...Ilmotin että jos se ei opi tavoille kohta ni heitän pihalle.muuttakoot yksin ja opetelkoot sitä omillaan toimeentulemista...Anoppi kerkeskin puol päivää mielistelemään ja olemaan samaa mieltä et kyllä...pojan on opittava tulemaan toimeen omillaan.
Mutta kun ilta koitti niin sain viestin että mitäs järkee sitä meidän on väkisin olla yhdessä jos on niin vaikeaa...kyllähän se pikkunen voi takasi kotia muuttaa...
Huh että kärähti mulla aika pahasti...
Mulla ei ole tunnetta että mitenkään väkisin yhdessä oltais.Tunteet on syviä ja muutenhan kaikki on hyvin. Ahistaa vaan se rahan käyttö...
Teki mieli siinä vaiheessa laittaa jotain oikeen ilkeetä takasi...mutta ajattelin että kait tässä jonkun on oltava aikuinen ja ymmärrettävä asiat. Ja en halua avon kuulevan ainasta p..an jauhantaa minusta kun se siellä kuiteski käy.(ja kun on tullut jo muutama vuos nähtyä sitä toimintaa mitä siellä on niin tiedän että varmasti puhutaan pahaa...keksitään omia jos ei muuten pysty puhumaan jotain pahaa).
Ymmärrän kyllä sen että omaa lastaan puolustaa. Ja kokemuksesta tiedän miten vaikea on tunnustaa jos omalla lapsella on joku vika...saati sitten että sen on vielä kotonta oppinut.
Minä en vaan kestä sitä että minusta tehdään tässä se paha ja ilkeä ihminen. Eikö nykyään ihmiset kestä kuulla totuutta?En halua elää pilvilinnoissa ja kuvitella mitä ihmeellisimpiä asioita. Totuushan koskee joskus...mutta mikä ihminen on sellainen joka ei kestä totuutta missään asiassa vaan syyttelee aina muita?!!!
Päätin nyt lopettaa anoppilassa vierailun. Kyllähän sitä aina jonki verran kestää arvostelua, mutta tämä meni kyllä rajusti yli.
Eli olenko minä lapsellinen ja henkisesti tyhmä...koska minusta tuntuu että tässä tilanteessa en ole.
entinen "ihana" anoppi
6
1951
Vastaukset
- Maleisia
Onhan se kyllä ikävä asia...mutta etkö koittelisi suoraan sanoa miehellesi sun ajatuksiasi. Ikävä kyllä kun en osaa auttaa tässä tilanteessa mitenkään.
- mahdoton yhtälö
Sanon aina suoraan mitä ajattelen ja mitä tunnen asioista...tekee elämisen helpoksi, kun ei tarvii peitellä tunteitaan.
Mutta että auttaako se yhtään...niin ei. Avo ymmärtää kyllä mun pettymyksen ja suuttumuksen tässä asiassa ja ymmärtää etten halua enää käydä anoppilassa...mutta että se sais äitilleen sanottua jotain asiasta tai yleensäkkään mitään vastaan mistään asiasta sille ni ihan turha toivo.
En ymmärrä miksi ihmisten pitää elää miellyttääkseen vanhempiaan ja heidän ehdoillaan. Siinä menettää oman itsensä kokonaan ja tekee paljon asioita mistä ei oikeasti itse välitä. =(
- anoppitäti
Et ole keskenkasvuinen ajatuksenisi!
Itselläni on poikia ja miniöitä. Joten kun kuvittelisin saman ongelman olevan pojallani ja miniän siitä huomauttavan, niin järkevänä tyttönä häntä pitäisin.
Avosi rahankäyttö paljastaa koko elämänasenteen.
Pidemmän ajan myötä siitä koituu iso ongelma.
Miten suunnitella elämistä, perheen perustamista ja taloutta, jos toisella ei ole halua panna itseään likoon.
Saatat suhteessasi yksin joutua miettimään mistä rahat ja miten se riittää.
Se on sama kuin toinen rakentaisi tornia ja toinen sen kaataisi.
Et pääse elämässä eteenpäin jos avosi ei muuta asennettaan rahaan järkevämmäksi. Tulette junnaamaan lähtökuvioissa aina, jos toinen on välinpitämätön eikä kanna omaa osuuttaan.
Raha on valitettavasti ISO asia parisuhteessakin.
Ennen pitkää epätyydyttävä tilanne hiertää molempia, eikä ole kiva olla aina se vastuuta kantava ja huolehtiva osapuoli. Se jättää katkeruutta jälkeensä.
