Älä lue tätä jos et jaksa syventyä!!
Lapsikaste asiaa on jauhettu niin kauan ja monesta näkökulmassa joten tunnen syytä valaista kantaani hiukan syvemmältä. Tämäkään kirjoitukseni ei välttämättä tarvii aiheuttaa keskustelua mutta jos niin toivottavasti siistimpää eli raamatullisesti asiallisempaa kuin aikaisemmin. Itse en välttämättä ala tämän enempää perusteluja antamaan koska jo antamani tiedot ovat raamatussa.
Lapsikasteen tarkoitus
==================
Lapsi- hätälapsikaste ei ole raamatussa määrrätty.
Siksi luonnollisesti tulee mieleen kysymys että miksi se on ja miksi sen oleminen on tärkeää ja kenelle se on tärkeää.
Varmaa on, että raamatussa ei ole lapsia määrätty kastettavaksi. Siksi ilmeistä on, että kasteen "pakolliseksi" määräävät tahot pyrkivät sillä johonkin mitä Jumala ei ole tarkoittanut.
Onko lapsia kastaneiden tavoitteena:
-saada kirkolle mahdollisimman paljon veronmaksajia?
(tuskin kun saavat valtionkin tukea kirkollisveron lisäksi; eli kirkolle maksavat nekin jotka eivät ole edes sen jäseniä.)
-tai ehkä saada harhautettua lisää ihmisiä saatanan leiriin?
(mielestäni todennäköisin vaihtoehto. Tunnettua on historiaa tutkineille, että pirulla on helpointa saada Jumalan "lapsia" puolulleen esiintymällä Jumalan nimessä ja teettämällä heillä jumalattomuuksia.)
-tai joku muu väärin Jumalan tahdon ymmärtäminen kuten esimerkiksi lutherin muut opit?
(mahdollista mutta helposti paljastuvaa! Jo kauanhan on tunnettu harhaopit koska ne eivät ole raamatussa olevan Jumalan tahdon mukaisia.)
Varmaa mielestäni kumminkin on, että kun lapsekasteet suoritetaan Jumalan nimessä niin se ei ole oikein muuta kuin saatanan mieleistä koska Jumala ei ole lapsikastetta asettanut ja koska Jeesuskaan ei sitä määrännyt vaan osoitti sanoin ja esimerkein kuinka lapsia tulee kohdella niin asian pitäisi olla Jumalaa kunnioittaville hyvin selvä! Ja siksi onkin mielestäni selvää, että LASTEN kastajat toimii tietoisesti saatanan asialla ja periaatteessa pilkkaa Jumalaa toiminnallaan asettamalla itsensä Jumalan sanan ja tahdon yläpuolelle.
Raamatussa on todistettavasti esillä Jumalan ihmisille antama valinnanvapaus oikeus jota kirkon tulee kans kunnioittaa. Se saivat jo Aatami ja Eevakin.
Raamatussa on todistettavasti esillä Jumalan kastetta koskevia vapaaehtoisuuksia korostavia kohtia mutta ei yhtää käskyä tai määräystä mutta kehoitus on ja se on aikuisille mutta ei lapsia koskevana (korkeintaa aikuisia opetuslapsia koskevana):
"... joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi" (Ilm. 22.17).
"... Valitkaa tänä päivänä, ketä te tahdotte palvella" (Joosua 24:15).
"Kehoitamme teitä vastaan ottamaan Jumalan armon, niin ettei se turhaksi" (2 Kor. 6:1-2).
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi" (Joh. 1:12).
Siis noissa raamatun teksteissä on ihan selvästi Jumalan tahto (vapaa-ehtoisuudesta) josta tulee esille valinnanvapauden oikeus; eli se oikeus joka lapsikasteessa riistetään / varastetaan / ryöstetään lapselta.
Ja Jeesus ei antanut käskyä kastaa lapsia vaan siunasi heidät esimerkkinä meille kaikille miten lapsia tulee kohdella.
"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.” (Mark.16:15, 16)
Tämä kohta raamatusta osoittaa ettei kaste edes välttämätön taivaaseen pääsemiselle. Vain he jotka eivät usko joutuvat kadotukseen.
Ja tätä kohtaa monet pitävät KÄSKYNÄ mutta se on vain ja ainoastaa KEHOITUS.
(Raamatussa ei ymmärtääkseni tule olla samasta asiasta käsky ja selvä valinnan oikeus joten kysymys ei voi olla kaskystä kun kerran monessa kohtaan on valinnanvapaus oikeus.)
Siinä ei ole sanaa "Minä käsken..." tai "Käsken" joten älkää lisätkö raamatun tekstiin sinne kuulumattomuuksia:
"Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni. "
Tuo tarkoittaa sitäkin että tämäkin otetaan huomioon:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." Joh. Ilm. 22:18, 19."
Raamatussa ei ymmärtääkseni tule olla samasta asiasta käsky ja selvä valinnan oikeus joten kysymys ei voi olla kaskystä kun kerran monessa kohtaan on valinnanvapaus oikeus.
MIKSI LAPSIA EI SAISI KASTAA
=========================
Tähän tyyliin teistä moni on ihmetellyt ja monet ovat kysyneet mitä vahinkoa lapsikasteesta on lapselle!
Kun Jumala antoi ihmiselle valinnavapauden niin silläkin on oma tarkoituksensa. Ja jokaisella aikuisella on oikeus itse valita tiensä, ei Jumala pakota ketään taivaaseen. Ja koska raamatun mukaan on näin:
"Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!"
Niin näin en tehty ymmärrettäväksi AIKUISILLE raamatun sanoin että sen "yhden" kasteenkin valinnan oikeus on jokaisella aikuisella ITSELLEEN joka uskoon tulleena tuntee kutsumusta myöskin kasteelle. Kastamattomuus ei ole este taivaaseen pääsylle.
Tuon "yksi kaste" on niin tärkeä monella tavalla. Jos yrittäisen valaista hiukan taustaa...
Jos joku lapsena puolustuskyvyttömänä ja ymmärtämättömänä kastettu aikuistuttuaan huomaa ettei ole sellaisessa uskonsuuntauksessa / seurakunnassa mukana jossa tahtoisi olla ja haluaa vaihtaa; niin silloin väärinkäytetään yhden kasteen raamatun lausetta kertomalla esimerkiksi että "olet aina kiinni meidän joukossa menit minne menit." Tai että "on vain yksi kaste jolla pääset taivaaseen ja sitä ei voi vaihtaa koskaan toiseen kasteeseen." Jne jne...
Ja siksi onkin tärkeää, että kasteen merkityksen ymmärtänyt uskovainen aikuinen tekee päätöksensä OMASTA kasteestaan joka on HÄNEN OMA oikeus ja sitä oikeutta ei vanhemmat, papit jne saa ottaa pois koska se oikeus on JUMALAN antama. Jokainen joka rikkoo tuota Jumalan ihmisille antamaa yksilön oikeutta vastaan tietää tehneensä pirulle palveluksen ja on rikoksestaan vastuussa Jumalalle.
Usein kuulee lapsikasteen antamisen perusteluksi mainittavan sen, että lapsi syntyy syntisenä! Ja sillä tarkoitetaan ilmeisesti perisyntiä.
Mutta tuo väite ei voi olla totta koska Jeesus on ne synnit sovittanut:
Hesekiel 18:19. Ja vielä te kysytte: "Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. "
19. Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.
20. Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi,
siellä on armo tullut ylenpalttiseksi.
21. Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden.
Tiedän, että raamatussa on tämän tyylisiä ilmaisuja useita:
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps. 51:7)
Mutta luotan enemmän Jeesuksen sanoihin kuin mahdollisesti raamattuun lisättyihin kirjoituksiin ja huomioikaa ettei tuossakaan puhuta perisynnistä mitään!
Jeesus opetti... "LASTEN KALTAINEN ON TAIVASTEN VALTAKUNTA"
Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. Heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta."
Kysyn vaan: Voiko taivastenvaltakunta olla syntinen???
Eikö teidänkin vastaus ole EI!
Ja koska taivasten valtakunta ei ole syntinen niin kuinka se lastenkaltainen taivasten valtakunta vois olla syntinen?
Jos taivastenvaltakunta voi olla syntinen niin minusta se on SEN yhteisön "valtakunta" jossa lapsia kastetaan vastoin Jumalan tahtoa ja synti on kasteesta "lahja" jossa lapsi saa osan seurakuntansa synneistä kantaakseen.
Miettiköön itsekukin sitä, mitä "älkää estäkö" tarkoittaa. Esteenä voisi esimerkiksi olla lapsikasteen tuomat seuraukset koska lapsikastetta ei ole Jumala määrännyt; miettiä sopii sitäkin, että kun Jumala ei ole lapsikastetta määrännyt niin kuka sitten määräs sen ja miksi?!
Tiedän myös raamatusta tämänkin:
"Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan KAIKILLE IHMISILLE vanhurskauden ja elämän. Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita." (Room. 5:18-19)
Usein on lapsikasteita puolusteltu perhekuntien kasteilla mutta sielläkään ei ole lapsikasteista sanaakaan ja ennenkaikkea ei määrätä lapsia kastettavaksi vaan se on vapaa valintaista ja lapset EIVÄT valitse vaan pakotetaan. Ja JOS olis lapsia silloin jo kastettu niin sekin olis Jumalan vastaista mikäli raamattuun on luottamista. Sillä eihän Jumala ihmisille antamaansa valinnanvapaus oikeutta ole ottanut pois. Eikä Jumala muutenkaan; raamatun mukaan; ole ketään pakottamassa taivaaseen vaan toivoo jokaisen pelastuvan.
