parisuhteen kriisit

ranskatar-83

Olen seurustellut n. 4 v poikaystäväni kanssa, olen 22v. ja hän 28v. Rakastan häntä älyttömästi,emme asu víelä yhdessä, mutta muutto yhteen pian on jo suunnitteilla, emme ole kihloissa.Hän käyttää mieletsäni aivan liikaa alkoholia, joka vkl, ja silloin sitä kuluu monia lasillisia oluita, siideriä..ja viikolla hän juo myös saunan jälkeen muutaman oluen, ja kun teemme ruokaa niin silloin myös sen ruoan kanssa hänen mieelstään sopii tietyt siiderit..Hän oli just kaukomatkalla, ja siellä 2 vkoa JOKA päivä hän joi joitakin alkoholijuomia, mutta ei KUULEMMA monta yhessä illassa..mutta 2 vkoa joka pvä alkoholia, ja hän tuli takas ma:na, ja jatkoi kotona juomistaan.. ma, ti, ke.......ja eilen oli firman illanviettoa., ni siellä sit saunan jälkeen oluet...Hän on tosi fiksu ihminen, DI- insinööri, ja hän ei käyttäydy kuin humalainen, eli ei huuda mulle, ei räyhää ei valehtele ei petä ja hoitaa hommansa töissä ja kaiken muunkin, hänelle ei mene alkoholi päähän helposti koska on juonut niin paljon..humalaan tullakseen hänen on juotava PALJON.
Onko tuo normaalia juomista, ettei se haittaa terveyttä?Sanokaa rehellisesti, olenko turhaan huolissani rakkaastani. Itse en välitä kuin joskus juoda alkoholia.. esim. kerran kuussa bilettämässä tai kerran kuussa siideri saunan jälkeen.Hän muutenkin syö tosi epäterveellisesti.. töissä käy lounaalla eri ravintoloissa ja illalla valmistaa aterioita töistä tultuaan.. hän ei harrasta mitään liikuntaa..istuu töissä ja jatkaa istumista koneen äärellä illalla kotonaan...Olen patistanut häntä lenkkeilemään kanssani, kuntosalille jne.. mut eipä lähde..sil on kallis kortti Elixiaan kuntosalille, muttei käy siellä..Itse rakastan kuntosalia, ulkoilua ja kevyttä ruokavaliota!!Hänellä on n. 15 kg ylipainoa.. olenko TURHAAN huolissani? Haluan perustaa mieheni kanssa perheen tulevaisuudessa, ja elää terveellisesti:PALJON liikuntaa ja kevyttä kotiruokaa....onko meillä mahdollisuuksia? Hänen elämäntapojensa tulisi muuttua, voinko muuttaa häntä!?Miten mun Kannattaisi edetä?Olen sanonut nää samat asiat hänelle.Hänen mielestään hänellä ei alkoholiongelmaa, koska pystyy kuulema olee ilman, muutei halua koska se maistuu niin hyvälle! Mun mielest sil on iso ongelma!Asiallisia vastauksia, kiitos!

9

1121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö 84

      Oiskos vaikka niin, että hänellä ei varsinaisesti ole alkoholiongelmaa, jos kerran pystyy olemaan ilman, mutta olisikin niin, että ei halua olla ilman koska on addiktoitunut siihen samoin, kun esim. ylensyöjä johonkin ruokaan? Että ei kaipaa mitäään sellaista humalatunnetta tms. Tämä nyt on vaan tämmönen karkea arvio.
      Jos kerran noin paljon juo (ei kerralla vaan yleensäkin) niin lihominen varmasti johtuu siitä aika pitkälti. Ja tulee kyllä jatkumaankin, jos ei alkoholia vähennä. Sitä ei tule niin helposti ajatelleeksi, että alkoholi on todella lihottavaa.

    • hjhjjhh

      Jos vertaisit kulutusta noihin.
      http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2497&article=1990&index=A&page=1

      Vaikkei olisikaan humalassa, niin elimistö vaurioituu jatkuvasta alkoholirasituksesta. Yksilöllisestä vaihtelusta riippuu, mikä elin kärsii ensimmäisenä.
      Kertovat että Irvin (siis se laulaja) käytti jatkuvasti, mutta ei koskaan kovin paljon kerralla. Seuraukset tunnemme.
      Hankalssa asemassa olet. Suuttuu jos puutut ja kärsii (ja sinä kärsit) jollet. Pyydä että menee jossain vaiheessa maksakokeeseen (verikoe). Perustele vaikka että et sitten olisi niin huolissasi.

    • joskus olin...

      ...tuontapainen, tykkäsin ja pidin itsestäänselvyytenä käydä "parilla" työkavereiden kanssa illan vietoissa ( koulutuksia ym.) melko usein ja vkloppuisin vanhalla kotipaikkakunnalla yksikseni vanhojen kavereitten kanssa kapakoissa. Niin sitten avoparinikin alkoi käydä vanhan kaverinsa kanssa "tyttöjen kesken" viikonloppuisin....en vissiin ajatellut tai ymmartänyt hänen tunteitaan ja yhtenä päivänä reissuhommiin siirryttyäni tuli se puhelu kun olin kaukana kotoa; olen ollut vieraan miehen kanssa "sillalailla" ravintolaillan päätteeksi! Olin joskus sanonut hänelle: Jos olisit vieraan kanssa, en voisi jatkaa kanssasi, ja niin hän sitten sanoi että nyt olen ollut ja yhteinen elo kai päättyy. Olin vakavaan suhteeseen täysin kypsymätön, nyt ymmärrän sen ja ajattelisin toisin. Sen jälkeen yritin juoda itseni hengiltä ja tuntui kun koko maailma olisi kaatunut, tunsin suurta nöyryytystä ja häpeää...Nykyisessä suhteessani (lapsiakin on) en siedä alkoholin käyttöa ollenkaan kuin "pakolliset" 1 tai 2 krt vuodessa kun tapaan vanhoja ystäviäni, puolisonikin menettelee samoin, silloin vanhan suhteen haamut kyllä tulevat pintaan ja tunnen olevani paniikissa; entä jos hän "tyttöjen" kanssa reissatessaan "altistuu houkutuksille"! Oloni on kurja viikkoja, kuin olisin harjoittelematta juossut maratonin ja pelkään että perhe rikkoutuu. Ehkä voisi olla parempi, jos mainitsemasi elämäntyyli jatkuu, lähteä eri teille, viinan kanssa läträäminen muuttaa ajatusmaailmaa ja voi tuhota paljon kaunista ja hyvää...itse en taida päästä eläessäni eroon pelosta että menneisyys toistaa joskus itseään...vaimolle se on varmasti raskasta joskus...asioista pystymme kyllä tässä suhteessa puhumaan, se vähän helpottaa...Ymmärrän kyllä mikä paska mies olin silloin ja varmaan miehesikin jonain päivänä...toivottavasti ennenkuin jotain on mennyt peruuttamattomasti rikki!

    • avoliittoinen

      Sinulla on kymmenen vuoden päästä mukava mies, jolla on komea kaljamaha. Sinä ja lapset saatte käydä keskenänne lenkillä.

    • hyvä nainen

      "Hänen mielestään hänellä ei alkoholiongelmaa, koska pystyy kuulema olee ilman, muutei halua koska se maistuu niin hyvälle!"

      Ja minun ex-mieheni mielestä hänellä ei ollut alkoholiongelmaa, koska hän joi vain ykkösolutta. Pari koria päivässä, mutta sittenkin.

      Pystyisikö hän oikeasti olemaan ilman? Ja haluatko olla vetelän vanhemman miehen kanssa, jos itse olet nuori energinen terveysintoilija?

    • minä vaan

      Hänelle kehittyy vielä alkoholiongelma, jos ei vielä ole. Kannattaa puhua huolistasi. Netistäkin löytyy melko fiksuja testejä, joilla saa jonkinlaista käsitystä alkoholinkäytön tasosta. Itselläni on myös taipumus runsaaseen alkoholinkäyttöön, mutta tyttöystävä kyllä puhuu järkeä ja minä uskon.

      Olette erilaisia. Viimeistään yhteen muuttaessanne siitä tulee ongelmia. En ymmärrä miksei poikaystäväsi ota mallia sinusta? Kuvitteleeko hän ettei miehen tarvitse kuntoilla? Täysin typerää. Meidän parisuhteessa molemmat motivoituvat huomatessa toistemme huolehtivan kunnosta ja terveydestä. Itsestä huolehtiminen näkyy ja on puoleensavetävää.

      Muista, että et pysty muuttamaan poikaystävääsi mikäli hän ei itse tunne tarvetta muuttua. Jos hän on niin järkevä kuin kuvailit, hän varmasti ymmärtää sinua kunhan perustelet toiveesi oikein. Helppoa tuo ei ole mutta yritä.

      Jos nykyinen meno jatkuu, hän tulee pian olemaan löysä kaljamaha, joka kärsii keski-iässä perinteisistä kansantaudeista (korkeasta kolesterolista ja verenpaineesta, sokeritaudista sekä selkävaivoista(istumatyöstä). Voivoi raukkaa.

    • winter

      Minä en ainakaan jaksaisi tuollaista. Alkoholista en pidä lainkaan. Onneksi mieheni ei pahemmin juokaan =) Jos joisi, en luultavasti edes olisi alkanut seurustella hänen kanssaan. Liikkumattomuus minua ei haittaa, mutta alkoholi: neijeijei. Luultavasti sinuna lähtisin kävelemään. Koita kuitenkin tukea poikaystävääsi ja puhua hänelle järkeä.

    • ..omaan kysymykseesi

      Jos sinulla on noin kova tarve muuttaa poikaystävääsi, niin eikö hän ole silloin täysin väärä tyyppi sinulle?
      Hyväksy hänet sellaisena kuin hän on, tai etsi se mitä haluat.

      • ranskatar-83

        Mä todella rakastan liikuntaa, nautin siitä kovasti. Käyn monta kertaa viikossa kuntosalilla, kävelen paljon myös työssäni, jota teen opiskelujen ohella. Syön myös tosi terveellisesti, paljon vihanneksia, salaattia, vitamiineja, runsaasti hedelmiä.. Ja kartan pikaruokia ja limuja.. niitä toki syön, mutta tosi harvoin ja vähän!Mulle on myös tärkeätä nukkua paljon, mulle ei riitä 7 tunnin yöunet, koska alan voida huonosti..
        Mun poikaystävä pelaa tietokonepelejään helposti monena iltana viikossa(arkisin kans!!) niin klo 01-03 asti ja hän menee töihin n. 10 maissa aamulla.. mä taas joudun heräämään aikaisin ku meen kouluun usein 8.30 ja jos meen aamuvuoroon töihin ni työt alkavat klo 6 tasan!Sit se huo arkisinki jos tehää ruokaa(klo18-22..)ni se haluu juoda olutta tai siideriä sen ruoan kanssa.. ja ku mulle ainki riittäs vesi ja voihan sen makua piristää sitruunanviipaleella..!!?? Vai mitä?Ja sitkun mennää ruoan jälkee saunaan, arkena myös niin saunan jälkeen se sit juo 1-3 olutta... ja helposti sit kello on jo 1 ku mennää nukkumaan ja mul herätys 6. 45..Ni arvatkaa olenko sit ihan väsyny seuraavan päivän.. meil on nii erilaiset päivärytmit..Ja poikaystävälläni ON jo iso kaljamaha... mä taas haluun pysyä timmissä kunnossa!!!!!En halua minkäänlaista mahamakkaraa...itelleni!!Tosin mua luullaankin helposti16- 19vuotiaaksi, vaik oon 22.. ja aina kysytään papereit ku meen bailaamaan.. onks mun¨elämäntavat syy hehkeään olemukseen ja kauneúteeni(mitä kuulen TOSI usein töissä asiakkailta, baareis, kuntosalil.. ku on paljo iskijöitä..)En halua kehua mut haluun vain ymmärtää miten mun mies ei haluu, viiti, jaksa huolehtii omast ulkonäöstään, terveydestään..oman ittensä vuoks.. oon puhunu siitä ja noist asioist sille vaik kui mont kertaa ja hellävaroen ja sanonu et rakastan sitä sellasena ku se on mut et terveellinen ruoka ja liikunta ovat merkittäviä asioita ihmisen elämässä!!!!!!Eikö?Se sit vaan sanoo et nii se on ajatellukin et haluun viel muita miehiä, joitan komeempia ja ei koskaan haluu kuulla, jos mua on muut miehet iskenyt, se sanoo et EI haluu kuulla mitä muut miehet sanonu mulle... et eix mee jakeluun.. tollai se mul sit huutaa jos kuulen kohteliaisuuksia, et se sun mies on onnenpekka ku sillä on tollanen noin kaunis nainen kuin sä!!.......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe