Ajattelin virittää keskustelua taas tästäkin genrestä. Eli löytyykö foorumilta harrastajia? Ja minkätyyppinen doom kolahtaa?
Ite tykkään enemmän perinteisestä menosta, kuten Candlemass, Reverend Bizarre, Saint Vitus ja Solitude Aeturnus. Toki tämä deathinsekainen doomkin joiltain osin iskee.
Doom metal
9
771
Vastaukset
- electric funeral
Cathedral, Trouble ja koko genren kantaisä Black Sabbath
- yeah!
Black sabbath on toki doomia ja onhan se ehkä ikuinen suosikkini.
Reverend bizarre on mahtavaa tavaraa ja on nousut korvissani jopa bändin omien esikuvien yli.
Saint vitus on Saint vitus ja minuun iskee näköjään eniten Reagersin aikainen tavara.
Cathedralin eka levy on toki aivan omaa luokkaaansa kun puhutaan doomista muu tuatanto ei innosta vaikka kelpo tavaraa sekin on!
Pentagrammia ei sovi unohtaa ja olen kuullut levyn day of reckoning. Se on doomia puhtainmilaan. Yksinkertaista black sabbath vaikutteista heviä.
Penancen parallel corners on myös kai pieni kultti levy ja on siinä todella hyvää tavaraa vaikka en siitä aina joka biisistä vielä koukkua saa. Pitää kuunnella vielä lisää...
Troublen the skull on oikein laadukas kokonaisuus vaikka se eka levy on kai vielä suurempi klassikko. Sitä en ole vielä kuullut.
Count raven on heno bändi jota voi suositella doomista tykkääville. Bändin levyt uudelleeen julkaistiin juuri.
Siinä nyt oli jotain olennaisia tapauksia... Candlemass on varmaan yksi ylivoimaisesti kuuluisimpia doomi bändejä mutta itse en siitä niin ole innostunut. En pidä Messiaan äänestä tai ainakaan siitä kuin äijä kirkuu. Myös minotaurit ja witchfinder generalit ovat muuten hyvää kamaa. Ehkä tämä nyt riitti. - Osculum
yeah! kirjoitti:
Black sabbath on toki doomia ja onhan se ehkä ikuinen suosikkini.
Reverend bizarre on mahtavaa tavaraa ja on nousut korvissani jopa bändin omien esikuvien yli.
Saint vitus on Saint vitus ja minuun iskee näköjään eniten Reagersin aikainen tavara.
Cathedralin eka levy on toki aivan omaa luokkaaansa kun puhutaan doomista muu tuatanto ei innosta vaikka kelpo tavaraa sekin on!
Pentagrammia ei sovi unohtaa ja olen kuullut levyn day of reckoning. Se on doomia puhtainmilaan. Yksinkertaista black sabbath vaikutteista heviä.
Penancen parallel corners on myös kai pieni kultti levy ja on siinä todella hyvää tavaraa vaikka en siitä aina joka biisistä vielä koukkua saa. Pitää kuunnella vielä lisää...
Troublen the skull on oikein laadukas kokonaisuus vaikka se eka levy on kai vielä suurempi klassikko. Sitä en ole vielä kuullut.
Count raven on heno bändi jota voi suositella doomista tykkääville. Bändin levyt uudelleeen julkaistiin juuri.
Siinä nyt oli jotain olennaisia tapauksia... Candlemass on varmaan yksi ylivoimaisesti kuuluisimpia doomi bändejä mutta itse en siitä niin ole innostunut. En pidä Messiaan äänestä tai ainakaan siitä kuin äijä kirkuu. Myös minotaurit ja witchfinder generalit ovat muuten hyvää kamaa. Ehkä tämä nyt riitti.Tuttuja bändejä nuokin pääosin. Minä taas tykkään paljon Messiahin äänestä, joten Candlemass toimii. Mun mielestä yksi doomin hienouksista on juuri tuo vokaalien monipuolisuus aivan laidasta laitaan. Kaikille löytyy varmasti mieluisa laulutyyli.
Troublea aliarviodaan usein kristillisyyden takia, mikä on kyllä sääli, koska musa on todella hyvää.
Myös minä arvostan Reverend Bizarren aivan esikuviensa tasolle. Erityisesti kun vihdoinkin näin RB:n livenä Torvessa tammikuussa. - yeah!
Osculum kirjoitti:
Tuttuja bändejä nuokin pääosin. Minä taas tykkään paljon Messiahin äänestä, joten Candlemass toimii. Mun mielestä yksi doomin hienouksista on juuri tuo vokaalien monipuolisuus aivan laidasta laitaan. Kaikille löytyy varmasti mieluisa laulutyyli.
Troublea aliarviodaan usein kristillisyyden takia, mikä on kyllä sääli, koska musa on todella hyvää.
Myös minä arvostan Reverend Bizarren aivan esikuviensa tasolle. Erityisesti kun vihdoinkin näin RB:n livenä Torvessa tammikuussa.Aivan. Eikä candlemass ole todellakaan huonoa mutta en vaan ole ollut siitä aivan niin innostunut kuin useat muut. Ja kyllähän Messiah todellakin laulaa osaa mutta se jokin elementti ei minua aina ole miellyttänyt. Ehkä vähän liian kriittisesti kirjoitin candlemassista.
Useiden doomi levyjen saatavuus on parantunut joka on hieno homma. Netistäkin olen niitä tilannut ja nytkin pitäisi tulla postista the obsessedia ja saint vitusta. Jokin tässä keräilyssä kiehtoo...
- sacrilegium
Hiukan erillaista Doom-metallia, mutta juuri tälläinen Doom on se sellaista, mistä pidän. Välttäkää remix-levyä. Se on kuulemma huono, mutta muuten kannattaa tutustua!
- TornioDoom
Kyllähän Doom uppoaa, kun sitä tulee itse soiteltuakin! Ja nimenomaan tämä oikea, perinteinen kama.
- Tavastialla
viime viikolla. Oli meinaan messevää meininkiä koko rahan edestä. Jokainen bändi toimi helvetin hyvin, mutta sähkönoidat vei potin. Vaikka basisti taisikin olla koomassa...
- TOTCFUARTD
Ei ole oikein suositeltavaa kuunnella doomia, jos joka toinen päivä on ranteet auki -fiilis. Heh. Aikoinaan tuli intoiltua monista yllä olevissa vastauksissa mainituista yhtyeistä, mutta nyt vanhempana yrittää pysyä elon syrjässä kiinni ripeämpitempoisemman muzakin avulla. Mainitsikos joku Winterin?
- KINKILÄ
Pidän perinteisemmästä doomista kuten Cathedralista,Reverend Bizarre on myös todella hyvä harmi vaan että bändi lopettaa seuraavan levyn julkaisun jälkeen ja sen soittajat keskittyvät omiin muihin projekteihinsa!!Onko ketään muuten kuullut mm.Candlemassin jäseniä sisältävän projektibändin Styxin levyä jos olette niin onko se hankkimisen arvoinen???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi494123Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal663783- 703308
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963210Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no902181- 352118
- 241979
- 381949
- 321940
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231864