auttakaa...

kahden vaiheilla

olen seurustellut itseäni 4 v vanhemman miehen (22v) kanssa pian 3 vuotta. N. ½ vuoden ajan olen huomannut ajatelleeni yhä useammin eroamista. Jotkut asiat suhteessamme ovat pielessä, sen tiedämme kummatkin, mutta ikävä kyllä vain minä olisin halukas muuttamaan asioita ja keskustelemaan niistä.
En tiedä todellakaan, mitä tehdä.. jatkaako vai lopettaako suhde. Välillä jopa mietin, rakastanko poikaystävääni enää. Tahtoisin tietää onko tämä vain vaihe, joka menee ohi vai onko tämä todella merkki siitä ettemme ole sittenkään sopiva pari..
Hyviä puolia suhteessamme/jätkäkaverissani on:
- hän on luotettava ja uskollinen
- hän on myös rehellinen
- hemmottelee minua pikku yllätyksillä, avustaa joskus rahallisesti jne.
- on paras kuuntelija jonka olen koskaan tavannut
- osaa korjata melkein mitä tahansa ja on muutenkin taiatava käsistään
- on savuton sekä täysin raitis
- käy töissä
- pitää eläimistä
-osaa myös siivota/laittaa ruokaa/pestä pyykkiä
- on hyvä sängyssä

ja sitten taas huonoja..
- on ollu pari kertaa väkivaltainen suhteemme aikana (ei pahasti, mutta riittävästi)
- on melko hiljainen eikä keksi mitään puhuttavaa minulle jos en itse puhu hänelle
- on huono keksimään mitään tekemistä/innostumaan mistään
- ei kykene keskustelemaan asioista vaan suuttuu, jos yritän puhua jostain vakavasti
- ei tykkää käydä vanhempieni luona/tutustua ystäviini
- pukeutuu melko huonosti
- huonot käytöstavat (sikailee!)

elikkä tässä mitkä tuli ensimmäisenä mieleen.. voisitteko auttaa minua ja sanoa noiden perusteella, onko suhteellamme toivoa. en haluaisi jättää häntä, mutta pelkään samalla tuhlaavani aikaani hänen kanssaan.. ja onko muilla samantyylisiä ongelmia ja miten olette selvittäneet ongelmanne?
Kiitos!

9

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scarlet.

no miun mielestä tuollasta asiaa ei voi kysyä toisilta, koska te itse vain tiedätte suhteenne todellisen laadun sun muun..

mutta vopisin sen verran neuvoa että kannattaa ihan tosissaan punnita noita asioita ja miettiä kummat painaa enemmän plussa vai miinus puolet..

ja tietysti sinun kannattaisi yrittää puhua jätkäsi kanssa, vaikka hän ei ehkä haluakkaan, niin kerro ainakin miltä sinusta itsestäsi tällä hetkellä tuntuu olla ja elää teidän suhteessanne. ehkä hän myös uskaltaa/kautta haluaa ruveta puhumaan kun itse ensin kerrot mitä ajattelet ja miltä sinusta tuntuu.

• kahden vaiheilla

todellakin olen monesti puhunut hänelle olostani ja tuntemuksistani, mutta hän suuttuu, sanoo vain tyyliin jotain että "joo eli sua ei enää kiinnosta selvä" ja lähtee sitten huoneesta/koko talosta ja tulee vasta paljon myöhemmin takasin mököttäen.. :( enkä enää uskalla siinä vaiheessa sanoa mitään asiasta, kun hän suuttuisi kuitenkin uudestaan. lapsellista käytöstä :(

• onkaan
        kahden vaiheilla kirjoitti:

todellakin olen monesti puhunut hänelle olostani ja tuntemuksistani, mutta hän suuttuu, sanoo vain tyyliin jotain että "joo eli sua ei enää kiinnosta selvä" ja lähtee sitten huoneesta/koko talosta ja tulee vasta paljon myöhemmin takasin mököttäen.. :( enkä enää uskalla siinä vaiheessa sanoa mitään asiasta, kun hän suuttuisi kuitenkin uudestaan. lapsellista käytöstä :(

Jos hän ei tässä vaiheessa pysty keskustelemaan asioista, niin luuletko hänen pystyvän keskustelemaan myöhemminkään.
        Älä tuhlaa aikaasi ja elämääsi odottamiseen, josko mies muuttuisi.

• Scarlet.
        kahden vaiheilla kirjoitti:

vaikea tilanne tosiaan. Jos hän tekee noin vaan siksi että pelkää sinun jättävän hänet.

Itse kyllä tekisin tuossa tilanteessa niin että kun hän seuraavan kerran yrittäs paeta tilanteesta jollain "joo eli sua ei enää kiinnosta selvä" -tyyppisellä lauseella, niin pakottasin hänet kuuntelemaan ja kysysin että "miksi sä aina pakenet kun rupean puhumaan tästä asiasta, kun se kerran saatas puhuttua nin siihen ei välttämättä tarviis enää palata"

mutta joo. toi on tosissaan vaikee tilanne. Jos miehesi on liian tottunut elämään tuossa vaiheessa , ja vain pelkää muutosta vaikka tiedostaakin että suhteessa jotain ongelmia on ja tuo hänen pakenemisensa on selkeä defenssi-keino.

• kauppa

Kirjoitat:

"Jotkut asiat suhteessamme ovat pielessä, sen tiedämme kummatkin, mutta ikävä kyllä vain minä olisin halukas muuttamaan asioita ja keskustelemaan niistä."

Yksin ei voi olla suhteessa tai pitää suhdetta kasassa. Jos poikaystäväsi ei halua edes yrittää työstää ongelmianne, niin aika mahdottomalta vaikuttaa suhteenne tulevaisuus.

• huolettaa

Mua huolettaa toi väkivaltaisuus. Pienetkin asiat, varsinkin jos on tapahtunu useammin (!!), eivät ole olleskaan hyvä juttu.
      Tuntuu et jos väkivaltaa kestää, ni se vaan pahenee ajan myötä. Pieni tuuppaisu muuttuu lyönniksi, lyönti pahoinpitelyksi.. en ole todellakaan asiantuntija mut tällanen kuva mulla on.

• Lisa

Ei ole yhtään kummallista, että pohdit suhteenne tulevaisuutta. Olet ollut todella nuori, kun olette alkaneet seurustella, ja nuori olet edelleen. Useinhan noissa nuorena aloitetuissa suhteissa käy niin, että aikuistumisen kynnyksellä huomataan, että toiveet ja odotukset suhteelta sekä tulevaisuudelta ovatkin melko erilaisia.

Jos poikaystäväsi ei ole kiinnostunut puhumaan kanssasi suhteestanne ja siitä, mikä voisi olla paremmin, niin vaikuttaa siltä, ettei häntä kiinnosta panostaa suhteeseenne. Jos sinusta tuntuu, että et ole tyytyväinen ja että sinun kannaltasi olisi parempi lopettaa suhde, niin eroa poikaystävästäsi.

Tuo väkivaltaisuus kuulosti muuten todella huolestuttavalta. Väkivallalla parisuhteessa on nimittäin taipumus muuttua kerta kerralta pahemmaksi. Eli vaikka poikaystäväsi väkivaltaisuus olisi vielä lievää, niin myöhemmin se saatttaa olla hengenvaarallista.

• miinukset voittavat

Tyypillinen väkivaltainen mies. Mistään ei puhuta, vaan tunneongelmat hoidetaan nyrkeillä. Suosittelisin lopettamaan suhteen, ennen kuin hän murhaa sinut.

• kahden vaiheilla

Pakko kai se on uskoa sivullisten mielipiteitä asiasta.. eli eroaminen olisi kai sitten paras vaihtoehto. Huomaan kyllä, että en tunne enää jurri mitään häntä kohtaan.. :( minua ärsyttää nykyään pienetkin asiat tossa jätkässä.. eli kai se viittaa sitten siihen, että tunteet todella on kuollut. Väkivaltaa suhteessamme ei ole ollut pitkiin aikoihin.. mutta en ole täysin varma pystyisikö jätkä olemaan mulle koko loppu elämänsä käyttämättä väkivaltaa.
        Vaikea päätös tää on, mutta ilmeisesti ainoa ratkaisu... :( olisin todella toivonut, että jotain olisi ollut tehtävissä. kun puhua hän ei todellakaan halua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe