Niin,kyllähän ne liitot on aikoinaan asiaa varten saatu luotua.Itse pidän henkilökohtaisesti Niilo Wällärin nostamaa merimisunionia todella hienona saavutuksena,tosin säälittävään tilaan on sekin liitto saatu näiden ei merimiesten ansiosta.
No tuota Perloksen malliahan on jo sovellettu kauankin suomessa ja mikäs siinä,häipyköön työt suomesta,eipä tällä takapihalla sitten paljoa enää tehdäkkään.Onhan nyt sentään liittojen ansiosta ollut edes jonkun näköiset minipalkat ym muut suojat.
Liitoista
5
361
Vastaukset
- Historian pitäisi opettaa
Wälläri sai tosiaan merimiesten palkat korkealle.
Sitten vain niitä suomalaisia merimehiä ei montaa enää ollutkaan.
Eikä suomalaisia laivoja.
Oli edella ajastaan.
Mottosi taitaa olla tuo tanskalaisen vanha sanonta:
Helvettiin mennään, mutta ensimmäisessä luokassa. - AntiKomukka
Onhan nuo liitot ihan hyvä asia ollut alunperin. Mutta vituiks se homma menee kun työntekijät saa alkaa päättämään kuka on tai kuka otetaan töihin. Ja vielä esim. jollain paperiliiton palkoilla ja eduilla pitäisi pitää naama kiinni.
- Ylimestari
Itse olen tällä hetkellä täällä valloissa ja eipä tämäkään häävi systeemi ole,näyttää että työpaikat valuvat etelä-amerikkaan ja siitä täällä voidaan ainakaan tuskin liittoja syyttää.
Toki tolkku pitää olla kerjäämisessäkin mutta kyllähän se suomessakin näyttää että hyvinvointi valtion alasajo on kovaa vauhtia menossa.Saa kohta ruveta nylkemään veroa kunnolla myös eläkkeistäkin. - mahdollisuuksia on
Ylimestari kirjoitti:
Itse olen tällä hetkellä täällä valloissa ja eipä tämäkään häävi systeemi ole,näyttää että työpaikat valuvat etelä-amerikkaan ja siitä täällä voidaan ainakaan tuskin liittoja syyttää.
Toki tolkku pitää olla kerjäämisessäkin mutta kyllähän se suomessakin näyttää että hyvinvointi valtion alasajo on kovaa vauhtia menossa.Saa kohta ruveta nylkemään veroa kunnolla myös eläkkeistäkin.Amerikan meininki mikään ihannetila ole.
Täällä harmittaa vain se, että jätetään käyttämättä/pilataan ne mahdollisuudet joita täällä on.
Kyllä meillä olisi kaikki mahdollisuudet nostaa elintasoamme rutkasti jos olisi edes hieman yksityymaisuutta, kunnioitusta ja ahkeruutta enemmän.
Jos hyväksttäisiin , että maailma on muuttunut ja tarvitaan uusi toimintatapa, oltaisiin jo pitkällä.
Nyt vai junnataan sitä samaa virttä ja latua.
Nytkin ulkolaiset investoinnit tehdään Ruotsiin, Tanskaan ja Norjaan vaikka meillä on hyvä paikka Venäjän naapurissa. Harmi.
Ulkolaiset eivät vain usko Suomen vakauteen. - =))
Metsäteollisuus ry:n propaganda. Luullaan että kaikilla paperiduunareilla on koneenhoitajan palkka.
Kun seuraa metsäteollisuuden medialle syöttämää tarinaa, siinä on tarkoitushakuisesti tilastokikkailulla saatu asiat näyttämään siltä, mitä patruunat haluaa. Läheltä asiaa seuranneena tiedän, että asialla on muitakin aspekteja, kuin metsäteollisuuden "totuus".
Mutta hyvin tuntuu uppoavan...!
Sitä en kiellä etteikö muutosta tarvita, mutta olisiko parempi yrittää yhdessä. Älkääkä sanoko, että Paperiliitto änkyröi, neuvotteluhaluja on (tiedän sen), mutta patruunat omalla toimillaan tulehduttaa ilmapiiriä.
Paperiduunaria on haukuttu ja halveksittu työnantajan (ja muidenkin) suulla viime keväästä asti.
Mitä virkaa on esim. tulevaisuustyöryhmällä (Sailas, Brunila, Ahonen ym.) jos työnantaja mediassa halveksii omia työntekijöitään???
Mutta ollaan jo totuttu, tehdään paperia siihen asti kunnes on lankut ikkunoissa.
Sen jälkeen tehdään jotain muuta, tai huilataan yhteiskunnan varoilla.
Onhan tässä jo veroja maksettukin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403691Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333264- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241549
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478