Tylsäksi on

suhde muuttunut..

Niin, olen seurustellut poikaystäväni kanssa 2 vuotta ja koko suhteesta on tullut todella tylsä.. Mitä se oikein tarkoittaa? Kyllä minä häntä rakastan mutta kun enää mikään ei ole kuin ennen. Kumpikin ollaan muututtu niin paljon parin vuoden aikana, poikaystäväni oli ennen ihan erilainen, ehkä mukavampi ja ihanampikin..

Nykyään tekee n. 9-10 tuntisia työpäiviä eikä hänelle sen takia kuulemma seksikään maistu(vaikka jostain syystä kyllä epäilen, että häntä ei vaan huvita/kiinnosta), koska vaikka joskus ei ole töissä ollutkaan, ei silti huvita kuulemma sekstailla yhtään, tai sanoo vaan että "ei nyt, ei tee mieli", ja minkähän hiton takia ei tee mieli?? Jos minulla olisi mahdollisuus, jos siis hän vaan antaisi minulle, harrastaisin seksiä ainakin pari kertaa päivässä! :/

En ikinä uskoisi että hänellä olisi joku toinen tai hän pettäisi minua, hän ei vaan yksinkertaisesti ole sellainen tyyppi, voisin vaikka lyödä miljoonasta vetoa että hän ei ikinä pettäisi. (ja kaikki rakastuneet naisethan näin sanoo mutta olen vaan niin varma)

No, kuitenkin, miten tämän tylsyyden saa katoamaan? Tarkottaako tämä sitä että tästä ei tule enää mitään? Tätä on kuitenkin jatkunut jonkun aikaa, silloin kun hän pääsi intistä,(ja ennen inttiä) kaikki on vaan tuntunut niin oudolta, olin iloinen että hän pääsi sieltä pois mutta kun ei vaan mikään ole niin kuin ennen:/

Nykyään tämä meidän suhde on vaan riitaa ja.. hmm? mitäs muuta.. Riitaa riitaa ja sitten vähän sopimista ja sen jälkeen taas riitaa. Onhan meillä ihan kivojakin päiviä, mutta kun riitoja on ihan liikaa. Käy ihan kateeksi kun ajattelenkin kavereitteni parisuhdetta, aina kun heitä näen niin heillä tuntuu olevan tosi kivaa yhdessä ja he nauravat kaikenlaisille asioille, mutta mitäs minä ja poikaystäväni, käydään kahvilla yhdessä/ kavereiden kanssa n. kerran kuukaudessa, silloin poikaystäväni on ihan hiljaa, häntä ei suoraan sanottuna edes kiinnosta jutella kavereideni kanssa, ei hän juttele minunkaan kanssa, lukee lehteä ja näyttää ärsyyntyneeltä. Ja asia joka todella saa minut raivon partaalle on se että hän kehtaa käydä haukkumaan minua tai huutamaan minulle kavereideni edessä! Se on nöyryyttävää ja ahistavaa!

ainut mistä hän tuntuu innostuvan on leffojen katseleminen, viikonloppuna, juuri silloin kun olen ajatellut lähteä jonkun kanssa vaikka baariin,(koska hän ei kanssani lähde baariin kun kerran puolessa vuodessa) niin hän sitten keksii että katsotaanpas leffoja. sitten kun sanon että ei nyt, olen lähdössä johonkin, niin alkaa se lapsellisuus hänen osaltaan, kamalaa valitusta..

Ähh, mitä tämä oikeen meinaa? Olen jutellut hänen kanssaan, en itse asiassa tästä, vaan niistä riidoista, mutta ei se auta yhtään mitään. Olen sanonut niiiin monta kertaa että voidaanko jättää ne riidat pienistä ja turhista asioista pois, kuten jnejne, mutta se ei auta mitään vaikka mitä sovittaisiin.
Itseasiassa aina kun jutellaan se tuntuu turhalta, mikään ei auta, ei mykkäkoulu, ei kunnon riita, ei uhkailut, ei mikään. aina kaikki palaa ennalleen ja alkaa sama oravanpyörä uudelleen ja uudelleen.

Kun ongelma taitaa olla se että ei tehdä mitään yhdessä, minä menen illalla töihin, juuri sillon kun hän pääsee töistä, ja sitten taas jää niin vähän aikaa yhdessä oloon. Ja sitten kun tulee viikonloppu, jaksan toivoa joka kerta että jos nyt tapahtuisi jotain mukavaa, mentäisiin yhdessä jonnekkin, tehtäisiin edes jotain muuta kun vaan istutaan kotona. Mutta kun mitään ei koskaan tapahdu. Ensinnäkin, onko kenellekään mitään järkevää selitystä sille minkä takia hän ei halua käydä kanssani edes kerran kuussa jossain kuppilassa vähän irrottelemassa, hän istuu vaan mieluummin kotona koneella tai katselee telkkaria??

tai, yleensäkkin, mikä tässä mättää? Hänen mielestään meillä menee hyvin, minun mielestäni ei. Tästä tuli nyt aika pitkä juttu mutta oli pakko kirjottaa kaikki mitä mieleen vaan tuli:) toivottavasti ei ollut sekavaa tekstiä ja asiallisia vastauksia kiitos!

En haluaisi lopettaakaan tätä suhdetta, koska sekin on mahdollista että meillä menisi vielä joskus paljon paremmin. Mutta kun mikään ei anna merkkejä siitä.. Todella ahdistunut ja sekava olo tämän takia:/

11

1303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on..

Kuullostipa tutulta.. ihan kuin olisi lukenut selostusta omasta entisestä suhteesta.

En silti tiedä vastausta. Miehesi ei todennäköisesti ole oikein sisäistänyt ettei suhde toimi paikallaan. Ei riitä se että ollaan samassa tilassa, pitää saada virikkeitä ulkopuolelta. Ei riitä paljon puhumistakaan ellei yhdessä tehdä mitään ja hankita yhteisiä kokemuksia. Ekan kahden vuoden aikana ohjelmaa riittää siinä että ollaan kotona ja tutustutaan toiseen. Ehkä mennäänkin enemmän koska mikä tahansa on mukavaa toisen kanssa. Juuri noin meillekin kävi entiseni kanssa. Ennen kuin seurustelimme, hän oli koko ajan menossa, mutta kun muutimme yhteen niin hän halusi vaan olla kotona. Ja miksi mennäkään mihinkään jos on käynyt baarissa vain sen takia että löytää kumppanin? Nyt se on löytynyt, mitä siellä enää ramppaamaan? Ehkä siellä on sinkkuaikoina tullut käytyä niin paljon ettei enää huvitakaan. Se kotona istuminen jää vaan helposti päälle. Kotona saa sitä ruokaa mitä haluaa ja se on halpaa. Olutkin on edullisinta juoda kotona. Eikä tarvi tunkea bussiin, ei jonottaa taksia eikä varata pöytää. Mutta kotiin jääminen ei olekaan elämys eikä vaihtelua jos on aina kotona. Se on ehkä unohtunut mieheltäsi. Baarissa maksetaan elämyksestä. Vaihtelusta. Ja siitä että sinä olet tyytyväinen. Jos miehesi mittaa näitä asioita rahassa, tuota voisi käyttää perusteluna.

En minäkään usko että miehelläsi olisi ketään toista tai hän tarkottaisi tuolla mitään pahaa. Hän vaan kokee että se riittää että on paikalla sinun kanssasi. Se ei riitä sinulle, se on syy lähteä yhdessä. Koita perustella. Sano että voit mennä kavereidesi kanssa mutta se ei ole mukavaa koska haluaisit että hänkin on paikalla. Tuo esille riittävän selvästi että et jaksa tätä näin. Jos hän haluaa vielä jatkaa kanssasi, hänen on pakko ottaa sinunkin toiveesi huomioon. Ei kannata ehkä uhkailla, mutta väistämättä toisen tarpeiden huomiotta jättäminen johtaa ennen pitkää eroon.

Itse tein niin että aloin sitten menemään kavereiden ja työkavereiden kanssa yksin koska tunsin että tukehdun kotona istumiseen. Löytyipä sellainenkin miespuolinen työkaveri joka oli aina valmis lähtemään kanssani baariin vaikkei muut lähteneetkään ja sai minut tuntemaan itseni naiseksi. Ja se johti siihen että meninkin sittne mieluummin tämän työkaverin kanssa kuin oman poikaystäväni joka johti lopulta suhteeseen. Pettämiseen ja kaksoiselämään (en saanut jätettyä poikaystävääni koska en pystynyt perustelemaan itselleni että jätän hänet sen takia ettei hän halua lähteä baariin kanssani). Lopun voit arvata, erohan siitä tuli.

Toivottavasti te keksitte tuohon jonkun ratkaisun. Jos tietäisin miten miehen saa liikkeelle niin sen kertoisin. Uudessa suhteessa kaikki on toisin koska nykyinen kumppanini tykkää oikeasti mennä ja nähdä ihmisiä. Oletteko sitten oikeasti yhteensopimattomia? Onko olemassa naisia jotka haluavat olla vaan kotona eivätkä käydä baareissa tai kahviloissa. En minä tiedä. Itse en ainakaan ole sellainen.

Sopikaa vaikka kalentereihin kerran-kaksi kuukaudessa ajat jolloin teette yhdessä jotain kodin ulkopuolella. Ehkä hänkin sitten alkaa miettimään niihin sellaisia juttuja joista hänkin tykkää. Onhan niitä vaihtoehtoja. Vaikka kartingia ajamaan. Leffaan. Kavereita mukaan, jos olette muuten liikaa kahdestaan. Kavereiden puoliskot mukaan. Ehkä se voisi olla kokeilemisen arvoista.

• alkup.

sanoin poikakaverilleni että haluaisin tehdä jotain mukavaa välillä yhdessä(muuta kuin olla kotona ja katsella töllöä), ja ihmeellistä kyllä, hän sanoi vähän sen jälkeen että "lähdetäänkö viikonloppuna käymään sillä kaverillasi" joka asuu siis n. 30 kilometrin päässä meistä(olen monta kertaa ehdottanut että mentäisiin sinne mutta melkein vihainen vastaus on tullut takaisin
        että eikä!

Ehkä alku tämäkin? Tai jos kaikki muuttuukin taas kohta samaksi kuin ennen, ei voi tietää:/ Mutta koitan parhaani mukaan estää enemmän tylsistymisen, tiedän että rakkaani kanssa on mukavaa viettää aikaa(on ihanaa seuraa kun sille päälle sattuu/satutaan) kunhan vaan jotain muutakin kuin kotona istumista harrastettaisiin.

Pitää oikeesti pistää aivot raksuttamaan nyt ja keksiä uusia virikkeitä, maailmassa on niin paljon tekemistä:)

Tuohon sinun vastaukseesi, minäkin olen todella menevä ihminen, varsinkin viikonloppuisin, mutta poikakaverini ei koskaan oikein enää innostu baarireissuista, vaikka ennen on kyllä halunnut lähteä baariin useastikkin. Olen myös koittanut ehdottaa muutakin kuin vaan pelkkää baariin menoa mutta oikein mikään ei tunnu kolahtavan hänelle:/ Haluaisi olla vaan kotona työviikon jälkeen, tai ehkä, käydä äitini luona saunassa kanssani :)

-kiitoksiva vastauksesta- :)

• kokemusta on..
        alkup. kirjoitti:

sanoin poikakaverilleni että haluaisin tehdä jotain mukavaa välillä yhdessä(muuta kuin olla kotona ja katsella töllöä), ja ihmeellistä kyllä, hän sanoi vähän sen jälkeen että "lähdetäänkö viikonloppuna käymään sillä kaverillasi" joka asuu siis n. 30 kilometrin päässä meistä(olen monta kertaa ehdottanut että mentäisiin sinne mutta melkein vihainen vastaus on tullut takaisin
        että eikä!

Ehkä alku tämäkin? Tai jos kaikki muuttuukin taas kohta samaksi kuin ennen, ei voi tietää:/ Mutta koitan parhaani mukaan estää enemmän tylsistymisen, tiedän että rakkaani kanssa on mukavaa viettää aikaa(on ihanaa seuraa kun sille päälle sattuu/satutaan) kunhan vaan jotain muutakin kuin kotona istumista harrastettaisiin.

Pitää oikeesti pistää aivot raksuttamaan nyt ja keksiä uusia virikkeitä, maailmassa on niin paljon tekemistä:)

Tuohon sinun vastaukseesi, minäkin olen todella menevä ihminen, varsinkin viikonloppuisin, mutta poikakaverini ei koskaan oikein enää innostu baarireissuista, vaikka ennen on kyllä halunnut lähteä baariin useastikkin. Olen myös koittanut ehdottaa muutakin kuin vaan pelkkää baariin menoa mutta oikein mikään ei tunnu kolahtavan hänelle:/ Haluaisi olla vaan kotona työviikon jälkeen, tai ehkä, käydä äitini luona saunassa kanssani :)

-kiitoksiva vastauksesta- :)

No niin, siitä se lähtee! Miehesikin varmaan huomaa että kodin ulkopuolella voi olla ihan mukavaakin ja se piristääkin. On ihan ymmärrettävää että jos tekee pitkää työpäivää niin tekisi mieli vaan jäädä sohvalle, mutta elämä muuttuu siten äkkiä tylsäksi. Varmaan itekin jo kaipaa jotain piristystä muttei ehkä ole keksinyt että mitä se voisi olla. Koita ehdottaa ainakin aluksi myös jotain sellaista menoa mikä olisi erityisen mukavaa miehesi mielestä, vaikkei ehkä sinua niin kamalasti innostaisikaan. Ja jos menette tuttavapariskunnan luo niin olisi hyvä että miehelläsi synkkaisi sen pariskunnan miespuolisen kanssa..

Vaikuttaa hyvältä, kyllä se siitä! Onnea jatkoon. Kiva huomata että jotkut sentään pääsee eteenpäinkin eikä aina erota..

• awfwq

Ehkäpä olet hänen mielestään ällöttävän näköinen, ja hyvin epäeroottinen, ettei siinä nouse heppi kellään. Miksi tänen kirjoitit? Mieheltä sä sen vastauksen saat. Päätitte sitten erota tai ette. Ota sekin vaihtoehto esille.

• alkup.

No jos olen hänen mielestään ällöttävän näköinen ja erittäin epäeroottinen, minulle voi sanoa sen suoraan eikä ilmaista sitä millään muulla tavalla :P

• ???

Milloinhan ihmiset tajuavat, että rakastuminen ja rakastaminen ovat aivan eri asioita? Ja että suhteen eteen pitää tehdä KOVASTI töitä? Ja ettei pitkä parisuhde voi olla jatkuvaa ilotulitusta? Ja että täytyy tehdä kompromisseja? Ja että avoimuus ja rehellisyys ovat tärkeimpiä asioita ihmissuhteessa? Ja että täytyy olla valmis myös ITSE kasvamaan, eikä vain toista muuttamaan?

• KatjaK

Vaikka tekisi kaikki mainitsemasi asiat, se ei tarkoita sitä että ongelmat poistuisivat tai että ihmiset saataisiin näin sopimaan toisilleen. Tottakai pitää tehdä töitä ja kommunikoida, mutta joissain tilanteissa rohkeinta on vain LUOVUTTAA!

• tääll o niin tylsää.

ja vaikka muille myös. Kertokaa millainen suhde pitäis olla kun olet elännyt samassa suhdessa että arki tuntuu jo kovasti. Miksi se ei kelpaa enää kun se ei antaa uusrakastumisen tunnee enää. Ei elämä ole kuin julia roberts ja richard gere joku hollywodin pretty woman leffa, ja miksi se pitäs sitten jatkuvasti olla. t. Jätetty 5v suhden jälkeen koska varman tulin tylsä joka ei ymmärtää nykyihmisten levottomuus.

Yritä muuttaa päivä rutiineja yhteenssä sun partnerin kanssa ja alkaa yrittää saada yteisiä vapoj päiviä. Vaati molemmat vähän pomolta ja etukäteen voit pyyda vapoja päiviä joka synkkaa kn vuorolista tehdään. Kaikki on mahdollista. Voisi lopuksi kertoa mitä on tosi tyyyyyyyylsäääää, se on olla yksin ja työtön ilman tuttuja ja ainoa keskustelut tulee olla tällaisia palstoja kerran viikossa salillekäynti (rahojen takia vain kerran viikossa punttaamaan) ja joskus yksin leffaankäynti. Se on tylsä.
      utta onnea teille. Ja yrittää "work it out". :)

• ei onnistu

nykypäivänä,että mies käy töissä ja vaimo on kotona,siitä se johtuu.Eli ukkosi tuntee itsensä elättäjäksi ja ahdistuu kun ajattelee näin jatkuvan pitkäänkin tai aina.Jos se on väsynyt,kun pitkiä päiviä tekee ja jos illalla katsoo elokuvia tai sinä valvotat.Anna ukon maata,mene itse töihin,maksa laskut,tee kotityöt,eiköhän se ala olemaan paremmalla tuulella.Muista leipoa lempiherkkuja ja keittää,älä nakuta,vaikka kuinka väsyttää.Ole hiljaa,vaikka kuinka vituttaa.Älä koskaan sano sanallakaan vastaan,hänellä on aina vastaus valmiina ja hän on aina oikeassa.Tuon kaavan mukaan jos alat toimia niin rupeaa sillä haluja suhteesi löytymään.Näin se on akkojen pitänyt jaksaa kautta aikojen,ei se siitä ole miksikään muuttunut.

• minäkinnn

Miehesi on alkanut ukkoutua. Sinä elät vielä suhteen rakastumisvaihetta.

Meillä oli vähän samanlainen ongelma siinä kahden vuoden kieppeillä, mutta saimme sen setvittyä. Jotenkin ihmeen kaupalla opimme riitelemään ja keskustelemaan niin, ettei aina tarvinnut miettiä eroa riidan jälkeen.

Sanoit, että haaveilet siitä, että viikonloppuisin tapahtuisi jotain erikoista. Hyvä nainen, ei se haaveileminen siihen auta. Ei edes naisellinen vihjailu. Sinun pitää ehdottaa miehellesi tekemistä. Omani makaisi myös mielellään vaikka kuinka kauan sohvalla katsellen leffoja. Mutta yhtä mielellään hän lähtee kanssani ulos, kun kysyn häneltä nätisti, että lähtisikö hän kanssani minne ikinä nyt haluankaan lähteä. Meillä oli aikoinaan todella paljon riitaa aiheesta: minä haluan ulos ihmisten ilmoille, mieheni ei. Mieheni selitti minulle sitten, että jos haluan mennä jonnekin hänen kanssaan, minun pitää selkein sanoin pyytää häntä lähtemään kanssani minne ikinä haluankaan mennä. Hänellä kun ei ole hinkua lähteä mihinkään (kun tekee myös pitkiä päiviä) ja hän on huono keksimään ajanvietettä. Hän ei myöskään osaa lukea ajatuksiani. Joten ehdota hänelle muuta tekemistä. Ei niin, että ilmoitat ovella olevasi lähdössä ulos ja tokaiset perään: "Haluut sä tulla mukaan?"

Seksin puutteesta en tiedä, sen joudut selvittämään miehesi kanssa. Meillä ongelmat johtuivat siitä, että minä halusin joka kymmenes minuutti, mieheni harvemmin. Hänelle tuli mielettömiä suorituspaineita seksistä, ja hän koki, ettei mitenkään pysty tyydyttämään minua. Sitten ei maistunut seksikään, kunnes selvitimme ongelmamme.

Sen sijaan, en voi käsittää, miksi miehesi haluaa välttämättä nöyryyttää sinua julkisesti. Tai miksi hänen pitää ylipäätään haukkua sinua? Teepä selväksi, ettei sellainen sovi, ja että kavereitasikin hävettää istua ja kuunnella naama punaisena teidän kahden välisiä välienselvityksiä.

Mykkäkoulu ja uhkailut ovat pahimpia juttuja, mitä riidellessä voi tehdä. Niistä ei ole mitään apua.

Meilläkään ei juurikaan ole yhteistä aikaa töiden ja lapsenhoidon takia, mutta siihenkin löytyy ratkaisu. Kalenteri käteen, etsikää yhteisesti sopiva päivä, ja merkatkaa kalenteriin varaus, että olette sinä päivänä kahdestaan ja mitä teette. Silloin kun alkaa vituttaa yhteisen ajan puute, pelkästään tieto siitä, että teillä on tietyn ajan päästä treffit, auttaa kovasti.

• peräti

olleet päälle kolme vuotta yhdessä. ja lapsikin on ehtinyt tulemaan että minä olen kotona ukko käy töissä..meillä meneekin asiat näin, minä odotan myös että päästäisiin yhdessä lähtemään illanviettoon kas ukko lähteekin kavereittensa kanssa. eli minä jään kotiin eikä turhaan tullut kutsua mukaan. jos minä suunnittelen lähtöä niin sen pitää tapahtua silloin että ukkokin pääsee mukaan, tai sitten ei ole ikinä muka rahaa lähteä jos ehdotan että lähdettäisiin kahdestaa. on se kumma. mä laitan kyllä miehelleni kaiken valmiiksi on ruoka, teen ruoat ja eväät töihin on aamupalat ja kahvit jne. olen niin kypsä tähän kotona olemiseen. suunnitellaan aina välillä jotain reissua, aina tulee joku este.
      olen jo kelannut että varmasti sillä on joku toinen.
      seksiä sentään harrastetaan, ihme ettei se ole hävinnyt jonnekkin.
      odotan innolla kun minä lähden töihin niin yhteisiä menoja ei ole tämänkään vertaa kuin nyt on siis max kerran kuussa. jotenkin tuntuu että vanhat avioparitkin ovat aktiivisempia kuin me, ei käydä edes kävelyllä yhdessä vaikka löytyy talosta noita koiriakin.meillä kanssa miehen mielestä suhteessa ei ole mitää vikaa ja mulla nousee savu päästä.
      onhan meillä näitä kivoja hetkiä mutta kun minä haluaisin saada kaiken ilon irti näistä vähäisistä hetkistä....ja silloin kun satumme olemaan yhtäaikaa kotona mies kattoo leffaa tai pelaa. mä kokkaan tai hoidan lasta tai menen koirien kanssa ulos. ei ikinä ehditä ees saunassa käymään kun mies menee nukkuu, lähtee töihin tai on töissä. hohhoi, kai sitä pitäs vaan tyytyväinen olla tähänkin eloon.
      me myös riidellään kun minä olen kypsä ja mies ei tajua että minkä takia, mä saan olla sentää kotona. niin just aina kotona, kuitenkaa oo viel ikäloppu niin kai sitä aikaa vois muuallakin viettää kuin kotona ja lasta hoitamas. lapsenki saa aina hoitoon kun tahtoo mut ei niin ei....aaaaaaaaaaaarghh.
      Puolet jäi tästä nyt mainitsematta mutta mitäs sitä enempää narisemaan. selväks varmaan tuli että suhde on tylsä. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe