voiko syödä suklaata

joka päivä??

Jos kalorimäärä pysyy esim. alle 1300 päivässä, niin voiko ruokavalion koostaa mistä tahansa, jos ei oteta huomioon terveyttä vaan puhdas painonhallinta ja laihdutus? Eli onko sama vaikka söisi pizzaa ja suklaata joka päivä, jos pysyy alle 1300 kaloria? Normaalikulutukseni ilman liikuntaa on noin 2000kcal/pv.

9

7183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnuiu

Kyllähän sitä voi syödä vaikka pelkkä voita 1300 kalorin edestä päivässä, mutta toinen juttu on sitten se, onko se terveellistä ja kuinka kauan sellaisella ravinnolla jaksaa kroppa toimia. Mutta periaatteessa, jos sallittu kalorimäärä ei ylity, on enenrgia-aineenvaihdunnan kannalta ihan sama mistä sen saa.

• olen

elänyt aika pitkään ruokavaliolla joka koostuu lähinnä vain suklaasta. eli yksi suklaalevy päivässä, en ole lihonnut.
        tosin minä olenkin syömishäiriöinen, että ehkä sillä on vaikutusta. ei siitä kauhean hyvä olo tule, kannattaa ehkä syödä terveellistäkin ruokaa, että jaksaa edes kävellä..

• http://jasen.suomi24.fi/sis...
        olen kirjoitti:

elänyt aika pitkään ruokavaliolla joka koostuu lähinnä vain suklaasta. eli yksi suklaalevy päivässä, en ole lihonnut.
        tosin minä olenkin syömishäiriöinen, että ehkä sillä on vaikutusta. ei siitä kauhean hyvä olo tule, kannattaa ehkä syödä terveellistäkin ruokaa, että jaksaa edes kävellä..

Syö rasvoja, syö proteiinejä hiilihydraatit tulevat samalla... Se on helppo tapa...

• dfsssss
        olen kirjoitti:

Syö rasvoja, syö proteiinejä hiilihydraatit tulevat samalla... Se on helppo tapa...

• herkkuja
        dfsssss kirjoitti:

Mä syön aina n. 4 palaa suklaata levystä päivässä ja sitten kaikkii muita herkkuja. Mutta syön myös tavallista ruokaa. Kuinka paljon kaloreita on tuossa 4 palassa fazerin suklaata?

Tosin en ole varma olenko syömishäiriöinen myös kun aika usein pureskelen herkut, mutta en nielaise. Silti mua huolestuttaa kun tykkään syödä niin paljon herkkuja, en vain pysty kontroloimaan itseäni, olen silti hoikka.

APUA ...

• jotain--
        herkkuja kirjoitti:

Mä syön aina n. 4 palaa suklaata levystä päivässä ja sitten kaikkii muita herkkuja. Mutta syön myös tavallista ruokaa. Kuinka paljon kaloreita on tuossa 4 palassa fazerin suklaata?

Tosin en ole varma olenko syömishäiriöinen myös kun aika usein pureskelen herkut, mutta en nielaise. Silti mua huolestuttaa kun tykkään syödä niin paljon herkkuja, en vain pysty kontroloimaan itseäni, olen silti hoikka.

APUA ...

no jos yhdessä konvehdissa on noin 50, muistaisin että yhdessä suklaanpalassa olisi 30-50 kaloria. korjatkaa jos olen väärässä. äkkiähän sen laskisi jos 200gramman levyssä on 1000-1100 kaloria, mutta ei pää toimi nyt laskiakseen.

• levyssä...
        jotain-- kirjoitti:

no jos yhdessä konvehdissa on noin 50, muistaisin että yhdessä suklaanpalassa olisi 30-50 kaloria. korjatkaa jos olen väärässä. äkkiähän sen laskisi jos 200gramman levyssä on 1000-1100 kaloria, mutta ei pää toimi nyt laskiakseen.

...on n. 560 kaloria, joten siitä sitten voi laskea kuinka monta on yhdessä palassa... alle kymmenen.

• moisen keksinyt?
        levyssä... kirjoitti:

...on n. 560 kaloria, joten siitä sitten voi laskea kuinka monta on yhdessä palassa... alle kymmenen.

Fazerin sininen taitaa sisältää 535kcal/100g, eli koko levy = lähes 1100kcal eli saman verran kuin monen laihduttajan kokonais energian määrä päivässä.

Sinisessa taitaa olla 8 riviä (?), tällöin yhdessä palassa on ~33kcal.

• et voi

Oma valintasi tietysti on, miten haluat kalorimääräsi täyttää. Mutta pelkkä kalorein laskeminen ei tuo onnea! Ruuansulatuselimistö on melko monimutkainen juttu, sen takia tarvitaan muutakin kuin sokeria ja tyydyttynyttä rasvaa. Tietysti sillä elää, mutta lopputulos voi olla aika karmaiseva.

Elämiseen tarvitaan rasvaa, mutta sitä parempaa, tyydyttymätöntä rasvaa: kalasta, pähkinöistä, oliiviöljystä jne. Ja verensokeritasapainoon taas vaikuttavat insuliini ja glukakoni. Jos verensokeri on koko ajan koholla, niin insuliinia tuotetaan aina vain enemmän ja rasva varastoituu samantien vyötärölle. Jotta verensokeri pysyisi tasaisena, niin pitää syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Ja kun tekee niin "arjessa", niin se pizza ja suklaalevy ei tee hallaa, kunhan muistaa kohtuuden eikä tee sitä liian usein.

Toivottavasti sait jotain irti tästä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe