Mikä ihmisen muuttaa yhtäkkiä?

Petetty_M

Seurustelin maailman ihanimman naisen T:n kanssa usean vuoden. Välillä suhde oli katkolla, mutta ongelmista kuitenkin selvittiin. Jo pitkään kaikki oli mielestäni ok. Molemmat tiesimme mitä haluamme ja suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta.
Muutama kk sitten, T ehdotti asumista erillään vähän aikaa. Seurusteltaisiin edelleen, mutta molemmat saisivat enemmän "tilaa". Tämä johti sitten siihen, että asuimme erillään mutta kuitenkin vietimme paljon aikaa yhdessä. T kutsui minut usein luokseen, saunomaan, yökylään ym. Kävimme yhdessä matkoilla, ystävinä. Välillämme ei juuri ollut mitään muuta, ei suudelmia, ei rakastelua. Näytimme kyllä tunteemme jollain tasolla.

Olin valmis tekemään T:n vuoksi mitä tahansa, ehdotin esim. että voin tehdä vaikka kahta työtä että hän saa lopputyönsä tehtyä niin hänen oma työnsä ei estä sitä tekemästä ja hän vihdoin valmistuisi.
Tein mielestäni muutenkin kaiken oikein, pikkuhiljaa oma elämäni alkoi olla mallillaan ja ajattelin, että nyt tosiaan alkaa se yhteinen onnellinen tulevaisuus.

Ja miten kävikään...

Selvisi, että hän on tapaillut jo pidempään erästä M:a, kuulemma vain ystävänä. Erikoista tässä on se, että myös minä tiedän ko. hlön.

Mitään ei kuulemma ole heidän välillään tapahtunut, kuitenkin nyt mennään kovaa vauhtia ties minne, viettävät öitä yhdessä ja varmaan kohta asuvat yhdessä. Minä siis kelpasin ystäväksi niin kauan, ennenkuin hän löysi toisen.
Nyt en kelpaa mihinkään.

Myönnän, että myös minussa on virheitä ja en varmaan omalla käytökselläni ole helpottanut asiaa.

Kyse on vaan niin yksinkertaisesta asiasta, että sovimme näin, jos jompi kumpi tapaa jonkun, niin siitä kerrotaan rehellisesti eikä salailla vaikka olimme enää vain ystäviä. Eipähän sitten kumpikaan elättele toiveita meidän suhteen.

Mutta ei, minua kyllä haukuttiin aina valehtelijaksi, mutta ei hänkään nyt ihan rehellinen ollut. Luulen, että hän jo pidempään tapaillut ko. miestä, luultavasi jo suhteemme aikana. Minä vaan en tiennyt mistään mitään.

Nyt ollaan sitten siinä tilanteessa, että emme tule millään tasolla toimeen keskenämme. Kuulemma häiriköin, kun haluan vastauksen muutamaan asiaan.

Ikävää vain kokea se näin, kun sen olisi voinut sanoa asiallisemmin, niin luultavasti osaisin asennoitua paremmin asiaan.

Ihminen, jota pidin maailman kilteimpänä, muuttui yhtäkkinä "hirviöksi", millän muistoilla ei ole mitään väliä, tuntuu että mua käytettiin hyväksi jo pidempään.

Eipä tarvitse vähään aikaan elätellä toiveita uuden suhteen luomiseksi, sen verran on nyt mua satutettu, että tuskin koskaan uskalla rakastua kehenkään.

Kiitos vaan näille kahdelle osapuolelle, jotka pilasivat elämäni. Toivottasti M:lla on nyt voittajan olo, kun tuhoat jotain niin kaunista. Ja vielä T:lle, en ois ikinä uskonut että tässä voi käydä näin. Nyt tajuan, että et tosiaan ole niin hyvä ihminen, kuin mitä annat itsestäsi luulla.

11

2553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silja

Vaikka miten sovittaisiin pelkästä ystävyydestä ja rehellisyydestä, niin kuitenkin... Ei siitä mihinkään pääse.

• oooppp

Juuri näin! Huomasin saman asian. Itselleni kävi melkein samoin. Tosin että miestä ei ollut kun erosimme... kai. Mutta kuitenkin, nainen lupasi että ollaan kavereita ja pidetään yhteyksiä mutta kuitenkin toisin kävi. Jos joku pitää yhteyksiä niin se olen minä. Nainen ei soita koskaan eikä mitään muutakaan. Aika perseestä on.. lupailevat kaikkea mutta eivät pidä niitä.

