eikö aikaa löydy?

särkyvä

pokaystävälläni hirveästi koulukiireitä, lukee kahta tutkintoa saman aikaisesti ja kohta joutuu vielä mennä töihin kun itse en töitä löydä (en asu suomessa) eikä pärjätä.

hän menee kouluun aamulla ja kun tuleekotiin avaa kirjat ja lukee yöllä kahteen saakka.. ainoa aika millon voin olla hänen vieressä on milloin hänellä on ruoka tauko ja yöllä kun hän kömpii viereeni.
ymmärrän että hänen oikeasti täytyy lukea tai hän voi unohtaa opinnot ja vuoden kuluttuahan hän jo valmistuu.. mutta kun itse tunnen itseni nollaksi,, en halua häiritä häntä jotta saisi opiskelluksi (on uhannut lopettaa kaikki opiskelut mutta sitä vastaan olen 100%)..

tää tunne on vaan niin hirveän raastava kun rakastan häntä ja hänkin rakastaa mutta kun mä tarvitsen vähän hellyyden osotuksiakin ja kosketusta jne.. tätä on jatkunut vasta noin kuukaus mutta hirvittää jos sama jatkuu vielä ensi vuoden (tulee jatkumaan ainakin kesään)..
itkettää vaan.. olen just toisessa huoneessa toisella tietokoneella ja koitin vitsailla jotain mesessä mutta vastaukseks tuli vaan että ei ole nyt vitsailu tuulella...
kolme hakia päivässä ei vaan mulle riitä.

tuntuu että oon itsekäs kun edes ajattelen itseäni ja jotain hempeilyä kun toisella on kädet täynnä koulutöitä.. mut tää on vaan vaikeeta. pelottaa että retkahdan vielä johonkin toiseen jolla on aikaa..

mitä teen.. miten jaksan tämän ajan? *itkettää*

10

891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • särkyvää

joo.. ja jos joku meinaa huomauttaa kirjoitus virheistä ni turha vaiva... huomasin jo ton "pokaystävä" jutun jne... kaikki varmasti ymmärtää että se on poikaystävä..

• ///

Tietenkin on hyva etta sinulla on ystava, mutta eikohan olisi viisainta sinun muuttaa omillesi ja antaa ystavan paahtaa opintonsa paatokseen. Tuollaisella innolla han tulee menemaan hyvin pitkalle. Sinun ollessa jarruna, han tulisi syyttamaan sinua koko loppuikansa jos nyt opinnot sinun naukumisen takia menevat pieleen.

Hanen valmistuttuaan, jos viela jatkatte ystavyytta, hanella on ehka yksi ylimaarainen tunti viikossa sinulle. (Koska SITTEN se tyotahti vasta alkaakin!)

Ai etteiko sinulla ole rahaa muuttaa omillesi?
      Mene toihin. Ei ole olemassa sellaista maata jossa ei poydan alta voi tehda hanttihommia. Lakaise lattioita,tarjoile makkarissa tjms. jakele samomalehtia, hankkiudu paivystamaan youth hostelliin ilmaista asuntoa vastaan. Jos teet 18 tuntia paivassa toita niin kukaan ei usko ettetko saisi tarpeeksi rahaa elamiseen. (aivan tiedoksi, on enemman ihmisia kuin luuletkaan jotka tekevat juuri noin, eika vain valiaikaisesti vaan pitkalla tahtaimella)

• särkyvä

et kuule arvaakkaan kuinka olen yrittänyt töitä hankkia.. mutta kun ei maan kieltä osaa niiin ei pääse edes siivoomaan...
        ja jos erilleen muutetaan niin sitten muutetaan kyllä lopullisesti ja minä takaisin suomeen...

ja rahasta.. nyt on se tilanne että tililläni ei ole penniäkään rahaa.. poikaystävä on maksanu mun puolen vuokrasta ja kännykkä laskun ja kaiken muunkin jo kuukauden... sinne töihinkin opiskelujen ohessa hän menee vain minun takiani ja sen takia että saataisiin olla yhdessä..

ja itse työssä kuitenkin monta vuotta käyneenä tiedän että työtahti ei ole mitään poikaystäväni opiskelutahtiin... ja opiskelutahti on nyt kova koska hän on saanut hylättyjä ja ellei hän saa kaikkea valmiiksi vuodessa niin hän ei enää saa opintolainaa..

• Bloody.
        särkyvä kirjoitti:

et kuule arvaakkaan kuinka olen yrittänyt töitä hankkia.. mutta kun ei maan kieltä osaa niiin ei pääse edes siivoomaan...
        ja jos erilleen muutetaan niin sitten muutetaan kyllä lopullisesti ja minä takaisin suomeen...

ja rahasta.. nyt on se tilanne että tililläni ei ole penniäkään rahaa.. poikaystävä on maksanu mun puolen vuokrasta ja kännykkä laskun ja kaiken muunkin jo kuukauden... sinne töihinkin opiskelujen ohessa hän menee vain minun takiani ja sen takia että saataisiin olla yhdessä..

ja itse työssä kuitenkin monta vuotta käyneenä tiedän että työtahti ei ole mitään poikaystäväni opiskelutahtiin... ja opiskelutahti on nyt kova koska hän on saanut hylättyjä ja ellei hän saa kaikkea valmiiksi vuodessa niin hän ei enää saa opintolainaa..

Voipi olla, että teidän juttu oli nyt sitten tässä. Sen siitä saa kun muuttaa jonnekin ulkomaille miehen perässä, eikä osaa edes kieltä. No, rakkaus on sokea. Sitten kun suhde menee vituiksi, niin sitä jää tyhjän päälle. Ei kun vaan soittamaan äiti kullalle ja lainaamaan lentolippu rahat.

• ///
        särkyvä kirjoitti:

Kuinka ihmeessa kukaan suomalainen nainen pystyy hyvalla omallatunnolla elamaan kuin loinen toisen (joka niin kovasti yrittaa) kustannuksella? Missa, nainen, sinun oman arvosi tunto on?
        Et saa ketaan vakuuttuneeksi etta kielitaidottomana et voisi saada lattianpesutyota tai vessojen puhdistusta. Sita kukaan ei yksinkertaissti usko. Etka sinakaan.

Hankkiudu takaisin Suomeen, osaathan jo sen kielen, mene toihin ja maksa miehelle takaisin kustannukset jotka sina olet hanen varoistaan aiheuttanut.

Sitten takaisin kouluun, Suomessa kun sekin on lahes ilmaista (meilla saa pulittaa 30.000 euroa VUODESSA.)

Ryhdistaydy ja lakkaa valittamasta.

• .....................

Meillä on ihan sama juttu, mutta ero on että me molemmat opiskellaan ja jätkä käy sen lisäks vielä töissä. Yhteistä aikaa ei oo kauheasti noita ruokataukoja lukuunottamatta ja tämän ois tarkoitus jatkua vielä ainakin 2 vuotta.

Elämä on joskus raskasta, mutta minkä sille saa. On parempi vaan opiskella eikä tuhlata aikaa toistensa kyljessä kiehnäämiseen. Sitten joskus valmistumisen jälkeen meillä tulee olemaan enemmän yhteistä aikaa.

Oletko ihan tosissasi poikakaverisi kanssa jos olet jo miettinyt toiseen retkahtamista? Hanki uusia harrastuksia ja nauti edes siitä vähästä ajasta jonka voit viettää hänen kanssaan ilman mitään häiriöitä. Yritä olla häiritsemättä häntä silloin kun hän opiskelee. Se on vaikeaa, mutta kannattaa. En minä ainakaan haluaisi että kumppanini koulumenestys kärsisi vain minun takiani...

Ruokatauolla tai jollakin muulla tauolla on aikaa niille hellyyden osoituksille.. Kaverisi on varmaan aika stressaantunut jos on jo uhannut lopettaa opiskelut. Onko hänellä vaikeuksia opintojen kanssa? Jos hän opiskelee ja käy vielä töissäkin niin voisit ottaa asiaksesi siivoamisen ja ruuanlaiton. Meinaan vaan että saattaa olla loppuunpalaminen edessä.

