herran miekka surmaa lapset.

toinen mooses

6 Sinä hylkäsit minut, sanoo Herra,
sinä käänsit minulle selkäsi.
Niinpä minä kohotan käteni sinua vastaan
ja hävitän sinut,
en enää voi armahtaa!
Minä ajan asukkaat maan kaupungeista,
heitän heidät niiden porteista,
niin kuin viskaimella heitetään viljaa tuuleen.
Minä surmaan lapset, hävitän kansani,
koska se ei kääntynyt pois pahoilta teiltään.
Leskiä on oleva enemmän
kuin meren rannalla hiekkaa.
Minä tuon ryöstelevät sotilaat
tämän kansan äitien kimppuun
keskellä päivää.
Hetkessä äidit valtaa
kauhu ja järkytys.
Vaikka äiti on synnyttänyt seitsemän poikaa, hän jää hengenhätään, vaille turvaa. Hänen aurinkonsa laskee, kun on vielä päivä, katkera on hänen kohtalonsa. Kaikki, jotka jäävät kansasta jäljelle, minä annan heidän vihollisilleen. Miekka surmaa heidät, sanoo herra."
Jeremian kirja 15 6-10

6

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilkku

Ko. ennustus tarkoittaa Israelin kansaa. Näin kävi v. 70 jKr, jolloin temppeli hävitettiin ja kansa hajoitettiin ympäri maailman.(Diaspora) Paluu alkoi vasta 1900 luvulla ja Israelin valtio perustettiin. (Exodus)

• sano, että kastamattomat pienokaiset menisivät kuoltuaan kadotukseen, vaan päinvastaista todistaa Raamattu monessa kohden.

Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.

Raamattu puhuu hyvin kauniisti lapsen autuaallisesta tilasta: ” Sinä olet vetänyt minut ulos äitini kohdusta. Sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla. Sinun päälles (huomaasi) minä olen heitetty äitini kohdusta. Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta” (ps.22:10-11).

”Minä tunsin sinun jo ennen kuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun, ennen kuin sinä äidistäs synnytkään” (Jer.1:5).
      -Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko.

Noilla 2 Sam 12:23 jakeen sanoilla "Minä menen hänen tykönsä, mutta ei hän palaja minun tyköni" Noilla Davidin ympärileikkaamaton lapsi pääsi taivaaseen. Samalla David itse tunsi olevansa armahdettu noinkin suuresta rikoksesta kuin huoruudesta ja Urian murhaamisesta. Kertoo sovituksesta Vanhan Testamentin ajalla, sekä samalla sen, että kastamaton lapsi on autuas.

Kertomus Mooseksesta ja hänen vaimostaan Sipporasta, sekä heidän pojastaan (2.Moos.4:24-26) antaa puhuttelevan kuvan sakramentin hylkäämisestä. Jumala oli kutsunut Mooseksen Midianin maasta johdattamaan kansaansa Israelia Egyptin orjuudesta. Matkalla yöpaikassa tapahtui, että Herra hyökkäsi Mooseksen kimppuun ja tahtoi tappaa hänet. Silloin Sippora suoritti pojalleen ympärileikkauksen ja kosketti esinahalla Moosesta alhaalta sanoen: "Veriylkä ympärileikkauksen tähden". Tuomio ei kohdistunut lapseen, vaan sakramentin laiminlyöneeseen isään.

5.Mooseksen kirja:
      1:39 Ja teidän lapsenne, joiden sanoitte joutuvan
      vihollisen saaliiksi, ja teidän poikanne, jotka
      eivät vielä tiedä, mikä on hyvä, mikä paha, ne
      pääsevät sinne; heille minä annan maan, ja he
      ottavat sen omaksensa.

• Kasteen armoliitossa

A)
        Sinä valitset Raamatusta vain tietyt kohdat, joita sitten vääntelet.

B)
        Ps. 22 puhuu Jumalan varjeluksesta, ei synnittömydestä ja autuudesta-

Toisen psalmin unohdat tietysti kokonaan.
        "synnissä siinnyt ja syntynyt"

C)
        Jer 15
        Puhuu Jeremian, Jumalan profeeta valinnasta.

Ovako kaikki maailman ihmiset syntyessään profeetoja, valittuna samaan tehtävään kuin
        Jeremia!!!

D)
        Voi teidän uudestikastajien valheellisuutta
        ja vilpillisyyttä uskossanne.
        Jumalastako on vilppi ja petos???!!

• Kasteen armoliitossa kirjoitti:

A)
        Sinä valitset Raamatusta vain tietyt kohdat, joita sitten vääntelet.

B)
        Ps. 22 puhuu Jumalan varjeluksesta, ei synnittömydestä ja autuudesta-

Toisen psalmin unohdat tietysti kokonaan.
        "synnissä siinnyt ja syntynyt"

C)
        Jer 15
        Puhuu Jeremian, Jumalan profeeta valinnasta.

Ovako kaikki maailman ihmiset syntyessään profeetoja, valittuna samaan tehtävään kuin
        Jeremia!!!

D)
        Voi teidän uudestikastajien valheellisuutta
        ja vilpillisyyttä uskossanne.
        Jumalastako on vilppi ja petos???!!

mikään uudestikasta, vaan olen lapsikasteen kannalla. Lapset kastetaan kun ovat jo Jumalan lapsia ja uskovat.

Lapsi on kaksiosainen syntyessään, siis syntinen ja sovitettu (Room.5:18; Matt.18:6).

Synnyttääkö Jumala kasteetta kuolleita lapsia kadotukseen?

Jos niin uskot, en voi yhtyä mielipiteeseesi.

Pyhän Hengen viran kautta, epäuskoinen ihminen uudestisyntyy::.Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17).

2.kor.3:5. Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
        6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.
        7. Mutta jos sillä viralla, joka puustavin kautta kuolettaa ja kiviin kuvattu oli, oli senkaltainen kirkkaus, niin ettei Israelin lapset taitaneet katsoa Moseksen kasvoihin, hänen kasvoinsa kirkkauden tähden, joka kuitenkin katoo:

8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?

• Kasteena armoliitossa
        weha kirjoitti:

mikään uudestikasta, vaan olen lapsikasteen kannalla. Lapset kastetaan kun ovat jo Jumalan lapsia ja uskovat.

Lapsi on kaksiosainen syntyessään, siis syntinen ja sovitettu (Room.5:18; Matt.18:6).

Synnyttääkö Jumala kasteetta kuolleita lapsia kadotukseen?

Jos niin uskot, en voi yhtyä mielipiteeseesi.

Pyhän Hengen viran kautta, epäuskoinen ihminen uudestisyntyy::.Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17).

2.kor.3:5. Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
        6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.
        7. Mutta jos sillä viralla, joka puustavin kautta kuolettaa ja kiviin kuvattu oli, oli senkaltainen kirkkaus, niin ettei Israelin lapset taitaneet katsoa Moseksen kasvoihin, hänen kasvoinsa kirkkauden tähden, joka kuitenkin katoo:

8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?

Sinun argumentointisi ei ole asiallista.
        Esiin tuomasi raamattu-sitaatit eivät tue näkemyksiäsi.

Kun esiinnytään tällä foorumilla, pitäisi ottaa huomioon myös etiikka.

Se on aivan sama, mitä sinä kastamattomista lapsista ajattelet suuntaan tai toiseen.
        Se ei Jumalan majesteetillista päätösvaltaa horjuta.

• Kasteena armoliitossa
        Kasteena armoliitossa kirjoitti:

Sinun argumentointisi ei ole asiallista.
        Esiin tuomasi raamattu-sitaatit eivät tue näkemyksiäsi.

Kun esiinnytään tällä foorumilla, pitäisi ottaa huomioon myös etiikka.

Se on aivan sama, mitä sinä kastamattomista lapsista ajattelet suuntaan tai toiseen.
        Se ei Jumalan majesteetillista päätösvaltaa horjuta.

Esimerkki valheellisesta argumentoinnista.

Matteus 18:6

Ei puhu sanakaan siitä, että lapsi on syntyessään sovitettu.
        En tiedä, onko tämä sinun puoleltasi filunkipeliä vaiko kyvyttömyyttä ajatella, joka tappauksessa kuvottaa suorastaan tuollainen "todistelu".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      130
      7162
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2519
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      263
      1204
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1009
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      161
      937
    6. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      890
    7. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      69
      879
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      764
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      723
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      711
    Aihe