Harhaoppi nimeltä perisynti:
======================
Jos lapsella voi olla syntiä niin sen lapsi saa lapsikasteessa jolloin hänet liitetään seurakuntaan niin tulee osalliseksi kirkon ja seurakunnan synnin taakasta. Aatamin ja Eevan synteihin ei lapsilla ole osuutta:
Hesekiel 18:19. Ja vielä te kysytte: "Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. "
19. Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.
20. Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi.
21. Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden.
Ja se taakka kaikkine kirkon teettämien syntien vuoksi ei ole kevyt. Kuten omien jäsenienkin; naisten, lapsien ja miehien murhauttamiset jotka eivät ole Jumalallisia vaan niin kaukana Jumalasta kuin saatanan teot voi Jumalasta olla.
Ottakaa huomioon, että raamatussa ei ole edes sanaa perisynti sanaa vaan se on instituution tai/ja saatanan keksimä ja on mielestäni Joh. Ilm. 22:18, 19 vastainen rikos.
Ei raamatullisuuksia
================
Kuinka paljon todellisia totuuksia pitää tulla esille ennenkuin ymmärrätte kaiken jumalattomuuden joita Jumalan nimessä piru teettää!!!
Tässä muutamia EI RAAMATULLISIA sanoja/ilmaisuja joita täällätä keskusteluistanne olen löytänyt:
Lapsikaste; Hätälapsikaste; Perisynti; Kolminaisuusoppi; Sakramentti...
En ole varma, jos:
"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." Joh. Ilm. 22:18, 19."
...tuolla tarkoitetaan myös uskonnon opetuksia. Jos tarkoitetaan niin silloinhan nuokin esille ottamat sanatkin ovat Joh. Ilm. 22:18, 19 vastaisia niinkuin lutherinopit jne jotka eivät ole raamatullisia ja Jumalan tahdon mukaisia.
===
Nämä kantani perustuvat käytössä olevaan raamattuun. Tarkoitan tällä sitä, että mielestäni on suuren suuri mahdollisuus/vaara, että tämän päivän raamattu ei ole se Jumalan sana jonka Jumala on meille alunperin antanut. Tiedossa on lukemattomia; käännöksiä ja käännöksien käännöksiä; sotia voittaneiden värittämää tietoa raamatussa jne edelleen jotka kiistattomasti ovat osaltaa vääristäneet raamattua. Mutta todella Jumalaa kunnioittava ihminen jonka sielussa asuu asioiden ymmärtämisen lahjat löytää raamatusta Jumalan tahdon ja sen pohjalta myös pääsee tietoisuuteen siitä mikä on Jumalan mielestä hyvää.
Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni.
Joh. 15:17 Tämän käskyn minä teille annan: rakastakaa toisianne.
Ap.t 6:7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi.
===
Tämä tästä! Jos teillä on lisää todellista tietoa raamatun tekstistä millä toisin osoitatte niin otan mielelläni vastaan oikaisuja (raamatun tekstien viitteillä) virheitteni suhteen. VT:n suhteen olen varovainen koska on vaikeaa aina tietää koskeeko se "tätä aikaa" vain koskeeko se "vanhaa liittoa" ja että "koskeko se meitä vain ainoastaa Jumalan omaa kansaa."
Olis kivaa kuulla samoilla linjoilla näitä asioita ajattelevienkin ajatuksia!
Tarpeettomat räkytykset ja ei uskovaisillekkaan kuuluvat haukkumiset sais jäädä pois vaikka tosiasiassahan nekin vain osoittaa kuinka pitkälle saatanan kätyrien on itsensä alistettava puolustaessaan isäntäänsä Jumalan sanaa vastaa.
Raamatun älä tapa käskyä ei edes kunnioiteta kirkossa niin olishan se ihme jos sinä olisit viisaampi! Älä tapa käskylle ei raamatussa ole mitään muuta poikkeusta kuin se, että jos Jumala itse määrää jonkun, esimerkiksi esivallan tappamaan jonkun niin se ainoastaan on sallittua. Siis ainoastaa Jumalalla on oikeus ottaa ihmiseltä elämä pois.
Toisaalta; ymmärtämättömyys ei kai ole synti! Tarkoitan että puolustus ei ole sama kuin tappaminen ja tapattaminen tai murhaaminen. Kuka sen tietää onko vihollisella Jumalaa tai ei, kaikilla ymmärtääkseni on Jumala.
Muuten, puolustaa voi vaikka ampumalla jalan pois viholliselta ja se ei ole tappamista mutta mielestäni siltikin Jumalan vastainen teko vaikkakaan ei älä tapa käskyä vastainen rikos.
Entä miten sitten ajatuksen pistetään kun oma kirkko on tappajana ja tapattajan. Tekeekö asian helpommin ymmärrettävän jos syyttömät uhrit ovat oman seurakunnan uskovaisia jäseniä! Eikö silloin seurakunnan jäsenet ole itsensä vihollisia jotka hyökkää itseään vastaan tai voisko tuon tulkita että piru puree itseänsä hännästä!!!
____
"wvw, sinähän 'edistyt'. Osaat vieläkin jauhaa samaa aihetta. Onnittelut."
Kun argumentit loppuu ja sisällään tunnetaan ahdistusta totuuden hiipiessä esiin niin silloin aletaan tietysti henkilökohtaisuuksilla pommittamaan. Ihan tavallinen taktiikka kun raamatusta ei löydy vääryyttä puolustavaa ja pirukaan ei ai auta.
____
"Mikäli, sinulla ei ole esittää vahvempia argumentteja jatkossa, voidaan lopettaa tämä keskustelu tähän."
Voiko vahvempia argumentteja olla kuin raamattu?
Ei ainakaan mitkään harhaopit! Eikä liioin olettamukset joita täällä myöskin esitetään.
Kun tutkii asioita vain ja ainoastaan raamatusta niin ei tarvii saatanan teettämillä opeilla puolustaa sitä totuutta mikä raamatussa on. Eli he, jotka raamatunvastaisuuksia muilla opeilla puolustava; puolustavat jumalattomuuksia saatanatan keinoin.
____
"Kertokaa joku täysipäinen, onko ihan fiksua syyttää minua Jeesuksen murhaamisesta. "
Raamatussa on kohta jossa lukee: Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi. Toivottavasti tuon kirjoittajankin raamatussa on se.
____
"Taas se wvw valehtelee täällä suut ja silmät täyteen. Kukaan ei voi tutkia Raamattua noin, se on mahdotonta. "
Jotku jopa ovat niin saatanan vallassa etteivät itse osaa tarkistaa jos esille laittamani raamatun kohdat ovat oikeita! Ilmeisesti heidän raamatussa ei ole niitä tekstejä joita olen asille laittanut. Ja kun saatana on saanut suljettua heidän sielut niin sehän olis kauhean vaarallista tunnustaa että raamatussa olevat asiat tulee täälläkin hänelle esille. Siitähän vois saatana jopa pahastua jos joko hänen omansa tarkistas mitä raamatussa todella lukee. Kun oma rehellisyys pettää niin nähdäät omat puutteet toisissa.
Lapsikaste ja Jumalan
42
841
Vastaukset
- kirkosta ja
valheellisesta seurakunnasta OIKEAAN seurakuntaan.
Ja vielä oikean kasteen kautta?
Tekstisi oli väkevää ja samalla osoittaa kirkon portoksi. Ja on lisää yksityiskohtia joihin en vielä itse ole vielä tarkastellut.
Siis käsky "Lähtekään pois minun kansani..?" nimenomaan erota kirkosta?
Kiitos kuiteskin vaikka paljon samaa on. Itsellä puuttu rohkeus erota kirkosta jne..- tahto.......
En ole eronnut, enkä ole ateisti! Kun vaihdoin maasta toiseen niin "vahingossa tarkoituksella" jäi jäsenyys. Ei sen takia etteikö uskon asiat olis minullekkin tärkeitä vaan kaikkien niiden jumalattomuuksien takia joita kirkon piirissäkin on.
Ymmärrän sen, että eroaminen ei ole helppoa sillä olen sen asian käynyt itse läpi ja ilman, että kehotan sinua toimimaan muuten kuin oman tahtosi mukaan niin voin sanoa, että olen voinut paremmin sen jälkeen. En tunne ahdistusta siitä enään, että esimerkiksi kirkko ei ole haudannut tappamiaan ja tapatamiaan uskovaisia kirkon jäseniä hautaus maihin puhumattakaan että olis siunannut heidät. Nyt voin katsoa niitä jumalattomuuksia ulkopuolisin silmin rehellisesti ja tunnustaa pahuuden joka niitä teettää Jumalan nimessä.
Ainoa asia, mikä hiukan tympii on se, että kun asiallisesti keskustelee asiosta ihmisten kans niin saa usein kuulla etteihän sinulla ole oikeutta puuttua kirkon asioihin kun et ole jäsen. Siksi yleensä pyrinkin vain raamatullisien asioiden pohdiskeluun niin saan jättää seurakunnan asiat pois!
- terence.hill
siitä, miten he OTTAVAT VASTAAN Jumalan valtakunnan
halukkaasti verrattuna aikuisiin.
Ja jossain kohtaa hän puhui "näistä pienistä,
jotka USKOVAT minuun."
SIKSI, että lapset OTTAVAT JEESUKSEN VASTAAN ja
USKOVAT, he ovat autuaita. EIKÄ SIKSI, että he
muka olisivat synnittömiä.
RAAMATTU opettaa VAIN YHTÄ PELASTUSKÄYTÄNTÖÄ.
Kun se sanoo, että KAIKKI ovat syntisiä, se
tarkoittaa KAIKKI, eikä sitä saa vääntää järjen
päätelmällä muotoon KAIKKI PAITSI LAPSET.
KAIKKIEN on SYNNYTTÄVÄ UUDESTI YLHÄÄLTÄ, että
pääsisi Jumalan valtakuntaan. UT puhuu aina
kaikista, satoja kertoja, eikä missään, että
kaikki paitsi pikkulapset... Miksi te väännätte
selviä Raamatun sanoja järjenpäätelmienne mukaan?
Teillä uudestikastajilla on KAKSI pelastuskäytäntöä.
Ja SANOKAAPA, MIHIN IKÄÄN ASTI SE LAPSI ILMAN
USKOA PELASTUU??? MISTÄ IÄSTÄ ALKAEN HÄN KUULUU
KAIKKIIN, JOTKA OVAT SYNNIN VUOKSI KUOLLEITA JA
JOIDEN TÄYTYY USKOA JEESUKSEEN??? Millaisia
järjenpäätelmiä teette tässä asiassa?
Miksi Raamattu ei kelpaa, niinkuin se on kirjoitettu? - Hän johkattaa
Oletko lukenut raamatusta perisynnistä. Jos olet, niin tiedät, että se on kirouksena kaikessa lihassa ja, että tämä kirous jatkuu aina kolmanteen ja neljänteen polveen. Jos siis minä, en uskoisi Jumalaan ja eläisin tämän lyhyen elämän, ottamatta Hänen opastustaan vastaan tai jopa pilkaamalla Hänen sanaansa, olisivat minusta seuraavat polvet minun tekoni todistus ja tämä tekoni kaatuisi heidän päälleen. Näiden polvien jälkeen alkaisi suvussani uusi kausi, mutta hyödytön minun osaltani, joka en tuonut Jumalan sanaa elämääni, valintani mukaan, ja niin jätin Jeesukseen uskon pois sukuni siunauksena. Koskapa sukupolvet ovat toisiinsa liitetyt, on sillä merkitystä käyttääkö edellinen sukupolvi sinut kasteella. Jos käyttää niin hyvä on, koska se todistaa heillä olevan ainakin jäännöksen uskosta.
Tahdon sanoa tässä senkin, että kesken kolmanteen ja neljänteen sukupolveen vaikuttavaa kostoa, voi sen katkaista uskomalla Jeesukseen.
Kun sinä uskot ja sinut kastetaan tai kun sinut kastetaan ja sinä uskot ja aina tulemme siihen, että usko Jeesukseen pelastaa, Hän on voimallinen johtamaan meidät oikeihin tekoihin ja Hänen armostansa me olemme saaneet armoa armon päälle.- neljänteen
Kostaa kolmanteen ja neljänteen poljeen jos on tehnyt syntiä mutta Jeesus on sovittanut selvästi sen jota jotku tulkitsee perisynniksi vaikka sitä ei todellakaan ole raamatussa.
Tuossa on voimassa oleva "perisynnin" kiistelyyn piste:
Hesekiel 18:19. Ja vielä te kysytte: "Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. " - katkeaa
neljänteen kirjoitti:
Kostaa kolmanteen ja neljänteen poljeen jos on tehnyt syntiä mutta Jeesus on sovittanut selvästi sen jota jotku tulkitsee perisynniksi vaikka sitä ei todellakaan ole raamatussa.
Tuossa on voimassa oleva "perisynnin" kiistelyyn piste:
Hesekiel 18:19. Ja vielä te kysytte: "Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava. "Hesekielissä kerrottu poika on tehnyt parannuksen, ei hän kanna isänsä syntiä, mutta jos hän ei olisi tehnyt parannusta olisi synnin jatkumo jatkunut.
Tässäkin nähdään, että usko Jumalaan katkaisee perisynnin kiron. - tahto.................
katkeaa kirjoitti:
Hesekielissä kerrottu poika on tehnyt parannuksen, ei hän kanna isänsä syntiä, mutta jos hän ei olisi tehnyt parannusta olisi synnin jatkumo jatkunut.
Tässäkin nähdään, että usko Jumalaan katkaisee perisynnin kiron.Mutta kun perisyntiä ei ole ainakaan kastamattomalle lapsella!!! Lue raamatuasi ja kerro minullekkin missä kohtaa raamattua sellainen sana löytyy!
Lapsi syntyy synnittömän mutta:
Jos lapsella voi olla syntiä niin sen lapsi saa lapsikasteessa jolloin hänet liitetään seurakuntaan niin tulee osalliseksi kirkon ja seurakunnan synnin taakasta. Aatamin ja Eevan synteihin ei lapsilla ole osuutta:
20. Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi.
Ja se taakka kaikkine kirkon teettämien syntien vuoksi ei ole kevyt. Kuten omien jäsenienkin; naisten, lapsien ja miehien murhauttamiset jotka eivät ole Jumalallisia vaan niin kaukana Jumalasta kuin saatanan teot voi Jumalasta olla.
Ottakaa huomioon, että raamatussa ei ole edes sanaa perisynti sanaa vaan se on instituution tai/ja saatanan keksimä ja on mielestäni Joh. Ilm. 22:18, 19 vastainen rikos. - kuuluu lapsillekkin
tahto................. kirjoitti:
Mutta kun perisyntiä ei ole ainakaan kastamattomalle lapsella!!! Lue raamatuasi ja kerro minullekkin missä kohtaa raamattua sellainen sana löytyy!
Ottakaa huomioon, että raamatussa ei ole edes sanaa perisynti sanaa vaan se on instituution tai/ja saatanan keksimä ja on mielestäni Joh. Ilm. 22:18, 19 vastainen rikos.Psalmi 51:5 kertoo: syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olin siinnyt äitini kohdussa.
Paavali kertoo Roomalaiskirjeessään, siitä miten ihmisen perusta on synnin turmelema.
Roomalaisten 8:3
kertoo kuinka Jumala lähetti poikansa, näin tuli tuomituksi ihmisen synti.
Lue Paavalin kirje roomalaisille, ehkä sinäkin löydät sieltä uutta ajateltavaa.
Mutta muista, että tärkeintä on usko Jeesukseen ja rakkauden lain täyttäminen: rakasta Jumalaa kaikesta sydämmestäsi, kaikesta mielestäsi...
rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.
Älä tee raamatunlausekoteloasi suureksi, niin että ihmiset voivat sen nähdä, vaan mene Jeesuksen eteen ja pyydä Häntä uudistamaan itsesi ja puhdistamaan poissa sen mikä ei sinulle kuulu. - vankina
kuuluu lapsillekkin kirjoitti:
Psalmi 51:5 kertoo: syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olin siinnyt äitini kohdussa.
Paavali kertoo Roomalaiskirjeessään, siitä miten ihmisen perusta on synnin turmelema.
Roomalaisten 8:3
kertoo kuinka Jumala lähetti poikansa, näin tuli tuomituksi ihmisen synti.
Lue Paavalin kirje roomalaisille, ehkä sinäkin löydät sieltä uutta ajateltavaa.
Mutta muista, että tärkeintä on usko Jeesukseen ja rakkauden lain täyttäminen: rakasta Jumalaa kaikesta sydämmestäsi, kaikesta mielestäsi...
rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.
Älä tee raamatunlausekoteloasi suureksi, niin että ihmiset voivat sen nähdä, vaan mene Jeesuksen eteen ja pyydä Häntä uudistamaan itsesi ja puhdistamaan poissa sen mikä ei sinulle kuulu.Paavali kirjoitti tekstejään vankilassa.
Arvaappa kenen mieliksi siellä pitää kirjoittaa!!!
Ja kun sai tekstinsä valmiiksi niin teloitettiin ettei totuus paljastuisi.
Toisaalta, Paavali ei itse kokaan nähnyt Jeesusta joten toisten kertomuksiin hänenkin oli uskottava ja omia mielikuvituksia käyttäen kerrottava.
Eli kyllä Jeesuksen sanomiin voi paremmin luottaa kuin Paavalin tai jonku muun juttuihin. Ja sanoohan sen järkikin ettl lapsikaste ei voi olla oikein koska:
Jumala on kaikille vallinnanvapauden antanut.
Ja Jeesus todisti esimerkein ja teoin miten lapsia pitää kohdella.
Ja eihän raamatussa voi olla samasta asiasta määräys ja kielto! Ja koska valinnanvapautta ei ole poistettu niin se on voimassa. Lapsikaste sanaakaan ei edes ole raamatussa joten se on jo sinänsä epäraamatullinen ilmaisu eli pirun tuote. tahto................. kirjoitti:
Mutta kun perisyntiä ei ole ainakaan kastamattomalle lapsella!!! Lue raamatuasi ja kerro minullekkin missä kohtaa raamattua sellainen sana löytyy!
Ottakaa huomioon, että raamatussa ei ole edes sanaa perisynti sanaa vaan se on instituution tai/ja saatanan keksimä ja on mielestäni Joh. Ilm. 22:18, 19 vastainen rikos.Kirjoitit tahto:
"Lapsi syntyy synnittömänä, mutta ..."
---
Eikös Raamattu sano, että "synnin palkka on kuolema" (Rm 6:23 "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme".)
---Miksi sitten vastasyntynytkin saattaa kuolla heti synnyttyään?
Tai olla jo kuollut syntyessään, kuten äitini yhden lapsen kohdalla kävi.
---Onko lapsi jo syntyessään "lihasta syntynyt" (Joh. 3:6)?
