Aloitin elämäntapa muutoksen ennen joulua mutta kuinka ollakkaan jouluna kuntoilu väheni ja sukulaisten luona ruokailu lisääntyi...poissaadut 3 kiloa tulivat 1-2 kilona takaisin. Nyt olen viikonverran kuntoillut, paino vielä heittelee päivästä toiseen ja edistystä ei ole tapahtunut.
Kesäksi haluasin nuo ylimääräiset 5 kiloa pois. Olen noin 163 pitkä ja painan 61 eli tavoitteena olisi noin 64-65 kiloa. Ei pitäsi olla ihan mahdotonta.
Onko muita samassa tilanteessa olevia?
-5 kiloa kesäksi
4
658
Vastaukset
- varmasti
5 kiloa luulisi lähtevän suhteellisen helposti verraten omaan urakkaani, -30 kiloa. Mahdotonta ei ole sekään.
- Pisara
Suurin piirtein samoissa mitoissa ollaan (164cm/60kg) ja tonne 54 tähtään. Vinkkejä; itsellä on auttanu painonvartijat -olen tähän mennessä laihtunu syksystä 6,5kg. Paino lähtee hitaasti, mutta tasaisesti jos ohjeita jaksaa noudattaa. On tietysti muitakin keinoja, mutta henk koht. tarvitsin ohjelman jota noudattaa. Ilman sitä myös mulla heittelehti paino, eikä oikein tahtonut laskea. Lisäksi suosittelen LIIKUNTAA! Zemppiä!!! =)
- Ellu
Mulla ei itsellä toi pisteiden laskeminen toimi, tottakai katson kuitenkin mitä syön. Kalorilaskurin avulla määritin päiväkulutuksen(n.2000kcal) ja siitä vähensin sitten 500kcal, joten kyllä tällä pitäisi laihtua.
Tässä mun päivän ruokailu:
aamupala:täysjyväleipää, kevytkinkku tai juusto ja kurkkua. Banaani tai omena. Vaihteluna joskus myös kaurapuuroa, kevyt mehukeitolla.
lounas:aika vaihteleva:yliopistolla syödessä yleensä jokin kasvisruoka ja paljon salaattia.
välipalana: toimivat hedelmät tai täysjyväleipä tai säilykehedelmät, esim ananas(helppo kuljettaa mukana).
Illallinen:vaihtelevasti kotiruoka, kevysti tehtynä. Paljon kanaa ja salaattia.
Iltapala:Kaurapuuro/täysjyväleipä.
Hyväksi ja täyttäväksi lounaaksi/välipalaksi tai iltapalaksi harjoituksen jälkeen huomasin rasvattoman rahkan, johon sekoittaa jotakin hedelmää vähän...hedelmästä tulee mukavasti makeutta ja proteiinia on paljon.
Omana heikkoutenani on mielestäni liian hiilihydraattipitoinen ravinto ja se että välillä 1 viikossa sortuu herkutteluun, erityisesti viikonloppuna...vähän punaviiniä ja hyvää syötävää.
Liikuntaa harrastan toki. Erilaisia jumppia(body, steppi, perusjumppa), juoksua/reipasta kävelyä ja kerran viikossa yritän käydä uimassa 1 km verran. Salilla käynti on valitettavasti jäänyt. Vielä puoli vuotta sitten kävin 2 krt/viikko. Salikäynnit siis haluaisin liittää mukaan uudeleen. Liikun noin 5-6 kertaa viikossa. Tämän viikon ohjelma on ollut:
su:pitkä kävely ~2 tuntia.
ma:tehokas jumppa
ti:tauko päivä, hyötyliikuntaa, pyöräily ja kävely
ke:tehokas step-tunti
to:45 reipasta kävelyä
pe:tunnin kunnon juoksulenkki
la:body-tunti tai uinti
su:body-tunti tai uinti
tätä vähän muunnellen ja ohjelmaa vaihdellen ja sen kuntosalin kun tähän vielä saisi, ;)!
- Ellu
Niin siis 54-56 olisi tavoite eikä 64-65 mutta kaikki sen varmaan tajuskin...lihoamaan ei siis tarkoitus ollut ruveta lisää, ;)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71904
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 56687