• että hyvin harvoin

Sen olen oppinut, että hyvin harvoin kannattaa jäädä edes ystäviksi.

• Petetty_M

Niin, kyseinen T menetti joskus luottamuksen muhun ja ymmärrän kyllä, että sen takaisin saaminen on vaiketa ja voi kestää, jos sitä ikinä saa takaisin. En siis ole minäkään mikään puhdas pulmunen. Mutta kuvittelin siis asioiden olevan hyvin.

Nythän on sitten niin, että minä menetin luottamuksen häneen, jos sillä nyt on mitään väliä enää. Vaikeeta on vaan luottaa jatkossa kehenkään ja suhtaudun aika varauksella ihan kaikkeen.

Tosiasia on kyllä se, että ihminen voi antaa itsestään todella hyvän kuvan, vaikka todellisuus on ihan toinen. Tuli vaan aika yllätyksenä tämä kaikki.

En tosiaan halua mitään pahaa ja toivon että vieläkin voisimme hoitaa tämän oikein, aikuisten oikeesti.

Vaikka niin, että pysymme edes jollain tasolla ystävinä vaikka tapaisimme vain jokusen kerran vuodessa.

En vain ymmärrä, miten näin kaunis voi särkyä...

T, niin tärkeä ja rakas olet mulle, aina ja ikuisesti ja toivon, että tämä päättyy vielä hyvin.

• Silja

Työelämä, kaupankäynti, politiikka, parisuhteet j.n.e. Joka asiassa ihmiset pettävät toisiaan. Sen kanssa on vain elettävä.

• vaan niin

helevetin kumma kun ensin mokataan ja sit kun toinen antaa samalla mitalla takas ni johan on perkele ku "MUA ON KOHDELTU KALTOIN!" Kuulepas M, olisit miettiny sillon JO ku mokasit niin että T menetti suhun luottamukses! Mä luulen kyllä että ihan ansios mukaan olet saanu!

Ja mihin sun enää mitään vastauksia pitää saada, anna sen T:n elää omaa elämääs jos se onnellinen nyt kerran on!

• tuttu juttu

minulle kävi aivan samalla tavalla 7 yhdessä olo vuoden jälkeen,alkoi yöllä puhelimet soida,ei viihtynyt kotona,valehteli,henkistä pahoinpitelyä,nälvi,ym ym,sitten kun halusin vastauksia niin sain poliisit perääni,siinä kiitos kaikesta hyvästä,pistää miettimään että uskaltaako RAKASTUA ENÄÄN.

• Piina-Miina

Olisiko teidän tilannettanne pahentanut tuo minun mielestäni aika epäselvä status, että ollaan vaan välillä ja välillä ei taas ollakaan? Olisiko teillä sittenkään ollut sama käsitys tilanteesta, yhteinen tavoite? Kukaan ei muutu yhdessä yössä, tunsitko kuitenkaan naista niin hyvin kuin luulit? Merkkejä on voinut olla ilmassa jo pitempään, et vain ole huomannut niitä.

Jotenkin huonolta kuulostaa tuo, että olette asuneet erillään ja pitäneet ns. taukoa, jolloin teillä ei ole ollut juurikaan fyysistä kontaktia. Ymmärsinkö oikein?

Lisäksi mainitsit naisesi menettäneen luottamuksensa sinuun. Tämäkö on ollut syynä taukoon ja onko kyseessä ollut pettäminen sinun taholtasi? Tätä et suoraan sanonut. Jos olet pettänyt, naisen ratkaisu on melko ymmärrettävä. Luottamusta on vaikea saada takaisin.

Ette selvästikään ole puhuneet asioista tarpeeksi ja ehkä naisesi antoi vääriä signaaleja, ylläpiti toivoa, jota ei ollutkaan.

Ikävää, jos nainen ei halua keskustella asioita selväksi, mutta eihän toista voi pakottaa puhumaan. Ehkä tämäkin kertoo, että teillä on ollut tilanteesta eri käsitys. Jospa hän ei ole tehnyt mielestään väärin. Mörköjä ei kannata kaivella kaikkialta, voihan todella olla, että mitään ei ole tapahtunut heidän välillään.

Kaikesta huolimatta, muista kuitenkin, että kaikki naiset eivät ole tämän kokemuksen aiheuttajia, vaan ainoastaan yksi. Jossain on joku sinuakin varten, kunhan vain annat hänelle tilaisuuden.