Jos on, niin mitä se tarkoittaa?- KASTEELLE
tahto................. kirjoitti:
Ottakaa huomioon, että raamatussa ei ole edes sanaa perisynti sanaa vaan se on instituution tai/ja saatanan keksimä ja on mielestäni Joh. Ilm. 22:18, 19 vastainen rikos.Vuoden 1938 raamattu kertoo Psalmi 51:7
KATSO MINÄ OLEN SYNNISSÄ SYNTYNYT, JA ÄITINI ON MINUT SYNNISSÄ SIITTÄNYT.
Job 14:4 kysyy:
SYNTYISIKÖ SAASTAISESTA PUHDASTA? EI YHDEN YHTÄKÄÄN.
JOh 3:6 ilmoittaa:
MIKÄ LIHASTA ON SYNTYNYT ON LIHA, JA MIKÄ HENGESTÄ ON SYNTYNYT ON HENKI.
Ja mehän muistamme, miten Jumala sanoo, että liha taistelee Henkeä vastaan. On siis perisynnin turmelema.
En ymmärrä miten Jumalan sana voidakaan tehdä niin tyhjäksi, kuin nämä aikuiskasteen puolustajat tekevät. Lapsi tulee liittää Jumalan seurakunnan jäseneksi mahdollisimman pian syntymänsä jälkeen. Näin vanhemmat osoittavat kunnioittavansa ja pelkäävänsä Jumalaa.
Eivät uskosta täysin osattomaksi jääneet tai paatuneet pidä tärkeänä mitään asiaa mikä liittyy Jumalaan. Olkaamme onnellisia, että meillä suomalaisilla on pitkä perinne Kristinuskossa ja se on jättänyt Jumalan tuntemuksen pysyvästi sydämmiimme, vaikka kaikki eivät silti pelastu, koska he hylkäävät Jeesuksen, joka on ainoa tie kotiin. - käännös-92
KASTEELLE kirjoitti:
Vuoden 1938 raamattu kertoo Psalmi 51:7
Ja mehän muistamme, miten Jumala sanoo, että liha taistelee Henkeä vastaan. On siis perisynnin turmelema.
En ymmärrä miten Jumalan sana voidakaan tehdä niin tyhjäksi, kuin nämä aikuiskasteen puolustajat tekevät. Lapsi tulee liittää Jumalan seurakunnan jäseneksi mahdollisimman pian syntymänsä jälkeen. Näin vanhemmat osoittavat kunnioittavansa ja pelkäävänsä Jumalaa.
Eivät uskosta täysin osattomaksi jääneet tai paatuneet pidä tärkeänä mitään asiaa mikä liittyy Jumalaan. Olkaamme onnellisia, että meillä suomalaisilla on pitkä perinne Kristinuskossa ja se on jättänyt Jumalan tuntemuksen pysyvästi sydämmiimme, vaikka kaikki eivät silti pelastu, koska he hylkäävät Jeesuksen, joka on ainoa tie kotiin.kertoo seuraavaa.Selvennykseksi laitan tähän mitä siihen on kirjoitettu; Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos.
Kastetta käsittelevässä osiossa kirkollis kokouksen käyttöön ottamassa Raamatussa kirjoitetaan:mutta sylilasten kastamista ei mainita. - ja lapsi on..
KASTEELLE kirjoitti:
Vuoden 1938 raamattu kertoo Psalmi 51:7
Eivät uskosta täysin osattomaksi jääneet tai paatuneet pidä tärkeänä mitään asiaa mikä liittyy Jumalaan. Olkaamme onnellisia, että meillä suomalaisilla on pitkä perinne Kristinuskossa ja se on jättänyt Jumalan tuntemuksen pysyvästi sydämmiimme, vaikka kaikki eivät silti pelastu, koska he hylkäävät Jeesuksen, joka on ainoa tie kotiin.Jeesus on sovittanut synnit ja lapsi on synnitön...
21. Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden. - tahto....
Tapio522 kirjoitti:
Kirjoitit tahto:
---
Eikös Raamattu sano, että "synnin palkka on kuolema" (Rm 6:23 "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme".)
Jos on, niin mitä se tarkoittaa?Ei lapsikuolemat johdu lapsen synneistä kun niitä ei lapsella ole kastamattomanakaan!
En koskaan usko että lapsikuolema olis synnin aiheuttama ja jos niin kyllähän esimerkiksi ympäristön saastuttaminen on synti mutta ei sekään ole lapsen tekemä synti!
Tuohon "lihasta syntynyt" asiaan en ole tutustunut vaan keskityn yhteen asiaan kerrallaan ja kaste on nyt mielessäni. Katson mitä siitä on kirjoitettu, kiitti vihjeestä! - tahto.......
Tapio522 kirjoitti:
Kirjoitit tahto:
---
Jos on, niin mitä se tarkoittaa?1. Jeesus ja Nikodemos
Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen.
2. Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4. Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
7. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
8. Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
Joo... Tuo lihasta syntyminen on vaikea tulkita mutta yleensähän on niin, ettei Jumala tee raamatussa sanaansa ihmisille vaikeaksi joten joku ongelma tässä on ymmärrettäväksi. Mutta ei tuo ainakaan kasteelle määrää lapsia!!! Kaste ja uudesti syntyminen ei ole sama asia muiden kuin mahdollisesti "pakkokasteen" puolustajille.
Jos Jumala olis lapsikasteen määrännyt niin se olis yhtä selvästi kuin älä tapa käsky on raamatussa. - näin,
ja lapsi on.. kirjoitti:
Jeesus on sovittanut synnit ja lapsi on synnitön...
21. Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden.2. Moos. 34:7
joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen". - tahto...
näin, kirjoitti:
2. Moos. 34:7
joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".No jos sinulle ei merkitse mitään mitä Jeesus sanoi ja mitä Jeesus sai aikaan lunastaessaan maailman synnit niin en voi muuttaa käsitystäsi.
Ja et varmaan ole lukenut jatkoa tuohon mainitsemaasi raamatunkohtaan tässä se sinulle ja muista ettei raamattua saa lukea kuin p...:
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Ja nämäkin tekstit on raamatusta:
1. Synnintunnustus ja anteeksianto
Daavidin virsi.
Autuas se, jonka pahat teot on annettu anteeksi, jonka synnit on pyyhitty pois.
7. - Autuaita ne, joiden pahat teot on annettu anteeksi ja joiden synnit on pyyhitty pois.
Muista kumminkinainakin nämä raamatun tekstit:
20. Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi,
21. Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden. - SILLÄ JEESUS OLI KERTAKAIKK...
tahto... kirjoitti:
No jos sinulle ei merkitse mitään mitä Jeesus sanoi ja mitä Jeesus sai aikaan lunastaessaan maailman synnit niin en voi muuttaa käsitystäsi.
Ja et varmaan ole lukenut jatkoa tuohon mainitsemaasi raamatunkohtaan tässä se sinulle ja muista ettei raamattua saa lukea kuin p...:
5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Ja nämäkin tekstit on raamatusta:
1. Synnintunnustus ja anteeksianto
Daavidin virsi.
Autuas se, jonka pahat teot on annettu anteeksi, jonka synnit on pyyhitty pois.
7. - Autuaita ne, joiden pahat teot on annettu anteeksi ja joiden synnit on pyyhitty pois.
Muista kumminkinainakin nämä raamatun tekstit:
21. Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden.Ei kukaan tarkoitakkaan, että Jeesukseen uskova olisi perisynnin kirossa, mutta he jotka eivät ota Jeesusta vapauttamaan itseään tästä kirosta, jäävät siihen ja mahdollisesti jatkavat sen seuraavaan sukupolveen.
- tahto........
SILLÄ JEESUS OLI KERTAKAIKK... kirjoitti:
Ei kukaan tarkoitakkaan, että Jeesukseen uskova olisi perisynnin kirossa, mutta he jotka eivät ota Jeesusta vapauttamaan itseään tästä kirosta, jäävät siihen ja mahdollisesti jatkavat sen seuraavaan sukupolveen.
Mutta kukaan ei ole oikeudettu vaatimaan vastasyntyneeltä lapselta "ottamista?"
Kun lapsi kehittyy ja kun hänelle opetetaan uskon asioita niin tulee aika jolloin Jeesus kutsuu hänet; ellei jo sitä ennen saatana ole saanut hänessä niin voimakasta otetta että hänet on menetetty...
Pelkää pahoin, että yksi tie harhaan on lapsikaste. Jo silloin, ilman aikuisen ihmisen uskoa ja ymmärrystä kasteen merkityksestä otetaan hänen oma Jumalan antama valinnanvapauden oikeus ja ottaja ei voi olla Jumala koska Jumala ei pakota ketään uskoon vaan Jumalan tahto on että kaikki pelastuvat.
Käsitykseni on että jos jotain jää seuraavaan sukupolveen niin ne ovat ne jumalattomuudet joita saatana teettää Jumalan nimessä. Eli lapsikasteessa lapsi saa osansa seurakunnan/uskonsuuntauksen jne synneistä taakaksi lapsikasteessa koska sitä ei ole Jumala määrännyt. tahto........ kirjoitti:
Mutta kukaan ei ole oikeudettu vaatimaan vastasyntyneeltä lapselta "ottamista?"
Kun lapsi kehittyy ja kun hänelle opetetaan uskon asioita niin tulee aika jolloin Jeesus kutsuu hänet; ellei jo sitä ennen saatana ole saanut hänessä niin voimakasta otetta että hänet on menetetty...
Pelkää pahoin, että yksi tie harhaan on lapsikaste. Jo silloin, ilman aikuisen ihmisen uskoa ja ymmärrystä kasteen merkityksestä otetaan hänen oma Jumalan antama valinnanvapauden oikeus ja ottaja ei voi olla Jumala koska Jumala ei pakota ketään uskoon vaan Jumalan tahto on että kaikki pelastuvat.
