Onko ketään, jolle tehty rintojen pienennys 2-3 viikko sitten? Siis muita kuin minä. Miten sujuu??
Itselläni menee kohtalaisesti. Toki paikat on vielä arat, mutta ei mitään varsinaista särkyä ole. Kudosnestettä tihkuu vieläkin aina välillä, mutta siis tosi vähän kuitenkin kerrallaan. Arvet on aika kaameen näköiset, kun nyt olen uskaltanut niitä vähän katsella... ja mustelmat alkaa olla kivan värisiä. Mies on toiminut teippimestarina. Haavatulehdusta olen pelännyt, mutta ainakaan vielä ei ole sellaisesta merkkejä näkynyt, alkaiskohan olla sen uhan suhteen jo paremmalla puolella tietääkö joku??
Vertaistukea tässä siis haeskelen :) Tarkoitus EI ole alkaa vääntää siitä, kuka leikkasi ja onko hyvä vai huono kirurgi. Eiköhän niistä ole jo tällä palstalla kynäilty tarpeeksi.
Tuoreita pienennystapauksia?
45
7066
Vastaukset
- ikionnellisen
leikkauksen jälkeen.. Leikkauksesta alle 2 kk. Luulin kaiken olevan ok, hieman eritti molempien rintojen haavat kudosnestettä mutta en välittänyt koska kuuluu asiaan. Mutta kun ruvet lähti pois (kaksi hieman isompaa) niin niiden alla olikin enemmän eritettä. Alkoi katetta muodostumaan ja enemmän eritettä (tässä vaiheessa leikkauksesta noin kuukausi) Kävin näyttämässä ja sain hoito-ohjeet, niiden mukaan on melkein kolme viikkoa toimittu. Toinen puoli oikeastaan kiinni, mutta toisessa rinnassa "iso aukko", sen kiinni menemiseen menee vielä aikaa. Näin kuulemma käy noin puolelle leikkauksen läpikäyneelle. Eli luulin todella olevani jo hyvässä mallissa kun tulikin tämä takaisku. Jonkun mielestä on kamalan näköinen (siihen jää todella iso arpi), itseäni ei haittaa koska jää rinnan alle tämä kohta. Kaikesta huolimatta olen edelleenkin IKIONNELLINEN, en kadu leikkausta. Arvet nyt kuitenkin oli odotettavissa. Kyse ei ollut haavatulehduksesta. KAikkea hyvää sulle ja kaikille kanssasisarille!!
- 123456
... hoito-ohjeet tuollaisessa tapauksessa saa? Siis tuliko jokin lääkekuuri (ilmeisesti ei koska ei ollut haavatulehdusta) vai suihkuttelua ja teippailuako vain jatketaan?
Huoh, on tämä kaikkinensa aika pitkä parantumisprosessi. En odottanutkaan toki mitään käden käänteessä juttua. - ikionnellinen
123456 kirjoitti:
... hoito-ohjeet tuollaisessa tapauksessa saa? Siis tuliko jokin lääkekuuri (ilmeisesti ei koska ei ollut haavatulehdusta) vai suihkuttelua ja teippailuako vain jatketaan?
Huoh, on tämä kaikkinensa aika pitkä parantumisprosessi. En odottanutkaan toki mitään käden käänteessä juttua.ensin lääkekuurin kun lääkäri ei ollut aivan varma onko tulehdus vai ei (ei leikkaava lääkäri). Suihkuttelin ensin mutta sillä ei saa katetta pois. Leikkaava lääkäri neuvoi "sidos/hoitotarvikkeet" ja lisäksi mekaaninen puhdistus eli pinseteillä katetta pois. Nyt haavan pohja siisti. Mullekin tuli kyllä yllätyksenä kuinka pitkä prosessi tästä tuli loppujen lopuksi. Laitettiinko sulle sulavat ompeleet siihen liitoskohtaan eli ankkurin alaosaan?
- 123456
ikionnellinen kirjoitti:
ensin lääkekuurin kun lääkäri ei ollut aivan varma onko tulehdus vai ei (ei leikkaava lääkäri). Suihkuttelin ensin mutta sillä ei saa katetta pois. Leikkaava lääkäri neuvoi "sidos/hoitotarvikkeet" ja lisäksi mekaaninen puhdistus eli pinseteillä katetta pois. Nyt haavan pohja siisti. Mullekin tuli kyllä yllätyksenä kuinka pitkä prosessi tästä tuli loppujen lopuksi. Laitettiinko sulle sulavat ompeleet siihen liitoskohtaan eli ankkurin alaosaan?
Sulavat ompeleet on joka kohdassa. Itselläsi ilmeisesti myös?
Oletko huomannut (jos olet tätä palstaa seurannut), miten erilaisia on hoito-ohjeet välittömästi leikkauksen jälkeen eri paikoilla. Meinaan ne teippien vaihdot ja muut. Välillä pelottaa kyllä, että mitä tästä tulee. Silti ei kaduta. Koko loppuelämäni katuisin, jos en olisi tätä tehnyt. Eiköhän tää ennen pitkää iloksi muutu. - näinhän
123456 kirjoitti:
Oletko huomannut (jos olet tätä palstaa seurannut), miten erilaisia on hoito-ohjeet välittömästi leikkauksen jälkeen eri paikoilla. Meinaan ne teippien vaihdot ja muut. Välillä pelottaa kyllä, että mitä tästä tulee. Silti ei kaduta. Koko loppuelämäni katuisin, jos en olisi tätä tehnyt. Eiköhän tää ennen pitkää iloksi muutu.se menee. Jokaisella plastikkakirurgilla erilaiset näkökulmat/mielipiteet. Se on ihan oma alansa mihin ei muut lääkärit halua puuttua.
- ikionnellinen
123456 kirjoitti:
Oletko huomannut (jos olet tätä palstaa seurannut), miten erilaisia on hoito-ohjeet välittömästi leikkauksen jälkeen eri paikoilla. Meinaan ne teippien vaihdot ja muut. Välillä pelottaa kyllä, että mitä tästä tulee. Silti ei kaduta. Koko loppuelämäni katuisin, jos en olisi tätä tehnyt. Eiköhän tää ennen pitkää iloksi muutu.eli sulavat ompeleet, mutta nännien ympärillä oli poistettavat ompeleet ja ne haavat on tosi siistit. Muutama vuosi sitten laitettiin (riippurn tietysti lääkäristä) kaikkiin haavoihin poistettavat, tutuilla on ollut yli 100 poistettavaa tikkiä!!
Joo, olen huomannut että hoito-ohjeita on monenlaisia. Itse jouduin pikkuvaikeuksien takia käymään leikkaavan lääkärin luona ja aina hän kehoitti vielä pitämään teippejä tukena. Alkuperäinen ohje oli kaksi viikkoa.
Ja ne rinnat... mulla alkaa nyt vasta pehmenemään ja laskeutumaan. Pystyssä olevat rinnat on tuntunut vähän oudoilta kun vuosikausia kantanut riippurintoja! Niihinkin tottuu, mutta nyt tuntuu mukavimmilta kun vähän laskeutuvat.
Ongelmista huolimatta olen tyytyväinen, vaikka tietäisin etukäteen mikä rumba tästä tulee niin silti menisin leikkaukseen ja samalle lääkärille, häntä en syytä mitenkään, päinvastoin teki mielestäni hyvää jälkeä.
- rhl
Minulla on nyt kaksi viikkoa leikkauksesta. Tänään irroittelin teippejä ja suurin osa ompeleiden jäänteistä irtosi niiden mukana. En minäkään ole erityisen kipeä, vähän arkuutta on eikä mustelmiakaan enää juuri näy. Kylmä tuntuu ihan erityisesti ottavan noihin haavoihin. Minulla ei ole niistä juuri mitään vuotoa, eikä kudosnestettä muutenkaan ole tullut kovin paljon.
Nämä "uudet" rinnat tosin ovat vielä aika kovat ja ylhäällä, mutta eihän sitä lopputulosta vielä näekään. Minulla on lääkärin vastaanotto reilun viikon päästä, ja varmaan silloin kuulen arvion paranemisesta. Miten sinulla on kontrollitarkastus?- 123456
on noin viisi viikkoa leikkauksesta.
Jep, ylhäällä ovat ja kovaa kamaa :) Onneksi ovat nyt kuitenkin vähän pehmentyneet, eka viikko olivat niin luonnottoman oloiset. Vähän on totuttelemista niiden entisten lötköjen jälkeen.
- Meija
sanottiin että voi mennä vuosikin ennenkuin paranevat kokonaan. Onnea uusille tisseille!
- sir
Jo vain,kyllä alkaa selällään nukkuminen riittää illalla on kipuja aika lailla mutta särkylääkkeet on ok.Mulla on kainaloissa tunnottomuutta ja puutumista ja kyllä aika reilusti otettiin pois.toisesta yli kuusisataa ja toisesta yli viisisataa grammaa.d kupista tuli b.olisin ehkä toivonut vähän iisimpää linjaa.Teipit on vaihdeltu yhden kerran vaan koska silloin haavan reunat pysyy siistimpänä ja on sellaista hengittävää teippiä.Mustelmat on jo keltaisia,eniten ottaa päähän kun täytyy kävellä kuin olisi rakkulat kainaloissa.eli tissit on tosiaankin kainaloissa ja tosi kivikovat.Ystävälleni tuli rintatulehdus tikkienpoiston jälkeen joten antibioottia vaan ja meni ohi.kai tämä tästä kun aikaa kuluu..
- rsa
Mulla tuli eilen 2 kk pienennysleikkauksesta. Rinnat laskeutuneet. Molemmista poistettiin noin 300 g. Kupit pieneni 80 E:stä 80 C/D:hen. Mulla vielä tukiliivit, saitteko ohjeita kuinka kauan niitä tulee käyttää? Olisi kiva vaihtaa ja ostella uusia... Mua neuvottiin rasvaamaan ja teippaileen noin 3 pv:n välein aina 2 kk:een asti. Miten teitä neuvottiin? Haavat parantuneet hyvin, ja ovat tosi siistit. Eikö olekin ihanaa, kun uskalsi viimein tehdä tämän!
- 123456
rsa kirjoitti:
Mulla tuli eilen 2 kk pienennysleikkauksesta. Rinnat laskeutuneet. Molemmista poistettiin noin 300 g. Kupit pieneni 80 E:stä 80 C/D:hen. Mulla vielä tukiliivit, saitteko ohjeita kuinka kauan niitä tulee käyttää? Olisi kiva vaihtaa ja ostella uusia... Mua neuvottiin rasvaamaan ja teippaileen noin 3 pv:n välein aina 2 kk:een asti. Miten teitä neuvottiin? Haavat parantuneet hyvin, ja ovat tosi siistit. Eikö olekin ihanaa, kun uskalsi viimein tehdä tämän!
Taidettiin tukevia liivejä suositella pidettäväksi 2-4 viikkoa yötäpäivää. Pari kuukautta pitäisi rasvailla ja teippailla muutaman päivän välein. En kylläkään ole vielä rasvaa laittanut, kun haavat vielä vähän erittää.
Mulla tuntuis kuppikoko olevan nykyään B-C (ennen leikkausta oli E). Olisin toivonut, että olisi jäänyt tohon C-kokoon, mutta sehän on ihan oma vika, etten tarpeeksi selkeästi tullut sanoneeksi. Kyllä voin olla uuteen kokoon suht tyytyväinen, sikäli kuin se nyt vielä nähtävissä on. Arpia varmaan jää aika lailla, mutta se ei haittaa ja oli tiedossa. Tyytyväinen olen, mutta kuten olen sanonut, vähän voimille ottaa jännittää, meneekö kaikki loppun asti hyvin ja minkälaisia ongelmia voi vielä tulla. Eniten pelottaa tuo kudosnesteen yhä jatkuva pieni eritys. Sanottiin kylläkin olevan normaalia, kun kysyin. - rhl
123456 kirjoitti:
Taidettiin tukevia liivejä suositella pidettäväksi 2-4 viikkoa yötäpäivää. Pari kuukautta pitäisi rasvailla ja teippailla muutaman päivän välein. En kylläkään ole vielä rasvaa laittanut, kun haavat vielä vähän erittää.
Mulla tuntuis kuppikoko olevan nykyään B-C (ennen leikkausta oli E). Olisin toivonut, että olisi jäänyt tohon C-kokoon, mutta sehän on ihan oma vika, etten tarpeeksi selkeästi tullut sanoneeksi. Kyllä voin olla uuteen kokoon suht tyytyväinen, sikäli kuin se nyt vielä nähtävissä on. Arpia varmaan jää aika lailla, mutta se ei haittaa ja oli tiedossa. Tyytyväinen olen, mutta kuten olen sanonut, vähän voimille ottaa jännittää, meneekö kaikki loppun asti hyvin ja minkälaisia ongelmia voi vielä tulla. Eniten pelottaa tuo kudosnesteen yhä jatkuva pieni eritys. Sanottiin kylläkin olevan normaalia, kun kysyin.Minulla on kaikki ompeleet itsestäänsulavia ja kyllä minultakin aika paljon otettiin rinnoista pois (yli 3 kg!)
Sain haavojen hoitoon ohjeet, joissa suositellaan suihkuttelua 3 - 5 päivän välein. Teipit ovat hengittäviä, eikä niitä tarvitse joka kerta vaihtaa jos ovat pysyneet kunnolla kiinni. Saamissani ohjeissa suositellaan teippejä pidettäväksi n 6 viikkoa kuten myös sairaalasta ostettuja tuki- tai hoitoliivejä yötä päivää. Olettaisin, että lopullinen kuppikokoni on B - C, mutta vielä sitä ei näe. Olen kyllä tyytyväinen ja pienet arvet eivät haittaa. Päivä päivältä olo tuntuu paremmalta. - 2kk sitten
rsa kirjoitti:
Joulukuun puolivälissä leikattiin, hyvin ovat parantuneet. Arvet ovat melko hurjat, mutta kait ne siitä vaalenevat joskus..eikä sen niin väliä, olo on muuten niin hyvä :) Rintsikoista sen verran, että itse olen jo kuukauden verran käyttänyt ihan normaaleja liivejä, niitä onkin tullut osteltua joka lähtöön. Vähän on vielä haussa koko, mutta entinen 80g/h vaihtui 85b/c -kuppiin, ihanaa!
- sir
123456 kirjoitti:
Mulla tuntuis kuppikoko olevan nykyään B-C (ennen leikkausta oli E). Olisin toivonut, että olisi jäänyt tohon C-kokoon, mutta sehän on ihan oma vika, etten tarpeeksi selkeästi tullut sanoneeksi. Kyllä voin olla uuteen kokoon suht tyytyväinen, sikäli kuin se nyt vielä nähtävissä on. Arpia varmaan jää aika lailla, mutta se ei haittaa ja oli tiedossa. Tyytyväinen olen, mutta kuten olen sanonut, vähän voimille ottaa jännittää, meneekö kaikki loppun asti hyvin ja minkälaisia ongelmia voi vielä tulla. Eniten pelottaa tuo kudosnesteen yhä jatkuva pieni eritys. Sanottiin kylläkin olevan normaalia, kun kysyin.Heip.se on hyvä juttu että kudosneste tulee ulospäin,muuten se valuisi sisälle ja todennäköisesti tekisi ajoksen,kuten minulla kävi vatsaleikkauksen yhteydessä ja se ajos piti sit avata.se tuli dreeniputken kohtaan.aluksi siitä kyllä tuli kamalasti eritettä mut sitten umpeutui ja alkoi tulehtua.Tärkeintä on vaan pitää alue puhtaana koska siitä muuten voi pöpö mennä sisään ja se ei ole hyvä jutska.tsemppiä:)sirpa
- ???
sir kirjoitti:
Heip.se on hyvä juttu että kudosneste tulee ulospäin,muuten se valuisi sisälle ja todennäköisesti tekisi ajoksen,kuten minulla kävi vatsaleikkauksen yhteydessä ja se ajos piti sit avata.se tuli dreeniputken kohtaan.aluksi siitä kyllä tuli kamalasti eritettä mut sitten umpeutui ja alkoi tulehtua.Tärkeintä on vaan pitää alue puhtaana koska siitä muuten voi pöpö mennä sisään ja se ei ole hyvä jutska.tsemppiä:)sirpa
Mikä on ajos?
- Rentukka
??? kirjoitti:
Mikä on ajos?
sehän kysytään aina sanaristikoissa eli paise
- taas;
Rentukka kirjoitti:
sehän kysytään aina sanaristikoissa eli paise
fiksumpi. Kyllä mä tiesin että se on valkosipuli espanjaksi, mutta paise (en täyttele ristikoita). Toinen kysymys; Voiko sitä kudosnestettä valua sitten pitkin kehoa (sisäpuolella) vai tekeekö se niitä paiseita?
- Rentukka
leikkauksesta 2 vuotta ja ennen f-cuppi ja nyt b-c- cupin välimuoto ja kynä ei pysy rintojen alla olen näihin nykyisiin enemmän kuin tyytyväinen eli tsemppiä niille jotka ajattelevat rintojenpiennenystä ja miten ihania liivejä nyt saa ;))
- 123456
Kuinka kauan teiltä on mennyt, että pystyy nukkumaan taas jotenkin muutenkin kuin selällään...? Meikä kun on aina tykännyt nukkua mitä kummallisimmissa kylki-/vatsa-asennoissa niin tuppaa olla vähän ankeaa pötköttää vaan selällään.
- ikionnellinen
mennyt noin kuukausi? Mutta kun aloin nukkumaan kyljelläni niin öisin heräsin sitten kylkeä vaihtamaan, sen verran aristi ja vähän pelkäsikin.. Nyt nukun entiseen tapaan kyljelläni, enkä heräile öisin.
- topilas
ikionnellinen kirjoitti:
mennyt noin kuukausi? Mutta kun aloin nukkumaan kyljelläni niin öisin heräsin sitten kylkeä vaihtamaan, sen verran aristi ja vähän pelkäsikin.. Nyt nukun entiseen tapaan kyljelläni, enkä heräile öisin.
Heippa,
Mulla leikkausesta kulunut nyt viikko. Mua mietityttää, että onko normaalia että rintojen aluset on ns rypyssä ?? ja iho epätasanen eli vähän sellasta appelsiini-ihon näköstä rintojen alla...Mutta haavat ei kyllä ole vuotaneet lainkaan. '(liekö hyvä vai huono juttu:) - ikionnellinen
topilas kirjoitti:
Heippa,
Mulla leikkausesta kulunut nyt viikko. Mua mietityttää, että onko normaalia että rintojen aluset on ns rypyssä ?? ja iho epätasanen eli vähän sellasta appelsiini-ihon näköstä rintojen alla...Mutta haavat ei kyllä ole vuotaneet lainkaan. '(liekö hyvä vai huono juttu:)haavan reunan olevan ryppyinen? Jos tarkoitit sitä niin se kuuluu asiaan, onhan ihoa kiristetty ja "ommeltu umpeen". Mutta jos et sitä tarkoittanut niin en osaa sanoa. Vielä kuitenkin rinnat ja aluset ovat turvoksissa, voi olla että kun turvotus laskeutuu niin iho sileytyy. Mulla turvotus kesti viikkoja. Ei kaikkien haavat vuoda lainkaan, älä sitä mieti.
- toipilas
ikionnellinen kirjoitti:
haavan reunan olevan ryppyinen? Jos tarkoitit sitä niin se kuuluu asiaan, onhan ihoa kiristetty ja "ommeltu umpeen". Mutta jos et sitä tarkoittanut niin en osaa sanoa. Vielä kuitenkin rinnat ja aluset ovat turvoksissa, voi olla että kun turvotus laskeutuu niin iho sileytyy. Mulla turvotus kesti viikkoja. Ei kaikkien haavat vuoda lainkaan, älä sitä mieti.
joo, siis sen haavan lisäks rinnan alus on jotenkin oudon ryppyinen....oliko sulla heti leikkauksen jälkeen rinnoissa kuitenkin pyöreä, tasainen muoto vai pitääkö odotella kauankin....
- 123456
ikionnellinen kirjoitti:
haavan reunan olevan ryppyinen? Jos tarkoitit sitä niin se kuuluu asiaan, onhan ihoa kiristetty ja "ommeltu umpeen". Mutta jos et sitä tarkoittanut niin en osaa sanoa. Vielä kuitenkin rinnat ja aluset ovat turvoksissa, voi olla että kun turvotus laskeutuu niin iho sileytyy. Mulla turvotus kesti viikkoja. Ei kaikkien haavat vuoda lainkaan, älä sitä mieti.
Miten menee, onko haavat/arvet jo paremmat? Entä muuten :-) Onko muuten sulla tutut kommentoineet mitään, siis huomanneet? Tai oletko kertonut kysymättäkin asiasta avoimesti. Itse en ole kertonut kenellekään mitään enkä meinaakaan kertoa. Jos joku kysyy suoraan, niin en ala kieltämään vaan sitten tietenkin sanon.
Itsellä ei enää juuri ne "alahaavat" tihkuta. Mutta pieniä rupia kun lähtee, niin niistä sitten erittää vähän mutta ei sieltä mitään superpesäkkeitä ole onneksi löytynyt eivätkä ruvet ole suuria.
Oletko muuten pitänyt niitä teippejä aina sen ohjeajan? Itse en millään pysty pitämään kuin kaksi päivää. Alkaa niin kutiamaan ja pistelemään ja sitten kun sitä kudosnestettä on tähän saakka tihkunut, niin olen koittanut pitää puhtaana ja suihkutellut ilman teippejä. - 123456
toipilas kirjoitti:
joo, siis sen haavan lisäks rinnan alus on jotenkin oudon ryppyinen....oliko sulla heti leikkauksen jälkeen rinnoissa kuitenkin pyöreä, tasainen muoto vai pitääkö odotella kauankin....
