Itsensä myyminen

Mietiskeliä

Mietin tässä että kauppaamme itseämme /osaamistamme työmarkinoille.
Eikö meillä ole oikus myös sanella ehdot mitä kauppaan sisältyy. En myy itseäni kiusattavaksi, tai jos myyn, niin vaadin siitä erihinnan.
Voitaisiinko hinnoitella kiusaaminen ja vaatia siitä korvaus jos työnantaja on haluton puuttumaan asiaan muuten.
Tässä olisi oiva lääke työpaikkakiusaamiseen, luulempa ettei pikkupomot enää vois harrastaa kiusaamista ja työyhteisössäkin asioita tutkittaisiin tarkemmin. firmat joutuisivat maksamaan ylimääräistä turhasta. Ongelmana on tietysti taas se että syytön leimataan kiusaajaksi, mutta sen voisi ratkaista sillä että työntekijät olisi työnantajan toimesta vakuutettu niin että voisivat käyttää ilmaista oikeusapua asiansa hoitamiseen.. (itsevalittu asianajaja)

23

1266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatus, mutta mistähän löytyisi sellaine työnantaja, joka nuo ehdot hyväksyisi? :)

• ja hauska

ja suht vasemmistolainen teksti.Sinä et sanele ehtoja.Työnantaja maksaa asuntolainasi,sairautesi,lapsesi sairaudet,ruokasi ja kaikki menosi.Vai vielä sanelet ehtoja:)Herätys luuseri!

• mietiskeliä

Kiva... kerro osoite missä se työnantaja luuraa jolle laskuni voin viedä .. Meidän työpaikalla ainakin veloitetaan siitä ruuastakin jonka syön...
        Ja ihan omilla ansioillani olen kyllä laskunikin vielä ainakin maksanut .. hmm.. Niin ja mieheni on yrittäjä eikä hänkään vielä onneksi ole joutunut kenenkään ruokia eikä asumisia maksamaan.(vapaaehtoisesti kyllä tarjoaa pullakahvit päivittäin hyville työntekiöilleen) Työstä kyllä maksaa ihan lakisääteiset liksat. Ihan ite jokainen on hoitanut omat laskunsa ansaimmillaan tuloilla.
        Millähän aivoila tuollainenkin tuotos on aikaan saatu... mietin vaan...

• Hana
        mietiskeliä kirjoitti:

Kiva... kerro osoite missä se työnantaja luuraa jolle laskuni voin viedä .. Meidän työpaikalla ainakin veloitetaan siitä ruuastakin jonka syön...
        Ja ihan omilla ansioillani olen kyllä laskunikin vielä ainakin maksanut .. hmm.. Niin ja mieheni on yrittäjä eikä hänkään vielä onneksi ole joutunut kenenkään ruokia eikä asumisia maksamaan.(vapaaehtoisesti kyllä tarjoaa pullakahvit päivittäin hyville työntekiöilleen) Työstä kyllä maksaa ihan lakisääteiset liksat. Ihan ite jokainen on hoitanut omat laskunsa ansaimmillaan tuloilla.
        Millähän aivoila tuollainenkin tuotos on aikaan saatu... mietin vaan...

sun tilille ne rahat laittaa????

• mietiskeliä
        Hana kirjoitti:

kukas sulle sen työn tekee, jolla eurosi keräät...Pitäsiskö ilmaiseksi tehdä, sitäkö tarkoitat ?????

• Taavetti
        Hana kirjoitti:

Onkohan tää Hana maailman tyhmin ihminen?

Siis äly hoi... kuka tekee sen työn, josta se työnantaja saa sitä rahaa ja vetää välistä itselleen ja maksaa sitten sen palkan. Kenellä on se tietotaito tehdä se työ?

Että voi pyhä yksinkertaisuus kertakaikkiaan! Kyllä meitä on sitten moneen junaan ja osa jää vielä asemalle, ei voi kyllä muuta enää todeta tuollaisen luettuaan...

• Hana
        mietiskeliä kirjoitti:

kukas sulle sen työn tekee, jolla eurosi keräät...Pitäsiskö ilmaiseksi tehdä, sitäkö tarkoitat ?????

ilmaiseksi mutta mennä nyt sanelemaan ehtoja,hah.Jos mun työntekijät(4) tulisi antamaan ehtoja niin...ehdottaa saa/pitää kyllä.Työnantajana vedän välistä tottakai.Siitä muodostuu mun palkka ja työntekijän palkkakulut (palkka x 1,7).Vai vielä ehtoja.Parempi pysytellä siellä sossujonossa.Työmaailmassa ei ole tilaa!

• Kaikkea nähnyt
        Hana kirjoitti:

ilmaiseksi mutta mennä nyt sanelemaan ehtoja,hah.Jos mun työntekijät(4) tulisi antamaan ehtoja niin...ehdottaa saa/pitää kyllä.Työnantajana vedän välistä tottakai.Siitä muodostuu mun palkka ja työntekijän palkkakulut (palkka x 1,7).Vai vielä ehtoja.Parempi pysytellä siellä sossujonossa.Työmaailmassa ei ole tilaa!

Teetkö verkostomarkkinointia?

• Hana
        Kaikkea nähnyt kirjoitti:

Teetkö verkostomarkkinointia?

vaan,sijoitustoimintaa teemme.Perustin yrityksen heti laman loppumetreille -94.

• Kaikkea nähnyt
        Hana kirjoitti:

vaan,sijoitustoimintaa teemme.Perustin yrityksen heti laman loppumetreille -94.

Oletko käynyt armeijan?

• Hana

Oletko käynyt armeijan?

santahamina ja ruk kurssi 166!

• Kaikkea nähnyt
        Hana kirjoitti:

Mikä olet koulutukseltasi? Haitko RUK:n jälkeen opiskelemaan esim. yliopistoon? Pääsitkö? Ja jos et niin miksi?

• Hana

Mikä olet koulutukseltasi? Haitko RUK:n jälkeen opiskelemaan esim. yliopistoon? Pääsitkö? Ja jos et niin miksi?

luin kasvatustieteitä (5v) Oulussa.Vaihdoin kylläkin liiketalouteen "vanhempana":)Ekonomi olen koulutukseltani.

• Taavi
        Hana kirjoitti:

luin kasvatustieteitä (5v) Oulussa.Vaihdoin kylläkin liiketalouteen "vanhempana":)Ekonomi olen koulutukseltani.

...kun eivät kuitenkaan opettaneet oikeinkirjoitusta?

• Hana
        Taavi kirjoitti:

...kun eivät kuitenkaan opettaneet oikeinkirjoitusta?

muuta sitten opettivatkin....Ai sä olet vielä sillä tasolla?Älä välitä ,joskus ne teiniajat loppuu...:)

• Taavi
        Hana kirjoitti:

muuta sitten opettivatkin....Ai sä olet vielä sillä tasolla?Älä välitä ,joskus ne teiniajat loppuu...:)

Valitettavasti et vaikuta kovinkaan oppineelta kirjoitustesi perusteella. Poikanikin osaa oikeinkirjoituksen perusteet paremmin eikä vielä ole teini-iässä. Täällä voi tietysti väittää nimettömänä mitä vain. Saahan niitä väärennettyjä korkeakoulutodistuksiakin ostamalla. Oikeasti koulut suorittanut hallitsee kyllä kirjoittamisen perusteet. Joten en usko että sinulla on todellisuudessa korkeampaa koulutusta.

Mutta tämä on vain minun mielipide. Jokainen muodostakoon omansa. Siihen on meillä oikeus.

• karhulate
        Hana kirjoitti:

Meinasit että rukin kurssin käyneet ovat kunniallisia kansalaisia??Kukas sut on kasvattanut?Olisipa mukava tavata vanhempasi,isovanhempasi?Meillä olisi paljon keskusteltavaa.Mikäs palikka nyt ei oikeen ole kohdallaan?

• ye-upseeri
        Hana kirjoitti:

alkuvaiheessa kuvittelin kanssasi saavuttavan akateemisen keskustelutason.Viime aikoina olen kuitenkin huomannut psyykkeesi olevan suht heikolla tasolla.Hae apua lääkäriltä ennekuin on myöhäistä.

• ehdot.

Sinä allekirjoitat, mitä eteesi laitetaan. Et hinnoittele yhtään mitään. Jos ei kelpaa: häivy!

• saan kai nauraa

Firma ei todellakaan sanele kaikkia ehtoja .. ja minä olen vastuussa omasta itsestäni joten en varmaan tulisi edes hanalle töihin... vuolkoot itse kultansa ...

• t.i.ruskeepaa
        saan kai nauraa kirjoitti:

Firma ei todellakaan sanele kaikkia ehtoja .. ja minä olen vastuussa omasta itsestäni joten en varmaan tulisi edes hanalle töihin... vuolkoot itse kultansa ...

Usko pois, että suurin osa työläisistä ovat tyytyväisiä siihen, että saavat pitää työpaikkansa. Tuolla tavalla ajattelevat ihmiset ymmärtävät sen kaiken epäoikeudenmukaisuuden. Kuitenkin eristäytymällä työmaailmasta teet itsesi köyhäksi, kun taas järjestäytymällä (demokraattisesti) porvareja vastaan voit parhaimmassa tapauksessa estää porvareja päättämästä puolestasi mitään.

• mietiskelijä

politiikkaa ei pidä sotkea työpaikka kiusaamiseen enempää kuin mitä se jo on sotkettu.
      (usein syynä kiusaamiseen)
      Meidän tulee sopia yhdessä säännöt miten pelataan. Kyllä työnantajat on valmiit maksamaan tehdystä työstä, sehän nyt on itsestäänkin selvää. Eihän muuten firmat menesty ja tuota voittoa kuin hyvien työntekiöidensä ansiosta. Oliskohan niin että se kateus estää juuri palkitsemasta hyviä työntekiöitä.??? Ja toisaalta ei voi maksaa ylimääräistäkään hyvinä aikoina, koska ei ole edes siihen mahdollisuutta, ilman että siitä tulee riita huonoina aikoina, jos joutuisikin alentamaan palkan lähtötasolle....... Luulempa että monet pikku firmat mielellään palkitsisivat hyvästä tuloksesta.

• t.i.ruskeepaa

kuluttajamarkkinoiden kautta, jossa tuotto on suurempaa kuin menot. Työntekijät ovat kapitalistin palvelijoita, joilla ei ole päätösvaltaa eikä vapautta elää kuten haluaisivat. Kapitalistit riistävät työntekijöitä keräämällä itselleen voittoa ja potkivat työntekijöitä ulos taloudellisista syistä. Kapitalisti määrää sitä kaikkea, eikä työntekijän työ ole mikään yhteishyvällinen ihanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3880
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3466
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3078
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2920
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1914
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1908
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1749
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1693
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1691
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1644
    Aihe