Miten yleistä noin niinku miehillä on se, että rakastaa parisuhderiidoissa vetää mukaan VANHOJA asioita??
Tarkoitan jotain esihistoriallisia juttuja, jotka on tapahtunu 6 vuotta sitte tai jotain.
Riita kulkee näin:
1. Nainen huomauttaa jostakin asiasta miehen tekemisissä/tekemättä jättämisessä, joka häntä ärsyttää, ja sanoo toivovansa, ettei niin enää kävisi. Hypoteettinen esimerkki: likapyykki lattialla. Nainen aivan loogisesti (mielestäni) huomauttaa, et hei kuules sulta on taas jääny pyykit viemättä pyykkikoriin, voisitko viedä ne sinne?
2. Mies reagoi tähän, ei suinkaan sanomalla, oho kato sori vaan, joo voin viedä ne kohta, VAAN, täysin hyödyttömästi; alkaa muistella jotakin 6 vuotta sitten edellistä edellisessä kämpässä tapahtunutta tapausta, jolloin nainen oli jättänyt käytetyn paitansa peräti kahdeksi päiväksi lattialle lojumaan!!!
3. Syntyy pitkä ja polveileva väittely siitä, missä semmoinen tapahtui ja milloin ja MIKSI ihmeessä semmoista täytyy juuri nyt muistella, ja sitten nainen sanoo, että uskon että noin on varmaankin tapahtunutkin enkä väittänytkään etten itse ikinä tee virheitä, varmasti itsekin olen unohtanut joskus likapyykkiä lattialle! Mutta joka tapauksessa voitko viedä nuo pyykkisi..grrr..
4. Mies raivoaa ja kiukuttelee kaiken mahdollisen keksimänsä tekstin ulos, ettei vaan tarvitsis nähdä sitä kohtuutonta vaivaa, et kiikuttaa ne sukat ja kalsarit kylppäriin.. Sieltä tulee mm. "sä jätit sillon keväällä maton ulos telineeseen ja se varastettiin!" "sä läikytit edellisviikolla kahvia sohvalle etkä edes pessyt sitä, pyyhit vaan paperilla!" "sä unohdit nakkipaketin jääkaappiin niin kauaks että se homehtu!"
6. Tulos: Raivoisan aggressiivinen sota pystyssä, vaikka se olis voitu kokonaan helposti välttää kiikuttamalla ne v*tun kalsongit pyykkikoriin..
Niinku DAA! Jos nainen MYÖNTÄÄ avoimesti tekevänsä itseki virheitä, ni eik sillon saa enää mitään vaatia toiselta?? Jos jätän ite kerran pyykkiä lattialle, tarkottaako se et siitä lähtien meidän kotona likapyykit säilytetään lattialla? Tai jos mä vaikka olen 12-vuotiaana varastanu terottimen Tiimarista ni tarkottaako se sitä et mun tarttee loppuikäni hyväksyä kaikenlainen varastaminen ja rikollisuus?
HUOM. Jos joku vastaa tähän niin haluan korostaa, ettei kyse ole nyt jostain yksistä likasista kalsareista, jotka "olisin itteki hyvin voinu viedä pesuun" sillä pyykkijuttu oli vain ESIMERKKI kaikista mahdollisista asioista, joista nainen saattaa miehelle huomauttaa. (tai toisinkinpäin tietysti)
Ja toinen HUOM. en huomauta miehelle KOKO AJAN kaikesta.
VANHAT asiat
28
1642
Vastaukset
- ongelmii
mutta onneksi ne ovat ihan erilaisia.Hyvää yötä.zz
- osmo
nyt olet jo 13 vai? DAAAAAAA
Niinku DAAAAAA niinku..
- una chica
vaan tommosta huulenheittoa pississlangista, kevennykseksi väliin, enpä juur oikeesti tommosta DAAA sanaa käytä.. Heh :) Oon 25v.
- Kolli Kellinen
Arvaanpa, että "pyysit" miestäsi korjaamaan pyykit pyykkikoppaan alkamalla nalkuttaa, että "sä jätät vaatteesi AINA lojumaan lattialle". Johon on aivan aiheellista huomauttaa, että "enhän minä ole se, joka tässä talossa aina jättää pyykit lojumaan, vaan sinä teet joskus ihan samaa".
Olisit välttynyt riidalta, jos olisit itse korjannut ne miehesi vaatteet sinne koppaan tai pyytänyt häntä asiallisesti pistämään ne sinne.
Eli kuka kaivelikaan menneitä? Sinä, yleistämällä yksittäisen asian yleiseksi viaksi. Pieni pyyntö "voisitko laittaa kalsarisi pyykkikoriin" muuttui suussasi nalkutukseksi "sä jätät vaatteet AINA lattialle".
Haluaisin myös kysyä, kuinka yleistä naisilla on olla mustasukkainen vuosikausia sitten sattuneista asioista? Jopa sellaisista, jotka tapahtuivat ennen parisuhdetta.
Oletetaan, että seurustelen Leenan kanssa, joka on brunetti. Häntä aiemmin olen seukannut blondi-Jaanan kanssa. Leena tietää tämän ja aina kun parisuhteessa tulee riitaa, Leena alkaa huutaa, että "häivy sä niiden blondiesi luo, kun ne sinua enemmän kiihottavat". Huomautettakoon, että koskaan en ole väittänyt pitäväni blondeista, mutta Leenalle riittää järjettömän riehumisensa syyksi se, että hän tietää minun seurustelleen jonkun blondin kanssa 5 vuotta sitten.- una chica
sillä olen opetellut "oikeanlaista" kommunikaatiota vuosien varrella, ja jos joskus olenkin sanonut "miks sä aina jätät pyykit.." jne niin EN TEE NIIN ENÄÄ! (jokainen varmaan joskus hermostuu siihen AINAISEEN huomautteluun, kun tarvii joka päivä tai joka toinen päivä huomauttaa noin yksinkertasesta asiasta)
Eli nykyään kyllä ystävällisesti pyydän miestä korjaamaan omat jälkensä, mut silti hän alkaa kaivella vanhoja.. :(
- logiikka
Tuossahan sitä tuli logiikkaa miehiltä!!!???
No kyllä se niin menee meilläkin ,ettei sais huomautella mistään . Heti tulee takasin ja selitykset on sellasia,että syy onkin SINUSSA miks ne "kalsarit" jäi siihen1 - Elmer
Itse olen huomannut seuraavaa: Nainen on jättänyt jotain tekemättä. Otetaan vaikka se likapyykki lattialla esimekriksi. Nainen on jättänyt likapyykin lattialle. Kävelen ohi ja otan sen pyykin ja laitan sen pyykkikoriin. Mutta kun nainen näkee likapyykin lattialla, niin siitä pitää heti sanoa jotain. Sitten kun nainen sanoo joatin tuontyllistä tietyllä äänensävyllä, niin hermohan siinä menee, kun on juuri itse nostanut hänen pyykkinsä lattialta. Ja sitten yrität siitä sanoa, että itteläs oli eilen pyykki lattialla. Voi kun se kuullostaakin niin typerältä hakea mitään vanhaa, mutta puolusteltava on, koska itse on oikeassa asiassa. Ei vittu aina tarttee aisioista mainita. Tämäkin riita olisi estetty, kun olisit nostanut sen pyykin lattialta, kuten miehesi on nostanut sun pyykit mainitsematta siitä.
- Kolli Kellinen
Naiset on ehdollistettu näkemään räikeitä tasa-arvoloukkauksia mitättömissä pikkuasioissa. Lattialla lojuvat miesten kalsarit eivät ole pelkkä likainen vaatekappale väärässä paikassa, vaan sodanjulistus ja todiste siitä, miten miehet ovat aina alistaneet naisia.
Todellisuudessa naisilla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka paljon miehet tekevät heidän vuokseen, koska miehet tekevät sen vähäeleisesti, mainitsematta asiasta erikseen. Ei jokaisen pikku palveluksen takia kannattaisi esittää marttyyriä. - una chica
mies nostaa minun pyykin kerran kahdessa vuodessa ja vie pyykkikoriin (ei meillä kyllä ole tapahtunut koskaan, ellen sitten erikseen pyydä et hei jos viet niitä pyykkejäs niin vietkö tämän minun paidan myös) ja minä vien hänen pyykkejään joka toinen tai joka kolmas PÄIVÄ??
Tuo ehdottamasi tekniikka -niin mukavaa kuin oiski- EI TOIMI, koska olen huomannut, ainakin meillä, että heti kun palvelu alkaa pelata niin mies huomaa sen kyllä ja ajattelee, että katos kuin kiva, jätänpä taas vermeet lattialle kun pikku vaimo ne siitä sitten sievästi pyllistellen noukkii..!!
Puhumattakaan siitä, etten tietysti välttämättä edes tiedä mihin hänen lattialla lojuvat vaatteet ovat menossa, pyykkiin vai mihin.. Monimutkaista..
- Jees
Referoidaanpa vähän viestiäsi:
1. Nainen aloittaa jokapäiväisen nalkutuksensa täysin mitättömästä asiasta kuten roskista, jotka voisi itsekin viedä mutta päättää kuitenkin pilata miehen päivän nalkutuksella koska se on niin vitun hauskaa.
2. Mies ärsyyntyneenä yrittää keksiä fiiliksensä pilaajalle jotain sanottavaa niin muistelee jotain vanhaa juttua. Mies ei ole nalkutuksen saralla kovin hyvä, koska miehelle roskien vieminen ei ole maailman tärkein asia. Ja tuskin se on sitä naisellekkaan, vaan tekosyy nalkutukseen.
3. Miehen keksimä esimerkki siitä ettei nainen olekkaan täydellinen ei uppoa vaan seurauksena on kiivas väittely. Nainen haluaa pitää kiinni omasta kannastaan eikä halua nähdä asiaa ollenkaan miehen näkökulmasta. Nainen ei opi siltikään että nalkuttamisesta seuraa aina parisuhdetta nakertava riita. Nainen ei yksinkertaisesti ymmärrä oman toimintansa aiheuttamia seurauksia.
4 - 5. Peli on jo menetetty molempien osalta ja tuloksena on pelkkää raivoamista. Naisen tulisi katsoa peiliin tässä asiassa ja miettiä omaa käyttäytymistään.
6. Tuloksena on paljon mielipahaa ja nainen yrittää saada sympatiat puolelleen Suomi24:n keskustelupalstaa leimaamalla miehensä roistoksi joka ei tee KOSKAAN YHTÄÄN MITÄÄN! Ja nainen on tietenkin omasta mielestään asian marttyyri, väärin ymmärretty keittiöpiika.- una chica
Kirjoitan seuraavat lauseet yksinkertaisesti, jotta ymmärrät:
1. En NALKUTA. Sanon "voitko hei viedä nämä vaatteesi pyykkiin". Onko se nalkuttamista?
2. Minun mielestäni puhuminen/ rauhallinen pyyntö ei ole nalkuttamista. - Jees
una chica kirjoitti:
Kirjoitan seuraavat lauseet yksinkertaisesti, jotta ymmärrät:
1. En NALKUTA. Sanon "voitko hei viedä nämä vaatteesi pyykkiin". Onko se nalkuttamista?
2. Minun mielestäni puhuminen/ rauhallinen pyyntö ei ole nalkuttamista.Lue seuraavat kohdat:
1. Nytkin nalkutat ja haukut.
2. Siirry kohtaan yksi.
Ps. Vaikea kuvitella että pystyisit pyytämään mitään rauhallisesti kielenkäyttösi perusteella. - una chica
Jees kirjoitti:
Lue seuraavat kohdat:
1. Nytkin nalkutat ja haukut.
2. Siirry kohtaan yksi.
Ps. Vaikea kuvitella että pystyisit pyytämään mitään rauhallisesti kielenkäyttösi perusteella.sinä todellakin pidät kaikkea naisen puhumista nalkuttamisena! Eli tältä maapallolta löytyy tasan yhtä monta nalkuttamatonta naista kuin on mykkiä naisia. Jee.
- Jees
una chica kirjoitti:
sinä todellakin pidät kaikkea naisen puhumista nalkuttamisena! Eli tältä maapallolta löytyy tasan yhtä monta nalkuttamatonta naista kuin on mykkiä naisia. Jee.
Tunnen monta fiksua naista jotka eivät nalkuta. Mutta! Tässä on nyt se ongelma ettät sinä ole yksi heistä :)
- dayum
Matti ja Maija seurustelevat. Jokin tietty asia Maijan käytöksessä ärsyttää Mattia. Tästä asiasta keskustellaan asiallisesti tasaisin väliajoin, ei siis usein, mutta kun Maija käytöksellään antaa aihetta siihen, niin Matti nostaa kissan pöydälle.
Matti yrittää perustella AINA niin hyvin kuin kykenee oman kantansa asiaan ja sen, että miksi tämä Maijan käytös on niin ärsyttävää. Maija myötäilee, että "niinhän se on, en haluaisi itse kokea samaa" (eli että Matti käyttäytyisi samalla tavalla kuin Maija).
Menee aikaa eikä MITÄÄN muutosta tapahdu. Korkeintaan vähän aikaa edellisestä keskustelusta menee hyvin, sitten se taas alkaa. Tai ainakin asia pulpahtaa jotakin kautta pintaan. Taas nostetaan kissa pöydälle, koska Matin mielestä tämä on TODELLA rasittavaa, jopa niin rasittavaa että alkaa pohtia yhdessäolon tarkoitusta ja sitä, että "kyllä yksin on niin kovin paljon helpompaa. Ei tarvitse kestää tuollaista ihmistä, joka ei edes halua tai ei kykene muuttumaan"
Menee aikaa eikä Maijan käytös muutu. Mattia alkaa jo vituttamaan. Matti ei kykene unohtamaan Maijan tekemisiä, eikä edes halua unohtaa koska eihän Maija ole muuttunut mihinkään suuntaan... Jos hän unohtaisi asian / antaisi sen olla, niin hänhän hyväksyisi Maijan käytöksen (joka siis on todella v-mäistä, Maija pettää aina uudestaan ja uudestaan Matin luottamuksen, joka on jo muutenkin pohjalukemissa Maijaa kohtaan).
Matti ei yksinkertaisesti jaksa enää sadattaviidettäkymmenettätuhannetta kertaa selittää kantaansa asiaan, tai perustella aina yhdellä ja samalla tavalla. Matti ajattelee, että onhan tässä toinenkin keino. Nimittäin ottaa esimerkiksi Maijan käytös. Tätä alkaa tapahtua yhä uudelleen ja uudelleen, koska Maija ei edelleenkään HALUA muuttua.
Matti on niin kovin turhautunut ja tyytymätön tilanteeseen, että hänkään ei jaksa olla asiallinen. Eikä häntä enää edes kiinnosta. Ei ole kiinnostanut pitkään aikaan. -Ei se Maija muutu, ajattelee Matti.
Taas yhden kerran on aihetta johonkin kiistaan. Mattia turhauttaa koko suhde. Hän haluaa vielä kerran puhua vakavasti suhteesta ja Maijan käytöksestä. Taas yhden kerran hän ottaa esimerkiksi Maijan ikävän käytöksen.
