Työharjoittelu

Riistoa vai mahdollisuus

olen tekijäksi tuotantoon kursilla, ja pitäisi olla työharjoittelussa 30 päivää.

kummallista, kun mainitsen että haluaisin tulla yritykseen työharjoitteluun 30 päiväksi ilmaiseksi ja kurssin järjestäjä vielä maksaa kaikki pakolliset vakuutukset, niin silloin ottaisivat heti yhtiöön harjoittelemaan.

mutta ennen tätä kurssia kun hain töitä samasta paikasta niin oli tiukat valinta kriteerit ja testit ja en tullut valituksi, mutta kun tarjosin ilmaista työpanosta niin kyllä silloin heti olisivat olleet ottamassa minut työharjoitteluun ilmaiseksi, eikä ammattitaidottomuus olisi ollut ollenkaan este.

no näimpähän tänään markkina-arvoni.

se on 0€/kk:ssa.

17

1395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttämällä

kykysi, voit ehkä saada työtä firmasta jatkossakin, tai sitten et;(

• et_

valitettavasti näin vaan on käytäntö.

• mitenkähän toi on..

olen ite käynyt kurssi ja koulumuotostakin työharjotteluu..kurssi muotosessa tein töitä..siin mis muutkin..ilman palkkaa..vakituisen työntekijän opissa
      ja myöhemmin sain sitten määräaikasen työn 3:ksi vuodeksi..
      Se oli sen firman rekrytointikurssi...

Mutta opiskelijana..siinnä ei kolmen kk:n aikana
      saanut jättää työpaikka työnohjaaja vastuuta opiskelijalle, eikä opiskelijaa luettu työvoimaksi edes..vaikka hän olisi
      *pällistellyt kaiket päivät jotain masinaa*

• Riistoa vai mahdollisuus

tällä kurssilla oleva yrityksessä suoritettu työharjoittelu ei velvoita yritystä palkkaamaan harjoittelijaa harjoittelun päättyessä.

se tässä kurssissa on pahinta kun ei tiedä teettääkö yritys harjoittelijalla työtä vain sen takia koska harjoittelija on täysin ilmainen yrittäjälle.

• Arska
        Riistoa vai mahdollisuus kirjoitti:

tällä kurssilla oleva yrityksessä suoritettu työharjoittelu ei velvoita yritystä palkkaamaan harjoittelijaa harjoittelun päättyessä.

se tässä kurssissa on pahinta kun ei tiedä teettääkö yritys harjoittelijalla työtä vain sen takia koska harjoittelija on täysin ilmainen yrittäjälle.

Olen vuoden 1993 jälkeen (valmistuin vuonna 1990) saanut töitä vain kun olen ollut ilmainen työntekijä työnantajalle. Poikkeuksena ovat olleet jaksot postinlajittelijana, jolloin olen maksanutkin. Postinlajittlijaksi - ja siis tienaavaksi - olen joskus päässyt kun olin postinlajittelijana opiskeluaikoina.

• bam.. ..

juu siin työnantaja varmaan katsoo
        *mihin susta on*eli skarppaa itsees pärjäämiseen oikeesti..
        On se semmosta ilmasta työntekemistä..siin oikeesti tollasil koulutuksil viedään oikea työpaikka joltain toiselta.Eli jos sua ei palkatakkan...Tosi asia.
        Sit työnantajat saattavat ottaa taas ilmasen opiskelijan siihen.*Työnantajat
        käyttävät joskus
        koulutus tukia väärin..julkisuudessa asiasta olikin joskus..kurssilta kukaan ei saanut oikeeta työpaikkaa*
        Itsekkin olen tollasii kursseja käynyt ja käyn lopun elämää..olen 40 ..Tsemppiä sulle

• Riistoa vai mahdollisuus
        bam.. .. kirjoitti:

juu siin työnantaja varmaan katsoo
        *mihin susta on*eli skarppaa itsees pärjäämiseen oikeesti..
        On se semmosta ilmasta työntekemistä..siin oikeesti tollasil koulutuksil viedään oikea työpaikka joltain toiselta.Eli jos sua ei palkatakkan...Tosi asia.
        Sit työnantajat saattavat ottaa taas ilmasen opiskelijan siihen.*Työnantajat
        käyttävät joskus
        koulutus tukia väärin..julkisuudessa asiasta olikin joskus..kurssilta kukaan ei saanut oikeeta työpaikkaa*
        Itsekkin olen tollasii kursseja käynyt ja käyn lopun elämää..olen 40 ..Tsemppiä sulle

kursille hain oma-aloitteisesti kun työvoimatoimistossa virkailija sanoi että tuosta kurssista on hyviä kokemuksia ja että kurssilta "voisi työllistyä".

no minä uskoin tuon ja hain tuolle kursille vapaaehtoisesti ja kuvittelin että tästä aukeaa tie suoraan oikeaan työpaikkaan, niin hyvin työvoimavirkailija sai minut vakuuttuneeksi kurssin erinomaisuudesta.

kurssi on vielä kesken, mutta nyt on alkanut tuntumaan että tältä kurssilta en työllisty oikeisiin töihin.

työvoimavirkailija panoitti sitä että työtöntä ei laiteta harjoittelemaan sellaiseen yritykseen johon ei ole mahdollisuutta työllistyä harjoittelun jälkeen.

käytäntö on näköjään se että kunhan työttömälle on harjoittelupaikka niin muulla ei ole väliä, työvoimatoimisto ei seuraa ollenkaan onko yrityksellä mitään aikomusta työllistää työharjoittelun jälkeen.

ehkä kurssinjärjestäjälle pitäisi sisällyttää tulosvasteeu esim. niin että 90 prosenttia kurssilaisista täytyisi työllistyä oikeisiin työpaikkoihin, muuten kurssinjärjestäjä ei saisi palkkiota kurssin järjestämisestä.

näin kurssin järjestäjälle tulisi enemmän motivaatiota etsiä sellaisia yrityksiä joihin työtön työllistyisi harjoittelun jälkeen.

Minusta vuoden alussa voimaan tullut työttömien pakkoaktivointi on hyvä idea, mutta päättäjät ja kurssien järjestäjät eivät ole osanneet toteuttaa asiaa niin että työtön työllistyisi heti harjoittelusta oikeaan työpaikaan oikealla rahalla ei tukirahalla.

No kurssinjärjestäjät saavat työtä itselleen näollä höpökursseilla, kai se sitten on niin tarkoitettukin.

• Jorkka

kursille hain oma-aloitteisesti kun työvoimatoimistossa virkailija sanoi että tuosta kurssista on hyviä kokemuksia ja että kurssilta "voisi työllistyä".

no minä uskoin tuon ja hain tuolle kursille vapaaehtoisesti ja kuvittelin että tästä aukeaa tie suoraan oikeaan työpaikkaan, niin hyvin työvoimavirkailija sai minut vakuuttuneeksi kurssin erinomaisuudesta.

kurssi on vielä kesken, mutta nyt on alkanut tuntumaan että tältä kurssilta en työllisty oikeisiin töihin.

työvoimavirkailija panoitti sitä että työtöntä ei laiteta harjoittelemaan sellaiseen yritykseen johon ei ole mahdollisuutta työllistyä harjoittelun jälkeen.

käytäntö on näköjään se että kunhan työttömälle on harjoittelupaikka niin muulla ei ole väliä, työvoimatoimisto ei seuraa ollenkaan onko yrityksellä mitään aikomusta työllistää työharjoittelun jälkeen.

ehkä kurssinjärjestäjälle pitäisi sisällyttää tulosvasteeu esim. niin että 90 prosenttia kurssilaisista täytyisi työllistyä oikeisiin työpaikkoihin, muuten kurssinjärjestäjä ei saisi palkkiota kurssin järjestämisestä.

näin kurssin järjestäjälle tulisi enemmän motivaatiota etsiä sellaisia yrityksiä joihin työtön työllistyisi harjoittelun jälkeen.

Minusta vuoden alussa voimaan tullut työttömien pakkoaktivointi on hyvä idea, mutta päättäjät ja kurssien järjestäjät eivät ole osanneet toteuttaa asiaa niin että työtön työllistyisi heti harjoittelusta oikeaan työpaikaan oikealla rahalla ei tukirahalla.

No kurssinjärjestäjät saavat työtä itselleen näollä höpökursseilla, kai se sitten on niin tarkoitettukin.

Mikäli ammattihenkilö pakotetaan "työmarkkinatuki minimirahalla" ja sanktioiden uhalla työhön tämä rikkoo seuraavia:

- tasa-arvoisuutta ja tasapuolisuutta työelämässä
        - minimipalkka säännöksiä
        - oikeutta työsuojeluun
        - oikeutta lakkoilla puolustaa asemaansa
        - oikeuksia palkanlisiin
        - oikeutta lomakorvauksiin
        ym.

• nautin työni saavutuksista.
        Jorkka kirjoitti:

Mikäli ammattihenkilö pakotetaan "työmarkkinatuki minimirahalla" ja sanktioiden uhalla työhön tämä rikkoo seuraavia:

- tasa-arvoisuutta ja tasapuolisuutta työelämässä
        - minimipalkka säännöksiä
        - oikeutta työsuojeluun
        - oikeutta lakkoilla puolustaa asemaansa
        - oikeuksia palkanlisiin
        - oikeutta lomakorvauksiin
        ym.

pasiivisena.
        Ei noilla asenteilla kannata töihin mennäkkään.
        Kaikille tuleee paha mieli.

• muuttuisi
        nautin työni saavutuksista. kirjoitti:

pasiivisena.
        Ei noilla asenteilla kannata töihin mennäkkään.
        Kaikille tuleee paha mieli.

ääni kellossa, jos itse joutuisit tällaisten työllistämistoimien kohteeksi: tekisit vuosikausia töitä erinäisille yrityksille ilmaiseksi ilman mahdollisuutta oikeasti itse päättää mistään? Ei mitään mahdollisuutta päästä omilleen. Aivan kuin työttömyys olisi työttömän itse päälleen saattama rikos, josta joutuu valtion pakko/orjatyöprojekteihin määrättömäksi ajaksi.

• huijarit hoitaa käytännön

Päättäjät on pesseet kätensä työttömyydestä.

--Ne on laittaneet huijarit asialle - - siis kouluttajayritykset-- jotka hoitaa noita työttömyyskoulutuksia -- ja tienaa sillä hyvin!!!

---työtön ei saa kuin pahan mielen... ja tulee hyväksikäytetyksi tähän koulutus-bisnekseen.

• kouluttaja

.. että 30 päivässä sinulla on mahdollisuus osoittaa, että olet hyvä työntekijä ja voit jäädä firmaan.
      Valitettavasti työntékijän palkkaaminen on työnatajalle aina iso riski.
      Siksi siinä ollaan aika tarkkana.

• tätä samaa !!!

"hyvä työntekijä..."""

---voi saakeli!!
        ---kysymys on vain verorahjen siirrosta kouluttajalle ja ilmaisen työn siirrosta yritykselle.

---ei mistään muusta !!!

• vain hyväksikäyttöä
        tätä samaa !!! kirjoitti:

"hyvä työntekijä..."""

---voi saakeli!!
        ---kysymys on vain verorahjen siirrosta kouluttajalle ja ilmaisen työn siirrosta yritykselle.

---ei mistään muusta !!!

Työttömiä hyväksikäytetään vain!!!

Olette alimmalla portaalla.
        Kaikki vetää hanuriin!!!!

• koulutus-bisnekseen
        vain hyväksikäyttöä kirjoitti:

Työttömiä hyväksikäytetään vain!!!

Olette alimmalla portaalla.
        Kaikki vetää hanuriin!!!!

Työttömät ovat tärkeä tulonlähde monille.

-- ei ole tarkoituskaan työllistää, vaan siirtää suuria summia rahaa erilaiseen hallinnointiin ja koulutukseen esim.

--jos nuo rahat käytettäisiin työttömien hyväksi, niin voitaisiin työttömille saada esim tarpeellistakin: terveydenhoitoa, hammashoitoa, vaatteita, kenkiä, silmälaseja, parturiaikoja, yms sellaista, mihin työttömällä ei ole varaa.

--noilla koulutusrahoilla olisi mahdollsta rakentaa esim teollisuushalleja, joita annettaisiin työttömien käyttöön ilmaiseksi - yrittäjyyttä on helppo tukea näin- !!
        ---koulutus johtaa harhaan ja raha menee vääriin käsiin!
        Mantra - koulutuksesta johtaa harhaan jopa päättäjät !!!!

• tomppeli

Kaikki tiedetään, että työvoimakoulutus on heikkotasoista muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Jos se loppuu, ovat varsinkin kouluttajat kusessa, sillä kuka niitä huonoja kouluttajia haluaa töihin mihinkään? Siksi kouluttajien pitää haukkua koulutettavat ja yrittää siten nostaa itsensä, vaikkei tee muuta kuin käy oppitunnilla. Mutta kouluttajat unohtavat, ettei työttömyys ole kaikille ikuinen tila. Itse muistan kaikki huonot kouluttajat menneisyydestä enkä suosittele kenellekään.

• on paljon

Noita kehnoja kouluttajia on paljon.
      Itse olin pohjois-suomessa tamperelaisen kouluttajan koulutuksessa.
      Suomen konsultointikeskus oli toi nimeltään.
      ---en suosittele.

On niitä useita muitakin. Halvat kouluttajat ja isot kustannukset - siitä syntyy bisnnestä!

Suurimmat koulutus-hujarit on olleet järvenpäästä ja etelä-suomesta. (niistä on tehty mot ja a-studioon ohjelmiakin... ja pojat vaan jatkaa yhä!!!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3816
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      38
      3407
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      3008
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2870
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1858
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      84
      1857
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1699
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1627
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      31
      1622
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1594
    Aihe