No...oot ainakin onnellisessa asemassa siinä mielessä et teillä on 2 tietokonetta. Meillä on vaan yks ja se joutuu tehdä niitä koulujuttua aina sillä. Mulla siis ei oo täällä yhtään mitn tekemistä silloin kun se opiskelee.

Se on sitten vaikeampi tilanne jos hän on usein huonolla tuulella. En minä ainakaan mitään kiukkupussia jaksais kotona katsella... raskasta on jo muutenkin....

• ..................

niin.. luin tuon sun toisenkin viestin.. en yhtään ihmettele jos hän on todella huonolla tuulella joskus. Aika vakava tilanne jos on saanut monta hylättyä. Huonolla papereilla ei tee valmistumisen jälkeen yhtään mitään.. ja opintolainakin saattaa lähteä alta. Ei kaikissa maissa opiskelijoilla ole yhtä helppoa kuin Suomessa.

Mitä kieltä siellä puhutaan? On se kumma paikka jos sieltä ei mitään töitä englantia puhuva saa kun suomessa asuvat ulkomaalaiset opiskelijatkin saavat suomesta töitä (Luulis sen työn saamisen olevan täällä vaikeampaa kun pomot yleensä vaatii että pitäis osata suomea)

Lainaa vaikka äidiltä rahaa... Ei ole hyvä idea maksattaa poikakaverillaan kaikkia kustannuksia... sehän vaikuttaa olevan korviaan myöten kusessa jo muutenkin!

• särkyvä
        .................. kirjoitti:

niin.. luin tuon sun toisenkin viestin.. en yhtään ihmettele jos hän on todella huonolla tuulella joskus. Aika vakava tilanne jos on saanut monta hylättyä. Huonolla papereilla ei tee valmistumisen jälkeen yhtään mitään.. ja opintolainakin saattaa lähteä alta. Ei kaikissa maissa opiskelijoilla ole yhtä helppoa kuin Suomessa.

Mitä kieltä siellä puhutaan? On se kumma paikka jos sieltä ei mitään töitä englantia puhuva saa kun suomessa asuvat ulkomaalaiset opiskelijatkin saavat suomesta töitä (Luulis sen työn saamisen olevan täällä vaikeampaa kun pomot yleensä vaatii että pitäis osata suomea)

Lainaa vaikka äidiltä rahaa... Ei ole hyvä idea maksattaa poikakaverillaan kaikkia kustannuksia... sehän vaikuttaa olevan korviaan myöten kusessa jo muutenkin!

ihan tässä ruotsissa vaan olen.. mutta en osaa ruotsia.. (opiskelen kyllä joka päivä,,,)
        olen lähetellyt varmaan 50 hakemusta erilaisiin paikkoihin mutta mistään en töitä saa, aina sama laulu "ai et osaa ruotsia"

mistä ne suomessa asuvat ulkomaalaiset ketkä ei osaa suomea ovat töissä? kun en ole tavannut..
        itse ku tänne lähin ni aattelin et no kyllä siivoomaan pääsee, mutta vastaus oli että ei koska nykyään käytetään nii paljon vaarallisia kemikaaleja tms että ei voi sellanen ketä ei ymmärrä työskennellä..

olen erittäin tosissani poikaystäväni kanssa.. näen hänet tulevana aviomiehenäni ja lasteni isänä,,, pelottaa vaan että me tavattiin väärään aikaan ja tää taru loppuu sen takia..
        en usko että koskaan voisin vieraisiin todella mennä, mutta kyllä varmasti ajattelen ulos menemisestä toisin.. nyt ehkä puhunkin enempi muiden miesten kanssa vaan että itsetunto paranee ja tuntuu että kyl joku ainaki halluu puhua.
        tää on vaikeeta, mut toivon niin kovin että me selvitään.. rakastan häntä niin paljon...

oiskin helppoa jos äitini voisi lainata rahaa, mutta kun hänelläkin rahapula,., ja isää ei ole..

• .............
        särkyvä kirjoitti:

ihan tässä ruotsissa vaan olen.. mutta en osaa ruotsia.. (opiskelen kyllä joka päivä,,,)
        olen lähetellyt varmaan 50 hakemusta erilaisiin paikkoihin mutta mistään en töitä saa, aina sama laulu "ai et osaa ruotsia"

mistä ne suomessa asuvat ulkomaalaiset ketkä ei osaa suomea ovat töissä? kun en ole tavannut..
        itse ku tänne lähin ni aattelin et no kyllä siivoomaan pääsee, mutta vastaus oli että ei koska nykyään käytetään nii paljon vaarallisia kemikaaleja tms että ei voi sellanen ketä ei ymmärrä työskennellä..

olen erittäin tosissani poikaystäväni kanssa.. näen hänet tulevana aviomiehenäni ja lasteni isänä,,, pelottaa vaan että me tavattiin väärään aikaan ja tää taru loppuu sen takia..
        en usko että koskaan voisin vieraisiin todella mennä, mutta kyllä varmasti ajattelen ulos menemisestä toisin.. nyt ehkä puhunkin enempi muiden miesten kanssa vaan että itsetunto paranee ja tuntuu että kyl joku ainaki halluu puhua.
        tää on vaikeeta, mut toivon niin kovin että me selvitään.. rakastan häntä niin paljon...

oiskin helppoa jos äitini voisi lainata rahaa, mutta kun hänelläkin rahapula,., ja isää ei ole..

Suomessa ulkomaalaiset työskentelevät pääasiassa lehdenjakajina, tiskaajina, siivoojina ja pieniin kauppoihin (ruokakaupat) voi paastä töihin. Ruotsissa työtä on kuulemma hieman helpompi löytää kuin suomessa, koska kaikkea ei ole ulkoistettu kuten täällä. Mäkkäriin voi päästä siivoojaks englannin taidoilla tai lehdenjakajaks nyt ainakin (kokemusta on) Kyllä niitä töitä löytyy kun vaan osaa etsiä. Onko sinulla itselläsi edes minkäänlaista koulutusta?

Suosittelen ruotsin kielen opettelemista jos sinne meinaat jäädä eikä muukaan opiskelu tee pahaa. Jos haluat töitä niin mene kysymään sitä kasvotusten. Hakemukset tyrmätään melko helposti jos et käy esittäytymässä.

Ei suomestakaan tahdo saada töitä muutenkuin hyvällä onnella. Suosittelen kysymään töitä maahanmuuttajien ravintoloista/pizzerioista. He puhuvat aika usein hyvää englantia jolloin ruotsin kielen taitojen puute ei ole niin suuri ongelma...

• .................
        ............. kirjoitti:

Suomessa ulkomaalaiset työskentelevät pääasiassa lehdenjakajina, tiskaajina, siivoojina ja pieniin kauppoihin (ruokakaupat) voi paastä töihin. Ruotsissa työtä on kuulemma hieman helpompi löytää kuin suomessa, koska kaikkea ei ole ulkoistettu kuten täällä. Mäkkäriin voi päästä siivoojaks englannin taidoilla tai lehdenjakajaks nyt ainakin (kokemusta on) Kyllä niitä töitä löytyy kun vaan osaa etsiä. Onko sinulla itselläsi edes minkäänlaista koulutusta?

Suosittelen ruotsin kielen opettelemista jos sinne meinaat jäädä eikä muukaan opiskelu tee pahaa. Jos haluat töitä niin mene kysymään sitä kasvotusten. Hakemukset tyrmätään melko helposti jos et käy esittäytymässä.

Ei suomestakaan tahdo saada töitä muutenkuin hyvällä onnella. Suosittelen kysymään töitä maahanmuuttajien ravintoloista/pizzerioista. He puhuvat aika usein hyvää englantia jolloin ruotsin kielen taitojen puute ei ole niin suuri ongelma...

Sori... kirjoitusvirheitä.. muutin lauserakenteita enkä huomannut korjata koko lausetta :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3880
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3466
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3078
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2920
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1914
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1908
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1749
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1693
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1691
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1644
    Aihe