Nyt on sitten alettu "suuri asennekasvatus" ammattiautoilijoille, jos radioon on uskominen.
Eri alan asiantuntijat antavat viisaita neuvoja turvaväleistä yms..
KUKAAN VALOPÄÄ EI NÄHTÄVÄSTI OLE USKALTANUT SANOA MISTÄ MONET ONNETTOMUUDET JOHTUVAT. ELI KIIREESTÄ, JOKA JOHTUU PALKKAUKSESTA.
Monilla tien ammattilaisilla on URAKKAPALKKAUS.
LUE: Rekkakuskit, taksit, kuorma-autot.
Palkka perustuu ajettuihin kilometreihin,tonneihin.Aja siinä sitten rekkaa tai kuorma-autoa kiireettä tai tekemättä ylipitkiä päiviä.
Takseilla palkka aina provisiopohjainen. Mitä enemmän keikkaa.Sitä parempi tulos. 12 tunnin vuorot yleisiä. VÄSYMYS ja kiire aiheuttaa onnettomuuksia.
Linja-autoilla samat aikataulut talvella ja kesällä.
Ei ole jätetty pahan kelin varaa.
Ajettava satasta oli keli mikä oli.
Lisää esimerkkejä kyllä löytyy, mutta jokainen omilla aivoilla ajatteleva tajuaa mistä on kyse.
Provisiopohjainen/tulospalkkaus kokonaan pois raskaalta liikenteeltä ja takseille pohjapalkka provisio.
NÄIN LIIKENNETURVALLISUUS PARANEE HUOMATAVASTI.
Rekkakuskien palkkaus/onnettomuusriski
13
1110
Vastaukset
- alhaisuus?
Politiikasta. Varsinkin lama-ajan politiikasta:
Lipponen tyrmäsi totuuskomissiot ja Stasi-listan julkistamisen
Eduskunnan puhemies Paavo Lipponen (sd) torjui perjantaina vauhdikkain sanakääntein vaatimukset niin sanotun Tiitisen listan tai Stasi-listan julkistamisesta ja totuuskomissioiden asettamisesta selvittämään Suomen lähihistoriaa.
Lipponen puhui historiapäivillä Lahdessa. Hän on havainnut lähihistorian käsittelyssä 'arkistojen ryöstöviljelyä' ja arvostelukyvytöntä 'rappiojournalismia'.
Lipposen mielestä Stasi-listan julkistamista vaaditaan Suomessa 'limaisesti vihjaillen'.
'Kolmannen käden kautta saatu, joidenkin nilkkien laatima nimilista on parempi pitää lukkojen takana', Lipponen totesi. Vaatimukset totuuskomissiosta ovat puolestaan 'tekopyhyydessään liioiteltuja'."
- Helsingin Sanomat 11.2.2006, s. A5
Juttu herätti tuoreeltaan muutamia kysymyksiä:
- Miksi muut puolueet kuin SAK eivät vastusta julkistamista?
- Mitä niin salattavaa listoissa on, että Lipposen täytyy haukkua epäillyn maanpetoslistan julkaisemista vaativia kansalaisia ryöstöviljelijöiksi, arvostelukyvyttömiksi journalisteiksi, limaisiksi vihjailijoiksi, tekopyhiksi ja vieläpä nilkeiksi? Jos listassa ei ole mitään pelättävää, miksi Lipponen ei voisi antaa sitä julkaista?
- Onko julkistamisen vaatiminen Lipposen mielestä tekopyhää siksi, että "kaikkihan silloin halusivat kommarivallan alle"? Vai oliko se tekopyhää siksi, että "ei kai ihmiset tosissaan vaadi, että oikeita syyllisiä rangaistaisiin eikä syyttömiä kuten Alpo Rusi"? Vai tekopyhää siksi, että "pitäisikö muka SAK/SDP:n pidättäytyä listan hyväksikäytöstä ja SuPon käsikassarana pitämisestä vaaliaseena", toisin kuin kävi Alpo Rusin tapauksessa?
- Ovatko SuPo:n viranhaltijatkin Lipposen mielestä limaisesti vihjailevia rappiojournalisteja, kun he vuotivat julkisuuteen paikkansa pitämättömiä väitteitä listaan liittyen?
- Miksi SAK/SDP:n poliitikko Lipponen haluaa näin voimakkaasti vaikuttaa historian tutkimukseen ja mahdollisesti muuttaa historian kirjoituksen moraalia ja tapoja? Ollaanko nyt menemässä kommunistiseen tapaan kirjoittaa historiankirjat kuten Puolueelle sopii eikä kuten demokratialle sopii?
- Miksi Lipponen haluaa näin voimakkaasti puuttua hyvään journalistiseen tapaan ja vaatii vain tietyn tyyppisten juttujen julkaisua?
- Pitääkö eduskunnan puhemies Lipponen nilkkeinä ihmisiä, jotka ovat laatineet listan vakoojista ja maanpettureista?
