Osaakohan kukaan neuvoa, kuinka voin toimia?
Tilanteeni on seuraavanlainen: Muutin Helsinkiin toisesta kaupungista ja olin pitkään ilman asuntoa. Tavarani sain varastoon silloisen tyttöystäväni kellariin. Meillä meni välit poikki jokin aika sitten, mutta tavarat jäivät vielä sinne säilöön. Nyt löysin mukavan naisen ja pääsisin muuttamaan hänen luokseen, mutta exä on vihainen minulle ja sanoi, ettei aio antaa minulle tavaroitani, vaan heittää ne mieluummin kaatopaikalle. Siellä on minulle todella tärkeitä tavaroita, mm. valokuva-albumeita, tietokone, mitaleita, kummilusikoita, kirjoja jne.
Kuinka minun pitäisi toimia? Exällä ei ole aikomustakaan antaa minulle tavaroitani eikä hän suostu edes keskustelemaan kanssani puhelimessa. Syyttää vain minua siitä kuinka jätin hänet jne. Voinko ilmoittaa asiasta poliisille? Ja millä minä pystyn todistamaan että ne tavarat kuuluvat minulle? Onkohan kellään kokemusta vastaavasta ongelmatilanteesta?
ongelma
6
998
Vastaukset
- Svenski
Poliisilta virka-apua,ja mene poliisin kanssa hkemaan kamasi pois.
- on...
kaverilla kävi samalla lailla.. mun muistaakseni tilanen oli se, että jos ei voinnut todistaa, että tavarat on sun niin et saa tavaroitas takas(kuitteja tms).. siinä ei poliisikaan maha mitään...mutta voithan sä käydä kysymässä poliisilta (kysyminen ei maksa mitään) että mitä tehdä tälläiseessä tilanteessa.
sinuna koittaisin sovitella asiaa.. ex:n kanssa jotta ei ainakaan tuhoo niitä kamoja.. no tuskin saat sympatiaa ees tässä tilanteessa hänen porukoiltaan, mutta kannattaa sitäkin konstia käyttää.. jos vaan mahdollista. kerro muuten sitten mitä poliisi sanos, kun kysyit asiaa..- en mä tiedä kyl
Tuli vaan mieleen et luulis et valokuvat sais pois jos siellä selkeesti on kuvia aloittajasta ja hänen ystävistään? En mä kyllä tiedä. Tuli vaan mieleen. Ei kai sentään poliisikaan niin tyhmä ole että luulee että joku katkera ex-akka ihan vahingossa on menneisyydessään ottanut valokuvia jossa ihan vahingossa on hänen tuleva ex lähiomaisineen ja ystävineen. En osaa nyt selittää tarkemmin, ehkä tajusitte.
- raivostuttaa!
Raivostuttaa tollanen nainen. Yök. Toivottavasti nykyinen ei ole samanlainen kotka. Jos siellä on tärkeitä tavaroita sinulle, sinuna menisin vaikka väksin hakemaan ne tavarat ja murtautuisin sinne varastoon ja ottaisin mahdollisen riskin mutta missään nimessä en antaisi moisen kotkan pompottaa minua. Tavarat ovat sinun ja kuuluu sinulle miten tämä lumppu ei sitä tajua? toivottavasti saat tavarasi keinolla millä hyvänsä!
- asdasda
Marssit poliisiin ja selität mikä on tilanne. Tätä ennen voit ilmoittaa eksällesi että rikosilmoitusta seuraa perässä jos kamojasi on hävinnyt. Riskosnimike voi olla esim. tahallinen vahingonteko. Tee kirjallinen lista tavaroistasi ja käyt sitten poliisisedän kanssa hakemassa omasi pois. Ellei löydy niin sitten rikosilmoitusta kehiin niin asia etenee esitutkintaan. Ihan hyvä jos toi psykonarttu saa rikosrekisterimerkinnän, se varmasti herättää jatkossa työnantajien luottamusta.
- Ole tiukkana
Ilmoita ex:lle, että tulet hakemaan tavarasi yhteisesti sovittuna aikana. Jos yhteistyö ei onnistu, mene tosiaan oman paikkasi poliisin palvelutiskille ja kerro tilanne. Monesti tilanne laukeaa sillä, kun poliisi ottaa yhteyttä ja sanoo miten asiat on. Jos ei, niin sitten pyydät apua ja tarvittaessa turvaa tavaroitten haulle. Siinä määrin, kun pystyt todistamaan tavaran omaksesi, saat sen kämpästä pois. Jos et tässä onnistu, niin sitten ex suhteesta riippuen ositus, sovittelu yms. tavaroiden jakamiseksi. Kun ositus on tehty tai muuten päästy sopuun omistusoikedesta, sitten vaan auto ovelle ja tarpeen mukaan porukkaa paikalle. Jos on epäilystä, että tulee esim. väkivaltaa tms. niin pyydä poliisilta apua.
Jos hän on hävittänyt tai turmellut SINUN tavaroita, voit tosiaankin tehdä siitä rikosilmoituksen. Tuollaisen ihmisen kanssa sääli on sairautta. ÄLÄ MENE VÄKISIN niitä hakemaan, äläkä missään tapauksessa mene murtautumaan toisen varastoon - olkoonkin, että siellä on sinun tavaroita. Silloin syyllistyt itse varkausrikokseen ja olet itse kusessa.
Tsemmppiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534360Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal824049- 703518
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963450Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1072465- 352318
- 242199
- 362189
- 382179
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232064