Suutuinko suotta?

Keittäjätär

Nyt kävi siis näin, että olin ostanut paistin ja suunnittelin lasten kanssa laittavani oikein sunnuntairuokaa (vaikka onkin lauantai). Kermakastiketta, höyrytettyjä parsakaaleja, paistettuja herkkusieniä, salaattia. Jälkiruoaksi oli myös varattu herkkuja. Miesystäväni soitti ja kysyin josko hän haluaisi osallistua. Kysyin etukäteen koska hän ei koskaan (enää) syö meillä jollei erikseen sovita.Sovittiin että hän tulee suoraan töistä ja maksaa osuutensa. No, tulikin siihen sitten kun posket punaisina häärin hellan ääressä.Istahti pöydän ääreen, otti kolikot esiin ja sanoi että söisi baarissa 5 eurolla, tuskin täällä sen kalliimpaa on!!! Sillä saa kuulemma salaatit ja jälkiruuan myös. Silmissäni sumeni ja posket muuttuivat entistä punaisemmiksi. Ilmoitin että sen kun menee sinne baariin sitten. Hän ei edes tiennyt mitä ruokaa olin laittamassa.Ihmetteli mistä minä sillälailla kimpaannuin. No, siitähän kehkeytyi oikein kunnon riita. Jos meillä syödään niin kallista ruokaa niin ei ole ihme että joudun ottamaan pankista lisää lainaa (talon lämmityksen uusimiseen, mitenhän se tämän illan illalliseen liittyy...)Ja kuinka paljon hän on ilmaiseksi auttanut mua remonnti tms hommissa, jne jne. Siis kaikki esiin millä ei ollut mitään tekemistä asian kanssa. Jäi istumaan eteiseen ja huuteli sieltä lisää vastaavia juttuja koko sen ajan ku lasten kanssa söimme.Siis sitten kun lapset edes suostuivat tulemaan pöytään Että semmonen juhlaillallinen meillä tänään syötiin... Enpä taida ihan vähään aikaa taas kutsua mokomaa ukkoa syömään. Baarissahan saa halvemmalla ja luultavasti parempaakin...

20

2496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi

ollut sopiva hinta ruuallesi?? miksi mies syö baarissa??

• miesystäväsi

korrektisti käyttäytynyt, mutta toisaalta itsepä kutsuit aterialle. Älytöntä eurojen vaihtelua ja yleensäkin outoa pyytää rahaa ruoasta, jota itse haluaa toiselle tarjota. Jos suhteenne kehittyy, niin voipi olla kummallisia kuvioita taloudessanne.

• hyvät tavat

Kyllä minusta sillä on jotain tekemistä jos hän on ilmaiseksi auttanut sinua remonttihommissa tms. Vähän tökerösti mies kyllä käyttäytyi, mutta itse olit vielä tökerömpi. Itselleni ei tulisi mieleenkään pyytää päivällisvierailta rahaa...

• Taavisetä

Ei oikeen auennut mulle tää sun vuodatukses.
      Kutsut miesystäväsi syömään ja pyydät maksun eväistä. Sitten riitelette kuka on maksanut mitäkin.
      Maksaako siitäkin kun saa sua pamputtaa, ilmeisesti
      Taitaa suhteenne pyöriä enemmänkin materian ja rahan puolella. Näin sen äkkiseltään ajattelin.

• vieraanvarainen

Enpä ole edes köyhimpinä opiskeluaikoina pyytänyt poikaystävää maksamaan tarjoamastani ruuasta. Mikäpä minä tuota systeemiä tuomitsemaan, mutta taas tuli yksi asia, josta voi olla omassa elämässään kiitollinen. Eipä ole omat raha-asiat vielä koskaan olleet noin huonolla tolalla, että pitäisi kotona tarjotusta ruuasta ottaa maksu. Olen kyllä samaa mieltä miesystäväsi kanssa. Jos raha-asiasi ovat noin huonossa jamassa, miettisin kyllä kaksi kertaa, mitä laittaisin ylipäätään lauantaina ruuaksi. Minä tekisin viidellä eurolla sapuskan hätätilassa koko neljän hengen perheellemme.

• ukkos

ei olisi tullut ollenkaan, ellei olisi saanut maksaa osuuttaan. Ei tuollaisia pikkujuttuja kannata kauan murehtia, unohtuvat pian.. kunhan suhde muuten toimii

• masakka

Miten ihmeessä olet pitopalveluinesi yleensä miehen joskus saanut lankaan ja oikein lapsia tekemään kanssasi?
      Millaisia lapsia niistäkin kasvaa...
      Parempi olla vain yksiksesi, laita kassakone kyökin nurkkaan niin saatte kaikki maksaa ruokanne siihen ja ehkä lounasseteleitäkin käyttää.
      kaikkea sitä onkin.

• Ratikkakuski

Mikä on sinun, on myös minun. Mikä on minun, on minun. Kadehdin rakkaudentäyteistä suhdettanne.

Ps. Saanko tulla 10 eurolla syömaan teille?

• hih.

hauskaa...:)

• mielipide.

Outoa pennin venytysta teilla PUOLIN JA TOISIN!

• Mies täälläkin

tulisi kutsu syömään, niin mielihyvin vastaisin kutsuun myösntävästi, mutta jos perään sanottaisiin hinta syönnistä, niin en menisi ollenkaan.

Ei kai tuollaisessa asiassa ole kyse pelkästään rahasta tai ruoasta, vaan jostakin ihan muusta.

Kaikkea sitä pitää kuulla :D

• Keittäjätär

Taisi tulla joku väärinkäsitys...Ainakin kommenteista päätellen.
      Siis en kutsunut syömään, vaan sanoin että jos haluaa osallistua kesteihin niin voin hänen "nyyttiosuutensa myydä omastani".Vaihtoehtoisesti hän olisi mennyt baariin syömään (niinkuin tavallisesti tekee) Emme asu yhdessä ja joskus kokeiltiin sellasta että ostettiin ruokaa yhdessä, mutta kun hän oli sitä mieltä että minä hyödyn siitä.Mies syö yksinään suunnilleen sen verran ku minä ja lapset yhteensä. Ja hänen osuutensa oli rahassa kuitenkin korkeintaan max 20 %. JOten kukahan siitä oikein hyötyi... Olen minäkin hänen pyykkejään pessyt ja kotiaan siivonnut. Olen ostanut vaatteita sun muuta ja jopa maksanut ulkomaan matkoja joskus. JOten en tosiaankaan ole missään kiitollisuuden velassa niistä remonttiavuista!!
      Jos kutsun ruokavieraita niin olen erittäin vieraanvarainen emäntä. Mutta tässähän olikin kysymys siitä että kuinka hän asian esitti!!! "Maksan vitosen, tuskin täällä sen parempaa ruokaa saa! Sillä rahalla saa baarista jo kunnon ruokaa..." Kysymys ei siis ole summasta vaan käytöksestä! Ja sekö olisi pitänyt hymyissä suin niellä, vai??? Ei tässä muuten mistään rakkaudesta enää muutenkaan ole kysymys. Taitaa olla tapaileminen vaan paha tapa. Niinkuin nenän kaivaminen ;))

• kaikkea sitä kuuleekin!

Minun mielestä tämä tarkennus ei juuri paranna asiaa. on eri juttu pitää huolta isoista menoista, mutta että yhteinen ateria... toinen tulee vierailulle sinun kotiisi, sinun pöytääsi, oli suhteenne mikä tahansa. se kuitenkin kuulostaa TODELLA tökeröltä ja on kaikkien hyvien tapojen vastaista.

• tosimies.

Täytyy kyllä sanoa ettei nuo laittamasi "ruoat" kyllä mitään herkkua ole... Ei mitään miesten mieleen ainakaan. herkkusieniä, parsakaalia ja sen sellaista..yök, yök ja yök...

• Keittäjätär

jopa ihan Tosi Miehille :)) Ainakin paistin ja kermakastikkeen kylkiäisenä. Sienetkin on voissa paistettu ja valkosipulilla maustettu. Mutta kyl mä osaan ihan tavallista makkarakastikettakin tehdä, lihapullia ja pottumuusia ;))

• luulen että olet

edellisestä elämästäsi johtuen oppinut araksi ja pelokkaaksi,todennäköosesti ajattelet että haluat ola reilu, reipas ja pärjäävä,sanan positiivisessä merkityksessä.

Ilmeisesti rakastat tunnelman luomista, ruoanlaitoa ja pieniä ja kotoisia asioita. kun kerrankin haluat osoittaa naiseutesi ja hyvyytesi, teet sen erinomaisen aterian kautta, jonka teet itse alusta loppuun.Varmasti se tapa toistaa niitä hyviä, ihannoimiasi tapoja, joita olet lapsuudenkodistasi saanut, koti, hella, lämpö, yhdessä aterioiminen..

Minua vituttaa puolestasi tuo riita miesystäväsi kanssa. Koska olet niin helvetin varovainen ja ennakoiva, jaatte ilmeisesti kaikki kulut. Usko,jos rakkaus kantaa, siinä ei pennosia lasketa. vuoroin vieraisa, myös kulujen suhten.

Minusta sinun pitäisi uskaltaa luottaa, ei tosin enää tuohon mieheen, koska ilmeisesti hänen ainoa tuntemansa ateria on BAARISSA; HALOO!!!

BAARI, surkeeta, anna tyypin mennä!!

Että kehtaa verrata edes!

itsetehty on aina itsetehty. Mistä tyypin löysit, baarista??

Viisieuroa on kyllä iso hinta kahden aikuisen kotonatehdystä aterista,ihan kustannuslaskun puolesta.(Pääruoka,lisäkkeet,jälkiruoka..)Ravintolassa olisi eri kuviot..

Mutta koeta löytää mies joka sinua arvostaa.

• Keittäjtär
        luulen että olet kirjoitti:

edellisestä elämästäsi johtuen oppinut araksi ja pelokkaaksi,todennäköosesti ajattelet että haluat ola reilu, reipas ja pärjäävä,sanan positiivisessä merkityksessä.

Ilmeisesti rakastat tunnelman luomista, ruoanlaitoa ja pieniä ja kotoisia asioita. kun kerrankin haluat osoittaa naiseutesi ja hyvyytesi, teet sen erinomaisen aterian kautta, jonka teet itse alusta loppuun.Varmasti se tapa toistaa niitä hyviä, ihannoimiasi tapoja, joita olet lapsuudenkodistasi saanut, koti, hella, lämpö, yhdessä aterioiminen..

Minua vituttaa puolestasi tuo riita miesystäväsi kanssa. Koska olet niin helvetin varovainen ja ennakoiva, jaatte ilmeisesti kaikki kulut. Usko,jos rakkaus kantaa, siinä ei pennosia lasketa. vuoroin vieraisa, myös kulujen suhten.

Minusta sinun pitäisi uskaltaa luottaa, ei tosin enää tuohon mieheen, koska ilmeisesti hänen ainoa tuntemansa ateria on BAARISSA; HALOO!!!

BAARI, surkeeta, anna tyypin mennä!!

Että kehtaa verrata edes!

itsetehty on aina itsetehty. Mistä tyypin löysit, baarista??

Viisieuroa on kyllä iso hinta kahden aikuisen kotonatehdystä aterista,ihan kustannuslaskun puolesta.(Pääruoka,lisäkkeet,jälkiruoka..)Ravintolassa olisi eri kuviot..

Mutta koeta löytää mies joka sinua arvostaa.

tehty. Siis sellaisen Miehen löytäminen... Vaikka ateria kuin ateria syntyy käden kääntessä, eikä se tosiaankaan maksa aina 5 euroa edes yhteensä. On silti herkullinen. (Tosin vaikka pihvit paistaisi omalla pannulla joskus se 5 euroa ei riitä per lautanen. Mu ne onkin sit isot pihvit ;))
        Ja tässähän ei sis tosiaankaan ollut kysmys rahan määrästä vaan laadusta ;))Tai siitä kuinka halventavasti mies niitä kolikoitaan laskeskeli. Mäkkärissäkään ei muuten saa ateriaa jälkiruokineen sillä vitosella..

ps. en tavannu baarissa, koska mähän syön yleensä kotiruokaa ;))

• Potra Poika
        Keittäjtär kirjoitti:

tehty. Siis sellaisen Miehen löytäminen... Vaikka ateria kuin ateria syntyy käden kääntessä, eikä se tosiaankaan maksa aina 5 euroa edes yhteensä. On silti herkullinen. (Tosin vaikka pihvit paistaisi omalla pannulla joskus se 5 euroa ei riitä per lautanen. Mu ne onkin sit isot pihvit ;))
        Ja tässähän ei sis tosiaankaan ollut kysmys rahan määrästä vaan laadusta ;))Tai siitä kuinka halventavasti mies niitä kolikoitaan laskeskeli. Mäkkärissäkään ei muuten saa ateriaa jälkiruokineen sillä vitosella..

ps. en tavannu baarissa, koska mähän syön yleensä kotiruokaa ;))

JOs alkaisi akka rahasta puhelemaan kun yhteisestä sapuskasta olisi kyse, niin saattaisin heittää 5 centin kolikoita kourallisen naamalle.
        Että osaatkin olla nihilisti.
        Kanssasi eläminen varmasti normaalimieheltä onkin mahdotonta jos joka centti ylös kirjataan ja syntilistaan lisätään.
        Olen ollut yhdessä sellaisessa suhteessa ja otti pannuun tosi paljon kun eukkko kirjasi minulle VELKASALDOA jokaisen kaupankäynnin yhteydessä kun minulla ei ollut silloin rahaa.
        Tätä jatkui pari vuotta ja asiasta keskusteltiin taatusti kovaäänisesti.
        Erohan siitä tuli kun en kestänyt hiusten halkomista.
        Se ottaa perusmiehen luonnolle kun perinteisesti mies tykkäisi pitää huolta perheestään.

( on muuten ämmä vinkunut moneen otteeseen takaisin jälkeenpäin, itkeskellyt ja anteeksipyydellyt mutta saa tehdä tilikirjojaan rauhassa.Tienaan nyt 8-10 kertaa sen eukon palkan..:-D )

• Keittäjätär
        Potra Poika kirjoitti:

JOs alkaisi akka rahasta puhelemaan kun yhteisestä sapuskasta olisi kyse, niin saattaisin heittää 5 centin kolikoita kourallisen naamalle.
        Että osaatkin olla nihilisti.
        Kanssasi eläminen varmasti normaalimieheltä onkin mahdotonta jos joka centti ylös kirjataan ja syntilistaan lisätään.
        Olen ollut yhdessä sellaisessa suhteessa ja otti pannuun tosi paljon kun eukkko kirjasi minulle VELKASALDOA jokaisen kaupankäynnin yhteydessä kun minulla ei ollut silloin rahaa.
        Tätä jatkui pari vuotta ja asiasta keskusteltiin taatusti kovaäänisesti.
        Erohan siitä tuli kun en kestänyt hiusten halkomista.
        Se ottaa perusmiehen luonnolle kun perinteisesti mies tykkäisi pitää huolta perheestään.

( on muuten ämmä vinkunut moneen otteeseen takaisin jälkeenpäin, itkeskellyt ja anteeksipyydellyt mutta saa tehdä tilikirjojaan rauhassa.Tienaan nyt 8-10 kertaa sen eukon palkan..:-D )

Meillä ei siis ole yhteistä kotia eikä yhteisiä rahoja eikä lapsia. Joskus muinoin seurustelun alussa kun maksoin kaiken niin ukko majaili vuodesta toiseen tyytyväisenä meillä. Vaikka oli sillä omakin hima. Kun sitten kyllästyin maksamaan sen puolesta niin jopa meni sillä suu väärälleen.Oli kuin himassaan meillä ja minä yksinhuoltajana maksoin hänenkin kulunsa! Aina sillä oli rahaa kyllä kaljaan... Osti joskus mullekin viinipullon kun ei halunnut yksin juoda. Suuttui sitten siitäkin kun sanoin etten halua pulloa enkä juoda. Se nyt on semmonen sivujuoni, joka ehkä vähän valaisee sulle tilannetta... Ei mulla oo mitään velvollisuuksia häntä ruokkia eikä myöskään toisinpäin.Nyt kun en enää maksa hänen elämistään niin on ruvennut ahneeksi kaikessa missä voi.Joskus vaan tulee mullakin raja ja pussin pohja vastaan. Jos jostain sellaisen miehen löytäisin, joka tulee toimeen omillaan niin varmasti luulisin sen olevan satua! Ainakin jos se joskus veisi vaikka Naisensakin sinne baariin syömään ;))

• keittäjätär!
        Keittäjätär kirjoitti:

Meillä ei siis ole yhteistä kotia eikä yhteisiä rahoja eikä lapsia. Joskus muinoin seurustelun alussa kun maksoin kaiken niin ukko majaili vuodesta toiseen tyytyväisenä meillä. Vaikka oli sillä omakin hima. Kun sitten kyllästyin maksamaan sen puolesta niin jopa meni sillä suu väärälleen.Oli kuin himassaan meillä ja minä yksinhuoltajana maksoin hänenkin kulunsa! Aina sillä oli rahaa kyllä kaljaan... Osti joskus mullekin viinipullon kun ei halunnut yksin juoda. Suuttui sitten siitäkin kun sanoin etten halua pulloa enkä juoda. Se nyt on semmonen sivujuoni, joka ehkä vähän valaisee sulle tilannetta... Ei mulla oo mitään velvollisuuksia häntä ruokkia eikä myöskään toisinpäin.Nyt kun en enää maksa hänen elämistään niin on ruvennut ahneeksi kaikessa missä voi.Joskus vaan tulee mullakin raja ja pussin pohja vastaan. Jos jostain sellaisen miehen löytäisin, joka tulee toimeen omillaan niin varmasti luulisin sen olevan satua! Ainakin jos se joskus veisi vaikka Naisensakin sinne baariin syömään ;))

itse olen 27v nainen ja ei voi muutakuin pyöritellä päätä sun kohtalon vuoksi! Mitä helvettiä ylipäätään olet antanut sen ukon teillä lojua ja suostunut maksaan sen juttuja?! oletko niin kiinni siinä etkä uskalla päästää irti? Pelkäätkö ettet saisi muita?

kylläpä taas omat "murheet" tuntuu ERITTÄIN pieneltä ja minun mies on se maailman ihanin kun vertaa tuommoiseen ällötykseen!

ja en todellakaan tajua tuota että rahaa pyydetään.. HOH HOI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      29
      3245
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      23
      1538
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe