Ihan huipputuote puhkeamassa olevaan finniin, tai jo puhkenneeseen on Sibicort. Saa tosin vain lääkärin reseptillä. Ei kannata laittaa paljoa, pikkiriikkisen finnin päälle ja toimii tosi nopeasti! Itse kun laitan yöksi sitä, niin aamulla finni on joko kokonaan kadonnut tai kuivunut siten että on vain punainen piste, joka on helppo peittää. Ja puhkeamassa oleva finni jää puhkeamatta. Toimii myös näppyihin joita on kaulassa/rinnassa.
Se on sen verran tujua lääkettä, että missään nimessä ei kannata käyttää kuin vain yksittäisiin finneihin pikkaisen, ei siis koko kasvoille tai isolle alueelle (rintaan olen tosin laittanut laajemmalti, iho kun ei ole niin herkkä siellä).
vinkki
8
5871
Vastaukset
- milla
Itsekin kokeilin ihan huvilla sibicortia näppyihin joku aika sitten ja ihan hyvin tehosi, kyllä se toimii :D
- huomautus
Sibicortia saa ostaa käsikaupasta ilman reseptiä.
- miten on...
Tietääkseni kortisoni-pitoisia valmisteita ei saa käyttää tulehtuneeseen/auki olevaan ihoon suoranaisesti. Voi olla että toimii, mutta jälkeen päin voi seurata muuta ongelmaa.
- alkuperäinen kirjoittaja
Mulla ei ainakaan oo ollut ongelmia jälkeen päin. Lääkäri sen mulle antoi joskus kun tuli näppyjä rintakehään ja sanoi et toimii myös yksittäisiin finneihin. Mut akne on sit tietysti eri juttu..
Kannattaa kyllä kokeilla, varovaisesti tosin, koska itselläni ainakin iho kuivui ja hilseili, kun joskus laitoin isomman määrän ja voide levisi finnin ympärille isommalle alueelle. - ..kertyy
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Mulla ei ainakaan oo ollut ongelmia jälkeen päin. Lääkäri sen mulle antoi joskus kun tuli näppyjä rintakehään ja sanoi et toimii myös yksittäisiin finneihin. Mut akne on sit tietysti eri juttu..
Kannattaa kyllä kokeilla, varovaisesti tosin, koska itselläni ainakin iho kuivui ja hilseili, kun joskus laitoin isomman määrän ja voide levisi finnin ympärille isommalle alueelle...munuaisiin ja koko sisäelimistöön kait. Se ei poistu sieltä millään. Näin oon käsittänyt..
Itse oon aina vältellyt kortisonia, mutta nyt houkuttelisi kyllä kokeilla muutamaan näppyyn josko siitä olisi avuksi :) - liian pelätty =)
..kertyy kirjoitti:
..munuaisiin ja koko sisäelimistöön kait. Se ei poistu sieltä millään. Näin oon käsittänyt..
Itse oon aina vältellyt kortisonia, mutta nyt houkuttelisi kyllä kokeilla muutamaan näppyyn josko siitä olisi avuksi :)Oikeen ihmetyttää kun ihmiset suorastaan pelkäävät kortisonia. Pienempiä pakkauksia saa ilman reseptiä ja isompia määrää sitten lääkäri ja saa kela-korvausta jos on sairauden hoitoon. Sitähän on voidetta ja emulsiota ja emulsio käy paremmin jos on pientä rikkoihoa.
Joillakin, joilla on atooppista ihottumaa joutuvat käyttämään kortisonivoidetta miltei jatkuvasti. Ihotautilääkäri määräsi näin: kuukausi käyttöä ja viikko pari taukoa. Sanoi nimenomaan, että ei ole vaaraksi terveydelle. Vaikka tuubillisen söis =) Joten näppyihin kun sitä laittaa niin kannattaa olla ihan huoleti. Kaksi vuotias poikani joutuu käyttämään sitä ihottumaansa miltei jatkuvasti. - tavaton
liian pelätty =) kirjoitti:
Oikeen ihmetyttää kun ihmiset suorastaan pelkäävät kortisonia. Pienempiä pakkauksia saa ilman reseptiä ja isompia määrää sitten lääkäri ja saa kela-korvausta jos on sairauden hoitoon. Sitähän on voidetta ja emulsiota ja emulsio käy paremmin jos on pientä rikkoihoa.
Joillakin, joilla on atooppista ihottumaa joutuvat käyttämään kortisonivoidetta miltei jatkuvasti. Ihotautilääkäri määräsi näin: kuukausi käyttöä ja viikko pari taukoa. Sanoi nimenomaan, että ei ole vaaraksi terveydelle. Vaikka tuubillisen söis =) Joten näppyihin kun sitä laittaa niin kannattaa olla ihan huoleti. Kaksi vuotias poikani joutuu käyttämään sitä ihottumaansa miltei jatkuvasti.Yksivuotialle kortisonia jatkuvasti????? Oletko ajatellut kokeilla ihottumaan Dr.Baumannin SkinIdent Body Lotionia. Itse sain jättää kortisonivoiteet pois, kun siirryin kyseiseen voiteeseen. Sisältää ainoastaan elimistössä ja ihossa LUONNOSTAAN esiintyviä ainesosia. Minulla oli atooppista ihottumaa taipeissa, käsissä ja käsivarsissa. Ensimmäisillä levityskerroilla kirveli hieman, kun iho oli rikki, mutta auttoi todella nopeasti. Kannattaa aliottaa kokeilu vaikka 75 ml matkapakkauksella.
- myös..
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Kannattaa kyllä kokeilla, varovaisesti tosin, koska itselläni ainakin iho kuivui ja hilseili, kun joskus laitoin isomman määrän ja voide levisi finnin ympärille isommalle alueelle...että kortisonihan ohentaa ihoa, varsinkin paljon käytettynä.
Lapsen iholle hakisin EHDOTTOMASTI jonkun muun vaihtoehdon; kun lapsesta asti totuttaa ihon kortisoniin, siihen jää "koukkuun" ja eroon pääseminen on vaikeaa.
Kortisoni ON myrkkyä, sanokoon lääkärit mitä tahansa. Sillä pääsee nopeasti ongelmista eroon, mutta itse aineestapas et pääsekkään. Lopetat käytön, niin iho taantuu samanlaiseksi kuin alussa, joten hyöty on mitätön loppujen lopuksi. Monet muut voiteet hoitavat ITSE ongelmaa, eivät vain peitä sitä vaikutuksen ajaksi.
Vaihtoehtoja on varmasti paljon ja kehotan kyllä ottamaan selvää. Kiittää lapsikin sitten joskus aikanaan :)
Aknenäppyihin voinee kai käyttää hyvillä mielin mutta harvemmin, ja kovin pitkään en sen kanssa läträisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324611Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152588Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252425Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su552317- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501295- 661294
- 821241