Kipua jalassa/selässä

mä.

Moi!
Mulla oli viime kesänä välilevyn repeämä(jossain lannenikaman kohdalla) eli ihan alaselässä, joka saamallani jumppaohjeella ihan kohtalaisen hyvin parani. Nyt kuitenkin vuodenvaihteen tienoolla selkä alkoi taas kipuilemaan. On ollut enemmän ja vähemmän kipeä.
No tuo selkäkipu ei niinkään nyt vaivaa, vaan siitä johtuva oikean jalan särky. Tai ainakin luulen että johtuu selästä. Koko oikea jalka on kankusta, takareidestä ja pohkeesta tosi kipeä, särkee mielettömästi ja esim makuulla jalkaa nostaessa tuntuu kova viiltävä kipu.
Olen yrittänyt venytellä jalkaa ja laittanut lievitykseksi icepoweria, se antaa hetken helpotuksen. Kipu tuntuu tuossa kankun kohdalla myös yskiessä tai aivastaessa. Onko kellään ollut vastaavia vaivoja? Mietin jos menisin sinne lääkäriin uudelleen missä selkää näytin, jos johtuukin samasta vaivasta. se oli yksityinen selkälääkäriasema joka tuntui asialliselta ja ammattitaitoiselta paikalta. Itse kävin siellä naprapaatilla, pitäisköhän nyt mennä "oikeelle" lääkärille...
Kiitos kun jaksoit lukea! =)

2

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve 37

Vaivasi viittaavat välilevyn pullistumaan. Mutta kuvata se selkäsi täytyy ennenkuin sitä voi manipuloida mitenkään.

• weera

Mulla on anssa todettu välilevynrevähdys.
      Kivut alkoi pari kuukautta sitten. Mulla kivut aluksi ala-selässä aluksi pakaraan ja nivusiin.Nykysin kivut ovat jo vähän ainakin helpottuneeneet pystyn jopa pidempiä aikoja istumaan, mutta välillä tulee takapakkia ja tulee särkyjä taas. Mutta mulla on nyt kipuja nivusissa ja jotenkin siitä sisäreiteen. Sain pari päivää sitten jumppa ohjeet. Ja saan pikku hiljaa palata kampailu lajin pariin. Mutta alan jo olla tosi kärsimätön paranemisesa. Haluisin päästä kunolla treenamaan.
      Miten nopeasti sulla kesällä parani millaista liikuntaa harrastitsen aikana? Kävitkö mangneetti kuvassa? Mä en käynyt mutta fysiatri lopulta epäili välilevyn revähdystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4730
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3354
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      125
      3147
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2573
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      60
      2280
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1225
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      8
      1223
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      968
    Aihe