Olen aina huolehtinut avovaimostani ja tämän tarpeista. Tienaan nyt vaan nettona n. 1000 euroa kuukaudessa ja tekee tiukkaaa laskujen kanssa. Naiseni käy töissä mutta en voi häntä velvoittaa maksamaan vuokria eikä ruokia, vaan se on miehen tehtävä. Mitä teen? Rakastan naistani todella paljon ja hän sanoo, että joku keino pitäisi keksiä mutta ei tiedä mitä. Sossusta ei saa rahaa kun nainen kuitenkin saa joka kuukausi 1100 nettona palkkaa.
Olen pulassa
9
1040
Vastaukset
- ei ymmärrä
"tekee tiukkaaa laskujen kanssa. Naiseni käy töissä mutta en voi häntä velvoittaa maksamaan vuokria eikä ruokia"
hei me eletään jo 2000 lukua enää noi vanhat säännöt kuten "se on miehen tehtävä" ei päde joka asiaan. kyllä noihin voi molemmat osallistua eikä se ole mitään velvoittamista, vaan TERVEEN maalaisjärjen käyttöä!!! tuosta tekstistäsi saa ihan sen käsityksen että passaat naistasi päästä perseeseen. nykyään avoparit maksavat esim. vuokran puoliksi ostavat ruuat vuorotellen ja näin molemmille jää vähän muuhunkin rahaa.
maalaisjärki käyttöön hyvät ihmiset...- pahasti
pahasti tossun alla taidat olla, eikö nainen voi maksaa vuokraa jos hänellä on siihen mahdollisuus.
hänkö vaan säästelee rahat omia tarkoitusperiään varten. on siinäkin nainen kun ei ota itse asiaa esille, eikä tee mitään sille vaikka voisi.
ilmeisesti odottaa, että saisit isomman liksan ja maksaisit kaikki jatkossakin.
- Miina
Eli avokkisi kuuluu maksaa puolet kaikista yhteisistä laskuista ja omat henkilökohtaiset menonsa. Vain naimisissa olevilla on keskinäinen elatusvelvollisuus, joka muuten koskee molempia puolisoja yhtäläisesti.
- sivuosuma
Itse asiassa elatusvelvollisuus on myös avoliitossa.
"Kun etuuden saamiseen tai sen määrään taikka muulla tavoin vaikuttaa se, onko henkilö avioliitossa, noudatetaan seuraavaa:
1) jos mies ja nainen, jotka eivät ole keskenään avioliitossa, elävät jatkuvasti avoliitossa eli yhteisessä taloudessa ja muutoinkin avioliitonomaisissa olosuhteissa, heihin sovelletaan, mitä laissa säädetään puolisoista"
Mutta sekä avo- että avioliitossa se koskee molempia osapuolia aivan yhtä lailla, ja olen samaa mieltä, että teillä alkup. tilanteessa kulut pitäisi laittaa puoliksi.
- kekerhdsfjlkö
Kyllä sulla on nyt ongelmat. Ootkohan sä syntynyt kultalusikka suussa, vai mikä on ongelma.
- hän olisi
syntynyt kultalusikkan suussa, hän ei maksaisi senttiäkään. Hei ajattele edes vähän.
- Teki noin
yli v. ja kun hän sitten lähti harmitti että olin maksannut kaikki, ja se oli aika paljon rahaa kun ajattele jälkeenpäin. Älä tekee samaa moka kuin minua, sinulla tulee syyttäkää ittesi vielä.
- vielä..
outona on että en ole katkera sitää takia. Mutta olen syyttänyt ittesi silti ennen.
- lisäys
mul tekee niin paljon kirjoitusvirhee. Piti lukee yli 5 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403791Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal373387- 692998
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912850- 351848
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no841837- 241679
- 281607
- 311602
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231584