- Jos Lipponen pitää rehellisyyden vaatimusta tekopyhyytenä, onko hänellä tietoa muista, joilla on tunnollaan vastaavia rikoksia kansakuntaa kohtaan? Ja miksei hän ole tuonut ilmi tätä tietoa?
Alkaa itää vahva epäily, että herrat Koivisto ja Lipponen ovat toimillaan asettaneet listan henkilöt lain yläpuolelle.
Koiviston perustelutkin joutuvat erikoiseen valoon, kun listalta kuitenkin voitiin poimia oikeuteen tuo Rusi. Muistini mukaan hän on entinen SDP:läinen (listan synty aikoihin), sittemmin keskustaan siirtynyt.
Riittääkö presidentin valtuudet rauhanajan olosuhteissa todella stasilistan pimittämiseen?
Juttu kertoo paljon paitsi vasemmistopuolueiden stasikytköksistä, myös periytyvän syrjäytymisen aiheuttajien asenteista oikeudenmukaisuuteen ja avoimeen politiikkaan sekä vasemmistopoliitikkojen tavasta kantaa vastuuta ja rakentaa yhteiskuntaa...- tuo helppo syy
"Mistä johtuu palkkauksen alhaisuus?" "Politiikasta."
Jaaha, taas yritetään sysätä syy muiden niskoille. Syy miksi palkka on alhainen johtuu vain ja ainoastaan kuluttajista. Kuluttajan pitäisi saada tuote ilmaiseksi (karkeasti sanottu mutta totta), kuitenkin kauppias haluaa saada jotain siitä itselleen. Kuljetus, valmistus ym lisätään vielä tuotteen hintaan. Nekin pitäisi saada ilmaiseksi.
- Just joo....
Miten ihmeessä se, että rekka-autot eivät pidä turvaväliä voi johtua palkkauksesta tai aikataulusta??? Vai onko siellä rekan nupissa katkeroituneita pojan pampuloita, jotka ajattelevat lapsen tavoin, että jos en saa kunnon palkkaa, niin sitten en pidä turvavälikään.
En ihmettelisi vaikka asia olisi juuri näin. Rekkakuskit ovat usein vain pieniä marisevia lapsia liian isossa autossa.- VASTAANNNNN
Kireät aikataulut ja urakkapalkkaus pakottaa ajamaan rajoitinta vastaan joka on säädetty yhdeksäänkymppiin..
Hana pohjassa kokoajan.... - Pähkylä1234
En ole rekkakuski.
Tiedän vaan, että rekkojen kiire johtuu paljolti urakkapalkkauksesta.PISTE: - stycke
Kaikki on kovin suhteellista. Riippuuhan se urakkapalkkauksen tulos siitäkin, pystyykö päivän aikana tekemään oikeasti enemmän. Kyllä mullakin on urakkapalkkaus, mutta hommat on sellaiset että lastausohjeet saatuani voin laskea päivän palkan enkä enempää pysty keräämään vaikka saisin vehkeen lentämään. Palkan taso on sellainen, että tienaan 3 viikossa sen verran mitä aiemmin tuntihommissa 4 viikossa ja nyt saan vielä mukavasti päivärahoja päälle.
- stycke
stycke kirjoitti:
Kaikki on kovin suhteellista. Riippuuhan se urakkapalkkauksen tulos siitäkin, pystyykö päivän aikana tekemään oikeasti enemmän. Kyllä mullakin on urakkapalkkaus, mutta hommat on sellaiset että lastausohjeet saatuani voin laskea päivän palkan enkä enempää pysty keräämään vaikka saisin vehkeen lentämään. Palkan taso on sellainen, että tienaan 3 viikossa sen verran mitä aiemmin tuntihommissa 4 viikossa ja nyt saan vielä mukavasti päivärahoja päälle.
...ei se palkka siitä perässä killumisesta parane.
- ahneus
-kujetuksen tilaajan ahneus
-liikennöitsijän ahneus
-rekkakuskin ahneus
Siinä meillä ongelma.- 18v.kokemuksella
18 vuoden kokemuksella ammattiliikenteessä,voin sanoa,että kolme mainitsemaasi kohtaa pitävät täysin paikkansa!
Muuten oikein, mut liikennöitsijän on helppo sanoo kuskille et aja nopeemmin, tai etin jonkun muun joka ajaa...
