psykoosi

smirgal

Mieheni on alkoholisti (ikäänkuin ymmärtänyt/sisäistänyt asian/aloittanut AAssa käynnit), hän on varastanut kerran nettitunnuksilla tililtäni rahaa (kertoi siitä itse), heikko ihminen (alkoholi riippuvuus/heikko itsetunto/peliriippuvuus, joka tosin on nyt tauolla..), on ollut ja saattaa vieläkin olla psykoosissa (luulee raiskanneensa/hakanneensa jonkun). Haukkunut minua huoraksi kännissä.
Suhteemme ei ole ollut helppo, mutta sitäkin kasvattavampi. Luulen että tähän vuoteen on mahtunut tajuamista, oivallusta ja sisäistä kasvua.
Vaikeina (=helvetillisinä) aikoina kumppanini puhuu erosta ja minä mietin sitä.
Silti minusta tuntuu etten ole valmis eroon. Olen tuntenut mieheni useamman vuoden, tukenut häntä jo ennen suhdettamme ja myös rakastanut..
Vaikeinta nyt lähiaikoina on ollut ihmisen pään hoitaminen ja hengissä pitäminen, ilman lääkärin tutkintoa ja ammattiapua. En tiedä miten kauan jaksan olla/elää/asua henkisesti sairaan ihmisen kanssa, viettää omaa elämääni ja tuntea olevani kumppani. En ole pystynyt puhumaan tästä oikeastaan kellekään. Joko ihmiset ovat liian lähellä tai liian kaukana.
Psykoosin alkuaikoina jokapäiväinen puhe itseinhosta, ahdistuksesta... Olen elinkumppani en terapeutti?!
Välillä tuntuu etten jaksa mitään. Silti en syyllistä itseäni -kylmetän itseni.
Onkohan jollain selventävää repliikkiä lyhennelmään tämänhetkisestä elämästäni?

6

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

Rakas tyttökulta, älä kuluta nuorta elämääsi hoivaamalla aikuista miestä. Tarvitset henkisesti kypsän nuoren miehen, jonka kanssa voit perustaa perheen. Miehen, josta lapsesi voivat ylpeänä sanoa; toi on mun iskä!

Ihan oikeasti, jos haluat auttaa kanssaihmisiä, opiskele lähihoitajaksi. Mutta älä tuhlaa elämääsi!

t; elämänkokenut

• noniin..

Mitä haet näillä viesteillä..
      Tekemisen puutetta??
      Monella ihan oikeasti noita ongelmia..olet hyvä kirjoittaja, mutta liian teräviä lauseita oikeaan hätään;)

• surusilmä

Onko hän ollut hoidossa? Diagnosoitu? "saattaa vieläkin olla psykoosissa.." täytyy sanoa että psyk hoitajan korviin kuulosti oudolta. Onko hänellä mitään hoitokontaktia minnekään; mtk? psyk.pkl? a-neuvola? AA on hyvä, muttei tuossa tilanteessa alkuunkaan riittävä.
      Olet kumppani, et hoitaja. Tukija voit olla, ja oletkin muttet vastuussa hänen hyvinvoinnistaan. Jos päätät pysyä hänen rinnallaan ja olla tukena niin hae silloin tarvitset myös itse tukea.Muuten et jaksa. Soita mielenterveystoimistoon.

• smirgal

Mieheni on aiemmin, omasta tahdostaan ollut masennuksen/ahdistuksen/itsemurha-aikeiden takia aurorassa. Pari viikkoa sitten, viikkojen ylipuhumisen (omasta mielestään ei tarvinnut apua) jälkeen lähdin saattamaan häntä sinne. Tuloksena oli kotiutus ja resepti masennuslääkkeisiin.
        Tästä kaikesta on nyt jo kuukausi aikaa. Mieheni etsii terapiapaikkaa itselleen, niin myös minä.
        Todella vaikeaa oli kuunnella kuukauden päivät raiskaus/hakkausteorioita ja itsemurhakaipuuta.
        Siis lähinnä ammattitaidottomien ihmisten diagnoosi..kun ihminen elää joka päivä yhden päivän tapahtumia, keksii niitä lisää eikä suostu hyväksymään, ymärtämään tosiasioita vaan elää siinä omassa maailmassaan.

• lady

on juuri sinua varten. Sieltä saat näkökulmia tilanteeseesi ja huomaat miten oma paapomisesi vain pahentaa toisen ongelmaa.

• verkkoklinikka

Sinun kannattaisi kirjoittaa tuntemuksistasi Verkkoklinikan keskustelufoorumissa; psyykkiset sairaudet. Siellä on paljon ihmisiä jotka kirjoittelevat omista ongelmistaan tai läheisen ongelmista. Voisit saada sieltä jonkunlaista apua tai tietoa tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9720
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      140
      5508
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      78
      2558
    Aihe