Minulle on ollu hyvin rankkaa ko mummoni kuoli lauantai aamuna.
Äitin oli tarkoitus viedä mummo sairaalaan, muttei keretty ;( Hän makas sängyn vieressä kasvot alaspäin, ilmeiseti pudonnut.
Kaikki itkee ja on sekaisin, on jäänyt suuri tyhjä paikka elämään.
Joka päivä oli kiva nähdä kun mummoni (86) tallusteli meille kylään, ja äiti aina vei evästä hänelle :(
Näin kun hänet laitettiin arkkuun sievästi ja läheisillä tippu heti kyyneleitä kasvoille kuten minulla ;( ;(
Äitini toi hänet joka päivä meille, ja vei evästä hänelle.
Suuri on suru meidän porukassamme jotka on hoivannu mummoa joka ikinen päivä, mutta eniten äiti :/
Emme unohda sinua koskaan mummo kulta ;( ;(
Lepää rauhassa, muitten ystäviesi kanssa ;(
Hyvästi, mummo rakas :(
8
1703
Vastaukset
- Minä vain
suuressa surussasi. Itse koin myös saman viime syksynä kun mummuni kuoli. Vaikka ikää oli jo 92 vuotta, se ei surua lieventänyt yhtään kun rakas ihminen oli poissa. Nyt on jo helpompi muistella mummua, mutta vieläkin itkettää , oltiin niin läheisiä ja mummu oli minulle tärkeä.
- tatti
Minä menetin rakkaan mummoni 10v sitten 94 vuoden iässä.Elämään jäi suuri aukko ja vaikka aikaa on kulunut jo kauan, tulee ikävä aina välillä.Aika parantaa vaikka ei siltä tunnukaan heti.
- sinulla on
syytä olla ylpeä siitä, että autoitte niin paljon mummoa!!! Kunnioitettava ja hieno teko, mitä läheskään kaikki eivät tänä päivänä tee!!! Jaksamista!
- pelleriina
En tiedä lohduttaako sinua tämä yhtään, mutta suru, joka alussa on kuin musta-aukko, alkaa ajan kanssa helpottaa. Suru ei koskaan häviä, mutta onneksi se muuttaa muotoaan ja siitä tulee jossain vaiheessa kestettävämpää. Olen pahoillani puolestanne ja toivon teille jaksamista. Oletko kuullut sanonnan, joka on tietääkseni Claes Anderssonin: itku on sielun vaahtokylpy. Omasta mielestäni se pitää paikkansa ja vähän helpottaa, joten itke, kun siltä tuntuu.
- ..ikuista
Kuten jo todettu suru kestää varmaan aina. Mun mamma kuoli äkillisen syövän murtamana syksyllä. En vieläkään osaa ajatella, että mammaa ei enää täällä meidän keskuudessamme ole. "Siellähän se keittiössään istuskelee kuitenkin, niin kuin aina ennenkin.. "
- VOI voi..
Se kyllä monesti lohduttaa ajatellen että "siellä kotonahan se vaan on niinkö ennenki" mutta ei meillä mitään yhteyksiä oo enää koskaan :/
Se on kotona niinkö ennenki "kuuntelee Pookia ja lepää sängyllä" Että ei mitään hätää, kotona se vain on mutta ei olla missään tekemisissä hänen kanssaan enää.
Ihmiset on sellaisia ettei ne halua luopua mistään, esineistä / ihmisistä :/ - titityy
Mummoni lähti taivaaseen 12.2.ikää oli 85 v. ja suru on todella suuri.Mutta onneksi ei ollut kipuja.
- lapsenlapsi
Äitini äiti menehtyi joulupyhinä 2004.
Hän oli 72-vuotias.
Muistan kuinka äitini tuli itkien sanoon huoneeseeni että joko veljeni oli kertonut mulle mitä on tapahtunut.
Kuolema tuntui oudolta,aina mietin että ei voi olla totta kun vielä valokuvissa se isoäiti on onnellinen että missä ihmeessä Hän on nyt?
Hautajaiset olivat elämäni ensimmäiset ja tunnelma oli sen mukainen.Kaikkea hyvää vapaudentäytteistä aikaa hänelle ja MUIDEN ihmisten lähiomaisten menettäneille tuolla ylhäällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1411339Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa443892Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1143068Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1272406Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812065Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961771Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3041029Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17820Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143765- 53709