LISÄÄ KESKO: n RIKOKSISTA !

Ex - esimies.

Eräs keskolainen kirjoitti tänne aiemmin paljastuksia KESKO oyj: stä. Minä kirjoitan lisää - siihen asti, kunnes KESKO oyj: n oma STASI, tietoturvallisuutta valvova tytäryhtiö Tietokesko, etsii minut tuomiolle.

Paitsi se, mitä hän kertoi KESKO oyj: n tytäryhtiön Ruokakeskon toiminnasta ja käyttäytymisestä työntekijöitään kohtaan, voisin kertoa edellisestä työnantajastani lukuisia eri asioita, sillä olen aiemmin toiminut Keskusvarasto 2: lla esimiestehtävissä. Nyttemmin olen jo saanut inhimillisempiä töitä muualta.

Voisin kertoa esim. siitä, miten pari vuotta sitten KESKO oyj: n johto jännitti, ettei saakaan anomaansa kansainvälistä kierrätyssertifikaattia ympäristöystävällisen toimintansa osoitukseksi.

Silloin eräs Keskusvarasto 2: lla, nyt Keskusvarasto 1: llä, työskentelevä varastopäällikkö suoritti seuraavan toimenpiteen: Hän hankki omien sanojensa mukaan "hyvin monimutkaisella ja vaikealla tavalla" haltuunsa juuri ne kysymykset, joita sertifikaattikuntoisuutta tutkivat henkilöt tulisivat esittämään KESKO oyj: n ympäristötietoisuutta tutkiessaan meille silloisille esimiehille! Oliko siis sertifikaattia myöntäneellä yhtiöllä joukoissaan Juudas Iskariot - ja paljonko hän sai juudaksenrahoja?

Lisäksi voisin kertoa siitä, miten viime vuoden lopussa KESKO oyj. joutui siirtämään vähäpätöisempiin tehtäviin erään silloisen naispäällikön, josta oli kaavailtu yhtiön ensimmäistä naispuolista Johtajaa KESKO: n naisvihamielisen imagon kohentamiseksi.

Hänen kohtalokseen koitui omaehtoinen suoritepalkkauksen alentaminen, jonka hän oli toteuttanut jo pari vuotta aiemmin. Asian käytyä työtuomioistuimessa kyseinen johtajatar todettiin rikolliseksi, jonka johdosta yhtiö joutui maksamaan kovia, kymmenientuhansien silloisten markkojen korvauksia, niille työntekijöille, joiden riistämiseen johtajattaren seikkailupolitiikka oli johtanut.

Jos olisin katkera, voisin kertoa myös siitä, miten eräät meistä KESKO oyj: n vuoroesimiehistä ovat saaneet tulla töihin alkoholin vaikutuksen alaisina ilman, että heille on seurannut asiasta sanktioita- muita toimijoita on kyllä rankaistu samasta asiasta.

Saattaisin myös puhua siitä, miten entinen työnantajani on laittomasti irtisanonut lukuisia lyhyen aikaa palveluksessa olleita työntekijöitä rikkoen samalla monia alaa sääteleviä määräyksiä. Jos olisin puhelias, kertoisin myös, mitä muita säännöksiä KESKO oyj. on rikkonut.

KESKO oyj: n onneksi olen vain tällainen "äänetön yhtiökumppani", joka kertoo subjektiivisia näkemyksiään erinäisístä asioista! Kerron vain sen, mitä korvani ovat kuulleet ja silmäni ovat nähneet silloin, kun vielä olin KESKO oyj: n palveluksessa, mutta sehän on siis vain subjektiivista tietoa, josta faktoja sopivasti varioimalla voidaan löytää se niinsanottu subjektiivisuus, jonka "löytymiseen" olen varautunut.

Tosin: Se, joka voi ne näkemykset perusteellisesti kiistää, on niin hyvä esimies/ johtaja, että hän ansaitsisi - mikäli eläisimme U.S.A. :ssa- Pulitzerin tiedonjulkaisemispalkinnon!

13

17292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allu

Sinua on siis onnistanut, etkö viitsisi auttaa yhtä pois pääsystä haaveilevaa raukkaa :) Alkaisin vaikka veneitä veistämään jos vain...

• Ex- esimies.

Valitettavasti en voi auttaa sinua pääsemään orjuudesta, olen nyt KESKOvapaalla vyöhykkeellä.

• vimpula
        Ex- esimies. kirjoitti:

Valitettavasti en voi auttaa sinua pääsemään orjuudesta, olen nyt KESKOvapaalla vyöhykkeellä.

Ei se kyllä siltä näyt, että Kesko-vapaalla vyöhykkeellä olisit, kun noin antaumuksella siitä kovasti kirjoitat.

Ja yksi pieni huomautus; jos varastolla on jotakin mätää, niin onko koko konserni täysin perseestä? Konsernin tekevät ihmiset, ei paperi tai logo.

Business is business, not show-business! Jälkimmäiseltä tämä naurettava show vaikuttaa!

• Ex- esimies
        vimpula kirjoitti:

Ei se kyllä siltä näyt, että Kesko-vapaalla vyöhykkeellä olisit, kun noin antaumuksella siitä kovasti kirjoitat.

Ja yksi pieni huomautus; jos varastolla on jotakin mätää, niin onko koko konserni täysin perseestä? Konsernin tekevät ihmiset, ei paperi tai logo.

Business is business, not show-business! Jälkimmäiseltä tämä naurettava show vaikuttaa!

Oletko koskaan kuullut sanontaa: "Bussiness is bussiness, but Moses is Moses", ja siihen liittyvää anekdoottia? Et varmaankaan. Entinenkin esimies voi kantaa katkeruutta sisällään, usko tai älä!

• mää

...vai lähditkö vapaa ehtoisesti? Painostuksen alla ja pompottelun sattuessa jälkimmäinen olisi ehkä suositeltavaa...

• normark

Kuulostaa ihan "normaalilta" tukkukaupan toiminnalta.

• ei vielä ex

taitaa olla jätkän tiedot vähän vanhoja, Keskossa näet on jo naisiakin johtajina. Itselläni on naisesimies Keskossa ja on tosi hyvä tyyppi, ei mikään hv- jätkä. Miksi, jos olit niin hyvä tyyppi sinut sitten erotettiin, olitko kenties muutosten este, kun nytkin pitäydyt vanhassa etkä edes viitsi pitää tietojasi ajan tasalla.Vai oliko niin ettei tulosta syntynytkään vaan suuria puheita

• Jo ex

Mukava kuulla, että viihdyt Keskon palveluksessa. Itse työskentelin Keskossa eri tehtävissä melko pitkään, mutta nykyisin viihdyn toisen työnantajan palveluksessa.

Minulla on kuitenkin edelleen ystäviä Keskossa ja tiedän kohtuullisen paljon Keskossa nykyisin vallitsevasta ilmapiiristä ja arvomaailmasta.
        Viimeisen parin vuoden olen havainnut, että aina (ex-)keskolaisia tavatessa keskustelu siirtyy nopeasti aiheeseen "kuka on lähtenyt/ kuka on lähdössä Keskosta".
        Ystäväni ovat pääasiassa ylempiä toimihenkilöitä eli esimiehiä ja asiantuntijoita, joiden kouluttamiseen Kesko on uhrannut useiden vuoisien aikana paljon aikaa ja rahaa. Jostain syystä he kuitenkin haluavat siirtyä muualle ja antaa kokemuksensa uuden työnantajan käyttöön vastuunalaisissa tehtävissä. Se tietysti mukavaa, että Keskosta hankittua työkokemusta arvostetaan kohtuullisen paljon, ja entiset keskolaiset työllistyvät yleensä hyvin.

Jokainen voi vetää edellisestä omat johtopäätöksensä. Minä en kuitenkaan suosittelisi kenellekään Keskoa hyvänä työnantajana.

• Minä

Sinähän varsinainen teollisuusvakoilija olet! Kesko on hyvä firma ja työnantaja!! Eikä Kesko ole tehnyt mitään laitonta, mutta sinä olet ja raskaasti !!!! Että semmosta

• NasseSetä

Lyestä virsi kaunis...KESKO on PERSEESTÄ !

• Ässäkeskus
        NasseSetä kirjoitti:

Lyestä virsi kaunis...KESKO on PERSEESTÄ !

S-ryhmän niin puhtoisina esiintyvät osuuskaupat käyttävät osa-aikaisina työntekijöinä nykyään enenemässä määrin henkilöstövuokrausyhtiö Staffpoint Oy:n työntekijöitä, jotka työskentelevät normaalia alemmalla palkalla ja joista on erittäin helppo hankkiutua eroon.

Osuuskaupat kykenevät näin kiertämään erilaisia säännöksiä. Muun muassa HOK-Elanto ja Sokotel Oy käyttävät Staffpointia.

Staffpointin johtoon siirtyi taannoin SOK:n johtaja, nykyisin tämä johtaja työskentelee jälleen SOK:ssa ja omaa kiinteät suhteet Staffpointiin. (www.talouselama.fi).

Puhtoista toimintaa osuuskaupalta.

• jayman111

Mistä johtuu että Kesko kierrättää työvoimaa antamatta vakituista työtä tuolla kv2:lla kun olin näin joka päivä uusia työntekijöitä tulevan ja ne joiden koeaika on juuri päättymässä ne potkitaan pihalle ..kuulin monilta varoituksia ja eri asioista miten työntekijöitä huijataan ..

• Duunari mutten kommari

Ketjun alku on melkein 5 vuotta vanha ja yhä pukkaa vastauksia. Ehkä porukka huomaa koeajalla, miten pahaa kusetusta suoritteet nykyään ovat. Kohtuuttoman huonot niihin vaadittavaan lisätyömäärään suhteutettuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe