kulmakorun uloskasvun ehkäisy

j4ssu

Mitä keinoja on ehkäistä kulmakorun uloskasvua? Kulmakorua olisin menossa ottamaan, mutta asia mietityttää. En mitään arpia pelkää, mutta en haluasi korusta luopua jo mahd. parin kuukauden käytön jälkeen :|
Lukenut olen että tappi pysyy hanakammin kulmassa kuin rengas? Vai onko se ihan sama? Vastauksia, kiitoksia. :>

13

4823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moi

      Mä luulen ettei sitä voi ehkäistä oikestaan millään. sehän on ihan ihmisestä kiinni hylkiikö keho lävistyksiä.

      Mutta mulla on ittelläni kulmalävisty ja pelkäsin ittekin tätä, mutta eipä ole ainakaan vielä toistaseks kasvanut ulos ja kohta on vuoden ollut tämä. :)

    • t@i

      Niin.. Olisin kumminkin joka päivä mittailemassa millimitan kanssa että joko se on kasvanut ulos :D
      Ei mutta oliko se juuri yazkan sivuilta vai mistäköhän sen luin että renkaalla lävistys on helpompi parantaa, mutta koska rengas heiluu enemmän ja tod.näk. enemmän iskuja kuin tappi että se saattaisi kasvaa vähän "paremmin" ulos.. Mutta renkaan kun niin tahtoisin. Omasta mielestä nätinpi ja sopisi varmaan paremmin tähän naamaan :P

    • LileCa

      aceptiset aineet eli apteekin desinfiointi aineet kuivattaa uutta paranemassa olevaa lävistystä siihen malliin että se edesauttaa uloskasvua, siksi kannattaakin kulmakoru desinfioida vain suolavedellä! miula oli kulmakoru peräti 2kk ja kasvoi ulos.. kamala arpi jäi ja inhottaa..:/

      • moi

        suolavedellä?? Mie käytin alkoholitonta puhdistusinetta niinkun lävistys liikkeessä sanottiin. :)


      • wap0
        moi kirjoitti:

        suolavedellä?? Mie käytin alkoholitonta puhdistusinetta niinkun lävistys liikkeessä sanottiin. :)

        paras on lämmin vesi pari kertaa päivässä. suola veteen pitää laittaa niin tarkka määrä suolaa, että jos laittaa liian paljon tai liian vähän niin ihan varmana alkaa hylkimää koruu pois. Lämpöseen veteen ja katotaa mitä tapahtuu, riippuu ihmisestä. :) (:


    • Suvianna

      Pääasia on ettet puhdista liian usein. Vaikka vain vedellä huuhtelisit jatkuvasti, kuivattaa sekin ihoa. Usko niitä puhdistusohjeita, jotka oma lävistäjäsi sinulle antaa, mutta muista olla liiottelematta niiden kanssa. Iho tosiaan kuivuu liiasta putsailusta ja silloin koru tulee ulos helpommin. Toinen juttu on, että älä räpellä lävistystä/korua turhaan. Juuri muuta et sitten voikaan tehdä, paitsi toivoa parasta.;)

      Jos koru kasvaa ulos, voi vanhan reiän taakse tehdä uuden ja silloin uloskasvamisen riski on pienempi, kun vanha arpikudos tavallaan pitää korua takanaan. Ulos kasvava koru täytyy vain ottaa ajoissa pois, ettei arpikudosta muodostu liiankin paljon.

    • Kaisa

      Ainakin järjen. Tietämättömyys säälittää!

      Luulisi olevan kaikille selvää, että lävistyskorut eivät kasva. Ne pienevät massaltaan kun elimistöön lähtee niistä hiukkasia. Luulisi olevan myös kaikille selvää, että nämä hiukkaset eivät ainakaan edistä terveyttä. Hyvin monille, vähintään joka kolmannelle, ne aiheuttavat elinikäisen metalliyliherkkyyden.

      Kovasti säälin myös niitä vastaanotolla käyviä nuoria joilla on kasvoissa lävistyksistä johtuvia arpia tai kulmakarvaton pätkä. Varsinkin nuorilla arven liikakasvu eli keloidimuodostus voi olla suurta. Painehoidolla voidaan osittain ehkäistä tuoreen tai kypsymässä olevan arven lopullista näköä. Yleensä hoito on haettava yksityisiltä plastiikkakirurgiaan erikoistuneilta asemilta ja myös maksettava itse kokonaan.

      Olen vakaasti sitä mieltä, että yksikään tervejärkinen ei pilaa kasvojensa kauneutta lävistyksillä. Valitettavan monet lapset kuitenkin haluavat muistuttaa sivistymättömän maan kyläpäällikön naishaaremin lukutaidotonta naista killuttimineen ja tullevat katumaan asiaa viisastuttuaan. Kasvojen arvet eivät ole kova sana kauneuden ankarilla markkinoilla siinä vaiheessa kun pariutuminen alkaa olla ajankohtaista.

      • Hannele

        Kuka on väittänyt, että koru kasvaa? Ei kukaan. Kyse on ulos kasvamisesta, joka ei todellakaan tarkoita sitä, että koru kasvaisi...

        Muutenkin on aika jänniä aukkoja tiedoissasi ottaen huomioon, että esiinnyt alan ammattilaisena. Mm. se, että iällä ei ole mitään tekemistä keloidikasvun kanssa, eri ihmisillä on vain erilainen taipumus muodostaa arpea. Korun ulos työntyminen ei myöskään ole sama asia kuin keloidikasvu, jolloin lävistyksen (tai haavan) ympärille/viereen alkaa kertyä epänormaalin paljon arpikudosta.

        Laadukkaasta lävistyskorusta ei liukene elimistöön yhtään mitään. Tiedäthän, että samaa titaania käytettään mm. tekonivelissä?;) Ne joka kolmas saa sen yliherkkyytensä ns. paskametalleista ja sen voi saada ihan vaikka housunnapeista, puhumattakaan tavallisista korvakoruista.

        Pariutumiseen lävistyksillä tai niiden aiheuttamilla ei ole tuon taivaallista merkitystä. Jos on, kannattanee hakeutua toisenlaiseen seurapiiriin... Viisautta ja sivistyneisyyttkin voi mitata niin monilla asteikoilla.;)

        Rakkain terveisin onnistuneesti pariutunut lävistetty kolmikymppinen äiti-ihminen.:)


      • Ennuskanennuska

        Mitäh? Kukakohan tässä nyt on sivistymätön? ;))


      • Jiiiiii

        Mitä helvettiä sinä mesoot kai nuorilla on oikeus olla millaisia haluavat ja sit oikeesti mietitte mikä on ku nuoret masentuu paskaks koska niitä ei hyväksytä


    • epätoivoinen

      Minä otin kulmakorun pari päivää sitten ja nyt kun kosketan sitä kohtaa missä koru on niin tunnen korun tangon helposti.

    • Boogeyman

      Itelläni oli kulmakoru 2 vuotta (tappi), kunnes se kasvoi ulos. Olen harkinnut toisen ottamista, mutta pelkään senkin kasvavan ulos ja rahojen menevän hukkaan :( Toisaalta, jos tuo että ottaisin arven taakse uuden korun, ja arpi estäisi sen uloskasvamista, on totta niin se olisi kiva :)

      Olen harkinnut ottavani huuleen korun, jos en otakkaan kulmaan uutta.

    • diver from finland

      morejes kysyisin sellast et voiks kulmakorun ottaa pois jossai vaihees koska itse harrastan laitesukellusta nii koru on vähän este niiku nää mun venytykset nii voiks kulmakorun sit ottaa pois ? ja pistää takas about 2- 3h jälkee _:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1001
    Aihe