Olen 28-v turkulainen naikkonen. Sairastan epilepsiaa ja näiden 13 vuoden aikana, kun olen ollut sairaana, olen syönyt samaa lääkettä sairauteeni. No, ei siinä muuta ongelmaa ole, kuin että lääkkeeni aiheuttavat masennusta ja lihomista, olen kaikenkaikkiaan lihonut 40kg näiden vuosien aikana...
Nyt olen päättänyt alkaa vihdoinkin laihduttamaan (tai no, aloitin jo viime vuoden elokuussa), mutta kun paino ei liiku mihinkään! Kaikkinensa olen saanut pysyvästi pois 3 kiloa! Masennukseni on siinä pisteessä, että olen jo "lamaantunut" omaan olotilaani enkä enää halua olla ihmisten kanssa tekemisissä...Painonvartijoissa käyntikin päättyi siihen, kun ihmiset siellä eivät uskoneet, että vaikka teen kaiken kuten on sanottu, paino ei putoa.
Joten, voisiko joku neuvoa miten saisin painoni alenemaan? Minusta 163cm pitkän naisen EI kuuluisi painaa 100kg...
Olen kokeillut kaikkia mahdollisia "todellisia" dieettejä (en siis mitään typeriä pillereitä, koska ne eivät sopisi muutenkaan lääkkeitteni kanssa yhteen...) ja koittanut syödä useasti mutta vähän ja kevyesti, harvemmin ja reilusti, paljon kasviksia, vähemmän kasviksia ja enemmän hedelmiä ja lopulta kun hermot meni, söin kolmen kuukauden aikana pelkästään yhden leivän ja banaanin päivässä. No se aiheutti ainoastaan huonon ihon ja huimausta...
En voi uskoa, että pillerini olisivat niin lihottavia, että ne estäisivät minua laihtumasta!
Joten missä mättää?? Liikuntaa harrastan, joko 30-60min päivässä.
Auttakaa minua...pliiiiiiis !!
APUAAA !!!
4
430
Vastaukset
- laihduttaja
Tuli mieleeni sellainen, että olisiko noilla sinun lääkkeillä mahdollisia vaikutuksia tuohon painoon, eli kerääkö ne esim. nestettä elimistöön?
Pari sukulaistani ovat joutuneet syömään kortisonia sairauksiinsa ja heillä paino on noussut huomattavasti lääkkeen vaikutuksesta, elimistö on turvonnut ja kerännyt nestettä. Suosittelisin, että juttelisit vaikka lääkärisi kanssa tästä asiasta.
Minkälaista liikuntaa harrastat? Kannattaa harrastaa esim. lenkkeilyä ja lihaskuntoa. Lihakset kuluttavat enemmän energiaa, jolloin niitä kehittämällä voi saada rasvaa palamaan paremmin. Lisäksi kannattaa muistaa, että liian vähäinen kalorimäärä päiväksi vie elimistön säästöliekille, jolloin elimistöstä saa ehkä nesteet pois, mutta rasva ei lähde palamaan.
Myös ravinnon oikea koostumus on tärkeä. Liikarasva kannattaa karsia pois ja huolehtia tarpeellisesta proteiinin ja hiilareitten määrästä. Itselläni on myös painoa lähes 100 kiloa, mutta nyt vihdoinkin olen löytänyt innostuksen koko elämäntaparemonttiin, painoa on lähtenyt jo kaksi kiloa (2 vko:a), mutta en lannistu. Aion tälläkertaa laihtua oikeesti!!- Butterball
Kyllähän ne mun lääkkeet just kerää nestettä kehoon ja turvottaa (ja menkkojen aikaan lihon vielä aina kaks kiloo ja olen ku kävelevä vesi-ilmapallo!)
mutku lääkäri on sanonu, et nää lääkkeet o ainoot jotka mun tyyppistä epileptikkoa auttaa, eli en voi vaihtaa lääkettä, koska sillon alkais taas kohtaukset.
Lisäksi nuo lääkkeet aiheuttaa hormonaalisen aknen, eli naama on ku teinillä...
Olen joutunut oravanpyörään; lääkkeet lihottaa ja masentaa, inhoan ulkonäköäni --> masennun lisää ja syön suruuni --> naama pahenee --> masennun lisää...jne jne jne.
Mahtaakohan krooninen masennus lihottaa ja pahentaa aknea?
Olen huomannut, että lihon todella helposti, mutta painon alas saaminen on miltei mahdotonta! Ja aina kun alotan dieetin ja puhkun tarmoa, ni kuukauden taisteltuani luovutan, kun vaaka näyttää -0...
Ruuasta sen verran, etten syö rasvaisia ruokia kuin todella harvoin, leivällä käytän Minilättaa (vai mikä lie se on) syön paljon vihanneksia ja punaisen lihan olen jättänyt miltei kokonaan.
Liikuntamuoto on kävelyä ja sit kotona teen painoilla yläkroppaa ja vatsalihaspenkissä teen vatsalihaksia, mut missään ei mikään näy...
- Lilulei
Hei! Voisit kokeilla lisätä proteiineja (liha,kananmuna,rasvaton maitorahka, raejuusto jne) reilusti ruokavalioosi sekä vähentää huonoja hiilihydraatteja (vaalea vilja, pullat jne). Proteiineja tulisi syödä joka terialla.Kaurapuuro on hyvä aamun aloittaja. Muista syödä säännöllisesti ja usein. Liian vähällä ruualla elimistö menee säästöliekille. Js paljon lihaskuntoharjoittelua, lihas polttaa tehokkaasti rasvaa. Vähähiilihydraattinen ruokaavalio on monien hyväksihavaitsema ja tehoks keino laihduttamiseen. Tsemppiä uuteen elämään!
- Tyttönen86
Entisenä epileptikkona (sairastin lapsuusajan epilepsian, lääkkeistä pääsin 14-vuotiaana) voin sanoa, että ne lääkkeet todella vaikuttaa! Itellä oli pentuna Neurotol Slow -niminen lääke ja olin sitä käytttäessäni semmonen pallukka mulla kasvoi vielä viiksetki!! ja oon siis naisihminen niiku nimimerkistä voi päätellä.. lääkkeen lopettamisen jälkee miulta tipahti lyhyessä ajassa 15 ylimäärästä kiloa ilman minkäänlaista laihutusta. Itseasiassa söin jopa masennukseeni sillon suuria määriä makeisia päivittäin ja silti. Nii ja ne viiksetki lähti pois.
Sanoit tuolla, ettet voi vaihtaa lääkettä ja se on sinun kannaltasi harmi. Halusin vaan sanoa, ettei ylipaino todennäköisesti oo siun syytä, jos kerta oot tosissaan noi aktiivinen ja syöt terveellisesti. Älä kuitenkaa palaa mässäilyyn, koska sillä vasta terveytesi vaarannatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 682871
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468