Miten on naiset

asianlaita

Vaimoni täyttää 50 v. Omien sanojen mukaan hän ei tarvitse mitään lahjaa. Ei korviksia ei kaulakorua ei sormusta ei nilkkakorua. Ei oikeastaan mitään koska se on rahan haaskaamista.
Otin kuitenkin riskin ja ostin omasta mielestäni kauniin kultaisen rannekorun. Hintaa en sano mutta onko sillä merkitystä.

10

1180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaa joku lahja.

En sinuna uskoisi mitä vaimo sanoo.

• itsekin 50 v juuri täyttänyt

Upeasti ymmärsit vaimosi kursailusta huolimatta. Onhan se iso merkkipäivä ihmisen elämässä, naisenkin.

• ostaa lahja

Hyvä, että tajusit ostaa. Itsekin joskus sanon etten tarvi mitään, mutta kun juhlapäivä lähestyy niin toivon saavani jotain ihanaa ja jos se on koru niin kyllä sen toivoisi olevan laadukas tai ylipäänsä lahjan tulisi olla laadukas ettei tule turhia pettymyksiä. Kallis ei tarvi olla varsinkaan jos rahaa ei ole, mutta ei ole kiva saada jotain rihkamaa tai vastaavaa. Ikinä en kuitenkaan arvostelisi mieheni hankkimia lahjoja, koska tiedän, että hän on ne rakkaudella valinnut ja ostanut juuri minulle. Lahja voi olla myös jalkojen hierominen tai siivous ja ruoka yllätyksenä tms.

• sukupolvijuttu

taidat viiskymppisenä kuulua siihen sukupolveen, joka uskoo, että nainen tarkoittaa aina päin vastaista kuin sanoo. voi olla että myös vaimosi kuuluu siihen.. silloin olet menetellyt hienosti. jos itse sanoisin noin tarkoittaisin sitä. en tarkoittaisi kuitenkaan, ettei synttäriäni saisi muulla tavalla huomioida: on mukavaa kun mies muistaa sen päivän heti aamusta ja onnittelee.

• Nainen 28-vee

Tää on sellainen juttu, että vain sun vaimosi tietää mitä hän oikeasti haluaa tai ei halua. Minä olen kans luonteeltani sellainen, että en arvosta kovin hirveästi kalliita koruja, koska niiden hinta käyttömäärään nähden voi olla aivan turhan törkeän korkea. Ja kun maailmassa on niin paljon muutakin kuin koruja.... Mutta en todellakaan harmistu siitä, jos minulle ANNETAAN lahjaksi jokin koru. Lahja on aina lahja!

Mä luulen myöskin, ettei tässä sun asiassasi merkitsevin asia ole se, että halusiko vaimosi lahjaksi korun, vai eikö halunnut: ehkä hän minun laillani vierastaa "lahjojen kerjäämistä"... Jos minulta kysytään, että mitä minä haluan lahjaksi, niin ensimmäisenä minulle tulee halaus mieleen! :) Kahdenkeskinen aika ehkä se kaikkein arvokkain lahja, ja senkin voi toteuttaa joko kalliisti tai sitten vaikka kuinka edullisesti.

Jotain sellaista mä siis halusin sanoa, että ei se sun vaimosi varmaan mitenkään pahoillaan siitä lahjasta ole ollut, vaan hän ehkä arvostaa vaikkapa lähimmäisenrakkauden korkeammalle. Ei koruissa mitään, siis YHTÄÄN mitään vikaa ole, ja niitä on kiva saada, mutta kun lahjan antajana on se oma rakas, niin minulla ainakin vaatimustaso tulee aivan ropinalla alaspäin sillä kohtaa.... Saahan sitä elämässä haalia vaikka kuinka paljon roinaa ympärilleen, mutta rakkaitten ihmisten pitäminen ympärillä onkin jo paljon vaativampi ja tarpeellisempi asia. Ainakin minulle.

• tuntematta tapausta

mutta sitä yleensä ilahtuu kun jotain saa ja tietää sen sydämestä annetuksi.

Omalla kohdallani olin koruja vastaan, mutta kun mieheni ensimmäisen antoi ja sarjaa jatkoi hääpäivästä lasten syntymiin, tuli noille koruille erityinen tunnearvo, varsinkin kun hän kertoi miksi ja miten oli kunkin lahjan ostanut ja mitä silloin ajatellut.
      Myös hemmotteluhetket tai lomat ovat ihania(lahjakortilla henkilökohtaisen lahjan lisäksi), jos niitä on muuten mahdollisuus tehdä harvoin,etteivät ole joka päiväsitä elämää.

• waimo

Niin minäkin sanon aina miehelleni, että ei tarvitse ostaa lahjaa. Eikä tietenkään tarvitsekaan.
      Lahjat annetaan omasta tahdosta eikä velvollisuudesta.
      Lahjat ovat silti huomaavaisuutta, eikä lahjan hinta ole se pääasia vaan se, että on ajatellut. Ihan halpakoristakaan sen lahjan ei ainakaan minulle tarvitsisi olla. Menee maku, jos mies sanoo, että sain sen halvalla tai näkee itse alennushintalapun paketin kyljessä.

Hienoa, että ostit lahjan vaimollesi. Muistathan vielä kukat! Ja korosta vaimollesi sitäkin puolta asiasta, että sinä et näe lahjan ostamista haaskauksena, koska haluat, että vaimollasi on jotain sinun antamaasi. Parisuhdetaitoa tämäkin.

• ajatuksia__

Itse olen sanonut miehelleni samoin synttäri ja joululahjoista ja myös tarkoitan sitä. Joskus hän on ostanut jotain pientä ja ihanaa (minkä olen joskus sanonut haluavani, mutten ajatellut että on kuuntelisi niin tarkkaan) mutta en todellakaan ole ollut pettynyt vaikken ole mitään saanutkaan. Jos jotain toinen silti haluaisi antaa on esim. yhteinen aika aika kaunis ajatus, kuten jokin pieni loma jossain tai hemmottelu tai ehkä ihaninta olisi vaikka oma mökki lämmitettynä ja ruuat ostettuna (jos siis mökki olisi) tai retki metsään missä odottais nuotio ja makkarat. Eli mikä tahansa missä toinen on NÄHNYT VAIVAA ja ajatuksella tehnyt jotain on aina paljon arvokkaamapaa kuin joku ostettu tavara/asia tms.

Osoittaa kuitenkin sinusta jo paljon kun mietit tälläisiä =)

• käärmekaktus

Sanon aina samalla lailla, ei rahan tuhlausta, turhaa tavaraa, olen suunnillen samanikäinen kuin vaimosi. Silti, tuntuu tosi pahalta jos ei mitään lahjaa tulekaan. Tosi lapsellista...
        Kerran sain äitienpäivälahjaksi käärmekaktuksen, kai se oli jotain huumoria, mutta mieli meni matalaksi ja muistan sen kyllä lopun ikäni.

• Mona-Henrika

vaikka melkein aina sanon, että en tarvitse mitään lahjaa. Niin on kumminkin kiva saada jotakin, vaikka se olisi ihan jotain pientäkin. Se kumminkin osoittaa, että toinen haluaa muistaa ja ilahduttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11447
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9900
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      149
      5597
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2815
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe