Hohhoijjaa...

Eve

Miten juttelette suhteessa asioista, jotka ärsyttää toista/ toisen huonoista puolista?

Mua vituttaa nyt kyl suuresti....!!!
Mua on jo pitkään ärsyttäny muutama poikaystäväni tapa, mut en oo viittiny ottaa asiaa esille. Eilen sit kuitenkin ihan rauhallisesti sanoin asiasta, (et musta ei tunnu kauheen kivalta "se ja se juttu"..) Níin poikaystäväni nosti kauheen metelin, et aina mä valitan/suutun joka asiasta (VAIKken edes valittanu/ ole suuttunu aikohin)
Siis kyl mun mielest ainakin asioista TÄYTYIS voida puhua, mut EI!

Mä en enää kauaa jaksa tätä! Ei tä oo normaalii! on monta muutakin asiaa, jotka vituttaa tässä!!

10

840

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahvena33M

Asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä, suoraan. Tietysti, se miten asiat esittää, on juttu mihin voi itse vaikuttaa mutta kyllähän niistä on vaan pystyttävä keskustelemaan vaikka kuinka kirvelisi, muuten ei voi tulla muutostakaan.

Rohkeasti vaan kissa pöydälle.

• mahdollista

tuo;

• Ahvena33M
        mahdollista kirjoitti:

tuo;

Tarkoitan sitä että asioista ON puhuttava, vaikka se pelottaisikin. Uskon sen olevan sen arvoista jos toisesta ja parisuhteesta välittää. Ja jos kumppani ei kestä puhumista niin sitten on asiat hyvin hyvin huonosti....

Miksi karkuun pitäisi lähteä?

"Jos lähtee sutta karkuun, voi tulla karhu vastaan"

• Mies.
        Ahvena33M kirjoitti:

Tarkoitan sitä että asioista ON puhuttava, vaikka se pelottaisikin. Uskon sen olevan sen arvoista jos toisesta ja parisuhteesta välittää. Ja jos kumppani ei kestä puhumista niin sitten on asiat hyvin hyvin huonosti....

Miksi karkuun pitäisi lähteä?

"Jos lähtee sutta karkuun, voi tulla karhu vastaan"

puhuminen on ainut tapa aukaista somuja ja oikeasti ja syvällisesti puhuminen kaikista asioista ja ongelmista on josku todella vaikeaa.

Keskustelu kehittää ja keskustelua kannattaa opetella, sillä kun oppii lähestymään asioita ja puhumaan, niin huomaamattaan porautuu syvällisemmin ja yhä vaikeampiin asioihin. Ei kannata kiirehtiä myöskään liikaa puhumisen kanssa.

On aika nukku, on aika laittaa ruokaa, on aika puhua...

• rauhallisesti

riippuu varmaan vähän siitä mikä ärsyttää. Onko kyse luonteenpiirteestä tai jostain mitä poikaystäväs tekee? Olisi helpompi vastata jos tietäisi onko kyse ainasesta konsolilla pelaamisesta, liiallisesta alkoholinkäytöstä tai vaikka mamman pojan sydroomasta. Yhden yleispätevän neuvon voin näillä tiedoilla antaa, eli puhu sille ihan rauhallisesti: älä saarnaa, vaan puhu ehkä jopa vähän kun lapselle (nyt miehet varmaan raivostuu mulle). Siis selitä sille miksi sua häiritsee se mitä se tekee, se ei välttämättä ollenkaan ole ajatellut että se voisi ärsyttää ketään. Annan esimerkin:
      Mun mies jätti juurikin aina kotityönsä tekemättä (miehet älkää riehaantuko: sille kuuluu roskien vieminen ja tiskit eikä kaikki kotityöt) jolloin istutin sen alas rauhallisesti ja kysyin ensin onko se huomannut että roskapusseja on eteisessä kolme. Onko se huomannut ettei meillä ole enää puhtaita lautasia jne. Seuraavaksi kysyin että odottaako se todella että mä teen sen kaiken, johon vastaus oli ettei tietenkään. Kyse oli siis miehelleni siitä että se ajattelee että roskat voi viedä huomennakin, mutta mä luulin että se ajatteli mun vaan vievän ne jos se pitkittää asiaa tarpeeksi (ja siitä että ne roskat ja tiskit haisi yäk). Kommunikaatiokatkos siis. Heti kun sain selitettyä asian rauhallisesti homma lähti sujumaan, jos nyt ei ihan yhtä tehokkaasti kun joskus haluaisin mutta ihan tarpeeksi hyvin.

• Eve

On montakin asiaa, jotka ärsyttää....
        Esim. juuri tuo kotitäiden tekemättä jättäminen. Kyllähän se joskus jotain tekeekin jos mä olen tyyliin 3 kertaa siitä sille sanonu, mut en enää jaksais aina joutua sanomaan ( eilen kun sitten sanoin niin mies rupes siitä että ku mä asun HÄNEN kämpässä ("ettei mul ole oikeutta hänen kämpässä ruveta määräilemään mitä HÄNEN pitää tehdä ja hohhoijjaaa...) ja mun pitäis olla tyytyväinen ku saan asua siellä ilmaiseksi.
        Että silleen....

• Marvelo

Rakkaan kritiikki on se kaikkein satuttavin.
      Ehkä sen sun poikakaverisi itsetunto tykkäs kyttyrää sun kommenteista ja hän puolustautui.

Älä anna periksi vaan pidä yllä kaikenlaista keskustelua, niin positiivisista kuin negatiivisistakin aiheista. Silleen ne ihmissuhdetaidot kehittyy.

• näköjään

teilläkin jo alkanut se koulu että naisen pitää olla hiljaa (eli tyytyväinen ????)tai seuraa pahempaa ja aina vaan pahempaa.Eli niinhän se on että sinä et USKALLA kohta suutasi avata,oli asia mikä tahansa.Onkohan kaverisikin nähnyt lapsuudenkodissaan mallin miten mies pääsee helpolla.lopulta köllötellen sohvaperunana vaimon huolehtiessa kaikesta arkeen kuuluvasta,voimia mittaamatta.Se on kyllä niin,että nyt sinä puhut,myöhemmin tuskin saat suutasi avata jos nyt vaikenet.Minä olen vaiennut jo vuosikausia.

• Mies.

kirjoittaa asia paperille, josta toinen lukee sen yksikseen. Siinä lukemisen hetkellä tulevat tunteenpurkaukset kohdistuu siihen paperiin, sitä voi rutata, heitellä, polkea ja kun jonkun aikaa on kulunut, niin sitten voi ottaa sen keskusteluasteen, kun suurimmat purkaukset on tehty.

Meillä toimii verrattain hyvin keskustelun avaajana tuo kirjeenvaihto.

• uiohoASHDOPD

MIETI TREHELLISESTI suuttuisitko SINÄ vastaavassa tilanteessa.
      Muuten toista ärsyttävät asiat kannattaa lista ihan leikin varjolla vaikka paperille ja vaihtaa sitten lappuja ...
      Sitten voi hiukan vältellä toista ärsyttämästä.
      Tämä on HYVÄ NEUVO, tiedän sen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe