Montako kertaa vatsalihaksia kannattaa treenata esim. viikossa? montako päivää palautusta? kuin paljon kerralla? Eli miten saa makkarat pois vatsasta nopeimmin ja tehokkaimmin? Entä onko perus "istumaan nousu" tehokkain liike vai mikä?
vatsalihasten treenaus
12
15335
Vastaukset
- MaitoHappo
"Eli miten saa makkarat pois vatsasta nopeimmin ja tehokkaimmin?"
Pysyt poissa salilta ja käytät liikuntaan varaamasi ajan pitken kävely/hölkkälenkkien tekemiseen. Rasitus sellainen, että hikoilet, mutta pystyt puhumaan - et huohota ja pystyt pitämään rasitusta noin tunnin ajan, aluksi vähemmän jos olet huonokuntoinen. Tarkkailet syömistäsi, vähennät hiilihydraatteja, lisäät kasviksia ja sokerittomia juomia. Syöt pienempiä annoksia ja keveitä välipaloja niin, ettet pääse ikinä todella nälkäiseksi => pääateriakin on kevyt.
Lenkkejä 3-4 krt/vko riippuen lähtötasostasi.
Näin makkarat sulaa varmasti tehokkaammin kuin saliharjoittelulla. Kun olet päässyt isoimmista vararenkaista eroon, kannattaa vasta alkaa kasvattamaan lihaksia ja korvaat pari lenkkiä salilla.- niiin
vastaisitko myös muihin kysymyksiin kiitos!
- MaitoHappo
niiin kirjoitti:
vastaisitko myös muihin kysymyksiin kiitos!
Siinähän sitä perusreeniohjelmaa on tosiaan tullut jo muualtakin, joten eipä siitä enempää. Ensimmäisestä viestistä vain saa sellaisen kuvan, että taas halutaan saada sikspäk, vaikka vatsalihakset ovat vielä siellä jossain näkymättömissä. Sama juttu kun tehdään jonkinlaista täsmäharjoittelua "ongelmakohtiin", tyyliin sisäreiden löysä löllö lähtee sisäreittä reenaamalla lähentäjälaitteessa, mikä ei tod.näk. ainoana harjoituksena johda mihinkään näkyvään. Kuvitellaan, että eristetty lihasharjoitus kuluttaa juuri sen eristetyn alueen rasvaa :) Vatsalihaksetkin voi saada rautaiseen sikspäk-kuntoon siellä pehmytkudosten alla - eipä siinä, esteettinen hyöty jää saamatta mutta muutenhan se on ihan hyvä homma!
- kun,...
MaitoHappo kirjoitti:
Siinähän sitä perusreeniohjelmaa on tosiaan tullut jo muualtakin, joten eipä siitä enempää. Ensimmäisestä viestistä vain saa sellaisen kuvan, että taas halutaan saada sikspäk, vaikka vatsalihakset ovat vielä siellä jossain näkymättömissä. Sama juttu kun tehdään jonkinlaista täsmäharjoittelua "ongelmakohtiin", tyyliin sisäreiden löysä löllö lähtee sisäreittä reenaamalla lähentäjälaitteessa, mikä ei tod.näk. ainoana harjoituksena johda mihinkään näkyvään. Kuvitellaan, että eristetty lihasharjoitus kuluttaa juuri sen eristetyn alueen rasvaa :) Vatsalihaksetkin voi saada rautaiseen sikspäk-kuntoon siellä pehmytkudosten alla - eipä siinä, esteettinen hyöty jää saamatta mutta muutenhan se on ihan hyvä homma!
rasvasoluja on mutta ei rasvaa?
Tarkoitan sitä, että ihminenhän voi laihtua ja olla reippaasti alipainoinen, mutta rasvasoluja on edelleen kehossa vaikka muille jakaa. Ei tällaiset saa sixpäckkiä tekemälläkään, kun lihasten päällä on aina rasvasoluja - vaikka ei läskiä olisikaan.
Jos lapsena olet ollu possu, niin aikuisena on rasvasoluja vaikka kuinka. Laihduttaessa solut vain pienenevät mutteivat katoa.
- pesukarhu
Joo eli vatsalihaksia tekemällä et saa poltettua rasvaa juuri ollenkaan. Mutta jos lihaksia haluat kasvattaa vatsaan niin istumaanousu on melkeinpä se paras liike ja lisäpainot kehiin kun oma paino ei enää riitä. toisoja per sarja 10-20 ja sarjoja per harjoitus n.3 ja harjoituksia per viikko 2-3.
- TEILLE'
VASTAUKSISTA
- - 5cm
joo eli oma kokemus on että perus istumaan nousu on hyödyllinen mutta ei yksistään. itse teen päivittäin 100 perus istumaan nousua eri asennoilla ja nopeuksilla. ja tuo mitä nuo muut ovat kirjoittaneet että vatsalihasten treenaus ei laihduta on minun mielestä täyttä humpuukkia. itse olin ennen aika iso kokoinen mahan alueelta, mutta en muualta. päivittäiset vatsalihas harjoittelut tekivät kyllä ihmeitä. vyötärö kapeni 5cm. muuhun liikuntaan ei päivisin ollut paljon aikaa koulun ja työn ohella. iltaisin meni jotain maksimissaan 15 minuuttia kun tein monipuolisesti vatsalihaksia.
- -.-
Kokonaan istumaan nouseminen on turhaa, tehdessään vatsalihas liikkeitä. Riittää vain, että nostat selän ylös maasta kunnolla. Näin olen lukenut.
- ;)jk
ei muutaku lenkille poijjaaat ;D
- Uncle Sam
;)jk kirjoitti:
ei muutaku lenkille poijjaaat ;D
vatsalihasten treenamisessa on myös tärkeää liikkeiden monipuolisuus. Itse teen nykyään voimapyörällä vastalihaksia kotosalla ja salilla sitten eri vatsalihasliikkeitä, mutta treenamista tärkeämpää on tulokset, jotka tosin saa ainostaan näkyviin laihduttamalla jos ylimääräistä taakkaa on vyötärölle kertynyt. Kuka tahansa saa palikat näkyviin jos vain vähentää syömistä/ vaihtaa kevyempään (itse noudatan ensimmäistä) ja jaksaa treenata kärsivällisesti. Tuloksia saa odottaa lähtö-tasosta/mahasta riippuen 2kk-8kk.
kyllä se siitä
- kannata
hinkata noita sadan toiston vatsalihaksia, lisäpainot kehiin ja toistot vaikka 6-15, sarjoja 3-5
- hgjhjhgjhgjh
hyh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473104Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082839Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132368Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie412149Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955