Kaikkia pareja ei ole tarkoitettu yhteen. Sinusta tuntuu pahalta jonkun aikaa, mutta kunhan vuosi on kulunut erostanne, alat taas nauttia elämästä ja katsella itsellesi uutta rakasta. Ole armollinen itsellesi ja ole ottamatta tähän naiseen yhteyttä jonkin aikaa. Jos hän on päättänyt valita toisen miehen, niin hyväksy se ja vetäydy tyylikkäästi pelistä. Käänteispsykologia tehoaa aina parhaiten, eli totaalinen hiljaisuus ja mielenkiinnon puute. Jos hän haluaa puhua kanssasi sitten, hän kyllä ottaa yhteyttä. Jos ei, niin sekin on ratkaisu.

Kovin kauaa en suosittelisi roikkumaan ns. löyhässä hirressä ja odottelemaan naisen huomiota. Joku roti se olla pitää ja ylpeys ihmisellä.
      Jossain vaiheessa elämän täytyy jatkua. Tee kaikkea mukavaa, harrasta, matkustele, vietä kavereiden kanssa aikaa.

Been there, done that. :) Kaikesta ihminen selviää, ja aika parantaa. Jaksamista sulle & auringonpaisteista kevättalvea!

• Petetty_M

Olet kyllä toisaalta ihan oikeassa. Ja olen kyllä rehellinen sen suhteen, että minä tosiaan olen tehnyt virheitä ja vastaus kysymykseesi, niin kyllä petin häntä. Mitä sitä puolustelemaan, vaikka koko ajan olen häntä rakastanut niin silti tehtyä ei saa tekemättömäksi. Mutta, tarkemmin ajateltuna luulen, että kyllä muakin on myös "kusetettu" tämän suhteen aikana. En usko että T on pettänyt, mutta muuten kyllä käyttänyt aika lahjakkaasti hyväkseen. Ikävää, että tajuan sen vasta nyt.

Ja mitä onneellisuuteen tulee, niin fine, olkoon sitten onnellinen sen M:n kanssa. Mutta silti haluan tietää mitä tein väärin, koska luulin asioiden olevan hyvin. En tosiaan haluaisi tehdä samoja virheitä tietämättäni uudestaan.

Lopuksi vielä sen verran, että älkää ihan oikeesti ikinä pettäkö ketään.

Ja lopuksi vielä ISO kiitos Piina-Miinalle, selkeytit ajatuksiani huomattavasti...; )

• Piina-Miina
        Petetty_M kirjoitti:

Olet kyllä toisaalta ihan oikeassa. Ja olen kyllä rehellinen sen suhteen, että minä tosiaan olen tehnyt virheitä ja vastaus kysymykseesi, niin kyllä petin häntä. Mitä sitä puolustelemaan, vaikka koko ajan olen häntä rakastanut niin silti tehtyä ei saa tekemättömäksi. Mutta, tarkemmin ajateltuna luulen, että kyllä muakin on myös "kusetettu" tämän suhteen aikana. En usko että T on pettänyt, mutta muuten kyllä käyttänyt aika lahjakkaasti hyväkseen. Ikävää, että tajuan sen vasta nyt.

Ja mitä onneellisuuteen tulee, niin fine, olkoon sitten onnellinen sen M:n kanssa. Mutta silti haluan tietää mitä tein väärin, koska luulin asioiden olevan hyvin. En tosiaan haluaisi tehdä samoja virheitä tietämättäni uudestaan.

Lopuksi vielä sen verran, että älkää ihan oikeesti ikinä pettäkö ketään.

Ja lopuksi vielä ISO kiitos Piina-Miinalle, selkeytit ajatuksiani huomattavasti...; )

Kiva, jos minusta oli apua. Onhan tuota itselläkin elämä heitellyt ja joskus paiskonut päin seiniä.

Kaikkea hyvää sinulle!

• Päivitystä...

T oli tosiaan sitä mieltä, että minä en voisi ymmärtää sitä että hän tapailee jotain toista, joten emme voi olla edes ystäviä...hmm...myönnän että tunteet on ainakin mulla vielä tallella häntä kohtaan. Mutta, tapasin tässä eräänä pvänä yhden tytön jota joskus tapailin ja hyvinhän se meni, hän seurustelee ja hänen poikaystävänsä tietää minusta, että olemme vain ystäviä...että näin. Suhteen aikan kuitenkin opppii ihmisestä paljon sellaisia asioita joita ei muuten välttämättä tiedosta, joten ole sitä mieltä että miksei ystävyys voisi toimia suhteen jälkeen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3839
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1608
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      731
    Aihe