Käsitykseni on että jos jotain jää seuraavaan sukupolveen niin ne ovat ne jumalattomuudet joita saatana teettää Jumalan nimessä. Eli lapsikasteessa lapsi saa osansa seurakunnan/uskonsuuntauksen jne synneistä taakaksi lapsikasteessa koska sitä ei ole Jumala määrännyt.hm...
tahto..:"Mutta kukaan ei ole oikeudettu vaatimaan vastasyntyneeltä lapselta "ottamista?"
---
---Kun Jeesus siunasi hänen luo tuotuja eri-ikäisiä pieniä sylilapsia (Mark. 10:13-16), niin ottivatko lapset vastaan Jumalan valtakunnan (siunauksen)?
---Saivatko vain "ymmärtäväiset" lapset vastaanottaa Jeesuksen välittämän siunauksen?
---Tarkoittiko Jeesus, että vain osa (vain "ymmärtäväiset") lapsista ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ja osa ei (j.15)?
Jos näin on, niin kuka tietää, kuka on "valittu"?
(Siunauksen saaminenhan oli kiinni lasten vanhemmista, jotka toivat lapsiaan Jeesuksen tykö. Ihan hyvinhän vanhemmat olisivat voineet ajatella,että lapsen pitää itse osoittaa ja päättää "haluavansa" siunausta. Tuskimpa vanhemmat kyselivät tätä lapsiltaan!
Opetuslapset estelivät ja heitä Jeesus nuhteli.
Ettemme vain me olisi myös estelemässä omilla järjenpäätelmillämme lapsia saamasta sitä siunausta, minkä kaste heille välittää.
Vai liittyykö kasteeseen mielestäsi mitään Jumalan siunausta (armoa)?)- tahto...
Tapio522 kirjoitti:
hm...
tahto..:"Mutta kukaan ei ole oikeudettu vaatimaan vastasyntyneeltä lapselta "ottamista?"
---
---Kun Jeesus siunasi hänen luo tuotuja eri-ikäisiä pieniä sylilapsia (Mark. 10:13-16), niin ottivatko lapset vastaan Jumalan valtakunnan (siunauksen)?
---Saivatko vain "ymmärtäväiset" lapset vastaanottaa Jeesuksen välittämän siunauksen?
---Tarkoittiko Jeesus, että vain osa (vain "ymmärtäväiset") lapsista ottaa vastaan Jumalan valtakunnan ja osa ei (j.15)?
Jos näin on, niin kuka tietää, kuka on "valittu"?
(Siunauksen saaminenhan oli kiinni lasten vanhemmista, jotka toivat lapsiaan Jeesuksen tykö. Ihan hyvinhän vanhemmat olisivat voineet ajatella,että lapsen pitää itse osoittaa ja päättää "haluavansa" siunausta. Tuskimpa vanhemmat kyselivät tätä lapsiltaan!
Opetuslapset estelivät ja heitä Jeesus nuhteli.
Ettemme vain me olisi myös estelemässä omilla järjenpäätelmillämme lapsia saamasta sitä siunausta, minkä kaste heille välittää.
Vai liittyykö kasteeseen mielestäsi mitään Jumalan siunausta (armoa)?)Eikö kysymykseesi ole raamatussa suhteellisen selvät ja yksiselitteiset vastaukset. Jeesuksen opetukset ja esimerkilliset teot!
Jeesus siunasi lapset! Ei kastanut eikä käskenyt kastaa vaan näin osoitti meille Isänsä tahdon vaikka Jeesuksella oli kaikki valta.
Siunaukset saivat kaikki lapset. Mutta se ei tarkoita sitä, että saamme kastattaa lapsemme koska on vain yksi kaste ja sen kasteen valintaan on raamatun mukaan vain yksi oikeudettu valitsija, lapsi itse aikuistuttuaan.
Kun lapsi varttuessaan nuoreksi; kypsyy aikuisemmaksi niin Jeesus kutsuu häntä. Ja silloin nuoressa herää luonnollinen tarve ja tietoisuus sekä opin halu näistä asioista ellei häntä ole siihen mennessä turmeltu saatanan toimesta. Eli ymmärtääkseni turmeltematon lapsi valitsee Jumalan.
Kaste on aikuisen uskoon tulleen oma valinta. Kun ihminen uskoon tullessaan kokee tarvetta saada uskolleen syvemmän vahvistuksen niin saa/voi halutessaan ottaa kasteensa. En ole tutustunut syvemmin aikuiskasteeseen mutta jotenkin sisimmässäni tunnen että kasteen merkitys tulee ymmärtää ennenkuin kasteen voi ottaa vastaan sellaisena kuin se on tarkoitettu. Ja siihen ei lapsi pysty ja siksi lapsikastetta Jumala ei ole raamatussa määrännyt ymmärtämättömille lapsille vaan odottaa, että aikuistuneena tekee kutsun vastanneena valintansa.
Ja jos olen ymmärtämyt oikein raamattua, niin kaste ei ole välttämätön taivaaseen pääsyyn. Eli kastamattomuus ei johda kadotukseen ja kadotukseen joutuvat he jotka eivät usko. - malliesimerkki
tahto... kirjoitti:
Eikö kysymykseesi ole raamatussa suhteellisen selvät ja yksiselitteiset vastaukset. Jeesuksen opetukset ja esimerkilliset teot!
Jeesus siunasi lapset! Ei kastanut eikä käskenyt kastaa vaan näin osoitti meille Isänsä tahdon vaikka Jeesuksella oli kaikki valta.
Siunaukset saivat kaikki lapset. Mutta se ei tarkoita sitä, että saamme kastattaa lapsemme koska on vain yksi kaste ja sen kasteen valintaan on raamatun mukaan vain yksi oikeudettu valitsija, lapsi itse aikuistuttuaan.
Kun lapsi varttuessaan nuoreksi; kypsyy aikuisemmaksi niin Jeesus kutsuu häntä. Ja silloin nuoressa herää luonnollinen tarve ja tietoisuus sekä opin halu näistä asioista ellei häntä ole siihen mennessä turmeltu saatanan toimesta. Eli ymmärtääkseni turmeltematon lapsi valitsee Jumalan.
Kaste on aikuisen uskoon tulleen oma valinta. Kun ihminen uskoon tullessaan kokee tarvetta saada uskolleen syvemmän vahvistuksen niin saa/voi halutessaan ottaa kasteensa. En ole tutustunut syvemmin aikuiskasteeseen mutta jotenkin sisimmässäni tunnen että kasteen merkitys tulee ymmärtää ennenkuin kasteen voi ottaa vastaan sellaisena kuin se on tarkoitettu. Ja siihen ei lapsi pysty ja siksi lapsikastetta Jumala ei ole raamatussa määrännyt ymmärtämättömille lapsille vaan odottaa, että aikuistuneena tekee kutsun vastanneena valintansa.
Ja jos olen ymmärtämyt oikein raamattua, niin kaste ei ole välttämätön taivaaseen pääsyyn. Eli kastamattomuus ei johda kadotukseen ja kadotukseen joutuvat he jotka eivät usko.Lahkolaisten perustekniikka harhauttaa kasteasiassa on jättää kertomatta, että Jeesuksen eläissä oli VAIN AIKUISILLE tarkoitettu Johannken parannuksen vesikaste. Joka oli vanhan liiton aikainen kaste. Jeesus ei kastanut ketään Johanneksen parannuksen kasteella. Ei aikuisia eikä lapsia (Joh.4:2)
tuon logiigan mukaan, koska Jeesus ei kastanut aikuisia, heitäkään ei saisi kastaa?
Jeesus asetti kristillisen kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen vasta kuolemansa jäleen. Kristillinen kaste on kastamista Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen (Room.6:3) Sillä kristityt ovat kastaneet lapsensa jo 2000 vuotta ja kastavat edelleen aina Kristuksen paluuseen asti. Jolloin Kristus tulee noutamaan kastettua seurakuntaansa, ruumistaan.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Ateistit, satanistit ja lahkonistit ei kasta lapsiaan Kristukselle. - tahto
malliesimerkki kirjoitti:
Lahkolaisten perustekniikka harhauttaa kasteasiassa on jättää kertomatta, että Jeesuksen eläissä oli VAIN AIKUISILLE tarkoitettu Johannken parannuksen vesikaste. Joka oli vanhan liiton aikainen kaste. Jeesus ei kastanut ketään Johanneksen parannuksen kasteella. Ei aikuisia eikä lapsia (Joh.4:2)
tuon logiigan mukaan, koska Jeesus ei kastanut aikuisia, heitäkään ei saisi kastaa?
Jeesus asetti kristillisen kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen vasta kuolemansa jäleen. Kristillinen kaste on kastamista Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen (Room.6:3) Sillä kristityt ovat kastaneet lapsensa jo 2000 vuotta ja kastavat edelleen aina Kristuksen paluuseen asti. Jolloin Kristus tulee noutamaan kastettua seurakuntaansa, ruumistaan.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
Ateistit, satanistit ja lahkonistit ei kasta lapsiaan Kristukselle.En käytä harhautuksia koska etsin totuutta! Minulla ei ole ennakko asetelmia näiden asioiden suhteen.
En liioin ole varma, että olisin lapsikaste asian ymmärtänyt oikein mutta olen varma ettei sitä ole raamatussa määrätty. Ja niin kauan, kun asetelmiani ei ole raamatun tekstillä lapsikastetta koskevana toisin osoitettu niin tunnen ymmärtäneeni raamatun oikein sen asian osalta. Mutta mitään harhautusoppeja en hyväksy koska totuus on raamatussa.
Ja ellet huomannut niin lapsikasteen raamatullista totuutta etsin nyt ja pakostakin tulee esiin aikuiskaste johon en oikeastaan halua puuttua koska se on Jumalan antamalla valinnavapauden oikeudella; vain ja ainoastaan jokaisen aikuisen oma valinta. Ja tuo valinnanvapaus oikeus kuuluu kaikille mutta saatana ei sitä mielellään anna lapsille!!!
Sanoit että:
"Ateistit, satanistit ja lahkonistit ei kasta lapsiaan Kristukselle."
En tunne noiden asenteita koska raamattuun tietoihin kaiken kantani rakennan. Ja siksi kysynkin sinulta:
Miksi kirkolla on oikeus asettaa itsensä Jumalan ja Jeesuksen "yläpuolelle" lapsikasteen suhteen koska; ei Jumala; eikä Jeesus ole sitä määrännyt?
(Kysy silloin hiljaa itseltäs kenen keksintö se on!)
Onko niin että kirkolla on oma herra jonka kuuleminen on tärkeämpi harhaoppineineen kuin raamatun sana sillä selväähän on, että jos raamatussa lukee älä tapa niin silloin ei saa tappaa ja kirkko itse tappaa ja tapattaa omia uskovaisia seurakuntansa jäseniä? Valitettavasti en voi luottaa sellaisen herran sanaan joka ei raamatussa olevaa sanaa tunnusta oikeaoppiseksi vaan turvautuu kaikenlaisiin instituutio tuotteisiin jotka eivät ole Jumalan sanaa.
Lisäämistä ovat esimerkiksi nämä kirkon käyttämät jumalattomuuden harhaoppisuuden ilmaisut ja opit joita ei ole edes raamatussa ja siten sotivat tuota edellä olevaa raamatun kohtaa (Joh. Ilm. 22:18, 19) ja ovat Jumalan vastaisia:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Kolminaisuusoppi
Sakramentti
Noita ilmaisuja voi olla lukematon määrä lisää mutta en ole syventynyt niihin koska katson asioita avoimin silmin ilman ennakko asetelmia enkä ole riippuvainen jonkun uskonsuunnan linjasta. - totuutta
tahto kirjoitti:
En käytä harhautuksia koska etsin totuutta! Minulla ei ole ennakko asetelmia näiden asioiden suhteen.
En liioin ole varma, että olisin lapsikaste asian ymmärtänyt oikein mutta olen varma ettei sitä ole raamatussa määrätty. Ja niin kauan, kun asetelmiani ei ole raamatun tekstillä lapsikastetta koskevana toisin osoitettu niin tunnen ymmärtäneeni raamatun oikein sen asian osalta. Mutta mitään harhautusoppeja en hyväksy koska totuus on raamatussa.
Ja ellet huomannut niin lapsikasteen raamatullista totuutta etsin nyt ja pakostakin tulee esiin aikuiskaste johon en oikeastaan halua puuttua koska se on Jumalan antamalla valinnavapauden oikeudella; vain ja ainoastaan jokaisen aikuisen oma valinta. Ja tuo valinnanvapaus oikeus kuuluu kaikille mutta saatana ei sitä mielellään anna lapsille!!!
Sanoit että:
"Ateistit, satanistit ja lahkonistit ei kasta lapsiaan Kristukselle."
En tunne noiden asenteita koska raamattuun tietoihin kaiken kantani rakennan. Ja siksi kysynkin sinulta:
Miksi kirkolla on oikeus asettaa itsensä Jumalan ja Jeesuksen "yläpuolelle" lapsikasteen suhteen koska; ei Jumala; eikä Jeesus ole sitä määrännyt?
(Kysy silloin hiljaa itseltäs kenen keksintö se on!)
Onko niin että kirkolla on oma herra jonka kuuleminen on tärkeämpi harhaoppineineen kuin raamatun sana sillä selväähän on, että jos raamatussa lukee älä tapa niin silloin ei saa tappaa ja kirkko itse tappaa ja tapattaa omia uskovaisia seurakuntansa jäseniä? Valitettavasti en voi luottaa sellaisen herran sanaan joka ei raamatussa olevaa sanaa tunnusta oikeaoppiseksi vaan turvautuu kaikenlaisiin instituutio tuotteisiin jotka eivät ole Jumalan sanaa.
Lisäämistä ovat esimerkiksi nämä kirkon käyttämät jumalattomuuden harhaoppisuuden ilmaisut ja opit joita ei ole edes raamatussa ja siten sotivat tuota edellä olevaa raamatun kohtaa (Joh. Ilm. 22:18, 19) ja ovat Jumalan vastaisia:
Lapsikaste
Hätälapsikaste
Perisynti
Kolminaisuusoppi
Sakramentti
Noita ilmaisuja voi olla lukematon määrä lisää mutta en ole syventynyt niihin koska katson asioita avoimin silmin ilman ennakko asetelmia enkä ole riippuvainen jonkun uskonsuunnan linjasta.Jeesus käski kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Koko Israelin kansa sai kasteen ylittäessään Punaista merta. Sylilapset saivat saman kasteen kuin aikuiset. Kaikki joivat kasteessa Kristuksen Henkeä. Kaikki uskoivat kasteen jälkeen Herraan.
"jolla ei ole Kristuksen henkeä, se ei ole hänen omansa."
älä jätä avuttomia lapsia Punaisen Meren rannalle vihollisen puolelle
ja joka estää opeillaan kristillisen kasteen näiltä Jeesukseen uskovilta pienokaisilta (micros, 0v.->) niin heille olisi parempi kuin myllynkivi kaulaan ja egyptiläisten seuraksi - tahto..........
totuutta kirjoitti:
Jeesus käski kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Koko Israelin kansa sai kasteen ylittäessään Punaista merta. Sylilapset saivat saman kasteen kuin aikuiset. Kaikki joivat kasteessa Kristuksen Henkeä. Kaikki uskoivat kasteen jälkeen Herraan.
älä jätä avuttomia lapsia Punaisen Meren rannalle vihollisen puolelle
ja joka estää opeillaan kristillisen kasteen näiltä Jeesukseen uskovilta pienokaisilta (micros, 0v.->) niin heille olisi parempi kuin myllynkivi kaulaan ja egyptiläisten seuraksiJeesus käski kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
### Niin käski olet ihan oikeassa!
Mutta Jeesus kunnioitti Isänsä tahtoa ja ei kastanut lapsia vaan siunasi heidät! Huomaa mikä ero on jumattomuudella ja Jumalallisuudella on tässkin asiassa!###
###Niin on monet muutkin saaneet! Ja kaikki lapsikasteet jotka on suoritettu Jumalan nimeen ovat jumalattomuuksia koska Jumala ITSE on ihmisille antanut valinnanvapauden ja eihän Jumala voi kieltää/toimia vastaan omaa ihmisille antamaansa valinnanvapaus oikeutta.###
### Tuokaan ei oikeuta ketään varastamaan/riistämään ihmisen oikeutta valinnanvapauteen.###
älä jätä avuttomia lapsia Punaisen Meren rannalle vihollisen puolelle ja joka estää opeillaan kristillisen kasteen näiltä Jeesukseen uskovilta pienokaisilta (micros, 0v.->) niin heille olisi parempi kuin myllynkivi kaulaan ja egyptiläisten seuraksi
###Tuossakaan ei ole muuta kuin seliseliselityksiä jotka ei oikeuta kohtelemaan lapsia vastoin Jumalan tahtoa!
On se kummallista kun raamatussa on käsky älä tapa; niin kirkko tappaa ja tapattaa jopa omia uskovaisia jäseniä. Ja väittää olevan Jumalan asialla!!!
Mutta kun raamatussa EI käsketä kastaa lapsia niin olette raahamassa lapsia pakkokasteelle ettei vaan Jumala ehdi saada häntä vaikka raamatussa ei ole lupaa lapsia kastaa! Ja taas väitette olevan Jumalan asialla!!!
Pitää kai olla aika tavalla paatunut saatanan kätyri ettei tajua Jumalan yksinkertaisia määräyksiä ja ohjeita vaikka Jeesus on niin selvästi sanonut ja teoillaan osoittanut kuinka lapsia tulee kohdella! Kiellätte Jeesuksenkin teot pakkokastamalla lapsia vaikka Jeesus osoitti selvästi Isänsä tahdon. Noin toimii vain saatana ja kaiken pahitteeksi toimii vielä Jumalan nimessä!### - tiedoksi
tahto.......... kirjoitti:
Jeesus käski kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsikseen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
### Niin käski olet ihan oikeassa!
Mutta Jeesus kunnioitti Isänsä tahtoa ja ei kastanut lapsia vaan siunasi heidät! Huomaa mikä ero on jumattomuudella ja Jumalallisuudella on tässkin asiassa!###
###Niin on monet muutkin saaneet! Ja kaikki lapsikasteet jotka on suoritettu Jumalan nimeen ovat jumalattomuuksia koska Jumala ITSE on ihmisille antanut valinnanvapauden ja eihän Jumala voi kieltää/toimia vastaan omaa ihmisille antamaansa valinnanvapaus oikeutta.###
### Tuokaan ei oikeuta ketään varastamaan/riistämään ihmisen oikeutta valinnanvapauteen.###
älä jätä avuttomia lapsia Punaisen Meren rannalle vihollisen puolelle ja joka estää opeillaan kristillisen kasteen näiltä Jeesukseen uskovilta pienokaisilta (micros, 0v.->) niin heille olisi parempi kuin myllynkivi kaulaan ja egyptiläisten seuraksi
###Tuossakaan ei ole muuta kuin seliseliselityksiä jotka ei oikeuta kohtelemaan lapsia vastoin Jumalan tahtoa!
On se kummallista kun raamatussa on käsky älä tapa; niin kirkko tappaa ja tapattaa jopa omia uskovaisia jäseniä. Ja väittää olevan Jumalan asialla!!!
Mutta kun raamatussa EI käsketä kastaa lapsia niin olette raahamassa lapsia pakkokasteelle ettei vaan Jumala ehdi saada häntä vaikka raamatussa ei ole lupaa lapsia kastaa! Ja taas väitette olevan Jumalan asialla!!!
Pitää kai olla aika tavalla paatunut saatanan kätyri ettei tajua Jumalan yksinkertaisia määräyksiä ja ohjeita vaikka Jeesus on niin selvästi sanonut ja teoillaan osoittanut kuinka lapsia tulee kohdella! Kiellätte Jeesuksenkin teot pakkokastamalla lapsia vaikka Jeesus osoitti selvästi Isänsä tahdon. Noin toimii vain saatana ja kaiken pahitteeksi toimii vielä Jumalan nimessä!###Lapsen sakramentti; kaste ja sitä edeltänyt lapsen ympärileikkaus on Jumalan käsky aikuisille.
Mooses oli kuolla enkelin vihan vuoksi, koska oli laiminlyönyt lapsen sakramentin. Vaimo oli viisaampi
2. Moos. 4:25
Silloin Sippora otti terävän piikiven, leikkasi pois poikansa esinahan ja kosketti sillä Moosesta jalkojen väliin sanoen: "Sinä olet minun veriylkäni."
2. Moos. 4:26
Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta. [1. Moos. 17:10 ]
Lapsikaste on Kristuksen ympärileikkaus (1.Kol.2:11). Kristus on veriylkä, jota lapsi koskettaa kasteessa. Jeesus "koskee" lapseen kasteessa.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Syntiinlankeemus toi ihmiselle hengellisen kuoleman. Kasteessa lapsi herätetään yhdessä Kristuksen kanssa uuteen elämään Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteydessä.
Kol. 2:12
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Kasteessa lapsi liitetään iankaikkisesti elävään seurakuntaan; Kristuksen ruumiiseen. Lapsi saa kasteessa luvatun Pyhän Hengen lahjan.(Apt.2:38-39)
1.Kor.12
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - tahto.......
tiedoksi kirjoitti:
Lapsen sakramentti; kaste ja sitä edeltänyt lapsen ympärileikkaus on Jumalan käsky aikuisille.
Mooses oli kuolla enkelin vihan vuoksi, koska oli laiminlyönyt lapsen sakramentin. Vaimo oli viisaampi
Silloin Sippora otti terävän piikiven, leikkasi pois poikansa esinahan ja kosketti sillä Moosesta jalkojen väliin sanoen: "Sinä olet minun veriylkäni."
Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan. Sippora oli ensimmäinen, joka sanoi "veriylkä" puhuessaan ympärileikkauksesta. [1. Moos. 17:10 ]
Lapsikaste on Kristuksen ympärileikkaus (1.Kol.2:11). Kristus on veriylkä, jota lapsi koskettaa kasteessa. Jeesus "koskee" lapseen kasteessa.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Syntiinlankeemus toi ihmiselle hengellisen kuoleman. Kasteessa lapsi herätetään yhdessä Kristuksen kanssa uuteen elämään Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteydessä.
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Kasteessa lapsi liitetään iankaikkisesti elävään seurakuntaan; Kristuksen ruumiiseen. Lapsi saa kasteessa luvatun Pyhän Hengen lahjan.(Apt.2:38-39)
1.Kor.12
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Lapsen sakramentti; kaste ja sitä edeltänyt lapsen ympärileikkaus on Jumalan käsky aikuisille.
###Vanhan liiton asia ja ilmeisesti Jumalan omaa kansaa koskeva!####
### AIKUISENA kyllä jos ottaa kasteen vastaan, eli ei lapsikastetta koskeva!###
###Syntiin lankeemutksen on Jeesus sovittanut katso aloituksen "MIKSI LAPSIA EI SAISI KASTAA" tekstiä###
###Edelleen ei lapsikastetta koskevaa asiaa..###
###Edelleen seliselityksi josta puuttuu Jumalan tai Jeesuksen antama lapsikaste määräys.#
1.Kor.12
###Edeleen puuttuu Jumalan tai Jeesuksen lapsikastemääräys! Tiedossa on Jumalan antama valinnanvapaus esimerkiksi näistä raamatun kohdissa esiin tulevana:
"... joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi" (Ilm. 22.17).
"... Valitkaa tänä päivänä, ketä te tahdotte palvella" (Joosua 24:15).
"Kehoitamme teitä vastaan ottamaan Jumalan armon, niin ettei se turhaksi" (2 Kor. 6:1-2).
"Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi" (Joh. 1:12).
Siis noissa raamatun teksteissä on ihan selvästi Jumalan tahto (vapaa-ehtoisuudesta) josta tulee esille valinnanvapauden oikeus; eli se oikeus joka lapsikasteessa riistetään / varastetaan / ryöstetään lapselta.
Ja Jeesus ei antanut käskyä kastaa lapsia vaan siunasi heidät esimerkkinä meille kaikille miten lapsia tulee kohdella.
Ja jokainen aidosti uskovainen tulisi ymmärtää, ettei Jumala voi mennä ihmisille antamaansa valinnanvapaus oikeutta vastaan pakkokastattamalla puolustuskyvyttömiä lapsia! Yrittäkää tajuta tuo totuus vaikka se on vaikeeta! Vain saatana yritää tuota saada aikaan!!! - tahto...
tiedoksi kirjoitti:
Lapsen sakramentti; kaste ja sitä edeltänyt lapsen ympärileikkaus on Jumalan käsky aikuisille.
1.Kor.12
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.On se kuummallista että:
Jotku löytää raamatusta määräyksen kastaa lapsia vaikka lapsikaste sanaa ei edes ole raamatussa!
Mutta:
Kun raamatussa on 9 kertaa älä tapa käsky niin sitä eivät huomaa vaan kirkko saa tappaa ja tapattaa omia uskovaisia jäseniäkin! Etsikää siitä Jumalallisuutta!!!
Voiko sellaisen raamatun lukutaitoon luottaa kun heillä on muitakin jumalattomuuksia joita harrastavat Jumalan nimessä! - TaistoRa.
tahto... kirjoitti:
Eikö kysymykseesi ole raamatussa suhteellisen selvät ja yksiselitteiset vastaukset. Jeesuksen opetukset ja esimerkilliset teot!
Ja jos olen ymmärtämyt oikein raamattua, niin kaste ei ole välttämätön taivaaseen pääsyyn. Eli kastamattomuus ei johda kadotukseen ja kadotukseen joutuvat he jotka eivät usko.Kerroit melkein kuin minun suullani!
Aivan oikein kirjoitit! Tuohon ei ole mitään lisättävää! Asia on kirkkaasti juuri noin!
Siunausta! ;) - TaistoRa.
tahto....... kirjoitti:
1. Jeesus ja Nikodemos
Fariseusten joukossa oli Nikodemos-niminen mies, juutalaisten neuvoston jäsen.
2. Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan."
3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4. Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
7. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
8. Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
Joo... Tuo lihasta syntyminen on vaikea tulkita mutta yleensähän on niin, ettei Jumala tee raamatussa sanaansa ihmisille vaikeaksi joten joku ongelma tässä on ymmärrettäväksi. Mutta ei tuo ainakaan kasteelle määrää lapsia!!! Kaste ja uudesti syntyminen ei ole sama asia muiden kuin mahdollisesti "pakkokasteen" puolustajille.
Jos Jumala olis lapsikasteen määrännyt niin se olis yhtä selvästi kuin älä tapa käsky on raamatussa.Ihminen kun paratiisissa lankesi "syntiin", eli Jumalan tahdonvastaiseen tekoon ottaessaan hedelmän kielletystä puusta, niin tätä kirkoissa julistetaan "perisynniksi"! Myös tämän asian tiimoilta kirkot on luoneet vauvakaste järjestelmän pienten lasten vanhempien "lohdutukseksi", että kirkossa kastamalla heidät pelastetaan tuolta kadotukseen johtavalta "perisynnin" tuomiolta, jonka ajettelun pohjalta heille myös on niinsanottu hätäkastekin "pelastavaksi tekijäksi" kehitetty!
Kun Kristus kuoli ristillä, niin hän kuoli sovittaen koko maailman synnit, myös tuon niin piinaavan "perisynnin"! Perisynti on siis jo sovitettu, mutta se on uskossa otettava jokaisen itselleen vastaan, siis uskomalla Jeesukseen ja hänen sovitukseensa syntien sovittajana!
Kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, niin hänen kohdallaan tämä "eroittava väliseinä", Jumalan ja hänen väliltään poistuu tuon Jeesuksen tekemän sovitustyön vuoksi, joka sulki ihmiseltä pääsyn Jumalan taivaaseen tuon paratiisin virhevalinnan vuoksi!
Ihmiselle kuitenkin jäi siitä tietty ominaisuus josta hän ei pääse eroon, eli heikko ja lankeileva luonto, eli "lihallinen mieli" toimia Jumalan tahdon vastaisesti!
MUTTA! "taipuvaisuus lankeamaan" ei vielä ole syntiä ennenkuin käytännössä synti on synniksi tapahtunut!
Siis uskonkautta Jeesukseen tämä "perisynnin" aiheuttama eroittava väliseinä poistuu ihmisen ja Jumalan väliltä! Taipuvaisuus lankeamaan säilyy oli hän uskova tai ei, mutta "uskon kautta" Jeesuksessa, on uskovalle taivastie auki Jumalan tykö!