Kerran törmänny tohon, tosin kuljetukset olikin poikkeuksetta 12 tuntia myöhässä, koska kunnioitin lakia, ja ajoin 80km/h, pidin ruokatunnin (lakisääteinen lepotauko) ja pääsin perille noin 20 min rahtiterminaalin sulkeutumisen (Oulu) jälkee, nukuin autossa, aamulla purin kuorman, ja lastasin paluu kuorman, ja sama uusiks (helsinki), kun jatkunut 2 päivää, pomo lupas kenkää ellei kuljetukset pääse perille ennen iltaa, olin firmassa vain kuukauden, sinä aikana 3 kertaa ei ollut ylikuormaa, ajettiin niin että pidettiin lepotauko (lakisääteinen) 2kertaa (ne 2 ekaa päivää, 20 ajetusta päivästä), ajettu ylinopeutta 18 päivänä (kahtena ekana en ajanu). herkes just lastaa kuormat iltasin, yö nukuttiin autossa, ja päivät kirsin ku joku ajo edessä rajotusten mukaan. miksikö? palkka peräti noin 2800€/kk, verojen jälkee jäi käteen 2000€/kk.
palkka oli aika hyvä, mut jatkuva kaasu pohjassa puskeminen, sekä pelko punnituksesta vitutti liikaa, en jatkanut hommia, nykysin tienaan 2000€/kk, käteen jää noin 1400€/kk siitä vuokra, ja laskut, ni ei jää järin paljon, haluisinko takas, kyllä, heti ku on suora tie, missä ei tartte miettii kuorman kokoa, taukoja tai nopeuksia.
Eli, mitä tässä pitäs tehdä? Kun asiakkaitten pitäs saada tavarat siihen mennessä, kun on tilattu. Ja kuljetuksessa menee aina jonkinverran aikaa.
Ratkaisu. Kuljetus aikoja venytetään, sekä kalustoa lisätään, sekä rahtiterminaalit, varastot, yms. (KAIKKI)ottaa tavaraa vastaan 24/7
sekä kuljetuksien hinnat kasvaa (vähintään 30%), koska kuljetuksia suoritetaan 24/7.
En muuten usko et tulee onnistumaan.jannetin82 kirjoitti:
Muuten oikein, mut liikennöitsijän on helppo sanoo kuskille et aja nopeemmin, tai etin jonkun muun joka ajaa...
Kerran törmänny tohon, tosin kuljetukset olikin poikkeuksetta 12 tuntia myöhässä, koska kunnioitin lakia, ja ajoin 80km/h, pidin ruokatunnin (lakisääteinen lepotauko) ja pääsin perille noin 20 min rahtiterminaalin sulkeutumisen (Oulu) jälkee, nukuin autossa, aamulla purin kuorman, ja lastasin paluu kuorman, ja sama uusiks (helsinki), kun jatkunut 2 päivää, pomo lupas kenkää ellei kuljetukset pääse perille ennen iltaa, olin firmassa vain kuukauden, sinä aikana 3 kertaa ei ollut ylikuormaa, ajettiin niin että pidettiin lepotauko (lakisääteinen) 2kertaa (ne 2 ekaa päivää, 20 ajetusta päivästä), ajettu ylinopeutta 18 päivänä (kahtena ekana en ajanu). herkes just lastaa kuormat iltasin, yö nukuttiin autossa, ja päivät kirsin ku joku ajo edessä rajotusten mukaan. miksikö? palkka peräti noin 2800€/kk, verojen jälkee jäi käteen 2000€/kk.
palkka oli aika hyvä, mut jatkuva kaasu pohjassa puskeminen, sekä pelko punnituksesta vitutti liikaa, en jatkanut hommia, nykysin tienaan 2000€/kk, käteen jää noin 1400€/kk siitä vuokra, ja laskut, ni ei jää järin paljon, haluisinko takas, kyllä, heti ku on suora tie, missä ei tartte miettii kuorman kokoa, taukoja tai nopeuksia.
Eli, mitä tässä pitäs tehdä? Kun asiakkaitten pitäs saada tavarat siihen mennessä, kun on tilattu. Ja kuljetuksessa menee aina jonkinverran aikaa.
Ratkaisu. Kuljetus aikoja venytetään, sekä kalustoa lisätään, sekä rahtiterminaalit, varastot, yms. (KAIKKI)ottaa tavaraa vastaan 24/7
sekä kuljetuksien hinnat kasvaa (vähintään 30%), koska kuljetuksia suoritetaan 24/7.
En muuten usko et tulee onnistumaan.äskösestä,
eli turvavälin pidin, en ehkä aivan riittävänä, muttä niin pitkänä, että jos ei ois pysähtyny, ni ois viel kerinny hidastaa ja ajaa pellolle ettei tapa ketään.- stycke
...iltapäivälehtiä lukeva, suomi24:ään kirjoittava kuluttaja, joka haluaa ostaa hyödykkeensä, tättärää, mahdollisimman *halvalla*!!!
- viisaampaa
vaikka vilauttaa valoja muutaman kerran, jos huomaa jonkun perse eellä lähestyvän (tämähän voitaisiin sopia ihan käytännöksi, niinkuin käsittääkseni esim. Australian/Uuden Seelannin suunnalla on tapana).Ei tarvi sitten puskuriin mennä huohottamaan (koita siinä sitten "kiihdyttää" ohitukseen, jos edellä ajava antaa merkin eikä tajua siirtyä sivuun).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437868
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04718- 684413
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2463088Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella462749Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262695- 372453
- 412036
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731807