Hei,
Mun mielestä ei kyllä kannata ainakaan pariin viikkoon leikkauksen jälkeen tehdä vielä mitään päätelmiä rinnan muodosta eikä oikein koostakaan. Itellä ainakin oli ekat 2 viikkoa niin kivikovat ja ylhäällä, tuntui melkein kuin siinä olis jotkin betonimöhkäleet valettu kainaloihin... Ei tietysti vieläkään mitenkään luonnolliselta tunnu, mutta parempaan päin koko ajan menossa. - ikionnellinen
123456 kirjoitti:
Miten menee, onko haavat/arvet jo paremmat? Entä muuten :-) Onko muuten sulla tutut kommentoineet mitään, siis huomanneet? Tai oletko kertonut kysymättäkin asiasta avoimesti. Itse en ole kertonut kenellekään mitään enkä meinaakaan kertoa. Jos joku kysyy suoraan, niin en ala kieltämään vaan sitten tietenkin sanon.
Itsellä ei enää juuri ne "alahaavat" tihkuta. Mutta pieniä rupia kun lähtee, niin niistä sitten erittää vähän mutta ei sieltä mitään superpesäkkeitä ole onneksi löytynyt eivätkä ruvet ole suuria.
Oletko muuten pitänyt niitä teippejä aina sen ohjeajan? Itse en millään pysty pitämään kuin kaksi päivää. Alkaa niin kutiamaan ja pistelemään ja sitten kun sitä kudosnestettä on tähän saakka tihkunut, niin olen koittanut pitää puhtaana ja suihkutellut ilman teippejä.Vihdoinkin toinen haava kiinni, toinen pienentynyt mutta vielä auki. Nyt jo täysin luottavaisin mielin, kyllä se siitä!
Ympäristön reaktiot olleet jänniä, osa tutuista tiesi etukäteen, monellekaan en kertonut. Nyt suurin osa huomannut itse, mutta osa on itsekseen miettinyt mikä mussa on erilaista ja kun kerroin niin sanoivat että pitkään miettivät mielessään miksi näytän erilaiselta. Vähemmän tuttuja hämäsi se että laihdutin aika paljon ennen leikkausta, ovat vain sitä ihmetelleet. Mutta en saa suutani pidettyä kiinni, olen kyllä sitten kertonut että mulla on uudet, ihanat rinnat. Niin ylpeä olen näistä.
Nyt ymmärrän kuinka suuri merkitys rinnoilla on naisten itsetunnolle! Päivät pitkät aina ihailen peilin ohi mennessäni että miten ne voikin olla niin kauniit. Siis sanoo hän kenellä haava auki!
Alkuperäisen ohjeen mukaan teippejä piti pitää vielä tikkien poiston jälkeen viikko. Jouduin kuitenkin melkein viikoittain käymään lääkärissä ja hän vaihtoi ne aina ja kehoitti taas pitämään viikon lisää. En enää muista kuinka monta viikkoa niitä loppujen lopuksi pidin, toisella puolella kauemmin koska toinen rinta oli pitkään turvonneempi niin teipit olivat tukena.
Mun iho kesti ne teipit hyvin, ei ollut mitään ongelmaa, eivät kutisseet tms.
Mutta nyt on ollut aivan ihanaa käydä kaupoissa ostelemassa kesätoppeja ja tuntuu ettei niiden alle edes tarvitse liivejä. En kylläkään tiedä olenko valmis kulkemaan kaduilla ilman rintaliivejä, tuntuu ehkä vähän alastomalta kun on tottunut aina tukevia liivejä käyttämään. Kesää odotellessa!! - toipilas
123456 kirjoitti:
Hei,
Mun mielestä ei kyllä kannata ainakaan pariin viikkoon leikkauksen jälkeen tehdä vielä mitään päätelmiä rinnan muodosta eikä oikein koostakaan. Itellä ainakin oli ekat 2 viikkoa niin kivikovat ja ylhäällä, tuntui melkein kuin siinä olis jotkin betonimöhkäleet valettu kainaloihin... Ei tietysti vieläkään mitenkään luonnolliselta tunnu, mutta parempaan päin koko ajan menossa.joo kiitos. ei auta kun odotella...
mua lääkäri ei kehottanut itse teippailla, sanoi vain että teipit voi ottaa viikon päästä pois. Kannattaisiko sitä mennä ostamaan ? millaista teippiä se pitää olla ? Mulla nyt jotain kosteutta kestävää mutten tiedä mitä merkkiä kun lekuri tietty laitto, anteeks et kyselen ehkä teille simppeleitä juttuja.. - Ikionnellinen
123456 kirjoitti:
Hei,
Mun mielestä ei kyllä kannata ainakaan pariin viikkoon leikkauksen jälkeen tehdä vielä mitään päätelmiä rinnan muodosta eikä oikein koostakaan. Itellä ainakin oli ekat 2 viikkoa niin kivikovat ja ylhäällä, tuntui melkein kuin siinä olis jotkin betonimöhkäleet valettu kainaloihin... Ei tietysti vieläkään mitenkään luonnolliselta tunnu, mutta parempaan päin koko ajan menossa.eli kestää kauan ennenkuin rintojen lopullinen muoto selviää. Rinnat olivat pitkään kivikovat, ylhäällä ja eriparia. Nyt liikkuvat jo ja ovat pehmeämmät. Myös aika samankokoiset, ei enää niin huomattavaa kokoeroa. Toisaalta olisi aika mahtavaa jos juuri tällaisiksi jäisivät, mutta varmasti hiukan laskeutuvat vielä. Ja painonhallinnan kanssa saa olla tarkkana, nyt ei saa tulla yhtään ylimääräistä kiloa etteivät hiukkaakaan kasva! Ja jos painon kanssa jojottelee niin taatusti rupeavat roikkumaan. Nyt ovat niin ihanat että teen kaikkeni etteivät repsahda... Turhamainenko?!!
- toipilas
ikionnellinen kirjoitti:
Vihdoinkin toinen haava kiinni, toinen pienentynyt mutta vielä auki. Nyt jo täysin luottavaisin mielin, kyllä se siitä!
Ympäristön reaktiot olleet jänniä, osa tutuista tiesi etukäteen, monellekaan en kertonut. Nyt suurin osa huomannut itse, mutta osa on itsekseen miettinyt mikä mussa on erilaista ja kun kerroin niin sanoivat että pitkään miettivät mielessään miksi näytän erilaiselta. Vähemmän tuttuja hämäsi se että laihdutin aika paljon ennen leikkausta, ovat vain sitä ihmetelleet. Mutta en saa suutani pidettyä kiinni, olen kyllä sitten kertonut että mulla on uudet, ihanat rinnat. Niin ylpeä olen näistä.
Nyt ymmärrän kuinka suuri merkitys rinnoilla on naisten itsetunnolle! Päivät pitkät aina ihailen peilin ohi mennessäni että miten ne voikin olla niin kauniit. Siis sanoo hän kenellä haava auki!
Alkuperäisen ohjeen mukaan teippejä piti pitää vielä tikkien poiston jälkeen viikko. Jouduin kuitenkin melkein viikoittain käymään lääkärissä ja hän vaihtoi ne aina ja kehoitti taas pitämään viikon lisää. En enää muista kuinka monta viikkoa niitä loppujen lopuksi pidin, toisella puolella kauemmin koska toinen rinta oli pitkään turvonneempi niin teipit olivat tukena.
Mutta nyt on ollut aivan ihanaa käydä kaupoissa ostelemassa kesätoppeja ja tuntuu ettei niiden alle edes tarvitse liivejä. En kylläkään tiedä olenko valmis kulkemaan kaduilla ilman rintaliivejä, tuntuu ehkä vähän alastomalta kun on tottunut aina tukevia liivejä käyttämään. Kesää odotellessa!!Kiitos vastauksesta ! ihánaa, kun voi jakaa kokemuksia saman käyneiden ihmisten kanssa.
Odotan myös innolla alusvaateostoksille pääsyä!! - Ikionnellinen
toipilas kirjoitti:
joo kiitos. ei auta kun odotella...
mua lääkäri ei kehottanut itse teippailla, sanoi vain että teipit voi ottaa viikon päästä pois. Kannattaisiko sitä mennä ostamaan ? millaista teippiä se pitää olla ? Mulla nyt jotain kosteutta kestävää mutten tiedä mitä merkkiä kun lekuri tietty laitto, anteeks et kyselen ehkä teille simppeleitä juttuja..samaan aikaan kirjoittelemassa...
Ei kannata enää itse niitä teippejä laittaa jos ohjeeksi sai ne pois ottaa. Parempi että haava saa hengittää. Itse laitoin kun vihdoin ne teipit sain pois niin vain jonkin taitoksen haavan suojaksi ettei tahri liivejä kun hieman erittivät. Ei muuta kuin suihkua ja hyvä kuivatus. Mulla tosin tuossa vaiheessa sitten alkoivat ongelmat. En siis tarkoita yleistää enkä pelotella. Niin, ja jos havat kiinni täysin niin sitten vaan rasvailemaan arpia... - Ikionnellinen
toipilas kirjoitti:
Kiitos vastauksesta ! ihánaa, kun voi jakaa kokemuksia saman käyneiden ihmisten kanssa.
Odotan myös innolla alusvaateostoksille pääsyä!!Täällä palstalla on ollut kiva kokemuksia vaihtaa, itse olen mm monessa asiassa samaa mieltä Rentukan kanssa.
Itse en ole paljoa vielä käynyt liivejä ostamassa, tuntuu ettei korvien väli ole sopeutunut ajatukseen uuden mallisista rinnoista. Tarkoitan että kun tangolta otan liivit katseltavaksi niin pakko muistuttaa iteään ettei enää tarvitse katsoa kuinka leveät olkaimet ovat, onko kuppien leikkaus tukeva ja sellainen ettei rinnat putoa niistä yms. Voi siis ostaa lähestulkoon millaisia liivejä vain! Voi olla että kesää kohden sormet syyhyää ostaa kaikenvärisiä liivejä jne - topilas
Ikionnellinen kirjoitti:
Täällä palstalla on ollut kiva kokemuksia vaihtaa, itse olen mm monessa asiassa samaa mieltä Rentukan kanssa.
Itse en ole paljoa vielä käynyt liivejä ostamassa, tuntuu ettei korvien väli ole sopeutunut ajatukseen uuden mallisista rinnoista. Tarkoitan että kun tangolta otan liivit katseltavaksi niin pakko muistuttaa iteään ettei enää tarvitse katsoa kuinka leveät olkaimet ovat, onko kuppien leikkaus tukeva ja sellainen ettei rinnat putoa niistä yms. Voi siis ostaa lähestulkoon millaisia liivejä vain! Voi olla että kesää kohden sormet syyhyää ostaa kaikenvärisiä liivejä jneaivan !
Mulla meni monta monta päivää ennenkuin pystyin katsomaan itseäni edes peilistä, olis se sen verran iso muutos E:stä B-C:hen (vaikea vielä sanoa tarkaa kokoa:) - ikionnellinen
topilas kirjoitti:
aivan !
Mulla meni monta monta päivää ennenkuin pystyin katsomaan itseäni edes peilistä, olis se sen verran iso muutos E:stä B-C:hen (vaikea vielä sanoa tarkaa kokoa:)Mulla oli ennen F-kuppi, laihdutuksen myötä jotkut E-liivitkin istuivat paremmin eli ei rinnat pursuneet enää ulos niistä. Kuitenkin käyttämäni F-liivit olivat sopivat, ei liian suuret. Nyt ostamani urheiluliivit ovat joko B tai C.
Leikkaava lääkäri nauroi kun halusin sairaalassa katsoa seuravana aamuna peilistä kun tukisidokset oli poistettu ja huudahdin että aivan ihanat rinnat. Hän sanoi että aika harva on tuota mieltä heti leikkauksen jälkeen. Mutta ne olivat ja ovat edelleen ihanat!! - toipilas
ikionnellinen kirjoitti:
Mulla oli ennen F-kuppi, laihdutuksen myötä jotkut E-liivitkin istuivat paremmin eli ei rinnat pursuneet enää ulos niistä. Kuitenkin käyttämäni F-liivit olivat sopivat, ei liian suuret. Nyt ostamani urheiluliivit ovat joko B tai C.
Leikkaava lääkäri nauroi kun halusin sairaalassa katsoa seuravana aamuna peilistä kun tukisidokset oli poistettu ja huudahdin että aivan ihanat rinnat. Hän sanoi että aika harva on tuota mieltä heti leikkauksen jälkeen. Mutta ne olivat ja ovat edelleen ihanat!!Hei taas,
kysyisin sinulta, oletko käyttänyt mepaform-silikonilaastaria ? vaiko jotain muuta teippiä leikkauksen jälkeen mikä auttaa haavaa ?
kiitos etukäteen
t: tiedonjanoinen:) - toipilas
ikionnellinen kirjoitti:
Mulla oli ennen F-kuppi, laihdutuksen myötä jotkut E-liivitkin istuivat paremmin eli ei rinnat pursuneet enää ulos niistä. Kuitenkin käyttämäni F-liivit olivat sopivat, ei liian suuret. Nyt ostamani urheiluliivit ovat joko B tai C.
Leikkaava lääkäri nauroi kun halusin sairaalassa katsoa seuravana aamuna peilistä kun tukisidokset oli poistettu ja huudahdin että aivan ihanat rinnat. Hän sanoi että aika harva on tuota mieltä heti leikkauksen jälkeen. Mutta ne olivat ja ovat edelleen ihanat!!siis tuote on mepiform
- 123456
toipilas kirjoitti:
siis tuote on mepiform
Moi, mun käskettiin käyttää Micropore-haavateippiä. Sitä sitten olen tunnollisesti käyttänyt, mutta tosiaan joudun vaihtamaan useammin kuin ohjeen mukaan pitäisi. Nyt tuntuu toisen nännin seutu vähän ärtyneen todnäk siitä teippailemisesta, kun punoittaa, joten siihen olen nyt laittanut haavataitoksen.
- toipilas
123456 kirjoitti:
Moi, mun käskettiin käyttää Micropore-haavateippiä. Sitä sitten olen tunnollisesti käyttänyt, mutta tosiaan joudun vaihtamaan useammin kuin ohjeen mukaan pitäisi. Nyt tuntuu toisen nännin seutu vähän ärtyneen todnäk siitä teippailemisesta, kun punoittaa, joten siihen olen nyt laittanut haavataitoksen.
T:Emilia
- Rentukka
123456 kirjoitti:
itselleni ei sopinut mikään teippi joten laitoin vain suihkuttelun jälkeen sidetaitokset
- 123456
toipilas kirjoitti:
T:Emilia
Mutta noudata kuitenkin oman lääkärisi ohjeita ja suosituksia. Näkyvät olevan vähän erilaisia eri paikoissa, mutta hulluksihan sitä tulisi, jos aina vaihtaisi tyyliä sen mukaan, mitä netistä lukee (en nyt tarkoita, että sinä olisitkaan vaihtamassa, mutta totesin vaan yleisesti; itellä on meinannut pää välillä hajota kun en tiedä mitä pitäisi tehdä joissain tilanteissa). Tsemppiä ja hyvää mieltä toipumisprosessiin!
- 123456
ikionnellinen kirjoitti:
Vihdoinkin toinen haava kiinni, toinen pienentynyt mutta vielä auki. Nyt jo täysin luottavaisin mielin, kyllä se siitä!
Mutta nyt on ollut aivan ihanaa käydä kaupoissa ostelemassa kesätoppeja ja tuntuu ettei niiden alle edes tarvitse liivejä. En kylläkään tiedä olenko valmis kulkemaan kaduilla ilman rintaliivejä, tuntuu ehkä vähän alastomalta kun on tottunut aina tukevia liivejä käyttämään. Kesää odotellessa!!...että olet pystynyt kertomaan asiasta noin avoimesti. Mikä sinänsä kai pitäisi olla ihan itsestäänselvyys. Itelle on vaan ne ylisuuret rinnat olleet niin traumaattinen asia, että olen aina pukeutunut löysiin ja peittäviin vaatteisiin ja yrittänyt niitä peitellä. Tuskin pystyn nopeasti nytkään vaihtamaan mihinkään toppilinjalle ja melkeinpä toivon, ettei kukaan puhuisikaan mitään. Vaikka fyysinen muutos tapahtui nopeasti yhdessä hetkessä, korvien välin kanssa ottaa kuitenkin aikansa ja uskon, että hiljaa hyvä tulee. Tämä siis filosofointia itseni kohdalta. Olen tosi, tosi onnellinen uusista rinnoistani, mutta totuttelu vie aikansa.
- toipilas
123456 kirjoitti:
...että olet pystynyt kertomaan asiasta noin avoimesti. Mikä sinänsä kai pitäisi olla ihan itsestäänselvyys. Itelle on vaan ne ylisuuret rinnat olleet niin traumaattinen asia, että olen aina pukeutunut löysiin ja peittäviin vaatteisiin ja yrittänyt niitä peitellä. Tuskin pystyn nopeasti nytkään vaihtamaan mihinkään toppilinjalle ja melkeinpä toivon, ettei kukaan puhuisikaan mitään. Vaikka fyysinen muutos tapahtui nopeasti yhdessä hetkessä, korvien välin kanssa ottaa kuitenkin aikansa ja uskon, että hiljaa hyvä tulee. Tämä siis filosofointia itseni kohdalta. Olen tosi, tosi onnellinen uusista rinnoistani, mutta totuttelu vie aikansa.
mulla on vähän samanlainen fiilis omasta kropasta kun sulla: Muutos tapatui nopeaan mutta korvien väli ei ole sisäistänyt asiaa. vää Mulla meni monta päivää ennen kuin uskalsin kurkistaa paidan alle¨!nyt uskallan, ja olen tosi onnellinen että tein piennenyksen. Olo on kevyt !
aivan uusi asia ! - rhl
ikionnellinen kirjoitti:
Mutta nyt on ollut aivan ihanaa käydä kaupoissa ostelemassa kesätoppeja ja tuntuu ettei niiden alle edes tarvitse liivejä. En kylläkään tiedä olenko valmis kulkemaan kaduilla ilman rintaliivejä, tuntuu ehkä vähän alastomalta kun on tottunut aina tukevia liivejä käyttämään. Kesää odotellessa!!Voin allekirjoittaa ihmettelynne muutoksesta, jonka leikkaus sai aikaan. Ei taida vielä minullakaan mahtua korvien väliin, että kesällä voi käyttää toppeja ja t-paitoja ilman, että tarvitsee ajatella miltä rintavarustus näyttää. Ja kun katsoo peilistä näitä uusia rintoja, en voi uskoa, että ne ovat minun. Nyt alkaa olla kolme viikkoa leikkauksesta ja ohjeissani sanotaan, että tukiliivejä tulisi käyttää yötä päivää neljän viikon ajan. Ja samoin teippejä tulisi käyttää tukena (esim. Micropore)ja rasvata jos arvet kuivuvat. Ei minunkaan ihoni kovin hyvin siedä teippien liimoja, mutta menettelee, kun suihkuttelen niitä suunnilleen joka toinen päivä.
En ole vielä käynyt katselemassa uusia liivejä, mutta mutta nyt löytyy varmaan malleja mistä valikoida (H-kuppikoossa lähes olemattomat). - Ikionnellinen
toipilas kirjoitti:
Hei taas,
kysyisin sinulta, oletko käyttänyt mepaform-silikonilaastaria ? vaiko jotain muuta teippiä leikkauksen jälkeen mikä auttaa haavaa ?
kiitos etukäteen
t: tiedonjanoinen:)Yritän selittää lyhyesti... Eli mulla oli myös micropore-teipit mitä lääkäri vaihtoi kun jouduin sen vastaanotolla käymään. Teippien poisoton jälkeen rasvailin perusvoiteella pelkästään, liivit suojasin taitoksilla. Sitten haavat aukes ja rasvaukset jäi siihen. Jatkoin haavahoitoa lääkärin ohjeiden mukaan ja nyt kun toinen puoli on kiinni niin sitä olen rasvanut "arpivoiteella" mitä työkaverit kehuivat hyväksi havaituksi. Se on apteekin tekemä oma seos. Aukinaista haavaa hoitelen edelleen ohjeen mukaan ja luotan että piakkoin menee umpeen. Iso työ ollut haavahoidossa mutta en ole siitä moksiskaan, niin kauniit rinnat ovat ettei edes arvet haittaa. Mulle tulee luultavasti normaalia isommat arvet koska aukesivat mutta so what! Nännien ympärillä on äärimmäisen siistit arvet ja ne isommat arvet jää rintapoimun alle.
- Ikionnellinen
123456 kirjoitti:
...että olet pystynyt kertomaan asiasta noin avoimesti. Mikä sinänsä kai pitäisi olla ihan itsestäänselvyys. Itelle on vaan ne ylisuuret rinnat olleet niin traumaattinen asia, että olen aina pukeutunut löysiin ja peittäviin vaatteisiin ja yrittänyt niitä peitellä. Tuskin pystyn nopeasti nytkään vaihtamaan mihinkään toppilinjalle ja melkeinpä toivon, ettei kukaan puhuisikaan mitään. Vaikka fyysinen muutos tapahtui nopeasti yhdessä hetkessä, korvien välin kanssa ottaa kuitenkin aikansa ja uskon, että hiljaa hyvä tulee. Tämä siis filosofointia itseni kohdalta. Olen tosi, tosi onnellinen uusista rinnoistani, mutta totuttelu vie aikansa.
oli mullakin, varsinaisiin telttoihin joutui pukeutumaan. Ihanaa oli heittää kaikki ne isot puserot ja takit pois ja ostaa pieniä tilalle. Vaikka niistä isoista rinnoista kärsin ja niitä parhaani mukaan yritin peitellä niin nyt on sellainen olo että kerrankin (vihdoinkin) on ihana pukeutua vaatteisiin joilla voi jopa korostaa rintoja. Parin lapsen äidiksi mulla on nyt todella kauniinmalliset rinnat, vaikka onkin veitsellä aikaansaatu. Ehkä vähän huonosti ilmaistu tuo "rintojen korostaminen", en sitä ihan nyt noinkaan tarkoittanut. Mutta ei tarvitse miettiä miltä rinnat näyttävät esim topeissa. Takuuvarmasti nyt kaikki vaatteet istuvat ja sitten uimapuvut! En tiedä ostanko bikinit vai uikkarit, toisaalta bikinit kiehtovat koska sellaisia olen lapsena viimeksi käyttänyt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413908Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3533027Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131937Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101665Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23821- 69793
- 44784