Jos olisit tyttäreni sanoisin, että tarkasta suhteesi avoon, ja mieti mitä elämältä haluat.- mahdoton yhtälö
Kiitos...joka puolelta vaan tulee kommenttia että olen jotenkin huonompi ja tyhmempi kun arvomaailmani on niin erilainen "nykynuorisoon" nähden.
Onhan se vaikee ite muuttaa toisen suhtautumista rahaan ja siihen miten sitä käytetään. Ite kun olen oppinut kantapään kautta nämäkin asiat. Olen ollut yhtä "hyvä" käyttämään rahoja aikoinaan kun avomieheni. Mutta maksoinpa monta vuotta virheestäni. Itseasiassa juuri sain maksettua kaikki velkani...siihenkin meni melkein 3vuotta.
Avo myöntää ongelman kun ollaan juteltu. Ja nyt ollaan sovittu että menoja ei laiteta puoliksi(paitsi tietenkin asumismenot edelleen). Eli omat ruoat jne...hölmöltähän se tuntuu mutta jos ei muu auta...
Ja jos ei sekään auta niin pakkohan sit on jotain aiheellista tehdä.
Mä yritin ehdottaa esim. käyntiä aa:ssa tms. Ja olla tietenkin tukena, kun toinen kerta haluaa muuttua mutta ei oikein itse osaa sitä aloittaa...Tiedän että aa kuulostaa kauhealle tai yleensä mikään "päänhoidatuspaikka"...mutta pakkohan sitä on jotain tehdä jos ei muu auta.
Se kun kuiteski ymmärtää ongelmansa ja sen että se haittaa meidän suhdetta. Olen yrittänyt sanoa että jos ei halua mennä muualle juttelemaan, juttelee mun kaa. Ja olen sanonu että vaikka hän kuinka haluaisi muuttua-ei sitä muutosta kukaan tee hänen puolestaan.Omasta itsestään se on lähdettävä, jos haluaa onnistua.
Toivottavasti se nyt tosissaan kuuntelee mua eikä pidä mun juttuja ihan höpöhöpönä. - mahdoton yhtälö
Sitä miettii raha-asioita paljon. Olen oppinut olemaan stressaamatta niin pahasti enää niistä. Mutta onhan se hölmöä että minä ostan kaiken ruoan ja muun tarpeellisen. Kyllä sitä välillä miettii että miten sitä pärjää.
Mulla nyt palo lopullisesti pinna rahan takia kun on muutto edessä ja pitäisi siihen hankkia tarvittavat rahat. Eli vuokratakuut ja sellaset. Työttömiä kun on niin muutenkin on raha tiukilla. Mutta kun ei silti toinen tajunnut että kannattaisi varmaan säästää niitä vähiäki rahoja.
- ...niin ei opi
Älä sido itseäsi ihmiseen, jolla ei ole normaali rahankäyttö hallussa. Tuhlari ei opi.
Se pahenee vaan.
Jos vanhemmatkin "ymmärtävät" ja auttavat pulasta, niin sitä pahempi. Jos pelissä on vielä alkoholikin mukana, niin edessä ei ole mitään hyvää odotettavissa.
Älä jää sellaiseen suhteseen.
Minä jäin aikanani, koska sekä suku että ystävät sanoivat, että kyllä mies siitä miehistyy. Mukava mies. Ymmärrä nyt.
Oli mukava, oli kaikin puolin mukava, paitsi raha ja viina.
On tänäkin päivänä.
Samoilla tuloilla ovat ympärillä olevat ihmiset hankkineet elämänsä aikana rauhallisen ja toimeentulevan elämän. Minä sinnittelen laskusta toiseen, tilipäivästä toiseen, tuskailen ja lasken rahoja. Ymmärtäväiset ja avustushaluiset vanhemmat ovat manan majoilla. Pojan tyrmistykseksi isukki ei lähetä hänelle sieltä rahaa penniäkään.
Hän levittelee käsiään joka tilipäivä ja ihmettelee, enkö koskaan opi. Hänellä EI ole rahaa, ja sillä hyvä. Syitä on useita, esim: Palkkaa ei firman maksuvaikeuksien takia maksettu, oli epäselvyyttä pankissa, piti lainata kaverille, kun se oli niin hirmu pulassa, unohtui käydä nostamassa rahaa, jne. järkeviä syitä. Miesparan pitää ihan päätään pidellä, kun on niin tyhmä eukko talossa, ettei näin yksinkertaiset ja selvät syyt mene perille.
Jos olisin aikanani ymmärtänyt panna hänet koville, niinolisihan hän varmaan oppinut. Nyt minä annoin tehdä itsestäni äitikullan, joka hoitaa maksut ja huushollin.
Älä mene halpaan sinä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895