Maija toteaakin, että "miksi sinä aina otat puheeksi nuo vanhat asiat? Nehän on vanhoja asioita."- pihkura
Jos asia toistuu aina uudestaan, niin eihän se sitten vanhene. Maija pitää homman tuoreena.. Ei kylläkään siis positiivisessa mielessä. Kyllä taitais Matin olla parempi alkaa lopettelemaan Maijan kanssa ja vastata Pirkon viesteihin, kun Pirkko on mukava ja fiksu ja ihan nättikin ;)
- dayum
pihkura kirjoitti:
Jos asia toistuu aina uudestaan, niin eihän se sitten vanhene. Maija pitää homman tuoreena.. Ei kylläkään siis positiivisessa mielessä. Kyllä taitais Matin olla parempi alkaa lopettelemaan Maijan kanssa ja vastata Pirkon viesteihin, kun Pirkko on mukava ja fiksu ja ihan nättikin ;)
Sinäpäs sen huomasit :)
Mutta entäs jos sitä Pirkkoa ei olekkaan näköpiirissä, tai sitten tilanne Pirkon kanssa menikin jo ohi, kun Matti yritti tehdä kaikkensa Maijan ja suhteen eteen... ;) - dayum
dayum kirjoitti:
Sinäpäs sen huomasit :)
Mutta entäs jos sitä Pirkkoa ei olekkaan näköpiirissä, tai sitten tilanne Pirkon kanssa menikin jo ohi, kun Matti yritti tehdä kaikkensa Maijan ja suhteen eteen... ;)unohda, meni hieman nyt ohi. Tai oikeastaan aika paljonkin :D
- pihkura
dayum kirjoitti:
unohda, meni hieman nyt ohi. Tai oikeastaan aika paljonkin :D
Mä lisäsin Pirkon ihan vaan huvikseni :)
- dayum
pihkura kirjoitti:
Mä lisäsin Pirkon ihan vaan huvikseni :)
mä arvelinkin, vastasin vain hieman virallisemmin -> lähetin viestin -> alkoi harmittamaan typeryyteni -> laitoin unohda-viestin :))
Voi tätä elämää. - dayum
dayum kirjoitti:
mä arvelinkin, vastasin vain hieman virallisemmin -> lähetin viestin -> alkoi harmittamaan typeryyteni -> laitoin unohda-viestin :))
Voi tätä elämää.niin tänään tämä homma ei näköjään lähde käyntiin polkemallakaan. Vitti... :(
- pihkura
dayum kirjoitti:
Voi tätä elämää.unohtaminen ei kuitenkaan tapahdu käskystä :)
- Kolli Kellinen
dayum kirjoitti:
niin tänään tämä homma ei näköjään lähde käyntiin polkemallakaan. Vitti... :(
Menkää Meseen höpisemään. Tuo ketju ei liity enää millään tavoin alkuperäiseen aiheeseen.
- dayum
Kolli Kellinen kirjoitti:
Menkää Meseen höpisemään. Tuo ketju ei liity enää millään tavoin alkuperäiseen aiheeseen.
Eikä ole pakko lukea, näkeehän sen jos alkaa kahden, tai muutaman, ihmisten keskustelu polveilla liikaa.
- dayum
pihkura kirjoitti:
unohtaminen ei kuitenkaan tapahdu käskystä :)
saa vain sellaisen tietyn maineen :(
- mimmi
Tuttu tarina (ei oma kuitenkaan). Se on kumma juttu, että sitten kun Matti saa tarpeekseen ja nostaa kytkintä, Maija on vasta siinä vaiheessa tosissaan valmis kuuntelemaan ja muuttamaan käytöstään. Ja Mattia ei voisi enää vähempää kiinnostaa...
- dayum
mimmi kirjoitti:
Tuttu tarina (ei oma kuitenkaan). Se on kumma juttu, että sitten kun Matti saa tarpeekseen ja nostaa kytkintä, Maija on vasta siinä vaiheessa tosissaan valmis kuuntelemaan ja muuttamaan käytöstään. Ja Mattia ei voisi enää vähempää kiinnostaa...
juuri noin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249