Mitä hampaitani oikein vaivaa?
Kävin maanantaina hammaslääkärillä,korjattiin yksi reikä,toisessa reijässä oli jo sellainen väliaikainen -paikka,mutta lääkäri sano että tuon voi sitten korjata kahdeskymmenes päivä kun tulet taas uudeataan.no okei.
Mutta,kerroin lääkärille jo ennen kuin alko paikkaa hammasta että mulla on ollut kummallisia kipuja ,kaikki oikealla puolella olevat hampaat särki etuhampaisiin asti! en tiedä onko ne kotoisin tuosta hampaasta jossa on se 'väliaikainen-paikka" ja sanotaan niin kuin nenän kohdalla etuhampaisiin saakka on sellainen kummallinen paine,ja se hammas jonka paikattiin maanantaina siinäkin tuntuu kummallinen paine,ja nyt oikeallla alhaalla viiminen hammas särkee niin perkeleesti! tunne on sellainen aivan kuin kipu tulisi hampaan sisältä päin.
Soitin äsken lääkärille mutta mies ei ole nyt tänään tavattavissa,kipu alkaa varsinkin aina illalla kun olen menossa nukkumaan! Nielen koko aika särkytabletteja Ibuproven 400 mg otin niitä viimeksi melkein neljä peräkkäin koska kipu oli sietämätön ja nyt aamulla ennen kuin lähdin töihin se kipu alko taas ja olen niellyt jo kuusi parasetamollia 400 mg per nuppi ja työssä tuo v........n kipu ei vaan millään lakkanut,levästi se jäi ärsyttää,nyt otin taas yhden Ibubrovenin 400 mg mutta,silti vielä tuntuu!
Ihmettelen kun maanantaina tuo lääkäri ei sanonut mitään tästä hampaasta joka särkee välillä niin pirullisesti! eikö hammaslääkäri huomannut tästä hampaasta mitään kun ei siihen ole edes koskettu ja kuitenkin se särkee! ja etuhampaatkin särkee??? ja toi hammas joka paikattiin maanantaina sekin särkee ja siinä on kummallinen paine!
Mitä mun hampaita oikein vaivaa??? hammaslääkäri sano että toi paine mikä on nenäni kohdalla voi olla jokin tulehdus sun nenästä ja säteilee etuhampaisiin mutta,ei mies ollut varma.
Mä en tiedä, kaikki hampaat särkee välillä!! siis oikealla etuhampaisiin saakka ja on otettu kuviakin niin, miten kaikki voi särkeä?? ja särkytabletitkin niitäkin pitää niellä esim 3 kerrallaan ala '400 gr per tabletti jotta kipu helpottaisi joten kuten???
siis mitä mun hapaita oikein vaivaa?? ja varsinkin tuon jälkeen kun kävin hammaslääkärissä tuon hampaan takia jossa on se väliaikaikainen paikka mun kaikki hampaat alko särkeä kaikki hampaat oikealla ylhäällä ja alhaalla siis illalla??? ja tästä paikasta on kolme viikkoa sitten.
Hampaat särkee??
8
1510
Vastaukset
- löllimys
En millään jaksanut lukea kaikkea mutta on ihan normaalia että vasta paikattuun hampaaseen sattuu sellainen pari viikkoa. Tietekin, jos olisit itse hammas niin olisitko kuin ei mitään jos sinua olisi ronkittu 45 minuuttia? Tuskin. Että odottele ihan rauhassa ja useimmiten hammaslääkärit osaavat hommansa.
- apua
en tiedä missä kaupungissa asut, mutta aina on olemassa särkypäivystys, jopa ihan 24h. ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista särkyä!
ilmeisesti kävit yksityisellä hammaslääkärillä. itse en välttämättä kauheasti luottaisi niihin... - tuleva hampihoitsu
Kaikki reiät ei näy tavallisessa tutkimuksessa. Jos sinulla on ennestään paikkoja hampaissa, on mahdollista että jonkun paikan/paikkojen alle on päässyt karies "nakertamaan" eikä se näy päällepän. Paikkojen alla olevat reiät näkyvät yleensä vain röntgenkuvissa.
ps. Muovipaikat voivat usein olla kipeitä paikkauksen jälkeen...pitäisi rauhoittua ajan kanssa. - tulee vatsahaava
Tuo sinun särkytablettisi kulutus tuntuu lievästi suurelta. Ota yksi kerrallaan ja katso auttaako, ei kannata heittaa neljä kappaletta kerralla naamaan. Särkytableteista tulee helposti vuotava vatsahaava, jos niitä popsii pitkiä aikoja.
- poppamies
Särkypäivystykseen heti huomenna ja röngten kuvaan.
Tuo ei ole normaalia, että särkee noin paljon ja laaja-alaisesti, vaikka hampaan hermot yhtyy ja näinollen säryn paikallistaminen voi olla ongelmallista.
nyt avainsana on röngten.
-poppis-- kamala kipu
Huomenta,
Kiitos kaikille vastauksista,niin aion mennä tänään hammaslääkäriin.
Eilen illalla oli koko aika kauheeta särkyä! ennen nukkumaan menoa olin taas joutunut nelemään jo 4 ibubrofennia jotta särky alko helpottaa,mutta otin kaksi kerrallaan oli niin kamala kipu välillä päällä ettei kukaan tuollaista kestä!
Sitten yöllä se iski oikein kunnolla!!!! ja taas menin alas itkien kävelin rappusia alas mua ihan huimas jo,ja nielin kaksi kerrallaan.
Jo kahden tunnin päästä piti ottaa taas kaksi!otin taas kaksi, kun kipu oli sellainen aivan kuin neula kaivaa mun hammasta oikein syvälle!sietämätön! sitten etu-hampaatkin alko viilaa ja pistämään ja särki niin helvetisti! ja se uusi paikkakin alko särkee niin pirullisesti,kaikki säteili ihan korvaan ala leukaan saakka! taas nielin 2 tabletia...( joku kirjoitti, että uusi paikka jos se särkee pari viikkoa se on normaalia kun, joo kyllä sitä on ronkittu melkein 45 minuttia,mutta olipa kamalaa..)
Joo tämä on ihan kauheeta,laskin monta särky-tablettia olen eilisestä lähtien aamulla jo kello kuudesta asti niellyt yhteensä: 16! ja taas alkaa kaikki paikat särkee!! :'(
Soitan kohta hammaslääkärille,ja sen jälkeen lähden tavalliselle terveys-lääkärille kun tuo hammaslääkäsi sano maanantaina, että hänen mielestä tuon paine mitä tunnen nenän kohdalla joka tuntuu välillä etuhampaissa,ei voi tulla hampaista,vaan ehkä mulla on myös joku tulehdus nenän ja jossakin siellä posken alla,ja se säteilee sitten etuhampaisiin sano mies .
Mutta, yksi hammas jossa voi olla sisältä kariers,kun jos ei paljain silmin näe niin kuin joku jo kirjoitti se hammas oli yöllä pahin kipu kohta! aivan kuin neulalla pistettäisi syvälle! mä en kestä enää pakko taas neillä kaksi kerrallaan kun yksi kerrallaan ei auta!( 400 mg per tablet)
Tulen sitten kertomaan miten meni,kiitos kaikille neuvoista,palataan pian asiaan..kauhea kipu nyt alkaa taas! :'(
Ps: sekavaa textiä anteeksi,toivottavasti saatte selvää mutta,asun jo lapsuudesta asti ulkomailla - .....................
kamala kipu kirjoitti:
Huomenta,
Kiitos kaikille vastauksista,niin aion mennä tänään hammaslääkäriin.
Eilen illalla oli koko aika kauheeta särkyä! ennen nukkumaan menoa olin taas joutunut nelemään jo 4 ibubrofennia jotta särky alko helpottaa,mutta otin kaksi kerrallaan oli niin kamala kipu välillä päällä ettei kukaan tuollaista kestä!
Sitten yöllä se iski oikein kunnolla!!!! ja taas menin alas itkien kävelin rappusia alas mua ihan huimas jo,ja nielin kaksi kerrallaan.
Jo kahden tunnin päästä piti ottaa taas kaksi!otin taas kaksi, kun kipu oli sellainen aivan kuin neula kaivaa mun hammasta oikein syvälle!sietämätön! sitten etu-hampaatkin alko viilaa ja pistämään ja särki niin helvetisti! ja se uusi paikkakin alko särkee niin pirullisesti,kaikki säteili ihan korvaan ala leukaan saakka! taas nielin 2 tabletia...( joku kirjoitti, että uusi paikka jos se särkee pari viikkoa se on normaalia kun, joo kyllä sitä on ronkittu melkein 45 minuttia,mutta olipa kamalaa..)
Joo tämä on ihan kauheeta,laskin monta särky-tablettia olen eilisestä lähtien aamulla jo kello kuudesta asti niellyt yhteensä: 16! ja taas alkaa kaikki paikat särkee!! :'(
Soitan kohta hammaslääkärille,ja sen jälkeen lähden tavalliselle terveys-lääkärille kun tuo hammaslääkäsi sano maanantaina, että hänen mielestä tuon paine mitä tunnen nenän kohdalla joka tuntuu välillä etuhampaissa,ei voi tulla hampaista,vaan ehkä mulla on myös joku tulehdus nenän ja jossakin siellä posken alla,ja se säteilee sitten etuhampaisiin sano mies .
Mutta, yksi hammas jossa voi olla sisältä kariers,kun jos ei paljain silmin näe niin kuin joku jo kirjoitti se hammas oli yöllä pahin kipu kohta! aivan kuin neulalla pistettäisi syvälle! mä en kestä enää pakko taas neillä kaksi kerrallaan kun yksi kerrallaan ei auta!( 400 mg per tablet)
Tulen sitten kertomaan miten meni,kiitos kaikille neuvoista,palataan pian asiaan..kauhea kipu nyt alkaa taas! :'(
Ps: sekavaa textiä anteeksi,toivottavasti saatte selvää mutta,asun jo lapsuudesta asti ulkomaillaJos ottaa liikaa särkylääkkeitä, menee sellaisen rajan yli, että vaikka vetäisit kymmenen 400:sta, niin vaikutus on edelleen vain tuo 400.
Jos noin särkee, eikä pääse hammaslääkäriin niin kannattaa ihan mennä päivystykseen ja ruinata vahvempia särkylääkkeitä siksi aikaa, että pääsee hammaslääkärin tuoliin.
Esim. viisaudenhampaiden poiston jälkeen sain ihan kolmiosärkylääkettä 600:n buranan lisäksi. - kipu lakkas heti kun..
..................... kirjoitti:
Jos ottaa liikaa särkylääkkeitä, menee sellaisen rajan yli, että vaikka vetäisit kymmenen 400:sta, niin vaikutus on edelleen vain tuo 400.
Jos noin särkee, eikä pääse hammaslääkäriin niin kannattaa ihan mennä päivystykseen ja ruinata vahvempia särkylääkkeitä siksi aikaa, että pääsee hammaslääkärin tuoliin.
Esim. viisaudenhampaiden poiston jälkeen sain ihan kolmiosärkylääkettä 600:n buranan lisäksi.Kävin hammaslääkärissä ja mies vetikin sen hampaan pois jonka paikkas maanantaina.otti ensni kuvia joka paikasta koska kerroin että kaikki hampaat särkee :'((
no sitten kuvista päätellen oli parasta vetää se hammas siellä ihan takana oikealla ylhäällä joka paikattiin maanantaina siis otta pois.
No nyt mulla ei ole enää missään kipuja!
ihanaa! ajattelin joo revi tuo pirullinen hammas pois kun saan sen käteen niin tapan sen! :D
Sain vielä toista lääkettä mukaan,Tramadol 100 mg siis vahvempaa lääkettä muttei ole tarvinnut niellä niitä enää,huh huh kylläpä oli kipuja mutta, nyt ei enää! kiitos kaikille neuvoista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693