Mitä tapahtuisi

Elanor

Tiedän ystäväni kautta tällaisen tapauksen.

Henkilöllä oli salasuhde, joka kesti muutaman vuoden. Hän jäi kiinni, mutta lopetti rinnakkaissuhteen vasta jonkin ajan päästä kiinnijäämisestä, koska oli liian ihastunut/rakastunut salarakkaaseensa lopettaakseen sitä heti. Henkilön kihlattu antoi anteeksi, he menivät naimisiin ja saivat lapsen. Nyt samalla henkilöllä on toinen rinnakkaissuhde, jossa on mukana vähemmän tunteita kuin edellisessä suhteessa, mutta joka ei silti henkilön itsensä mukaan ole pelkkä seksisuhde. Tunteita on mukana, vaikka hän ei olekaan rakastunut.

Ystäväni on huolissaan siitä, mitä kyseiselle henkilölle tapahtuisi, jos hän jäisi kiinni nykyisestä rinnakkaissuhteestaan. Tällä palstalla näytetään ottavan asioihin kantaa välillä voimakkaastikin. Mitä mieltä olette? Olisiko avioero edessä vai voisiko ko. henkilön puoliso antaa anteeksi toisenkin rinnakkaissuhteen, nyt kun heillä on pelissä paljon enemmän, lapsi, asunto ja avioliitto?

5

1159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hörgh

Hyvin suurella todennäköisyydellä pelissä on kaikki. Ihminen voi antaa anteeksi yhden suuren tyhmyyden, mutta toisen kerran saman tyhmyyden anteeksiantaminen on vielä suurempaa tyhmyyttä kuin tämä anteeksiannettava tyhmyys itse.

(Huoh, milloinkahan jotkut oppivat, että heidän tekemillään ja salaamillaan asioilla on ihan oikeasti erittäin suuri vaikutus muihin...?)

• leikkimistä

Luultavasti pari ei eroaisi. Jos nainen olisi ollut fiksu, hän ei olisi jatkanut kihlausta Kyseessä saattaa olla patologinen riippuvuussuhde, josta ei niin vain irti päästäkään. Ei ole naisen vika, jos hänen siippansa pettää. Jos miehelle haluaa kostaa, olisi hyvä jättää perhe rauhaan. Kyllä se kostokin elämän mukana tulee, vaikka sinä et tekisi mitään.

• Elanor

Tosin eri syystä. Sen perusteella, mitä tästä henkilöstä ystäväni kautta tiedän, en usko, että kyseessä on riippuvuussuhde. Ennemminkin uskon, että pari ei eroaisi, koska side heidän välillään, heidän rakkautensa, on niin vahva, että se kestäisi toisenkin samanlaisen vastamäen. Lisäksi mukana on heidän yhteinen lapsensa ja koko heidän yhteinen elämänsä, jotka luultavasti painaisivat vaa'assa enemmän kuin tämä toinen rinnakkaissuhde.

• rakkaussuhde
        Elanor kirjoitti:

Tosin eri syystä. Sen perusteella, mitä tästä henkilöstä ystäväni kautta tiedän, en usko, että kyseessä on riippuvuussuhde. Ennemminkin uskon, että pari ei eroaisi, koska side heidän välillään, heidän rakkautensa, on niin vahva, että se kestäisi toisenkin samanlaisen vastamäen. Lisäksi mukana on heidän yhteinen lapsensa ja koko heidän yhteinen elämänsä, jotka luultavasti painaisivat vaa'assa enemmän kuin tämä toinen rinnakkaissuhde.

Jos kyseessä on vahva rakkaussuhde, niin miksi miehellä on rinnakkaissuhde? Nuo lapset, talot, maat ja mannut eivät paljon merkitse, jos mies haluaa erota. Joskus tuntuu siltä, että järkeen perustuvat liitot kestävät. Rakkaus tulee ja menee, mutta järjen kanssa liitosta tulee vakaa ja kestävä. Olen tämän nähnyt muutaman ystävän kohdalla. Tällaisia liittoja eivät rinnakkaissuhteet rassaa millään tavalla. Toisaalta.. olen miettinyt.. itse en noin tunnekylmään mutta vakaaseen liittoon haluaisi.

• Elanor
        rakkaussuhde kirjoitti:

Jos kyseessä on vahva rakkaussuhde, niin miksi miehellä on rinnakkaissuhde? Nuo lapset, talot, maat ja mannut eivät paljon merkitse, jos mies haluaa erota. Joskus tuntuu siltä, että järkeen perustuvat liitot kestävät. Rakkaus tulee ja menee, mutta järjen kanssa liitosta tulee vakaa ja kestävä. Olen tämän nähnyt muutaman ystävän kohdalla. Tällaisia liittoja eivät rinnakkaissuhteet rassaa millään tavalla. Toisaalta.. olen miettinyt.. itse en noin tunnekylmään mutta vakaaseen liittoon haluaisi.

Miksi ihmisillä nyt ylipäätään on rinnakkaissuhteita? Vaikea sanoa, kun itsellä ei ole sellaista koskaan ollut. Vaihtelunhalun takia, jännityksen saamiseksi elämään, henkilökohtaisten tai parisuhdetta koskevien ongelmien takia, jne? Syitä on varmasti monia. Tarkoittaako rinnakkaissuhde automaattisesti sitä, että salaista suhdetta ylläpitävä osapuoli tahtoisi erota? En usko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3910
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3506
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3118
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2970
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1954
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1948
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1789
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1733
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1721
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1684
    Aihe