kertokaa mielipiteenne

uskonko uskomattomaan

Hei!Kirjoitin tuossa aikaisemmin ja pyysin kiireesti apua ja neuvoja. Nyt haluaisin vielä kysäistä, että miten pystyn pysymään muutto päätöksessäni, joka olisi huomenna edessä, jos mieheni on taas hyvällä päällä ja kohtelee minua hyvin niin kuin on tehnyt koko viikon. Mikä siinä mahtaa olla, että kun vihdoinkin olen tekemässä lasteni kanssa muuttoa väkivaltaisen mieheni luota niin sitten perhe elämä on rauhaisaa. Miten pystyn olemaan koko illan mieheni kanssa vaikka tiedän, että huomenna lähden ja mieheni on onnellisen tietämätön koko asiasta, kun en uskalla kertoa väkivallan pelossa. Miten ilmoitan asiasta miehelleni?jätänkö lapun pöydälle, lähetänkö tekstiviestin kun olen muuttanut hänen ollessa töissä vai miten kannattaisi tehdä? Nyt pelkään sitäkin, että perun taas koko muuton jos mieheni on mukava niin kuin joskus osaakin olla. Kuten jo aikaisemmassa kirjoituksessa kirjoitin niin viisi kuukautta on mennyt ilman, että hän olisi käynyt käsiksi vaikka on kyllä uhannut ja henkistä väkivaltaa on vieläkin. Tosin onko se normaalia, että minun on mahdotonta antaa anteeksi menneitä kauheuksia ne kummittelevat nykyään koko ajan mielessäni, sillä seurauksin, että jo mieheni läheisyys ällööttää minua usein.Nyt kun hän ei ole käynyt käsiksi niin elän yhä uudelleeen ja uudelleen menneitä ja pelko valtaa mielen.Juuri pelko siitä, että teen tai sanon jotain väärää ja hän menettää hermonsa ja käy käsiksi saa minut lähtemään sekä se, että haluan pienille lapsilleni ja itselleni elämän takaisin ja voisimme nauttia ilman pelkoa ja määräämistä elämän pienistäkin asioista.Haluan meidät turvaan pelolta ja menneisyyden haamuilta, ehkä ne jättävät minut joskus rauhaan!

9

1193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse lähtenyt

Totta kai lähdet! Parisuhteessa ei kuuluisi tarvita pelätä.

Väkivaltaa käyttävä mies toimii juuri noin. Pitkän aikaa menee hyvin ja sitten taas räjähtää. Hyvät ajat saavat naisen pysymään suhteessa ja koettamaan antaa anteeksi. Mielessä on kuitenkin taustalla pelko.

Pysy päätöksessäsi! Vasta kun pääset irti tuosta kaikesta näet, että se on ainut järkevä asia, jonka voit tehdä.

• Hevis84

Olet vaan niinkuin olet ennenkin. Niin tein minäkin vain tyttäreni tähden. Sinun pitäisi soittaa turvakotiin ja pakata lapsille kimpsut ja kampsut kassiin ja vain lähteä. Niin tein minäkin oman mielenterveyteni takia. lähde pois välittömästi ennen kuin lapsillasi ei ole enään äitiä.

• yab-yum

lähdet ja pysyt päätöksessäsi. Älä anna hyvien hetkien pilata tilaisuuttasi. Hän tulee käyttämään vain kovempaa väkivaltaa, kun huomaa sinun pelon ja kyvyttömyyden lähteä. Sinuun kohdistuva väkivalta siirtyy lapseesi kun sinä et riitä tai hän alkaa sinua puolustamaan väkivaltaisessa tilanteessa.
      Sinun voimasi on päätöksessä. Huomaat jonkin ajan kuluttua, että voit hengittää vapaasti ja jos oikein hyvin käy voit myös jutella miehesi kanssa peloistasi ja väkivallasta. Hän tulee käyttämään kaikki keinot sinun nujertamiseksi, että palaat hänen luokseen, mutta pysy päätöksessäsi. Rakkaus itseesi ja lapseen on se kantava voima juuri nyt. Olet niin arvokas ihmisenä, ettet voi sallia väkivaltaa sinua etkä lastasi kohtaan.

• Poila

tässä se tilaisuus on.

Tilaisuutesi elää elämääsi vailla pelkoa.
        Tilaisuutesi tarjota lapsillesi hyvä lapsuus.

Tein itse saman enkä päivääkään ole katunut. Tiesin tehneeni oikean päätöksen vaikka aluksi tuntui vaikealta olla erossa, ajattelin että jos meidän elämä olisi muuttunut kuitenkin... Jos lapsia ei olisi ollut, olisin jäänyt vielä pidemmäksi aikaa.

Mutta rakkauteni lapsia kohtaan voitti, tajusin että lapseni ansaitsevat turvallisen lapsuuden, kaikilla pitää olla oikeus elämään vailla pelkoa. Et voi enää tehdä valintoja vain itseäsi ajatellen, sinä olet se jonka täytyy ajatella lastesi parasta. Jos et pidä lastesi puolta, kuka pitää?

Vaikka oma päätökseni lähteä pohjautui lasteni parhaaseen, huomasin yhtenä päivänä töihin ajellessani noin vuosi lähtöni jälkeen ajattelevani "Olen onnellinen!!". Se on ollut päällimmäinen tunne siitä lähtien, joskus tekee mieli nauraa ääneen kun on niin hyvä olla! Tottakai on päiviä kun on raskasta olla pienten lasten kanssa yksin, mutta voin rehellisesti todeta että jokaisesta päivästä on selvitty hienosti ja näyttää siltä että lapset (erityisesti vanhempi joka muistaa tapahtumia) selvisivät sittenkin ilman suurempia kolhuja ja tavoitteeni tarjota turvallinen kasvuympäristö onnistui!

Joten pysy päätöksessäsi ja lähde kiipeämään sitä vuorta, askel askeleelta kohti sitä aikaa kun kaikki on taas paremmin kuin hyvin!

• johonkin

näkyvään paikkaan. Ilmoita myös, että lasten asioista keskustellaan sähköpostitse. Vaihda kännykkänumero, älä kerro uutta osoitetta. Ilmoita isännöitsijälle, että miehelle ei saa kertoa uutta osoitetta. Mene juttelemaan lasten huoltajuudesta sosiaaliviranomaisille. Jos mies haluaa tavata, älä tapaa missään nimessä muualla kuin julkisessa paikassa tai vanhempiesi tai ystäviesi luona niin, että toisessa huoneessa on ihmisiä, jotka voivat tulla hätiin jos mies yrittää väkivalloin pakottaa palaamaan.

Tsemppiä sinulle, kyse on kuitenkin vain yhdestä illasta. Yritä ajatella sitä pelon piiristä poistumisen jälkeistä tunnetta, niin selviät muutosta. Vain sinä pystyt auttamaan itsesi ja lapsesi normaaliin, väkivallattomaan ja pelottomaan elämään.

• pelokas

lähde nyt kun kerran olet vielä hengissä. Oma mieheni käyttää aika paljon henkistä väkivaltaa minua kohtaan, olen pysynyt hänen luona, vaikka kyllä päivittäin käy mielessä mitä voisi olla. En uskalla riidellä hänen kanssaan, vaan koitan myötäillä mahdollisimman paljon. Nämä aviovuodet pelossa ovat kuitenkin vaatineet minulta tärkeimmän eli terveyteni. Sinulla on vielä kaikki edessä, älä pelkää tulevaisuutta, vähän ajan päästä voit alkaa nauttimaan olostasi ja lapsistasi ilman jatkuvaa pelkoa. Kaikkea hyvää sinulle!

• lähtenyt

Lähde, älä katsele taaksesi. Ja muista käydä kertomassa miten kävi :)

Tsemppiä!!

• Muista nämä

Nyt keräät kaiken rohkeutesi ja LÄHDET. Se on paras teko, minkä ikinä voit tehdä itsellesi ja lapsillesi.
      Älä katso taaksesi, vaan mene rohkeasti eteenpäin, niin asiasi järjestyvät lopulta. Olet ansainnut sen ja PÄÄTÖKSESI ON OIKEA.
      Anna lapsillesi ja itsellesi TURVALLINEN JA RAUHALLINEN TULEVAISUUS. Luota itseesi, kyllä sinä selviät.

• tyttö

Pysy ihmeessä päätöksessäsi!! Se ei muutu tälläkään kertaa... eihän se ole edellisilläkän kerroilla muuttunut... Nyrkki heilahtaa varmasti, niinkuin on heilahtanut tähänkin asti... PAKENE äläkä katso taaksesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe