Kokemuksia?
Itse olen tavattoman ihastunut Belgialaiseen mieheen. Haluaisin tietää kulttuurista ja kokemuksista belgeistä jos jollain on..?
Belgia
12
1048
Vastaukset
- poik
Minäkin olen ihan tavattoman rakastunut belgialaiseen tyttöön ja olisi kiva kuulla toisten "kokemuksia" taikka "kommelluksia" mitä on tullut esiin kun kulttuurit ovat yhdistyneet, taikka ihan vaan arkipäiväisen elämän asioita:)
Eikö belgialaiset ole elintasollisesti aika lailla samanlaista kansaa kuin suomalaisetkin, että miksikään elintasopakolaisiksi heitä ei voi sanoa. Ihan yleisesti on hyvä, että belgiassa pärjää hyvin joko ranskalla tai englannilla, jos ei flaamia/hollantia osaa.
Minusta belgialaiset ovat erittäin mukavia,(saattaa johtua siitä, että olen "vieras" kun käyn siellä:),tuntuvat leppoisemmilta kuin suomessa. Kulttuurista sen verran, että pidin belgiassa käydessäni erityisesti heidän juomakulttuurista, joka ei ollut tällainen suomalainen "naula päähän kerran viikossa" vaan enemmänkin sellaista leppoista pubissa istuskelua, ja keskustelua. Kai suomessakin on vielä jäljellä joitakin paikkoja joissa tuota voi harrastaa, mutta Oulussa ne tuntuu olevan vähänä, kaikki ovat sellaisia "räkälöitä".
Sen verran mitä on tullut seurattua noita belgialaisia tapoja, niin meistä ehkä oudolta tuntuu tuo suklaan ja hillon leivän päälle laitto.
Tässä pari ajatusta jota on tullut mieleen, mutta eipä ne minun mielestä ainakaan niin erilaisia ole kuin suomalaiset, verrattuna vaikka joihinkin etelänihmisiin. - Marc
Ei kansa tai yksi kulttuuri.
- ...
www.suomi-klubi.com siellä ainakin vähän tietoa kulttuurista. Siellä oli foorumissa puolisen vuotta sitten samantyylinen kysymys, mutta oli jo näemmä poistettu.
Itselläni ei ole belgialaista poikaystävää, mutta kavereita kylläkin. Ainakin omat tuttuni ovat todella huomaavaisia ja ystävällisiä. Niin, ja ihan yleisestikin ihmiset ovat ystävällisiä.
- menja
Ne belgit joihin elämässäni olen tutustunut, ovat ainakin leppoisaa väkeä. Ranskalaisilla on muuten aika paljon belgi-vitsejä. Käsittääkseni ranskut silti tykkää belgialaisista, niiden inhokkinaapureita on britit. Belgit taas ei välttämättä ole yhtä innostuneita ranskuista, mikä on ihan terve merkki.
Tässä jotain ranskalaisia vitsejä belgialaisista, pienenä varoituksena: ranskalainen huumori ei ehkä ole maailman parasta, paitsi tietysti niitten itsensä mielestä..
http://humour.blague.free.fr/blague/belge.php - ...
..kulttuuria.
Flaamit(Vlaanderen) jotka ovat kunnollisia ja työteliäitä ihmisiä. Geeniperimältään kuulemma melko läheistä sukua suomalaisten kanssa. Puhuvat Hollantia.
Ja sitten on nää Walloonialaiset jotka mongertaa ranskaa- Goedele
Vlaamit puhuvat vlaamin kielta, eivat hollantia.
- ''''
Goedele kirjoitti:
Vlaamit puhuvat vlaamin kielta, eivat hollantia.
..nussia niin näin on. Käytännössä sama asia kuitenkin
- hyvinkin
'''' kirjoitti:
Ooha se savon kielikin suomea.
- öök
hyvinkin kirjoitti:
Ooha se savon kielikin suomea.
Mitä?
- pelle
öök kirjoitti:
Mitä?
Niin että ei se flaami oo mikkään kieli, ku se on hollantia, niikö savo on suomia.
- Goedele
'''' kirjoitti:
- meisje-D
Belgialaiset, flaaminkielisistä puhun, ovat kovin samankaltaista porukkaa kuin suomalaisetkin. Mitään suuria kulttuurishokkeja emme ole kokeneet puolin emmekä toisin (olemme asuneet Suomessa yhdessä 2 vuotta, olen kuitenkin asunut Belgiassa itsekin), ellei ruokakulttuuria oteta huomioon..ja siitäkin on selvitty huumorilla :)
Mukavaa ja sydämellistä kansaa ovat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268