Vaikka ihminen olisi ollut kuinkakin syntinen teoiltaan ennenkuin uskoon tuli, niin uskon kautta Jeesuksessa poistuu nämä kaikki "perisynnin" aiheuttamat "väliseinät" ja "välirikko" Jumalaan!
Kirkollinen vauvakaste sitä ei poista, vaan usko Jeesukseen!
Siunausta! ;) - tahto..
TaistoRa. kirjoitti:
Kerroit melkein kuin minun suullani!
Aivan oikein kirjoitit! Tuohon ei ole mitään lisättävää! Asia on kirkkaasti juuri noin!
Siunausta! ;)Kiva että on toisiakin jotka osaavat lukea raamattuja ja löytävät raamatusta Jumalan tahdon!
Jotku on meitä "parempia" kun löytävät saatanallisuuksiakin raamatussa ja se tuntuu pahalta!
Siusiu sinullekkin!
- AIKUISKASTEESTA
MITÄ TAPAHTUU JOS LAPSI KUOLEE ENNEN AIKUISEKSI KASVAMISTAAN, EIKÄ NÄIN OLLEN OLE KERINNYT VALITA SITÄ KASTETAANKO HÄNET VAI EI?
- käännöskomiteakin
on tullut siihen päätökseen, että sylilasten kastamista ei Raamatussa mainita.Voit itse todeta sen v-92 käännöksestä, jossa on kirjoitettu kasteesta.Sivu 15 , kastetta käsittelevässä osiossa.
- ei paha
Kastamattomuus ei ole este taivaaseen pääsemiselle.
"Joka sen uskoo ja saa kasteen, pelastuu. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark 16:16)
Ja kuten tiedämme niin lapsi ei ole syntinen eikä siten joudu kadotukseenkaan ymmärtämättömyyden vuoksi. Ei Jumala rankaise synnittömiä! - tee siis parannus
ei paha kirjoitti:
Kastamattomuus ei ole este taivaaseen pääsemiselle.
"Joka sen uskoo ja saa kasteen, pelastuu. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen" (Mark 16:16)
Ja kuten tiedämme niin lapsi ei ole syntinen eikä siten joudu kadotukseenkaan ymmärtämättömyyden vuoksi. Ei Jumala rankaise synnittömiä!Ps. 58:3
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
Ap. t. 13:10
ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä? - tahto.......
tee siis parannus kirjoitti:
Ps. 58:3
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?Raamatussa on käsky:
Älä tapa!
Arvaappa kuinka verinen historia on raamattua lukevilla! Mietippä kuinka monta uskovaista suomenkin valtionkirkon toimesta on suomessa tapettu ja tapatettu!
Omia uskovaisia jäseniä tappava ja tapattava (noitavainoissa; 1918 sisällissodassa jne) ei ole mielestäni oikeutettu osoittamaan toisia ennenkuin on omat kenkänsä likaisista teoistaan puhdistanut.
Asiaan:
Osoita meille yksinkin kohta jossa Jeesuksen syntiemme sovitus ei ole voimassa?
Aloituksessa on esille ne raamatun kohdat jotka pitäs todistaa sinullekkin mitä Jeesus sai aikaan mutta ilmeisesti kumarrat eri herraa.
Raamatussa on varoitus Jumalan nimessä liikkuvasta vaarasta ja sen tuntomerkit ovat juuri tuon tyyppiset keinottelut. Vuosituhansien ajan raamattua on muuteltu sisällöltään ja saatana on saanut osansa sinne tulkinnoillaan. Mutta vaikka mitä verukkeita keksit niin ne eivät tehoa minuun ellei ne ole Jumalan tai Jeesuksen sanoja.
Raamattua tulkitaan muutenkin kummallisesti. Esimerkiksi Jeesuksen Pyhä ehtoollinen ei ole tarkoitettu kirkon leivänsyönti ja verenjuonti rituaaliksi koska se oli Jeesuksen asettama Pyhä Ehtoollinen VAIN JA AINOASTAAN LÄSNÄ OLEVILLE OPETUSLAPSILLE. Millä oikeudella saatanan palvojien tavat on otettu käyttöön ilman raamatussa olevaa kehoitusta muille kuin läsnä oleville opetuslapsille. Eikö tuo todista jo kuinka kaukana Jumalasta verenjuojat ovat ja kuinka väärin käytetään raamatun sisältöä opettamalla ihmisille kuinka kannibaalit ja vampyyrit toimii Jumalan nimessä!
Jos lapsi olis syntyessään syntinen.
Ja kun Jeesus; lue Jumalan Ainoa Poika Jeesus on sanonut että:
"Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. Heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta."
Niin sinä tulet todistamaan meille että taivaan valtakunta olis syntinen!!!
Okei, voi olla, että mielestäsi taivasten valtakunta on syntinen mutta silloin sinun täytyy olla eri taivasten valtakunnassa kuin missä Jumala ja Jeesus ovat! - ei pidä
tee siis parannus kirjoitti:
Ps. 58:3
ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?käyttää!irroitetaan jae sieltä toinen tuolta.
- oikein..........
ei pidä kirjoitti:
käyttää!irroitetaan jae sieltä toinen tuolta.
Lutherilaiset ovat etsineet kauan älä tapa käskyä raamatusta vaikka se on raamatussa 9 kertaa. Ootellessaan ovat tappaneet ja tapattaneet omia uskovaisia kirkon jäseniäkin.
- tahto....
Miksi luulette että Jeesus kastettiin noin 30 vuotiaana!
Olisko mahdollista ettei saatanalla ollut Jeesusta vastaan voimia!
Tai olisko mahdollista että Jeesus olisi kaikkivaltiaana tiennyt Isänä tahdon!
Eikö Jeesuksen hyvät esimerkilliset teot ja opetukset ole parhaat todistukset siitä mikä on Jumalan tahto?
Eikö Jumalan tahdosta poikkeaminen ole selvin todiste saatanan toiminnasta?
Mitä te vaaditte kaiken todistamiseksi jotta näkisitte saatanan toimivan Jumalan nimessä!
Rukoilkaa, että tämä tapahtuis uudestaa?
Ap.t 6:7 Ja Jumalan sana menestyi, ja opetuslasten luku lisääntyi suuresti Jerusalemissa. Ja lukuisa joukko pappeja tuli uskolle kuuliaisiksi. - sekaisin kaikesta
Uusi testamentti puhuu kolmenlaisista ihmisista: juutalaisista, pakanoista ja kristityistä. Sen mukaan kristittyjä ovat ne, jotka ovat tulleet Jeesukseen uskoviksi joko juutalaisuudesta tai pakanuudesta ja ottaneet kasteen ja näitä alettiin sanoa kristityiksi. Kasteessa ihminen siirtyy Jeesuksen opetuslapseksi ja "pimeydestä valkeuteen". Esimerkiksi suomalainen lapsi jota ei ole kastettu, olisi tämän jaottelun mukaan pakana. Ei kait vanhempien kuuluminen kristinuskon piiriin tee lapsesta kristittyä automaattisesti? Lapsi on synnitön Kristuksen sovitustyön perusteella.(Kristus poisti ristin uhrillaan perisynnin). Suosittelen lapsen kastamista ev.lut. kirkon opin mukaan. Sitten kun hän on tullut siihen ikään, että ymmärtää tehneensä syntiä, tarvitsee hän evankeliumin sanomaa ja parannuksen tekoa kuten jokainen meistä tarvitsee. Minäkin.
- tahto...
Kaste on Jumalan antaman valinnanvapauden myötä henkilökohtainen valinta. Onko meillä kenelläkään silloin oikeutta riistää / varastaa se oikeus puolustuskyvyttömältä lapselta?
Ja jos on niin missä kohtaa raamattua Jumala on näin ilmoittanut?
(Muista, että raamatun mukaan on vain yksi kaste! Kenelle sen valinta oikeus kuuluu!)
Minusta tuntu, ettei raamatussa ole tuollaista Jumalan antamaa ilmoitusta sillä silloinhan Jumala menis itse antamaansa valinnanvapaus oikeutta vastaan!!!
Ja kun raamattu puhuu kristityistä niin ei ole ollenkaan varmaa, että Jumala tarkoittaa heitä jotka tänään kutsuu itseään kristityiksi. Asia voi hyvinkin olla että Jumala tarkoitti heitä joita me kutsumme alkukristityiksi. Alkukristityt ilmeisesti murhattiin sukupuuttoon ja jotka mahdollisesti jäi henkiin pakotettiin uskoon jota kutsumme kristinuskoksi. Ja kristinuskoa levitettiin miekan voimalla "usko tai kuolet" voimalla ei Jumala eikä Jeesuskaan käskenyt tietoa levittää. Joten on suuri vaara, että jo silloin sai paha vallan maailmassa. Ainakaan minä en löydä raamatusta sellaista Jumalan käskyä jossa miekalla pitää pakottaa uskoon mutta jos teistä joku sen raamatusta löytää niin kertokaa minullekkin niin voin siitä oppia Jumalan tahtoa jota en itse löytänyt.
- tietoa tahtoville
Suomeksi tietoa mistä "ruotsalaistunut" hirtoriamme ei kerro! Osittain kristinuskoonkin liittyviä totuuksia.
http://www.suomalaiset.org/cgi-bin/suomalaiset/sivu.pl?nayta=uutisia&linkit=etusivulinkit
http://www.suomalaiset.org/cgi-bin/suomalaiset/sivu.pl?nayta=etusivu&linkit=etusivulinkit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2516495
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m294837- 982955
- 412327
- 322133
- 572075
- 1081873
- 221779
- 271572
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2351563