Mä nimittäin aikoinani rakastuin erittäin kilttiin ja rauhalliseen mieheen. Koskaan ei hänen osaltaan ollut mitään tunteiden paloa tai rakkauden ylistämistä, mutta ei ollut myöskään riitoja eikä ilkeilyä.
Nyt on tilanne sitten vuosien jälkeen se, että tunteiden osoittamista ei edelleenkään ole, mutta ilkeilyä sitäkin enemmän.
Oiva esimerkki tältä päivältä. Olen jo pidempään ollut työssä, joka ei ole taloudellisesti kannattava. Olen kuitenkin halunnut edelleen yrittää vaikka sitten tuloksetta. Nyt olen lähetellyt hakemuksia muihin töihin ja tänään olin haastattelussa.
Soitin sitten miehelleni matkalta kotiin ja kerroin että olin hermostunut haastattelussa, sillä jännitin sitä. Mieheni vastasi että "tuli sitten hukkareissu sinnekin" ja sen jälkeen alkoi nalkuttamaan työstäni. Sanoi että mun on pakko etsiä uusia töitä ja että meidän talous ei kestä pieniä tulojani. Ja tuota vastaavaa ja pahempaakin jatkui kunnes lopetin puhelun.
Ainoa asia jonka siis ehdin sanomaan oli että jännitin haastattelua. Ja kerroin kyllä että hakemuksia työhön oli lähetetty 100 ja kymmenen oltiin otettu haastatteluun. Eli siis aika hyvä saavutus jo sinällään päästä haastatteluun.
En ehtinyt kertomaan että haastattelu sujui hyvin ja mielestäni vastailin kysymyksiin kohtuu hyvin. Ja pelkästään jännittämiseni perusteella mieheni oli valmis teilaamaan haastattelun. Eikä liioin ollut mitään positiivista sanottavaa siitäkään etten ollut niiden 90% hylättyjen joukossa.
Ja ihan AINA on mieheni valittanut huonosta palkastani. Silloinkin kun olin muissa töissä. En tienaa hyvin, mutta maksan esim. asuntolainamme kokonaisuudessaan yksin. Mieheni tienaa itse vajaa tuhat euroa kuussa enemmän kuin minä.
Meillä on myös lapsi ja silloin kun hän oli vauva, niin jouduin tekemään kotityöt kokonaisuudessaan yksin sillä sainhan olla muuten kotona laiskottelemassa. Eipä hän vauvankaan hoitamiseen kovin paljoa osallistunut.
Jouduin myös menemään suht. ajoissa takaisin töihin(vauva oli vuoden), sillä mies oli jatkuvasti kiukkuinen huonosta rahatilanteestamme ja syytti minua siitä. Itse olisin halunnut hoitaa lasta pidempään kotona, sillä lapsemme oli muutenkin ujo ja arka ja kiinni minussa.
Eipä mieheni muutenkaan kovin paljoa kotitöitä tee, edelleenkään. Hänen mielestään ne on naisten hommia ja kun hän tekee niin raskasta työtä, niin eihän sitten kotona tarvitse tehdä muuta kuin huilata.
Ihan hyvä muuten, mutta entäs minä???? Teen yhtä monta tuntia henkisesti erittäin raskasta työtä, mutta enpä minä saa huilata töiden jälkeen!!!!
Mä oon oikeesti niin täynnä!!!!! Ja kuvailemani esimerkit on kuitenkin vain raha-asioista. Paljon paljon paljon muuta irvailemista, kettuilua ja pahoja sanoja on mieheni sanavarastoon kertynyt.
Ainoa syy käytökselle on kaiketi se, että mieheni on todella ujo, arka ja hiljainen vieraiden ihmisten kanssa. Ja siksi hän sitten pomottelee minua ja ilkeilee parhaansa mukaan.
Mitäs tehdä? En tahtoisi erota, sillä meillä kuitenkin on yhteinen lapsi, koira ja asunto. Ja on mulla jostain kummasta syystä vielä myös tunteita miestäni kohtaan. Mutta en mä tällaista jaksa, en kertakaikkiaan.
Kuukausi sitten meillä oli aiheesta todella iso riita, jolloin päästin kaikki höyryt ulos. Mies myönsi silloin käyttäytyvänsä todella inhottavasti ja lupasi parantaa tapansa. No, nyt on todellakin ollut pisin aika ikinä, jolloin mies on ollut kiltti minulle. Kunnes sitten taas tänään...voi kele!!!
Ja kaikkein eniten mua askarruttaa se että välittääkö mun mieheni musta lainkaan ja onko edes koskaan välittänyt??? Oltaisiinko edes yhdessä enää jos meillä ei olis lasta.
Kommentteja otan mielelläni vastaan teiltä viisaammilta.
miten tässä
2
724
Vastaukset
- ymmyrkäinen
Kirjoitinko liian pitkän viestin, valitinko mielestänne aiheetta, eikö muilla ole vastaavasta kokemusta???? Vai mitä ihmettä??
Haluaisin kovasti kuulla mielipiteitä asiasta. Olenko minä vaikea ja valitan tyhjästä, vai mitä? Ja onko muita vastaavassa tilanteessa ja miten siitä on päästy yli?
Kertokaa nyt hyvät ihmiset edes jotain! - haisuli
En varmaankaan ole viisaampi mutta tekee silti mieli kommentoida! Todella inhottavaa käytöstä olet joutunut kestämään...mutta mitäs luulet, paranisiko tilanne oikeasti jos saisitkin parempipalkkaisen työn (ellet jo saanutkin...)vai tulisiko vain uusia ongelmia tilalle?
Kyseessä voi olla pitkälti työhön liittyvät arvot, joihin perhetaustat vaikuttavat yllättävän paljon. Koitappa kysellä ukoltasi esim. mitä odotuksia hänen vanhemmillaan on/oli hänen ammattiinsa ja työntekoon liittyen? Ehkä vaatimukset ovat olleet suuret ja nyt hän vaatii sinultakin sen takia liikaa. Onko hänelle tärkeää se, miltä talousasianne ulkopuolisten silmissä näyttävät?
Vaikka ihminen olisi kuinka ujo, se ei oikeuta purkamaan pahaa oloa kohtuuttomasti toisiin. Sinä olet hänelle kuitenkin kaikkein läheisin ja sinuun se ryönä on turvallista purkaa. Kyllä hän varmaan välittääkin, mutta ei osaa sitä oikein ihanteellisella tavalla osoittaa.
Älä silti alistu ilkeilyyn! Hyvä kuulla että osaat itsekin päästellä höyryjä pihalle;) Jos ei kahdenkeskiset juttelut tuota tulosta niin auttaisiko parisuhdeterapia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468