Olen ostamassa autoa yksityiseltä. Auton omistajaksi on merkitty pankki (ilmeisesti ostettu osamaksulla) ja haltijaksi myyjä. Mitä dokumentteja myyjällä pitää olla, että hän saa laillisesti myydä auton ?
auton osto yksityiseltä - on haltija vaan ei omistaja
7
2619
Vastaukset
- kadunmies_
rekisteriotteen luovutusosa ainakin. toisen omaisuutta (pankin) ei ihan noin vaan voi myydä...
- robby
luovutusosa on sama kuin ilmoitusosa ? Jos myyjällä on tämä ilmoitusosa tai luovutusosa niin hänellä on siis täysi oikeus myydä auto ?
- myyjää
robby kirjoitti:
luovutusosa on sama kuin ilmoitusosa ? Jos myyjällä on tämä ilmoitusosa tai luovutusosa niin hänellä on siis täysi oikeus myydä auto ?
rekisteröimään auto omiin nimiin. Olet näin itse ainakin varmoilla vesillä. Paksummilla jäillä.
- omistajaksi
robby kirjoitti:
merkityllä henkilöllä tai yrityksellä on oikeus myydä tai antaa valtakirja haltijalle myyntiä varten.
- robby
omistajaksi kirjoitti:
merkityllä henkilöllä tai yrityksellä on oikeus myydä tai antaa valtakirja haltijalle myyntiä varten.
Tämä selvensi asian! Eli jos ilmoitusosassa omistaja on pankki, niin myyjältä pitää löytyä joku valtakirja, tms. dokumentti, jossa pankki antaa luvan myydä auton. Noiden kahden lapun kanssa katsastuskonttoriin niin eiköhän homma ole sillä selvä.
- ottakaa rennosti
robby kirjoitti:
Tämä selvensi asian! Eli jos ilmoitusosassa omistaja on pankki, niin myyjältä pitää löytyä joku valtakirja, tms. dokumentti, jossa pankki antaa luvan myydä auton. Noiden kahden lapun kanssa katsastuskonttoriin niin eiköhän homma ole sillä selvä.
herätys! kysymyshän on rahasta! eipä taitais auto olla myynnissä jos sen voisi itse lunastaa. herätkää tyhmät! miksi tehdä asista virallisempaa kuin se on,Suomalaisten tapa? A1 soita omistajalle ja pyydä loppuvelka jolla itse voit auton lunastaa,otat luovariin haltialta nimen,ja auto alle. maksat loppuvelan pankkiin, mutta jos on kiire niin menet maksamaan loppuvelan suoraan omistajalle, jolloin saat omistusosan käteesi.jos myyjä on epäiliä kekki niin otat mukaan, asioden hoidon ajaksi.
toimenpide on simppeli, eikä tarvii valtakirjoja.
helpoiten ja huomaamattomammin asian hoitaa autoliike joka ostaa autoja. yksityiselle kun myy joutuu usein nolatuksi, asiaa tuntemattoman ja kitsaan ostajan kanssa. - TT-Citikka
robby kirjoitti:
Menette auton haltijan kanssa pankkiin, jossa:
a)maksat loppuvelan pankille ja saatte sen jälkeen rekisteriotteen luovutusosan haltunne;
b)maksat loput kauppahinnasta auton haltijalle. Ja sitten allekirjoitukset ja katsastuskonttorille rekistöröintiä varten (itse ottaisin haltijan tähänkin toimenpiteeseen mukaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865